Neřekneme. Správa železnic dlouhodobě tají, o čem jedná její správní rada
Praha hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
Státní organizace s rozpočtem v řádu desítek miliard považuje informace o jednání správní rady za obchodní tajemství.
Tak to je moc pěkný skandál. Co na to takzvaná veřejnoprávní média ?
A co pořád chcete. Vám musí stačit ty oranžové reklamy ve kterých se praví, že se v té oranžové s.o. myslí na lidi, že dělá práci, co dává smysl a hlavně se k ní máte přidat a tím si splnit sen.
Už to někdo poslal Pirátům k zamyšlení, nebo zařazení do volebního programu?
Tušíte, jak funguje poskytování informací na pražském magistrátu, a kterou částí těla se k tomu staví pan primátor a další pirátští radní?
Sám s žádostmi v dopravě mám dost „zábavné“ zkušenosti. Onehdá jsem na ČD poslal žádost o strojově čitelné výlukové JŘ. Nejdřív mi napsali, že to není v jejich kompetenci (cože?), po stížnosti pak odmítli s tím, že ty JŘ mají jen v PDF. Ale pár týdnů na to se výlukové vlaky objevily v CIS JŘ. SŽ sami mi na žádost o API na polohy vlaků napsali, že polohy jsou součástí větší databáze a že separace dat by byla nadpřiměřená zátěž. Přitom má GRAPP SOAP rozhraní, ke kterému dokonce prodávají přístup. Třešničkou na dortu je CHAPS, kde naprosto 106/1999 Sb. odmítají… Číst vice »
A netýká se to jen informací o jednáních správní rady. DSŽ nezákonně začerňuje soupisy prací a rekapitulace cen, které jsou přílohou SoD na realizaci stavebních prací, a to pod záminkou „ochrany obchodního tajemství“. Tím je znemožněna kontrola hospodaření s veřejnými prostředky. ŘSD v soupisech prací ve většině případů začerňuje jen ceny, jsou aspoň vidět položky a kubatury. ŘVC je v tomto nejednotné, některé akce jsou uveřejněny s plnými cenami (tak by to mělo být), i když v poslední době už je to i u této organizace horší. Jednoznačně největším mlžounem je DSŽ, skrývat vše možné, co jde i nejde, jen… Číst vice »
Je to strašný přístup Mgr. František Chabičovského. Nemůžeme vám říci co bylo na programu jednání v 5/2020 ani poslat podklady, protože jsou to mimojiné ještě nehotové informace. Já bych organizaci sundal rozpočet na půlku a nazdar. Nevím co je tajného na to neříci jakým byl program jednání. Ale on mu to případně NSS vysvětlí (bohužel až tak za dva roky než se to tam dostane).
Tajné, aby jim nebylo vidět po ruce při práci. Kdyby jim bylo vidět pod ruce, následkem by bylo angažmá na pankráci
Obchodní tajemství správce veřejného majetku. Výborné!
Bude žaloba k NSS?
Počítejte na každé kolečko tak čtyři roky. Dva roky u 1. stupně, dva roky u NSS, ten to vrátí zpátky a tento cyklus se může opakovat donekonečna. Přímo k NSS žaloby samozřejmě podávat nelze. A pokud náhodou nakonec vyhrajete, tak ve správní radě už budou sedět úplně jiní lidé a vy dostanete 10 let staré informace. Podívejte se jak vypadají soudy o data CISJŘ nebo DPP.
Dekuji autorovi a preji hodne sil v boji se statnim molochem!
S těmi zápisy z jednání CK MD to není tak úplně pravda – pokud SŽ na svém profilu zveřejní nějaké výběrové řízení – viz link https://zakazky.spravazeleznic.cz/, tak v některých případech je zápis z CK přílohou toho výběrka, stejně tak pokud se na základě zákona č. 106/1999 Sb. žádá SŽ nebo MD o informace k nějaké zakázce a jsou požadovány všechny relevantní výstupy z ní, tak SŽ nebo MD v zápise, ve kterém se daná věc řeší anonymizuje (= začerní) příslušné pasáže, týkající se dané zakázky v zápise CK, ale vše ostatní – co se zakázky netýká – nechá neanonymizované, tj.… Číst vice »
Ještě oprava: ten zápis č. 238 mám tedy celý začerněný vyjma informací mnou požadované investiční akce, za mystifikaci se tímto omlouvám.
Pár 106 jsem si s MD na toto téma už také vyměnil a nějak se nedaří dostat do cílového stavu: Zveřejnění programu před jednáním, materiály k projednání, výsledek jednání a zápis. Když to jde u samospráv, jistě to půjde i na MD.
Vy mě dneska, Honzo, ale opravdu zlobíte. Nešel by nějaký článek o režijkách nebo o snaze obnovit nějakou lokálku?
Taky bych uvítal článek třeba o změně tarifu v ostravské MHD – další zdražení už tak předražených jízdenek (ano, vzhledem k (ne)četnosti spojů a časové náročnosti přepravy a dalších a dalších nenavazujících přestupech v rámci ekologie – navázané na evropské dotace, je to opravdu nejdražší MHD v ČR) a o tom, jak dlouhodobý kupón koupený přes e-shop je až o 1872 Kč levnejší než úplně stejný kupón zakoupený osobně v prodejně. Není tahle další „převýchova“ cestujících mimo regule?
Od kdy je v Ostravě změna tarifu?
1.1.2021
Nemáte prosím někde ty původní tarifní podmínky?
Oni si ti zdejší ostravští dopravní mafiáni dávají pozor, aby diskreditující materiály o každoročním zdražování a nových komplikacích v přestupech a převýchově cestujících nebyly jednoduše dostupné. Tady to není tak, že se veřejná služba upravuje podle potřeb cestujících, unsadňuje nákup jízdenek všem a zjednodušuje přeprava. Tady se cestující převychovávají podle potřeb dopravního podniku 😉
Proboha co tam dělá Jaroslav Foldyna (SPD)? Toho jsem nikdy neslyšel, že by se nějakým způsobem vyjadřoval o tématech týkajících se dopravy.
Zastánce jezů na Labi.
V roce 2008 sliboval Foldyna jako kandidát ČSSD na hejtmana Ústeckého kraje návrat vlaků na tratě, kde nechal zastavit provoz Jiří Šulc (ODS). Foldyna ale byl tehdy odstaven a místo něj byla dosazena Vaňhová, za níž se v redukcích pokračovalo.
Trend se změnil až po roce 2012, kdy se vedení kraje chopili hejtman Bubeníček s radním Komínkem (oba z KSČM). A vypadá to, že i po roce 2020, kdy se vedení kraje změnilo (současná koalice ANO, ODS, Spojenci pro kraj), se bude v rozvoji pokračovat.
Foldyna považuje zřejmě Noční vlky za veřejnou hromadnou dopravu. Nebo si plete slovo doprava a poprava. Od nácka lze čekat cokoli.
Škrábou se na zadku a dloubou v nose, co jinýho.
To se velmi mýlíte…víte jak je těžké odklonit miliardy tam kam třeba a třeba i s nějakým bonusem? To se jeden zapotí…..
A ještě u toho nenechat chytit.😄😄😄😄
Pan Svoboda má MBA titul a myslí si asi jaký je to business fachman. Když má na starost státní podnik s monopolním postavením a povinností zveřejňovat některé údaje podle zákona a jede si vlastně vlastní zákon.
Taky má maturitu z dopravní průmyslovky v České Třebové. A na stará kolena bakaláře od kámošů z Pardubic!
To není žádná nula, abyste věděl!
Bc. Titul je směšný, cizinci ho u nás dostávají zadarmo sotva umí česky či anglicky. To je jen dnešní požadavek personalistů co ví kulový.
Jak v kterém oboru. 😉
U nás Bc. zadarmo rozhodně nedostanete.
prosím, pojďte se k nám přihlásit a uvidíme, jak dlouho tam přežijete…
jj, centrální komise, ta co rozhodla o ODSunu bez diametru..taky slušněj moloch
rozhodnutí pana Sosny se nezpochybňují!
ať už se kope. jedna z nejlepších věcí, co by se Brnu mohla stát!
Řekl bych, že to půjde na odměny, přece jen vytvořit tolik studijí proveditelnosti zabíra mnoho času a nervů.
A co na to multiministr Havlíček?
Takových ministrů už bylo. Ale nevolený a neodvolatelný úředník… To je něco jiného.
Např. Luděk Sosna
A takto my tu žijeme.
Svoboda ukazuje skutečnou tvář tím, že nic neukazuje
Lodník Foldyna, co ten tam proboha dělá?
Ten tam je za lodní dopravu. A mozkový trust.
:-)))))
jako za prosazování vodnických staveb, které mají pomoct lodičkám na úkor vlaků?
Koště dobře mete. Nové sice není, ale to neva.
Kanál Labe-Odra-Rusko
No to by tak hrálo, holomci. Nic neřeknem. Je to totiž všechno tajný. Nejsme hlupci, ne?
Dobrá práce tohoto webu. Jen houšť.
Jj…. Doufejme že se to autorům nějak nevymstí , že je třeba náhle v obýváku nesrazí lokomotiva nebo tak něco.:) Jako jo, nejsme v Rusku – ale proč je teda to zasedání tajný?
Pže v této pseudofirmě se točí miliardy a není náhodou, že Svoboda je politicky naprosto neodvolatelný (zatím)
Kdo ho tam drží?
https://reportermagazin.cz/a/pwziM/nejen-hospoda-v-dobe-covidu-faltynek-mel-hrichy-i-na-zeleznici
jo, taková nešťastná náhoda, kdyby pana Sůru srazilo při chůzi po Liberci třeba TGV 😀
Maximálně drezína 🙂
Drezína jedoucí rychlostí TGV.
Čistil motyku, omylem vystřelila.