Neřešte jen cenu výkonu, žádá přes dva tisíce lidí v petici Středočeský kraj kvůli výběru dopravce na Mníšecku

Iveco Crossway v barvách PID dopravce Martin Uher. Foto: Martin UherIveco Crossway v barvách PID dopravce Martin Uher. Foto: Martin Uher

Středočeští zastupitelé vzali petici na vědomí.

Část lidí z Mníšku pod Brdy a okolí se obává zhoršení kvality veřejné dopravy. V petici, již podpořilo přes 2300 lidí, vyzvali vedení kraje, aby v tendru na nového dopravce důsledně posuzovalo a zohledňovalo úroveň poskytovaných služeb. Středočeští zastupitelé dnes petici vzali na vědomí, podle radního pro veřejnou dopravu Petra Boreckého (STAN) se petenti „vlamují do otevřených dveří“.

Dopravu v Mníšku a okolí dosud zajišťuje společnost Martin Uher, která v novém tendru nabídla druhou nejnižší cenu, a to 104,5 milionu korun. Nejnižší nabídku, 101,9 milionu Kč, předložila společnost ČSAD Benešov. Podle petice Martin Uher provozuje autobusové linky v oblasti od roku 1996 a cestující jsou se službami spokojeni. Dopravce dlouhodobě patří k premiantům dodržování standardů Pražské integrované dopravy. Autoři petice žádají, aby o vítězi nerozhodovala jen cena.

Borecký podotkl, že soutěž byla pečlivě připravována a součástí vyhodnocení není jen kontrola formálních náležitostí. Petenti podle něj požadují něco, co je nezbytnou součástí vyhodnocení podaných nabídek.

Středočeský kraj společně s Prahou vybírá provozovatele autobusů Pražské integrované dopravy (PID), kteří budou jezdit od 1. prosince 2024. Do soutěže se kromě velkých firem přihlásili i malí a střední dopravci. Výběrová řízení byla vyhlašována ve čtyřech vlnách a v každé z nich se soutěží o několik oblastí, které kraj objednává samostatně nebo s Prahou.

Na konci roku 2009 uzavřeli oba objednatelé s autobusovými dopravci desetileté smlouvy, v roce 2019 byly kvůli pořizování velkokapacitních autobusů prodlouženy o pět let. S dopravci s malým rozsahem výkonů byly smlouvy prodlouženy formou přímého zadání.

Smlouvy na provoz příměstských a regionálních linek v obou krajích končí k 30. listopadu 2024. Středočeský kraj a Praha jako objednatelé veřejné hromadné dopravy musejí zajistit kontinuitu dopravní obslužnosti na svých územích.

Tagy ČSAD Benešov IDSK Integrovaná doprava Středočeského kraje Martin Uher Mníšecko Středočeský kraj
75 komentářů