Nesmrtelné bardotky. Další dopravce soutěží osazení ETCS do téměř 60 let starých lokomotiv
Bardotka "šestka" společnosti KŽC Doprava. Pramen: KŽC Doprava

ETCS do lokomotiv 749 soutěží i České dráhy.
ETCS do lokomotiv 749 soutěží i České dráhy.
Další dopravce???vždyť je slyšet jen o jednom dopravci,který na to navíc bude čerpat dotace…to se to ETCS dosazuje do letitých veteránů když jim to zaplatíme..
Jěště k obrázku T 478 1 006 ale KDE MÁ ZÁVĚSKY??? Není to překrucování historcké věrnosti?
Jediná Zamračená neměla z výroby pryžokovové sloupky:
006 dokonce neměla ani elektrické topení a obdélníkové nárazníky! Dnes budu mít kvůli tomu pokažený zbytek dne.
Ta toho neměla! A dyt to není důležitý,na závěsky to nejezdí,prostě je to 6 a smitec
Katastrofa
Nechápu, co je na tom tak drahého. Osazený plošný spoj, nejlépe SMD, naprogramovaný procesor obvyklého typu, několik výkonových tranzistorů v plastovém pouzdru, několik relé a několik běžných čidel užívaných v průmyslu nebo silniční dopravě. Neviditelná ruka trhu z toho udělala předražený výrobek. Státy by měly jít po výrobcích, zajistit jim přiměřený zisk, ale „vacamcať pocamcať“. Bolševik by to zadal podniku TESLA a UNITRA, případně Elektroindustria Niš, stanovil by cenu, ale vznikly by jiné problémy, jak bylo v té době obvyklé.
Hardware problém nebude, i když to je trochu složitější než nasázet součástky na desku. Musí to mít určitou spolehlivost, nějakou redundanci, přece jen jde o zdraví lidí, ne modelovou železnici ve sklepě. Horší je to byrokracií, papírováním, vykázáním dostatečné spolehlivosti a bezpečnosti, auditovaný software a podobně.
To myslíte vážně?viděl jste to někdy😉zajedno je velký jak skrin5,někam se to musí napasovat
Naprogramovaný procesor. Vy teda zrovna ajťák nebudete. 🙂 Jinak cenu nedělají ty polovodiče, ale konstrukce která musí být bezpečná dle SIL standardů, odolná prostředí v lokomotivě a hlavně včecho do posledního kliku prošlé miliony zkoušek certifikované. SBC to nepohání, i když by teoreticky mohl, ale není to bezpečné a odolné. A pak máte zástavbu do vozidla, což tu ceny teprve začne hnát násobně nahoru, protože je to spousta lidské práce, projekt, výpočty, vlastní rozvrtání mašiny a pultů, pak zkoušky a zkoušky, to není levná sranda no akdyž to podělíte třena mašinama, tak vyjde šílené cena. Třeba serverový a síťový hardware… Číst vice »
A nebylo by levnější z té jedné 751 udělat taky 749 a soutěžit na čtyři mašiny jednoho typu?
Co jim do toho mudruješ,budeš to platit ty?
Bude to platit každý daňový poplatník v ČR, je na to dotace.
Přesně to mě napadlo jako první. Hlavně je padlé na hlavu, že se soutěží to samé u více provozovatelů…
Kdyby si to museli provozovatelé zatáhnout ze svého, tak by se jinak snažili zkoordinovat.
Mě celkově přijde absurdní, že se počítá jedna cena za prototyp a druhá za „sériovou rekonstrukci“. Nechť si to výrobce nějak nacení, náklady na vývoj (= stavbu a schválení prototypu) promítne do ceny výrobků (všech, jako v kterékoliv jiném oboru) a s tím ať se snaží uspět na trhu. Proč má prototypový zákazník nést větší díl nákladů, než případní další zákazníci?
Jak Hurvínek válku 🤪
Na pretahy atp ideal
Jojo, ČKD lokomotivku jsme zavřeli a zbourali, lokomotivy v Plzni neděláme. Etcs do veteránů dáváme. Porevoluční antitechnici to tu vedou čím dál hlouběji do…
Řekl bych, že to není tak černobílé. Za socialismu měly ČSD zajištěno zhruba tři čtvrtiny nákladních výkonů a počítalo se i s dalším růstem, takže se objednávaly velké série elektrických i dieselových lokomotiv. Díky velkovýrobě pak vycházely jednotkové ceny mnohem příznivěji. Dnes ale nákladní doprava nemá jisté vůbec nic a pořízení nové lokomotivy je spíše sázkou do loterie. Pokud už se někdo rozhodne investovat, často jde jen o 2–3 kusy, což cenu výrazně zvyšuje. Proto se ekonomicky vyplácí udržovat při životě starší stroje a doplnit je o systém ETCS.
Pořízení nové lokomotivy je sázkou do loterie, a proto Siemens prodal už přes 2200 Vectronů a v Evropě je tucet leasingovek nakupuje po tuctech.
To sice prodal, ale valnou většinu prodával ještě než přišel útlum nákladní přepravy po Evropě. Tady jde spíš o dsotupnost neelektrických traťových lokomotiv. Elektrik máme dost a to i novějších, ČD předalo díky vlastní modernizaci Cargu hodně peršingů, a dnes s nima nebudou mít kam jezdit.
Jaké neelektrické lokomotivy na trhu postrádáte?
Miroslave, zkus vylézt z díry a podívat se po světě.
Železniční průmysl je dneska dál z Škodovka celkem úspěšně dodává jak tramvaje, tak elektrické jednotky a metro – tedy to, na co má. Mezi námi, ČKD nejvíc doplatilo právě na vás, předrevoluční techniky, kteří vyráběli třicet let to samé. Jakmile se rozpadla RVHP, najednou jaksi nebylo co nabídnout.
Nee ČKD bylo umělé zlikvidováno.vyvoj pokračoval i v 90 letech ..za mne třeba na posun je řada 731 velice povedena..
Jak uměle zlikvidováno? Tím, že ty výrobky nikdo nekupoval, případně chtěl kupovat, ale ne platit adekvátní cenu (SŽD)?
Aha, a jaktože ty šedesátileté šroty stále slouží, kdyz to je takový nekvalitní šunt? Máme za ně superúžasné dokonalé moderní stroje? Ze současné ultrasuperdoby? Nemáme, že? Nezastavám se socialismu, ale technické vyspělosti 60.let aby bylo jasno.
O voze a o koze.
Neříkám, že výrobky ČKD byly šunty, ale že je v 90. letech (téměř) nikdo nekupoval. Což v té době dopadalo i na západní výrobce, ČKD nebyla jediná lokomotivka, co tou dobou padala. Cestou by byl prodej nějaké etablované západní firmě (kroužilo kolem AEG například), ale bohužel byla upřednostněna česká manažerská privatizace, které té firmě nepřinesla ani kapitál na inovaci výrobků, ani přístup na nové trhy.
Dnešní lokomotivy samozřejmě jsou schopné nahradit stroje ČKD, ale jsou nákladné, tak proč neprovozovat ČKD výrobky, když poslouží. Hledáte konfrontaci tam, kde není.
Technická vyspělost neznamená, že se musí rozpadnout po nějaké době. Spíš že to jde levně udržovat, na druhou stranu to hodně žere (jak elektřinu tak naftu) a není to moc pohodlné ani bezpečné, ale je to taková z nouze ctnost. Ať už jde o tramvaje T3 a její reinkarnace (což je předválečná technologie s hezčím skořápkou), nebo ČME3 na východ od nás. Však máme i parní stroje, které slouží k občasnému povození na zvláštních spojích, ale denně by to nikdo používat nechtěl, ani ten strojvedoucí. A náhrady samozřejmě jsou a vyrábí se, ale je to drahé na počáteční investici.
Umělé zlikvidováno…tunel . Mašiny se neprodávaly jen do byvaleho Svazu.
Nikdo nic nezavřel ČKD ještě před rokem 1989 konečně začalo investovat do výstavby nové lokomotivky v Praze Zličíně, jenže výrobní program byl orientován na sovětský trh a s koncem SSSR skončila i lokomotivka, protože neměla ve výrobním programu nic s čím mohla konkurovat na volném Celou lokomotivku po krachu koupil Siemens ,ale bohužel nedostával v té době žádné zakázky, tak ukončil činnost na našem území.
Principálně souhlas, ale závod na Zličíně byl stavěn jako továrna na tramvaje, jako náhrada smíchovského závodu. Možná byla nějaká vize, že jednou se tam přesune i výroba lokomotiv z Libně, ale určitě ne v té horko-těžko realizované části.
Miroslave jsi trapný,hezký den.
Česko: země příběhů.
Stát si vymyslel ETCS tak by ho měl zaplatit i všem dopravcům … a teď do mě
Jediny duvod proc by mel stat (a dejme stranou ze ta potreba prisla odjinud) sanovat naklady na podnikani? Stejnou logikou byste mohl chtit po statu proplaceni nakladu spojenych s udrzbou toalet v restauracich. To, aby mela restaurace toto zazemi taky prislo se zakonem. Podminkam podnikani se ma dany subjekt prizpusobit, nebo zkratka nepodnikat. Clovek by rekl ze 40 let od sociku lidi konecne pochopi jak ty veci funguji.
No nevím, změnit pravidla v půlce zápasu, no bude to ak, jako si budete zateplovat svůj vlastní dům, protože někdo „chytřejší“ přišel na to , že plýtváte teplem a ještě vám řekne jak a zaplatíte to Vy , tak to je přesně ten socík, o kterém tu píšete
Až na to že tím zateplením ušetříte hlavně vy sám.
A takoví jako vy mi budou říkat kolik to má mít centimetrů ,kolik svetrů si mám vzít, aby to bylo akorát ,tak jste to myslel , paráda
Pletete si pojmy a dojmy. Svět se vyvíjí a je třeba na to reagovat (A to včetně legislativy) a podnikání je o tom být schopný se přizpůsobovat a ti, kteří to nedokážou jdou zkrátka z kola ven….. A přirovnávat regulace k socíku.. to snad nechám bez komentáře.
To nechte raději
Nezlobte se, ale dům se zatepluje hlavně proto,aby se ušetřily náklady za vytápění.
Ano za uměle zdražené vytápění pravda
No ale stát si provoz těch bardot neobjednává, ani ho nepožaduje. To je jako stěžovat si, že vás se Škodou 105 Němci nepustí do nízkoemisní zóny.
Implementace skutečného zabezpečovače je obecně prospěšná věc a dopravci se podle toho zařídili. A pokud vy zcela zbytečně pouštíte teplo z domu do okolí, je to primárně vaše blbost.
A Vaše zbytečná starost
A že vám vláda mění daně a zákony, tedy pravidla v půlce zápasu vám nevadí?
Vadí
Stejně jako stat platí abs v autech?
Jezdit autem vyrobeným před povinností ABS je legální. Po přechodném období nejde nevybavená nová auta akorát homologat.
Našel by se jiný případ: Zástavba mýtných „krabiček“ do vozidla.
Jestli to chápu správně, tak aktuálně soutěží KŽC i ČD stejný typ zvlášť, čili bude mít každý svůj prototyp a oba se zaplatí z dotace? 🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Všechny prototypové zástavby měl zaplatit stát (nebo EU) a uvolnit pro volné využití k sériovým instalacím, které už by si pak zaplatili dopravci.
A přitom je ve světě normální, že se zadavatalé spojí do konsorcia a soutěží společně.
Jestli nebude problém v tom, ze by státní ČD „přispěly“ soukromému KŽC.
Každopádně vím, ze byl na ceske straně docela velký problém, když se ČD spojily s Rakušany skrz poptávku railjetů. Nějak ze nebyla ta správná soutěž; moc jsem to tehdy nepochopil. Snad je to i stalo pár set milionů na pokutě.
A stran soukromníků, co ostatní soukromníci a KŽC? Zrovna 749/751 je vozidlo, které je tady stále zastoupeno celkem ve slušném počtu a číslo provozních kusů za poslední léta nekleslo, ale naopak stouplo. Tuhle lokomotivu teď má pomalu každý větší spolek. I bez ČD by se napočítalo takových 20-25 kusů na jeden projekt. Nebo si i soukromníci raději hrají na vlastních minipísečcích a nejsou schopni se domluvit?
Proti společným projektům více firem je celý dotační kolotoč a potažmo vše nastavené od ERy (DÚ). Ono dávno nejde o nějakou bezpečnost, ale jen o rýžování peněz a dotacevody. Viz třeba i rozdíl 749/751 nebo 740/742 a k tomu to, že nejde prototyp pro všechny je ukázkou právě toho marastu. Kdyby to už na začátku nastavili zcela jinak, logicky, ubylo by jim hodně odpůrců, kterým je nasazována psí hlava, že jsou proti bezpečnosti, ale ono je to zas trochu jinak.
Nestálo je to nic, to jen tehdy kvůli nákupu railjetů prudila Škoda. Žák, Zelený a další škůdci, kteří tehdy zařízli další objednávku.
Asi stejný problém, jako když si obce navzájem přispěly na obnovu trati v Údolí desné.
Na obecné rovině souhlasím s tim, že dotace do nějakého systému/řešení ze strany státu by pak měly byt dostupné v otevřené licenci.
Ale dávat peníze do nějakých starých vraků?
Nebo si langustovci a jedujeduvlakem mohli zavolat a domluvit se…