Neremcejte nad českou železnicí. Letos prošla největší proměnou za poslední roky
V jednotce Moravia cestou do Křižanova. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Obří investice jsou na kvalitě cestování znát čím dál více.
Obří investice jsou na kvalitě cestování znát čím dál více.
Ano, vlaky v rámci možností relativně fajn- (i když vypravovat expresy na Budějovice pouze jako kupéčka je krok hodně do 90.let).
Totálním “průserem” ovšem zůstávají doby cestování-momentálně solidní pouze na trase Praha-ČB a Praha-Ova-jinak je to dost katastrofa. Především pak Praha-Děčín(Berlín) a Praha-Mnichov. Zároveň i trať Praha-Vídeň je dost pomalá.
Letošní nástup nového GVD dopadl nad očekávání dobře, dalo by se to nazvat, skoro až nezáživně. Nebýt toho jednoho vagónu do Polska, tak by pomalu nebylo ani o čem psát a diskutovat.
Můžeme si (velmi intenzivně) přát, aby podobným, vcelku klidným způsobem, na vybraných tratích, za pár dnů proběhl i očekávaný nástup na výhradní provoz ETCS.
https://etcsinfo.cz/zavadeni-etcs
Tak úvod do každého katastrofického thrilleru začíná expozicí, kde hraje hudba, svítí slunce, všude vládne pohodička každodennosti a nikdo nic netuší…
Oh, the weather outside is frightful
But the fire is so delightful
And since we’ve no place to go
Let it snow, let it snow, let it snow
A pak máme trat s dobrou infra (Olomouc – Ostrava), ale první přímý vlak, ve kterém využijeme tu infra, jede až po 08:00, takže na denní ježdění nepoužitelné, to samé i pro cestu zpět. A MD to nezajímá, pry „vyřešil“ trh.
No protože pro jednoho je vlak celkem luxus.Zkuste Bus v 7 ráno.
Infra, vozový park ba aj služby sú lepšie, ale samotná liberalizácia priniesla aj negatíva, s ktorými sa akosi nedokážeme popasovať. ide o tarifnú zložitosť a hlavne neintegrovanosť predajných kanálov súkromných dopravcov. One ticket je predražený, medzinárodné jízdenky použiteľné iba u ČD, samostatné tarify v rámci krajov a pod.. Skrátka chýba tu jeden predajný kanál, na ktorý by boli povinne integrované predajné kanály súkromných dopravcov. IT toto umožňuje. Ďalšie negatívum vidím zahltenie niektorých častí koridorov (aj vzájomne konkurenčnými kratšími vlakmi), čo má dopad na rýchlosť a spoľahlivosť.
Včetně vždy nejvýhodnější ceny a celá cesta jako jedna přepravní smlouva.
Takže problém podle vás není v tom co píšete, ale v cenách. A v tom, že má cestující výběr a vůbec se na něj musí brát ohled.
Vozový park se jistě radikálně zlepšil ale pokud se jedná o modernizaci železniční infrastruktury, tak tam je to horší. Prakticky se radikálně zmodernizovala úsek Brno – Zastávka u Brna, což je 26 kilometrů. To je dost málo, pokud se plánují moderní železnice: Praha – Kladno s odbočkou na letiště, Plzeň – Domažlice, Velký Osek – Hradec Králové – Týniště nad Orlicí, Hradec Králové – Jaroměř – Náchod, Lysá nad Labem – Mladá Boleslav – Liberec, Otrokovice – Zlín – Vizovice, Brno – Přerov a možná i další. A to nepočítám prostou elektrizaci, konverzi stejnosmerne trakce na střídavou, ETCS, a výstavbu… Číst vice »
Ono by se i ty tratě stavěly rychleji, kdyby nešlo posledních 20 let víc peněz ze SFDI do asfaltu. Dokud nebude 3/4SFDI do železnice tak razantní zlepšení ani čekat nemůžeme.
Otázka do pranice: je toho SprŽel vůbec schopen, utratit takové love?
Pár let zpět bych nechtěl od ŘSD uspořádat ani výběrko na kancelářské potřeby, protože to obvykle dopadlo katastrofou (a katastrofa to bylo od začátku, výběrko je už jen konec celého procesu). Výrazně se zlepšili, staví jako o život, neumím říct jak moc efektivně, ale staví.
Přijde mi, že Dobrá správa se furt trápí.
Míň peněz a půlku toho vrazí do pro dráhu naprosto nepotřebnejch baráků.
Já klidně rád pojedu starou červenou koženkou s otevíracími okny, ale chci mít garantované své místo a dojet včas. A nejet tam dvakrát déle než autem/busem.
A pak je tu otázka ceníku ČD (který je na km o 30-40% dražší oproti např. Arrivě). Cesta s ČD dnes vyjde cenově zhruba nastejno jako cesta autem. Pokud cestujeme ve dvou, tak už je levnější jet autem (neberu-li v úvahu např. parkovné, ale jen benzín).
Budete muset brát v úvahu nejen to, ale i samotné pořízení auta, ať už si ho koupíte nebo půjčíte.
Jistě, pokud ho vlastníte, nemusíte vždy ho chtít použít. Ale cena nemotivuje k takovému chování. Včera mě zarazila cena vlaku Lovosice – Praha. 175 Kč. Benzín mě bude stát míň, přinejhorším stejně, autem je to rychlejší, i když jedu rychlíkem, a bude to door-to-door (nehledě na to, že reálný cíl leží ještě za Lovosicemi, na švestkové dráze. Plus ještě platba za psa).
Ah, a ode dneška to stojí už 184 Kč.
Nestojí to levněji s PID? Ale hledejte to…
Jsou dva důležité aspekty. Kvalita vozového parku a kvalita infrastruktury. Na trati Praha-Turnov-Liberec vám můžou jezdit pozlacené vlaky se všemi vymoženostmi, ale pokud je to oproti silniční dopravě časově nevýhodné, tak lidé prostě pojedu raději busem. Naopak, na některých lokálních tratích, zlepšení vozového parku přineslo i nárůst cestujících. Jde to ruku v ruce.
Nemusí jezdit pozlacené, stačí, když budou jezdit aspoň tak rychle, jako v minulém GVD, bez výmluv na přetížení pražského uzlu, pokud nemá kapacitu, tak ho nepřetěžujte dalšíma vlakama.
tak na Liberec-Praha nejezdí ani ty vymoženosti v podobě souprav, ale spolehlivost D10 je bohužel pořád horší a horší, takže on už ten vlak zas takový úlet není..když potřebuju mít jistotu, že budu v Praze včas, jezdím s podobným předstihem jako bych šel na vlak..(autem)
Hezky napsáno 👍 Lidi si rádi stěžují, ale ty reakce cestujících mluví za vše. Zrovna dneska jsem slyšel, jak se cestující podivovala nad novým panterem v Olomouci, a to přitom ani není vyloženě žhavá novinka. Jaký to bude teprve šok na ostravské S8 z Veřovic a Štramberka do Studénky, kde akupanter musí být jako UFO? Dneska jsem si trochu neplánovaně projel jednu krkolomnou trasu a vlastně jediné vyloženě smutné vozidlo byla 810 do Lanškrouna. I blbá Regionova na Prostějovsku měla zásuvky, wi-fi a nové LCD panely. Taky je dobré nezapomínat, že ani aktuální kolo ještě neskončilo – dorazí další akupantery… Číst vice »
Myslel jsem, že wifi, zásuvky a LCD panely jsou už běžné i v 810.
ale jak v 810 ani v 814 taková věc nedokáže vykompenzovat, co to je za otřesné vozidlo..
Souhlas, ještě pár let na S4 z Brna do Zastávky jezdily občas i BMX z poloviny 60. let, takže jistej progres tam je 😀
Oprava: pár let zpět
Jako ještě donedávna pravidelný cestující v jižním expresu rozhodně remcat budu. Kvalita těch vlaků jde od desíti k pěti a v poslední době preferuji auto. Zejména teď po zprovoznění D4.
Já si to nemyslím. Házet prachy z vrtulníku nestačí. Bez jakékoliv koncepce. Pokud se postavení pro cestujícího výrazně zhoršilo, zdražilo. Můžeme možná kupovat nové vlaky. Ale otázka jaké.. Jaké kapacity atd. Atd. A stejně nic. Ne já opravdu nemyslím, že česká železnice prochází nějakou přiliš pozitivní proměnou. Zejména ne díky liberalizaci. Stačí se podívat do Italie. Jak to může vypadat. Jak vypadá Trenitalia. Jaké má vlaky. Jak kapacitní. Jaké jízdenky. Rychlosti tratí.. A opravdu k tomu evidentně není třeba liberalizace, bordel a nekoncepčnost a roztříštěnost – Aby normální politik po 50 letech koupil nové vlaky. A investoval do modernizací. (v… Číst vice »
Pane kolego Vy jste uplně mimo – n3a vlastní kůži mám projeté italské železnice nejen v civilizaci na severu Itálie – kde jezdí modernizované letité regionální vlaky – ale i trasu Řím – Neapol jak v šestivozovém regionílním vlaku (kde v polovině kapacity bydlí smradlaví afričtí přstěhovalci bez bot s plastovou igelitkou a kde ve zbytku kapacity vlaku kdekoliv kolem Vás jsou v rádiusu 4 idioti s mobily zak nahlas, že je to na okamžití rozbolení hlavy!!!! Anebo si můžete danou velmi dlouhou trasu připlatit a jet buďto státním rychlovlakem Fre4ciarossa ANEBO SOUKROMÝM levnějším RYCHLOVLAKEM společnosti Italo – tak i… Číst vice »
Co jezdím
Slovácké expresy by chtěly velkprostory určené pro dálkovou dopravu ne pro „rychlou výměnu cestujících“. Zvláště, když je to nejdelší rychlíková linka v ČR.
Druhá věc je, že třeba takový Zlínsky expres má i po více než deseti letech investic do infrastruktury stále stejný čas jízdy. A to nemluvím o tom, že tam v té době jezdil jídelák a kvalitnější vozy.
Doba jízdy rok 2014 – 3:31
Doba jízdy rok 2024 – 3:31
Ale stoupl počet spojů, na stejné trati. A pak slyšíte chytráky, že tady jezdit 320 nepotřebujeme, stačí 160, tak na co další trať…
Nevadilo by mi 160, pokud by se *pod* touto rychlostí jelo jen v okolí stanic, kde má zastavit. Obecně u všech vlaků na koridoru.
Vozoví park je sive vidět, ale poměre často jezdím trasu Praha hl.n. – Olovnice, zde je krásný návrat do minulého století, jízda rychlíkem do Kralup v Áčku a potom přestup do ,,osmsetdesítky”.
Pořád je co zlepšovat.
Když my ale remcáme rádi, život je pak snesitelnější…
Tak vlaky bychom měli. Teď ještě ty lepší tratě.
Já bych Vám doporučil stoupnout sina nádraží v Neratovicích…..
Nevím, proč tolik mínusů. Všichni chápeme, že nejde všechno vyřešit hned, ale faktem je, že trať Praha – Všetaty je, vzhledem ke svému potenciálu, těžce zanedbaná jak na straně infrastruktury, tak na straně vozidel.
Zanedbané je okolo Prahy všechno, co není koridor.
I Praha – Lysá nad Labem?
To ne, ale kdyby to nebylo už 4 roky staveniště…
To je buhužel svatá pravda hlavně ve sěru na západ o Prahy – ale i tady už někde jezdá nové regioFoxy
Pro Neratovice nejenže se nezlepšila infrastruktura , natož vozidla, Ale od nového GVD se prodloužila dojezdová doba Sp z Praha hl. n.
Yes! Největší proměna v historii Česka. Ale stejně – proč by se to řešilo ve zprávách? Je to dobrá zpráva, kterou nikdo nepotřebuje slyšet. Radši pojďme zviditelnit konkrétní tratě, kde ještě jezdí stará vozidla a pojďme do podrobna rozebírat, co je to za vozidla, proč jsou hrozná a rozviňme to na 40 dalších komentů. Aby náhodou té stoky nebylo málo. Myslím, že takový pokrok se jentak nevidí a už nyní jsme spíše ve stavu, že když člověk narazí na nějaký ten náhodný vrak, už to bere s určitým nadhledem a spíše nostalgií, protože každý ví, že je to jen otázka… Číst vice »
Ve Zborovicích vyměnili tento rok 810 za regionovy a stejně si lidi stěžují.
Vozidla u nás dobrá, o tom žádná.
Horší to už je, pokud se vozidly (jakýmkoli) chcete dostat třeba ze Smíchova na Hlavák nebo do Kladna.
Tam už je pak nepodstatné, jestli jede Béčko nebo ComfortJet, tam je člověk rád, pokud vůbec něco jede, resp. pokud má po čem jet.
Ze Smíchova na hlavák brzo již pouze tramvají…
Metro bude zaplaveno?
asi netuší, že může jet vlakem přes Kačerov a z kačerova metrem
Ze Smíchova do Kladna se dá buďto jet s přestupem v Hostivici. Alternativně, pokud nepohrdáte MHD, tak 20 na Hradčanskou a vlakem. Přímé spojení by bylo milé, ale nutnost to není.
Hromada šrotu překážející dopravě na Výtoni ja samozřejmě ostuda, to ne že ne
Už pár let v Praze nežiju, ale nejezdí se ze Smíchova na Kladno metrem přes Masarykovo nádraží? 😉
A jinak jo, přímé spojení je vždycky fajn, ale těžko může existovat mezi každou dvojicí stanic na opačných koncích města resp. za ním. Zvlášť, když se vlak z hlaváku na Buštěhradku nemá moc jak dostat. Frekventovaná S-Bahn se snadným přestupem, nejlépe na jednom nástupišti, vcelku stačí.
Jenže frekventovaná (spolehlivě frekventovaná) S-Bahn se snadnými přestupy jak mezi vlaky, tak na ostatní prostředky, je přesně to, co Praze hodně chybí.
Z Masaryčky teď na Kladno nic nejezdí, kvůli přestavbě Bubnů a trati na Výstaviště teď vše na Buštěhradku začíná a končí v Dejvicích.
do Kladna se jezdí od stanice metra A Nádraží Veleslavín autobusem – teď od nového JŘ na dalších 2 kladenských linkách jezdí kloubové autobusy, anebo i od metr5a B na Zličíně jezdí busy do Kladna – čeká se na modernizaci trati Kladno – Praha-Veleslavín s přestupem na metro a elektrické vlaky – na Kladně je už prakticky hotovo (prozatím bez sloupů a drátů) a vod roku 2025 se bude předělávat úsek Kladno Hl.n. – Praha-Ruzyně
Kladno nebylo myšleno zrovna ze Smíchova, ale odkudkoli z Prahy. A tam ještě dlouho dvoukolejka nebude, zato bude několik několikaletých nepřetržitých výluk na jednokolejce. Takže třeba deset let z milionového do statisícového města vlakem nedojedete.
„starosti“ Pražákovy 😟
Všichni už jen čekáme, až přijde Michal, aby nám osvětlil, že na S6 pořád jezdí šroty. Což je sice pravda, ale hej, už to nejsou tak hrozné šroty a zanedlouho už i tam dorazí civilizace.
Amen
Už dávno remcám nad infra, ne nad vlaky. Vlaky hodně v pohodě, ale jako budoucí hlavní koridor na západ se plánuje pomalá jednokolejka, to je katastrofa už na úrovni plánování…
Budoucí hlavní koridor na západ je Krušnohorský tunel.
Západ a sever jsou dva různé směry…:)
Proměna vozového parku za evropské peníze bohužel nezaručuje ani dochvilnost, ani návaznosti, ani dodržování řazení vozů, abych jmenoval jen nejběžnější každodenní problémy…
nezaručuje, ale výrazně zlepšuje..protože jak ta dochvilnost tak to řazení to výrazně zlepšuje, než staré věčné poruchové soupravy
Problem je, ze sebelepsi vozovy park nevyresi zdlouhave cestovani po predpotopnich tratich, spadane troleje, kamiony uvizle na prejezdech nebo i mizerne navaznosti pri prestupech.
Souhlasím tak napůl. Cestování českou železnicí ale není jen o vlacích nebo tratích. Je to i o tom, jak je železnice dostupná obecně a tím nemyslím finančně. Řada zastávek je mimo zástavbu, ty se rušit nechtějí a nových vzniká málo. Ano, to, co vzniklo dosud, je pořád málo. Je to taky o časových návaznostech, o minimalizaci zpoždění, o stanicích a zastávkách, o tarifu.
Je to lepší, ovšem máme co dohánět. Nebo obráceně?
Tak to je „Proc mate to nadrazi tak daleko?“ – „No, my ho chteli mit u koleji.“
Zas stanice nekde za obci ma tu vyhodu, ze se tam snadno postavi dostatecne P+R. Kdyby se chtelo. To rada dnesnich cestujicich oceni vic, nez stanici 10 minut pesky od domu.
Na „zapade“ se dnes nove stanice casto stavi v polich – jako multimodalni prestupni terminaly.
Ale multimodální přestupní terminály se nestaví u každé vesnice o pár stovkách obyvatel. Takový přístup může fungovat ale znamenal by zrušení 90% zastávek tak aby cesta z terminálu do města byla tak rychlá že vynahradí zdržení a přestup. Nemůžete naplánovat bus mimo směr poptávky do terminálu ze kterého pojede vlak do města 40 km/h a navíc zastaví na každé mezi.
Ale když ta vesnice o pár stovkách obyvatel má vlastní železniční stanici, tak tam může být malé P+R.
Já nenapsal, že každá stanice má být velký multimodální terminál.
To je častej omyl lidí od železnice. Když už člověk do toho auta sedne a nastartuje ho, často se mu nebude chtít jen popojet pár km na nejbližší zastávku, ale spíš bude v pokušení jet až do nějakýho většího uzlu, kde toho pojede víc, budou mu tam stavět i rychlejší vlaky, cestou zpátky se staví ve větším obchodě, bude muset kupovat míň pásem, atd. Na těch opravdu malejch zastávkách je fakt důležitá spíš pěší dostupnost (a nejde jen o vzdálenost, ale třeba i o chodníky, přechody, osvětlení, atd.), případně tam, kde jsou pro to podmínky, parkování kol. Poměr cena/přínos je… Číst vice »
To předpokládá, že nějaký ten větší uzel dál na cestě je, je na něm dostatečně velké parkoviště a k tomu se dá rozumně (bez dlouhého skákání v zácpě) dojet. A ani to nevylučuje, aby se u té „nejbližší zastávky“ malé P+R postavilo. Každopádně původní komentář kritizuje zastávky mimo zástavbu. Těch případů, kdy trať prochází v bezprostřední blízkosti obytné zástavby a zastávka je 2km za obcí v polích, moc není. A přesunout ji o kilometr blíž davá smysl jen v případě, že by se tím posunula k silnici. Než stavět o trochu bližší zastávku i s novou silnicí, to už je… Číst vice »
Vozový park se zlepšuje, ale co je stále na bídné urovni je prozakaznický přístup… kompenzace za zpoždění takřka žádné, za nesplněné srandardy směšná 30 koruna a to se jeste musi clovek pohadat s průvodčím… Na tomto by měla železnice konečně zapracovat
Ale jen tak pro pořádek. Ty kompenzace za těch 30 Kč je výmysl jen ČD. Nikdo v ČR nebo v Evropě to nemá. To zaprvé. Za druhé když se člověk projede do Rakouska, tak Ampz, Bmpz, Bmz jsou stále bez WiFi, švýcarské jedničky taky nemají WiFi, mimo ucelených souprav. Panoramawagen taky nemají. Mají jen zásuvky. A když nefungují zásuvky – vy si myslíte, že vám někdo někde dá nějaký „voucher“? Pokud se mýlím, opravte mě. A za druhé, pokud mě paměť neplete, tak v novelizovaných „předpisech“ stále chybí do povinnosti, jak má vypadat vůz druhé a první třídy, že vozy… Číst vice »
* chybí v „předpisech“ UIC
Už se z toho socialistického snu proberte. Náš zákazník náš pán. Je jedno co říkají normy, cestujici je nemá povinnost studovat. Slušná firma pokud něco nesplní jak má tak kompenzuje. Železnice je ,ovšem jak jste i sám předvedl, povyšená a arogantní. Zakázníka má na háku. Podle toho to taky vypadá.
Pěkný komentář. Pokud se chce doprava pousovat, je potřeba se porovnávat s Německem či Rakouskem a nikoliv se Slovenskem. Kde v podstatě mimo trať Bratislava – Žilina – Košice, mají význam příměstské tratě u Bratislavy a zbytek nemá významný potenciál zhlediska počtu obyvatel. Problém české železnice je dán také stavem infrastruktury, kdy spoustu kapacit zejména na koridorech zabírá příměstská doprava okolo velkých měst, čímž omezuje nákladní dopravu na železnici. Druhou věci je trasování a traťová rychlost, kdy spojení dvou největších měst v ČR je časově stejné mezi autobusem a vlakem (vlak najede o zhruba 50 km více, má významné propady… Číst vice »
I v porovnání s Německem nebo Rakouskem si vedeme dost dobře, jednak jsou oba systémy hodně drahé, což hraje velkou roli. Druhak DB není vůbec spolehlivé a každá moje cesta s ní je zkouškou nervů, zda přípoj ujede nebo třeba vynechá moji zastávku. S Rakouskem jsme si více vyrovnaní, podle mého názoru. Také v posledních letech proběhla silná obměna vom Rollmaterial, ale i nadále na spoutě tratí jezdí obstarožní motoráčky srovnatelné s našimi 854, nejvíce jich potkáte v Oberösterreichu. V čem ale za OE zaostáváme je jednoznačně rychlost, ale zase vás u ČD nestojí jedna cesta čtvrtinu výplaty, takže tak
Nemluvě o tom, že v Česku jízdenku vrátíte u kohokoliv ještě pár minut před odjezdem. V Rakousku jako hit je nově storno jízdenky týden (?) předem.
V čem je česká železnice s rakouskou vyrovnaná? Možná v investicích do vozového parku. V investicích do infrastruktury a z toho plynoucích cestovních rychlostech ani náhodou.
A kde v Rakousku stojí jedna cesta čtvrtinu (rakouské)
výplaty? Jo, možná když si v railjetu koupíte celý business oddíl a ani si na to nepořídíte VorteilsCard.
Že v OÖ leckde jezdí obstarožní motoráčky bych souhlasil, ale to je tak jediné místo v celém Rakousku. V řadě jiných spolkových zemí nejezdí (v pravidelném provozu) vůbec žádné motoráčky – vše je elektrifikované, tedy aspoň v síti ÖBB.
Kdyby SŽ zavírala tratě stejným tempem, jako kdysi ÖBB Infra, tak by to taky vypadalo jinak. V Rakousku se jednu dobu jela strategie elektrifikace nebo uzavření, ale i dneska existuje ještě spoustu tratí bez elektrifikace a není to pouze OÖ, letmý pohled na openrailwaymap.org napoví. Od letošního Fahrplanwechsel se v Rakousku mění spousta spojení i k horšímu, čistě letmo D Zug Salzkammergut, dříve vedený RJ, nyní klasickou soupravou bez bistra, vagony bez wifi, mno. Naprostá resignace na obsluhu Arlbergu taky ukazuje stinné stránky organizace provozu. Investice do infrastruktury sice probíhají více než u nás, Westbahn už je hezky daleko, Neue… Číst vice »
Jak kde.
Bohužel u nás v Praze ve Vršovicích nastala nulová změna. Stále ty nejhor SD i Regionovy na Vrané a Čerčany a Dobříš a opet jsme se nedozili nových souprav. Baprosto priserne zrekonstruované patráky o víkendu stále bez změny a bez druhé rekonstrukce a dosazení klimatizace která je nutná.
Stále vybydlené nečištěné Elefanty na Benešov.
Stále chybí přímé spojení na Smíchov, na Krč a most inteligence i na Malešice i na Kralupy atd.
Změna nula
Žádná změna vozového parku na Vrané atd avizovaná nebyla 😉
To vím a to mě právě dohání k šílenství proč se pořád nic neděje
Ale děje, jen nejde všude vyměnit soupravy za nové lusknutím prstu. Stačí si přečíst materiály objednatelů dopravy, kdy se lze dočkat nových souprav.
Jak říká Sir Humprey, Řím také nepostavili za jediný den…😁
Dělat věci rychle vyžaduje spoustu času…
A co se tam píše o tom dolním pacifiku? Petr je s tématem „dolní pacifik – vizitka české železnice“ už otravný, nicméně – taky by mě zajímalo, kdy tam dorazí nějaké moderní trendy 🙂
Mě na Pacifiku daleko více než Regíny vadí ta příšerná patra a hlavně malá kapacita souprav – 2dílná Regina (často viditelná) opravdu nestačí.
Ve špičku by chtělo ještě nějaké vložené spoje X:15 a X:45 ráno z / odpoledne do Vraného.
a kam by jely? Na Hlavák se nevejdou…
Pokud hodnotíme vozový park a kvalitu služeb, zlepšení musí vidět každý. I když zrovna sedím v děčínském rychlíku v béčku.
Horší už je to s tempem modernizace a výstavby. A nemyslím tím výpravní budovy a větší rekonstrukce, ale akce typu VOCHOC, pravobřežka, Domažlice a samozřejmě i rychlá spojení.
Je to presne jak pisete, co je platne koupit si Mercedes, kdyz s nim musim jezdit krokem po polni ceste. Kvalita sluzeb dopravcu je bohuzel doslova sabotovana infrastrukturou, po ktere museji jezdit.