Neschopnost v Plzni. O nové trati na Mnichov se bude rozhodovat v Budějovicích

Trať 180 v úseku Domažlice - Stod. Pramen: Správa železnic/dokumentace EIATrať 180 v úseku Domažlice - Stod. Pramen: Správa železnic/dokumentace EIA

Převod na jiný úřad územní řízení zbrzdí minimálně o řadu měsíců.

98 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel Štancl

V Budějovicích je asi bude zajímat tunel Ševětín – Nemanice případně trať Veselí nad Lužnicí – České Velenice a Plzeň pošlou do kytek.

libor

tunel v současnosti „stojí“ na jiném místě, než je krajský úřad…

Petr Šťástka

No to mnozí „tutani“, kteří jsou přesvědčeni o své nadřazenosti nad Budějcema ,nevydejchaj…

Jiří Kocurek

Jsou tam na to 3. Jestli je to fakt, tak ve třech se tohle stíhat nedá.

Kuna

Umělá inteligence a Chatbot GPT by řešením nebyly?? 🙂 🙂

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tudy asi vede cesta…

Jiří Kocurek

Ne. Chatbot má asi takovou právní váhu jako kecy u piva.

Jiří Kocurek

Co by ale pomoct mohlo, tak je ITSM a spolu s ním obdoba ITIL Change management.
To by ovšem znamenalo zemětřesení, protože každý krok je dohledatelný a zodpovědnost jasně rozdělená. Nicméně ze tří lidí to desítku neudělá.

Gwann

Vyhodit ředitele krajského úřadu.

Granja

Úředníci jsou placeni dle tabulek + nenárokové odměny. Absolvent VŠ bez praxe si jinde vydělá daleko víc a nemusí skládat Zkoušku odborné způsobilosti (ZOZ), která je velmi náročná a ne každý ji napoprvé zvládne. Je to práce velmi zodpovědná s trestní odpovědností na krku. Pochybuji o tom, že vyhození ředitele by něco změnilo, protože kvalifikovaného a ostříleného úředníka se ZOZ prakticky nesežene. Jak se již zde diskutovalo v případě zrušení letiště Líně: Je to podobné, lidé v Plzni v některých oborech už prostě nejsou.

Jiří Kocurek

Ale jsou, vždyť je v kraji nejedna odborná firma. Jen proč by šli dělat za polovic.

Olcit

Velká škoda tohle zdržení. A ještě z tak banální příčiny.

Vyhazujeme z okna desítky miliard na zombie tratě, ale chybí stovky tisíc navíc na jednoho dalšího úředníka-odborníka

mlokXCM

Vinu na straně KÚ bych neviděl tak jednoznačně. V tomto případě se jedná o výkon státní správy, kterou KÚ vykonává v přenesené působnosti pro stát. Možná by se mělo přehodnotit, kolik stát za tyto služby platí. Zřejmě to moc nebude, když kraje na to nemohou sehnat lidi.

Gwann

KÚ má dvě složky – samosprávu a přenesený výkon státní správy. Jako ostatně každé město s přeneseným výkonem státní správy (což jsou mnohdy i městské části Brna a Prahy).

Tudíž za to může krajský úřad a to konkrétně v osobě ředitele krajského úřadu. Hejtman za to alespoň formálně nemůže.

medvěd

Zrcadlo ukázalo stav společnosti = úpadek ! Z civilizované kulturní země se stala rozvojová. Celá infrastruktura chce předělat. Jen chybí lidi, kteří tomu rozumí. Bohužel.

Lukáš Chytil

To je bohužel ve všech oblastech.

Jiří Kocurek

A proto je potřeba těm studentům zdražit jízdné na vlak, aby se šli živit poctivou prací u lopaty a i ty koleje by byly!

krystof.bohm1

Budějovičtí hooligans při cestě na zápas do Plzně rozmlátili vagón a Plzeňáci teď o své budoucnosti nechají rozhodovat Budějovice…

Jiří Kocurek

A ti hools jsou ti samí budějčáci jako úředníci na stavebním úřadě? Takový Ing. Tomáš Řepka PhD. 😀

Karel

Já na ten úřad snad zajdu a ty razítka tam naflakam sám.

Marcel Štancl

Důležité je že v plzeňském kraji neplatí rezijky to uměli projednat fofrem jinak mají důležitější starosti……než rychlíky do Mnichova.

Georg

stancle ty socko aby te tech par desetikorun nezruinovalo…

krteček

Takže se uklidníme, režijky v plzeňské kraji platí až na dvě vyjímky. Ty dvě vyjímky jsou R Plzeň – Most ( dopravce GWTR), a linka P2 Os vlaky Beroun – Plzeň – Přeštice ( jiná smlouva s krajem), od prosince nebude režijka na rameni Horažďovice předměstí – Klatovy – Domažlice, kde to přebírá GWTR. Jak budou řešeny režijky v nových smlouvách netuším, nečetl jsem je.

František Plášek

Když on je to Marcel… 😉

Zdeněk

Rezijky v Plzeňském kraji NEPLATÍ. Alternativou je zaměstnanecké jízdné IDPK za 500 Kč na rok!!!

libor

500,- je moc, tolik moc… to je lepší u dráhy skončit úplně… 🙂

R H

Když už jste to nakousl… režijky tam neplatí, a co IN100 za plnou cenu? Vážně to nevím, proto se ptám

Gwann

samospráva nemá co dělat s odvolacím stavebním úřadem na krajském úřadě.

Caracas

Neuvěřitelné fiasko! Zodpovědné je jednoznačně politické vedení kraje.

Rahul

Kým že to byl před nástupem do politiky hejtman PK.. personálním manažerem..? Aj…

Gwann

vy génie, podívejte se na organizaci krajského úřadu.

libor

k čemu máte ředitele /vedoucího?, když to chcete házet na politické vedení kraje.

Bobek

No a co vedení odboru/úřadu? Všechno dobrý? Nikdo za nic nemůže? Odměny byly?

Granja

Mohou leda tak vypsat výběrové řízení. A když se do něj nikdo nepřihlásí, nebo nesplňuje kvalifikační požadavky, tak ……..?

Kuba

Takže protože stavební úřad JČK má v gesci Petr Hornát, který je velice schopný a přišel tam po mnoha letech náročné odborné práce v soukromém sektoru, tak na JČK navalíme všechny problémová povolovací řízení z celé republiky? Nebo si snad konečně připustíme, že stavební řízené je extra složitá disciplína, kterou jsme si v ČR takto vytvořili sami, poslední roky navíc s přispěním zelených fanatiků z Bruselu? A že je tedy potřeba sehnat na ty krajské stavební úřady odborně zdatné osoby a tedy je potřeba tyto lidi adekvátně zaplatit?

J.K.

No kraj je může třeba skrz prémie adekvátně zaplatit, ne? Nebo topit peníze ve vozbě důchodců zadarmo třeba… Plz. kraj si vybral, já jsem rád že se to přeloží…

Karel

Zaplatit je jedna věc, sehnat druhá. A důchodce nechte na pokoji, jednak se jejich bezplatná přeprava týká jen MHD a lídrem v jejím zavádění je Praha. P.S
„Jan Neruda-Dědova mísa“

mgr.pavel

„s přispěním zelených fanatiků z Bruselu? “ – až na toto souhlas.

V povolovacím řízení je Česko extrém, jiné státy (nejen) v EU jsou na tom celkem v pohodě. Naši vlastní impotenci prosím ani z části nesvalujme na Brusel.

Ketchup1970

Za to muže již Franz Josef . Možná už i Marie Terezie

Jan

Sehnat kvalitního a schopného úředníka na tyto složité povolovací procesy? Tito lidé jdou raději do stavebních firem, kde si vydělají mnohem více. Tabulkové platy jsou tabulkové platy. Odměny jsou nenárokové a navíc vám je nikdo nemůže zaručit. Místo, aby si stát udělal pořádek v tom, kde a kolik zaměstnanců pracuje a jaká je jejich efektivita, popř. zda jsou potřeba na těch místech, tak se v médiích jednou za čas ukáže zpráva, kolik vláda zrušila míst. Nepřijde mi to jako systémové řešení.

Jiří Kocurek

Za Babiše se nabralo 50.000 úředníků navíc. Kde asi tak jsou?

Monča

Líbí se mi, jak zdopravy dokáže informovat. Pochvala.
Ještě mi zajímá, kdy začnou redaktoři zjišťovat informace mezi Správou železnic a firmou RC Monitoring system ? Celkem se tam děje dost leváren, co jsem slyšels…

Jan Sůra

Můžete být konkrétnější?

Monča

Ve veřejných diskusich je těžké být konkrétní. Je toho vice, ale jeden příklad veřejně lze napsat. Dle snadno zjistitelných informacích z registru smluv lze zjistit, že uzavírají smlouvy jednotlivé ředitelství a nikoliv centrálně. Tímto je monopol pro jednu konkrétní firmu. Smlouvy se jen prodlužují dodatky. Když se přihlásí konkurence, jaký má myslíte osud ?

mlokXCM

Jednotlivá ředitelství mohou uzavírat smlouvy.

Monča

To sice mohou, ale když se jedno rozhodne jít jinou cestou je nařízení, že to nelze. Neoslovuji se tři ale je rozhodnuto, že se hned udělí výjimka. Takhle dal mohu pokračovat i v konkrétních případech.

Navíc systém, který sedodává je žalostný

Profesor

Dyt tam toho zas tolik nejezdí, myslím že ke to dobrý tak jak to je. Ta trať je docela rychlá. Možná někde prodloužit stanice aby se tam vešly dlouhý náklady. Víc to myslim zatím nepotřebuje

_Pavel_

Že jo, zvláště, když dálnice je hotová a autobusy jsou rychlejší.

Profesor

Dálnice jo? Do Domažlic jo? Ahaaa

_Pavel_

Mluvíme o Mnichovu. O nějaké okresní město vůbec nejde.

Frantisek

No jo, ale když máme dálnici, co bude jezdit po těch kolejích? Vyprázdníme dálnici, nebo iniciujeme přepravy, které dosud nebyly potřeba? Hm? Na tohle se mělo myslet před rozléváním asfaltu do kraje. Tedy ne, že by lepší spojení po kolejích bylo úplně zbytečné, to určitě ne. Přinejmenším to může ulevit jiným, zajížďkovým trasám. Akorát už to nebude taková hitparáda, jaká mohla být. Škoda.

Mysel

Hitparada to neni a nebude zcela bez ohledu na to, jestli je nebo neni dalnice. Zadna skoda. Leda snad tech penez.

Umbridge

A náklady bude táhnout 2x 810?

Profesor

Ne, lokomotiva je na náklady lepší. Další hloupý dotaz?

mgr.pavel

Tedy náklady po železnici. Jednokolejné, neelektrifikované, kde jezdí i osobní doprava.

Otázka za bludišťák: jak se tm ta nákladní doprava (ideálně v elektrické sekci) vleze?

Profesor

Vleze se tam ouplne normálně. Jako na jakoukoliv podobnou trať. Na tohle přišli už fakt dávno, netřeba vymejslet znovu. A že tam těch nákladů jezdí co. V každý stanici cekaj aspoň dva na volnou trať

tonodovo

Pane Profesore, nastudujte si něco o interpunkčních znaménkách. https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Interpunk%C4%8Dn%C3%AD_znam%C3%A9nko

Profesor

Nemam cas to studovat, o co tam v kostce jde?

Granja

Jak se státi profesorem.

Pavel Skládaný

A vlastně ani kvalitní zabezpečovací zařízení nepotřebujeme, neb slovy poručíka Hamáčka „lidí je na světě jako s…“. Případné další Radonice se tím dají snadno obhájit.

Profesor

ZZ tam je a funguje. Fungovalo i při té nehodě.

Pavel Skládaný

Ano a vlaky jedoucí proti sobě nakonec spolehlivě zastavilo. Ostatní byla jen fata morgana.

Profesor

Vlak zastavují brzdy. Úkolem ZZ není ovládat brzdy. Ty ovládá strojvedoucí. ZZ mu podalo správné informace. Že to úplně zvoral není chyba ZZ. I když furt hledáte chyby jinde, je jen a pouze u strojvůdce.

Gwann

tak ZZ je i kříž na přejezdu. a strašně to pomáhá zabránit havárii.

analogicky červená návěst na klacku jistě dostatečně zabezpečuje….a proto všude v civilizaci…už ZZ obsluhuje i brzdy.

Jiří Kocurek

INDUSI od roku 1954. Jen teď se rozhodnout, zda je to buržoazní zhýralost, nebo západní trend likvidace kolejové dopravy.

Granja

Tak jistě….. A to hlavní: Klíčové slovo je myslím!

Jakub

Pak ma tento stát neco postavit, když strategické projekty pro ČR i kraj pohoří na takové blbosti. A to se jeste může povest gigafactory, ktera rozvrta 1. stavbu na Domazlice a požadavky DB zase 3 a 4 stavbu na kompletni zdvoukolejneni. A může se začít znovu…

Frantisek

Že by to chtěli vozit po kolejích? Včetně lithia z Podkrušnohoří, kde kupodivu továrnu na ladech stavět nechtějí? No kéž by, kdyby už tedy tahle ‚řiťolez‘ prošla, ale…

xyz

Svého času byly připomínky, že řízení ohledně dopravních staveb jsou delegována na stavební odbory obcí s rozšířenou působností. Blahé paměti argumentace, že „dědek z Tetčic“ mohl o to snadněji zaneprazdňovat rosický městský úřad ohledně námitek k elektrizaci Brno – Zastávka.

Teď je situace, kdy celé řízení ohledně jiné stavby provádí „velký“, krajský úřad, a přesto to nestíhá/nezvládá?

Zajímavé.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tohleto už nejde slušně komentovat.

mgr.pavel

Až zase bude někdo říkat, že máme moc úředníků a polovina by se měla vyházet, ukažte mu tento článek.

(nedokážu posoudit, zda máme moc úředníků nebo ne. Spousta agendy je zbytečná a další spousta by šla zdigitalizovat. Ale někdy snaha ušetřit končí takto..)

libor

úředníků je stejně hodně, jen to špatně rozdělené….

cikcak

…. aneb jak se sám stát stává obětí své obludné byrokracie. Pan profesor Bárta už dloho varuje 🙂

Umbridge

Spíš ten způsob práce je strašně zastaralý a neodpovídá dnešní době. To dnešní papírkovany a razítkovany na úřadech zavedl ještě císař za Rakouska-Uherská…

Paja

To je takový roztomilý omyl, že digitalizace sníží počet úředníků. Jak? To že pošlete dokument elektronicky znamená jen to, že ho neponesete v ruce. Ale stejně ho musí někdo zpracovat.
Takže dokud ty procesy nebudou automatizované (což bude o mnoho složitější) tak nám ta digitalizace moc nepomůže.

Granja

A navíc nepřinese/nepošle vše, takže úředník veškerá vyjádření dotčených orgánů a ostatních – třeba 50, bude muset si digitálně vyžádat sám, kontrolovat termíny, nebo zda se vůbec vyjádřily, a shromáždit vše do příslušného spisu. Takže digitalizace je též přenesení povinnosti ze žadatele na úřad. Stavební řízení tudíž bude pracnější a časově náročnější (zvýšení počtu úředníků), ovšem to nikdo slyšet zatím stále nechce.

David Koňařík

Když se říká „digitalizace“, tak tím většina lidí myslí i tu automatizaci. „Místo papíru PDFko“ je vesměs k ničemu.

JiriP

Za tohle sice Jirka nemůže, ale na posr…ho spadne i hajzl…

V. K.

Občané chtějí, aby státních úředníků bylo co nejméně a ještě ideálně pracovali za chleba a vodu. Politici rádi vyhoví. Akorát se pak nelze divit, že se na pracovní místo v Plzni za úžasných 24 000 hrubého nestojí inženýři frontu.

Apollo 17

Tak zaměstnat cizince z Bulharska, Rumunska, Ukrainy….Přece nemusí jen dělat na stavbách,obchodě, ale mohli by dělat i úředníky. V budoucnu snad i v Parlamentu, ve vládních funkcích a pod. 🙂
Našinci mohou pracovat jako Jutubeři, v neziskových organizacích začleňovat nepříspůsobivé, vyměňovat jehly narkomanům a jiné jednodušší práce.

Jan

Vážné chcete srovnávat cizince, který dělá většinou manuální práci nebo má obor, který souvisí s místem původu se vzdělaným vysokoškolákem, který se učil české právo? Proč by to ten cizinec za 24000 hrubého dělal, když na stavbě si vydělá úplně jiné peníze. Bohužel úředničina zejména u velkých liniových staveb není vůbec žádná legrace. Potřebujete znát nejenom české právo, judikaturu, aktuální rozhodovací praxi, ale potřebujete mít i základ technický, neboť jsou předkládány technické podklady. Nedivím se, že jdou lidi raději do fabriky. Méně zodpovědnosti za více peněz.

David

Jenže strany, které požadují redukci úředníků jsou také strany, které těmi profesemi co jsme jmenoval pohrdají. A naopak.

Pavel Skládaný

Výborný nápad, vždyť jsou to dle jisté kancléřky vlastně skoro všechno doktoři a inženýři.

Granja

Máte smysl pro černý humor, dobře jsem se zasmál…

FrantaM

Jestli to nebude tím, že po Bernardovi, který dokázal mimo jiné reformovat poskytování hromadné dopravy v kraji a dotáhnout přípravy západního okruhu, vedou kraj samí tragédi.

Frantisek

Silnici mají, trať tím pádem mohou postrádat, to je žel celkem logické.

Rahul

Vedení PK je banda naprostých tragédů, kterým se sype na hlavu úplně všechno (zdravotnictvím počínaje, dopravou konče), nicméně když kraj pod vedením hejtmana Špotáka (piráta z Domažlic) není schopen ani administrativně povolit novostavbu elektrifikované trati směrem na Domažlice, tak to svědčí o jeho evidentní naprosté neschopnosti a nekompetentnosti postavit cokoli víc, než psí boudu…

P_V

Je dobře, že to v Plzni nezvládli. Jinak by jim to po první námitce od nějakého spolku proti všemu ministerstvo smetlo pro podjatost a muselo by se to přesunout taky, ale tratilo by se ještě víc času. To je taky nápad, nechat tak velký projekt posuzovat ve stejném kraji.

Kov

Podle téhle logiky by VRT napříč republikou měli posuzovat australani, aby náhodou nedošlo ke středu zájmů.

P_V

Stačí ve Zlíně, tomu se VRT vyhne.

Umbridge

Proč ne Kladsko…ty bylo české… tam není žádný konflikt.

Klabavátor

To radši ne, ještě by nám mohli ukázat, že to jde.

Mysel

Nabizel by se treba i Kralovec, ale tam uz jsou nejake ty nevyhody, mj. bohuzel i ten konflikt (byt ne zajmu).

Jakub

Neresi tam nahodou i stredoceskou D3? Nestihaji diky ni nebo nestihaji ani tu? 🙈

libor

D3 je veliké sousto. To chce hodně úředníků, se divím ,že to nadali do stř. kraje

Jan

Středočeskou D3 bude řešit Středočeský kraj…problém je, že odpůrci stavby první co udělají, že namítnou podjatost onoho úřadu. Poslední dobou to všechno řeší Jihočeský kraj (týká se i D0 Běchovice-D1). Posledních pár let je podjatost namítána docela často, v některých případech až obstrukčně.

David

Ně v některých případech, ale vždy.

Filip

Nebude. Středočeský kraj si už požádal na Ministerstvu dopravy kvůli možné podjatosti o určení jiného krajského úřadu k vedení územního řízení na D3.