Neratovice, Písek, Rajská zahrada. Další zastávky mají povolení, některé vzniknou letos

Motorový vůz 854 v Neratovicích. Foto: Michal ChrástMotorový vůz 854 v Neratovicích. Foto: Michal Chrást

Na české železnici mohou vyrůst další zastávky, díky kterým by měli mít lidé na vlak blíže než dosud. Několik nových

77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

Zastávka Kadaň-Bystřice bude potřebovat samostatné stavební povolení? Její výstavba není součástí elektrizace trati (= stavební povolení vydané na celou stavbu elektrizace, tedy mj. i na výstavbu nové zastávky)?

R2R2

Osobne mi na hromadne doprave mimo jine velmi vadi to, ze neustale stoji, kazda zastavka je zasadnim zdrzenim a pridavani novych zastavek je tedy vzdy dvojsecna zalezitost, sice usetri trosku casu pri presunu na zastavku nebo z ni, ale zase vsechny cesty prodlouzi. Pro nektere potencialni cestujici mohou znamenat, ze se pro ne vlak konecne stane dosazitelnym, pro stavajici cestujici to vsak bude znamenat zhorseni jizdnich dob.

jouda

Ne tak docela. Zastavovat na zastávce přece není povinné pro všechny vrstvy.

arakain

Tak tady jsou zmíněné 2 zastávky na 070. Jízdní doby jsou pro rychlík takové, že třeba Satalice a Kbely může zastavovat stejně, neboť je stejná jízdní doba, jako pro os. A místo toho jede Kžc. Zbytečné plýtvání, protože kdyby došlo k dohodě s ROPIDem a MD (tam je aktuálně největší problém), tak jezdí vlaky skoro celý den v 20 min intervalu synchronně proložené a podstatně více zaplněné cestujícími. Satalice – hlavní/Masarykovo nádraží. Běžná jízdní doba 18 minutTakto je loterie, že spojení do centra 02 minutu, popř 04 minutu do protisměru na rychlík (jízdní doba roste o 14 minut), pak projíždí… Číst vice »

msk

výstavbu nových zastávek podporuji, ale zároveň bych zaváděl zastávky na znamení…

arakain

Dost často nastupuji / vystupuji na zastávce na znamení, ale protože je to ještě součást Prahy, tak jsem ještě nezažil, že by vlak nezastavoval. Možná v noci, ale myslím, že i tak. Frekvence je prakticky vždy a to jezdím nejčastěji mimo špičku

František

I pro některé stávající může jít o zkrácení cestovní doby, když doposud musejí přejíždět a jiným způsobem se (i složitě) vracet. Ne všichni uživatelé nových zastávek budou novými uživateli dané tratě. Ovšem, přidávat je potřeba s rozmyslem, podle poměru hustoty osídlení a vzdálenosti k nejbližší další zastávce, s přihlédnutím i k jiným schůdným možnostem dosažení vlaku (mezi což nepatří extra zaváděná silniční linka či cesta větším závlekem).

Roman S.

Nový Malín dřevosklad… To byl čí nápad?

Roman S.

Část 2: a v tom Novém Malíně to bude blíže obci kde? Po 100 metrech u přejezdu?

R2R2

To byl dobry napad, kdyz si jedete pro drevo, tak se s tim prece nechcete vlacet na vlak nijak daleko 😉

JarynJarin

Zeměchy na trati do Velvar? A to kde zamýšlejí?

Radek Janata

Zřejmě u těch novýách rodinných domků v ulici Na Šachtě. Naopak zastávka Olovnice je zralá na zrušení.

JarynJarin

To mě taky orávě napadlo, to budou v těch novostavbách určitě nadšení 🙂

Rampa

Zastávka Dýšina již existuje, tak předpokládám, že se jedná o přesun…

Marian

Zastávka Dýšina se dnes jmenuje Horomyslice, byla přejmenována po otevření Ejpovického tunelu. Nová zastávka Dýšina by se měla nacházet na katastrálním území Dýšiny https://mapy.cz/s/3r7ej
Dnešní nádraží Chrást bude zrušeno a další zastávka na trati bude mírně přesunutá zastávka Chrást u Plzně obec.

Roman

„Důvodem je skutečnost, že zastávka leží na katastrálním území obce Židovice.“

Pro upřesnění: Židovice nejsou samostatnou obcí, nýbrž součástí obce Libčeves.
Zastávka by se tak měla jmenovat Libčeves-Židovice (po vzoru Praha-Vysočany aj.).

Glutexo

Zeměchy jsou také jen Zeměchy.

MilanK

Jistě, tohle by bylo na komplexní analýzu. Názvy zastávek/stanic pravděpodobně pocházejí z doby, kdy sídla byla samostatnými obcemi, a při jejich připojení k jiným obcím se zapomnělo na přejmenování zastávek/stanic.
Asi nejznámějším případem jsou Chrlice (nyní již Brno-Chrlice), odkud nebylo možné prodat akční jízdenku, jelikož to z nádražáckého pohledu nebylo Brno. 🙂

msk

a pak ještě existují nebo existovaly názvy zastávek, které měli jen obecný název bez názvu obce.. například Zárubek, Josefova jáma atd..

Tomáš Robek

Nejsou, od 80.-tých let jsou městskou částí Kralup n. Vlt.. Zastávka Zeměchy byla dokonce ještě poměrně nedávno ve 4.tarifním pásmu, přestože Kralupy jako takové patří do 3.pásma. Správný název zastávky
by měl být Kralupy n.Vlt.-Zeměchy. Samostatná obec Zeměchy leží v okrese Louny.

Pojkemada

A je to Jimnín

Jedine vlaky

Nechápu, proč se v Brně neinvestuje do modernizace městské železniční sítě, která by na okrajích města s přestupními terminály zrychlila dopravu do průmyslových částí města, do centra, také by vyřešila problémy s parkováním. Na okrajích vybudovat P+R, vlaky každých 10-15 minut a levný celodenní lístek a pak se radní mohou stěžovat, že lidé nejezdí MHD. Naopak někteří jedinci nedokážou pochopit, že vlak má mnohonásobně vyšší kapacitu než městský dopravní prostředek. Koupit vozy, kde jsou čtyřsedačky a né ty vlaky, kde si sedne jeden člověk do obří sedačky, položí tam všecky své zboží a pak nikomu nepustí sednout. Tak to se… Číst vice »

Jan Pytela

Všechno je součástí modernizace ŽUB. Za 30 miliard se opravdu nestaví jedno nádraží.

Jedine vlaky

Někde jsem slyšel 60 miliard, ale ok.

Marian

O co, že to nakonec bude 90 miliard a stejně se nic nepostaví …

Ondřej

To je to město, ve kterém lidé ve všem vidí penis?
😀

Strojvůdce Příhoda

Zastávka Neratovice Sídliště bude mít pouze 120 metrů. Prostě zase polovičatá práce, děs běs. Zastávka měla být dlouhá alespoň 170 metrů, aby u ní mohlo zastavovat všechno, tj. i od GVD 2019/2020 trojité jednotky řady 628. Pro příznivce modrých, kteří by měli tiky a tvrdili by, že je to zbytečné, si to zaměňte za soupravu brejlovce s šesti Honeckery….

Vít Jůza

Příliš zkracovaná nástupiště jsou neštěstím, ale plánovat na zastávce pro osobáčky, které jsou dosud do 50 m, 120 m, mi úplně špatné nepřijde. A pokud snad nějaké rychlíky jsou nebo budou třeba i delší, tak snad normálně na každé mezi zastavovat nebudou.

Strojvůdce Příhoda

Ty osobáčky nejsou do 50 metrů, ale dnes jsou některé výrazně delší. A hlavně: Dá se předpokládat, že zastávka na Neratovice Sídliště bude frekventovanější než samotné nádraží Neratovice. Důvod snad není třeba psát, dá se snadno zjistit. Takže zastavení VŠECH vlaků, tj. i rychlíků by tu bylo zcela na místě.

Lukáš F.

Ono se ale do budoucna s rychlíky přes Neratovice vůbec nepočítá, do MB se má jezdit přes Lysou.

Daniel Mach

Já tedy doufám, že rychlíky Praha – Turnov tady stavět nebudou. Dvě zastávky za sebou jízdní dobu zrovna moc kupředu neposunou. A na osobácích dlouhé soupravy zatím nejezdí. Ale výhledově třeba jo, takže proč ho neudělat delší na první dobrou.

Poudy

Já si myslím, že je ta trať z Vysočan do Neratovic zralá na kompletní modernizaci. Dejme tomu dvě koleje pod elektřinou bez přejezdů, nová zastávka v Čakovicích u toho nového sídliště, menší p+r u toho, stejně tak ve všech vesnicích mezi Čakovicemi a Neratovicemi, třeba i s nějakou návazností dál autobusem. Mohl by tam jezdit pořádný moderní vlak a lidí by na to bylo až až. Lidi by tom z těch vesnic na serveru jeli mnohem radši než courajíc busem nebo tím retrem do Turnova. Kdyby se to podařilo natáhnout až do Mělníka, tak by to dle mého v nějakém… Číst vice »

Stepig20

Poudy: Ale to bychom nesměli být v ČR. a jednak myslím, že úsek Skály odbočka-Satalice nepůjde zdvojkolejnit jednat, protože přes koleje se přetíná dálnice, která je upevněná v těchto skalách. Jinak takt je tu hodinu a v ranní špičce(5:50-8) jede z Neratovic dohromady 8 vlaků což je myslím celkem dost.

arakain

jenže ono tím jezdí (a po silnici ještě více) lidi celý den, min do 10 hodin je to narvané už teď.

arakain

Dráty fajn. Už aby to bylo. První, co se má dělat 2020-2023 je Čako – Měšice. Ku Praze je několik problémů, který nechápou ani ve Kbelich či Satalicích na radnici. V cestě je totiž vládní/vojenské letiště, takže min od zhlaví Satalici zprudka dolů (nebo to udělat rovnou draze a celé Satalice níže, aby železniční přejezd se změnil v nadjezd, protože zvednout silnici o 7 m asi nepůjde. Když zůstane přejezd v Sata, tak stejně prudce dolů, aby přejezd ve Kbelích u letiště zmizel v podjezdu/tunelu, i s pevnou trolejí musíme o 6m níže a to je zubačka hadr… Když budeme… Číst vice »

Pavel

Pekny svatecni patek vsem. Rajská Zahrada – budou na zastavce stavet i vlaky z Vysocan do Satalic? Dik predem za reakci. Tuhle zastavku fakt uvitam.

Aslanex

Prý mají být tři nástupní hrany, tedy pro zastavování do všech směrů.

Jarda

Jsem jedinej, komu příjde stupidní stavět další vlakové zastávky na území Prahy? Výhoda vlaku je ta, že jede a jede rychle do centra. Na co Rajskou Zahradu, když podobě fungující přestup je již na Vysočanech? Podívejte se, jak je stanice metra orientovaná k trati. Doufám, že se nebudou realizovat podobné projekty jako stanice v Karlíně, Balabence….. Dvě zastávky v Běchovicích mi taky příjdou nadbytečné – Co tam tak jezdím, tak ta původní využití skoro nemá……. To rovnou můžou na koridoru jezdit šaliny.

Martin Nosek

Obě mají využití +- stejné, naopak bych řekl, že původní Běchovice jsou využívány více

Poudy

Tak zrovna třeba ta Rajská zahrada má veliký význam. Vysočany jsou daleko, z Rajské se lidé dostanou dál směrem průmyslová, černý most, Kbely, Hloubětín a podobně. Navíc v okolí probíhá výstavba a třeba taková lokalita Hutě bude v budoucnu celá zastavěna, pro spoustu lidí bude cesta vlakem do centra a dál mnohem lepší než metrem. Pak je to taky možný přestup na vlak do Čakovic a Neratovic, třeba i tam jednou bude jezdit slon a pak to bude mít smysl. Suma sumárum si myslím že tohle zrovna smysl má, je tam opravdu dlouhá díra mezi H.Poč a Vys..

Poudy

A abych si trochu zafantazíroval, tak bych řekl že v budoucnu by to tam zvládlo ještě jednu zastávku. Po dostavbě pražských okruhů bude mít Kbelská snad kapacitu na to aby po ní jezdili opravdu rychlé metrobusy Letňany/Opatov a tak by zastávka na křížení Kbelské ulice a trati byla taky fajn.

Lukáš F.

Nikdo z Hutí nebude jezdit vlakem, když mu metro jede stejným směrem každé dvě minuty. Přestup na metro z vlaku bude zdlouhavý a přestup na autobusy ještě víc.

Poudy

Jasně, jezdíte metrem a příměstským vlakem? Myslím že to pohodlí, výhled ven a necestování do hlubin země je pro spoustu lidí výhodou pro vlak. Já pokud mám možnost, tak jedu tramvají nebo vlakem, klidně autobusem když to dává nějaký smysl a až potom, co žádná z těchto možností není výhodná sjedu dolů do metra, protože jízda metrem pro mě opravdu není potěšením. A má to tak spousta pražanů, myslím že rádi pojedou tím vlakem.

AAA

Myslíte jako výhled do těch betonových PHS?

Lukáš F.

Většina lidí nejsou šotouši a oceňují spolehlivost metra. Vlak stejným směrem prostě nemá šanci přitáhnout více než jednotky cestujících.

...

Zrovna Karlín (zhruba někde u tunelu pro pěší) by se hodil hodně. Zejména pokud by S49 jezdila přes Bubny a právě ten Karlín. Překážkou dálkovým vlakům by nebyl, ty jezdí tunely o 50 metrů vedle, po té karlínské trati už dnes jezdí jen takové větší tramvaje. Balabenka už je sporná.

PetrB

Tak ta zastavka Praha Karlin tam stoji dodnes, tedy jeji torzo (nastupiste a schodiste) Zrusena byla nekdy v 50. letech.

Martin1

V kterých místech presněji se to prosím konkrétně nachází?

...

Zhruba proti Peckově ulici, ale vypadá to spíše jako značně nepovedené kulisy Cimrmanovy kočovnické divadelní společnosti.

Aslanex

Osobně bych radši viděl zastávku U Kříže na zmíněné S49 a tudíž její vedení před Holešovice. I kvůli kapacitě viaduktu.

...

Menší dopravní poptávka. Podívejte se, kolik v Karlíně vzniklo obrovských kancelářských budov.

Martin V.

Ale snad byste jen kvůli Karlínu nechtěli S49 zbytečně tahat oklikou přes Negrelliho viadukt (a užírat tam kapacitu), když hlavní výhodou S49 oproti S4 je zastavení ve stanici Holešovice (oproti té pr…. Holešovice-zastávka). Pokud se vybuduje zastávka Vltavská pro obě trati (a ne jen na letiště), tak by to bylo o malé epsilon lepší, ale i tak je to zbytečná zajížďka.

...

Inu, oklika jako oklika. Karlínu směry SZ a JV vyloženě chybějí, dostupné jsou jen se složitými přestupy a vytváří se to logické vazby mezi rezidenčními a komerčními oblastmi. Další věcí je snazší křížení v Libni.

Jinak asi je optimální mít obojí. Jednu linku Roztoky – Podbaba – Holešovice – U Kříže – Libeň – Malešice – Zahr. město – Kačerov – Krč – Braník – Chrchle – Rachotín a druhou třena Veltrusy – Roztoky – Podbaba – Vltavská – Karlín – Libeň – Malešice – Hostivař – Stránčice (a někdy v budoucnu po zmodernizované vlečce do Vel. Popovic).

arakain

Ono městskou linku Holešovice – Libeň – Malešice by práě bylo podstatně lepší tahat přes Karlín. Přesmyku se totiž v Libni hned tak nedočkáme a takto by se nutnost přesmyku pro hodně vlaků přesunula na méně konfliktní místo – před Masarykovo nádraží.

železničář v důchodu

Zastávka v Libni „U kříže“ je tou, která teď v Praze chybí naprosto nejvíc, protože její poloha řeší chybějící tangenciální spojení – budovat zastávky na dostředných tratích není sice úplně neužitečné také, ale tam je železnice většinou jen paralelou MHD, ale lze-li pro tangenciální spojení, která neřeší a ani snadno a uspokojivě nemůže řešit MHD (protože tam k tomu nejsou potřebné předpoklady), využít železnici, mělo by budování právě takových zastávek mít maximální prioritu.

Petr Novotný

Vzhledem k tomu, že SŽDC tu spojku u Florence zcela a naprosto logicky rekonstruuje na jednu kolej a dává si velkou práci aby to už nešlo předělat /nebo to bylo dost drahé/, tak Karlín asi nebude. O rozvoji železniční dopravy rozhoduje SŽDC a ne poptávka po tomto způsobu dopravy…

AAA

Tak ona ta puvodní neměla valné využití nikdy. A největší pérdel byla když jí nákladně zrekonstruovali včetně plošin z podchodu pro vozíčkáře, aby následně po (cca) dvou letech budovu pro veřejnost zavřeli, takže schody s plošinou jsou zahrazeny mřízí a vozíčkář si musí někam telefonovat když ji chce použít, protože na schodech ústících přímo na ulici plošina není.
Jediné její ospravedlnění je asi vazba na autobusy a teoreticky P+R – ovšem to je taky prakticky nepoužívané a nevyužitelné, protože ranní kolona vzniká už daleko před Běchovicema.

Ondra

Podle nízké frekvence cestujícich mi přijde nadbytečná naopak zastávka Běchovice střed, navíc jsou obě zastávky velmi blízko sebe (asi 1200m), což na vytížené koridorové trati působí snížení propustnosti. Obecně obě běchovické zastávky mají asi nejmenší využití na trase Libeň-Klánovice.

svojsin

Ta zastávka Hrušovany nad Jevišovkou má být kde, nevíte někdo??

Martin z Moravy

To mě také zajímá, občas tam jezdím. Navíc podle toho co jsem slyšel zrušili víkendové osobáky z Miroslavi do Hrušovan, tak to nedává smysl. To zrušení osobáků v podstatě odstřihlo spojení Hrušovan s Bránicemi, nevím o např. autobusové náhradě.

svojsin

Martin z Moravy: Náhrada je přes Miroslav a Bohutice. Ale kolik lidí za den takto potřebuje cestovat, NULA nebo 0,3 ??

Jedine vlaky

Kdyby zde bylo kvalitní spojení, tak by lidé nepotřebovali cestovat, cestovali by sami. Motoráky 843 nikoho nepřesvědčí.

svojsin

Jedině vlaky: Přiznám se , že absolutně nechápu , jak to myslíte a co a koho myslíte….?

Jedine vlaky

Myslím to, že se sám sobě ptejte, proč asi lidé v tomhle úseku vlakem nejezdí. Když tam mají tak hrozné spojení, zastavení v Pravicích, Břežanech, ale žádná návaznost autobusů do obce. Lidé se z této oblastí dostanou na Zvonařku, no a pak se nikam dostat nemohou, až se neopraví Plotní.

svojsin

Jedine vlaky: To jako že má jet autobus od zastávky vlaku v Pravicích „na náves“?? To nemůžete myslet vážně…. Jinak se sám sebe ptát nepotřebuji, protože to vím. Odliv lidí začal už před IDS, protože auta. Další důvod bylo to, že si Hrušovany, Břežany, Božice a spol. platily rovněž ještě před IDSkou vlastní autobusovou linku Božice – Pravice -Hrušovany – Pohořelice – Brno, která se velice krátce stala mnohem využívanější, než v té době ještě docela často jedoucí vlak. Během IDS spojů ještě přibylo a dnes jezdí v této relaci denně o dost víc lidí, než ve „vlakové době“. Podobně… Číst vice »

Libor

Mohu se zeptat, odkud máte info? Tuto trať taky často využívám (v rámci možností, když je od ids takto domrvená…)

PetrB

„Židovice – na regionální „Švestkové“ dráze Čížkovice – Obrnice dojde od 15. prosince 2019, tj. od změny grafikonu 2019/2020, ke změně názvu železniční zastávky Hnojnice na Židovice. Důvodem je skutečnost, že zastávka leží na katastrálním území obce Židovice.“ Tak některé stanice/zastávky už měli být přejmenovány dávno, nevím proč se tak neděje nebo proč to SŽDC trvá tak dlouho. Např. zastávky Řetenice (trať 130 a 097) a Prosetice (trať 097) se katastrálně nachází na území města Teplic jmenovat by se měli tedy Teplice-Řetenice a Teplice-Prosetice. Tak jako zastávka Nové Hodějovice na trati 199 leží v katastru České Budějovice a její správný… Číst vice »

Pavel

Někdo musí iniciovat změnu názvu. A navíc to musí schválit i Drážní úřad.

Martin1

Zrovna v tom druhém případě problém nebude. Spíš to musí někdo navrhnout. SŽDC moc nechce, protože investice do nových cedulí je pro ně „příliš velká“. Asi potřebují šetřit na modrá zábradlí. O přejmenování ale může požádat sama obec. Ta s novým názvem musí taky souhlasit.

železničář v důchodu

Jděte do háje s požadováním těch zbytečně komplikovaných dlouhých názvů – ty dělají jen problémy při vyhledávání spojení v elektronických vyhledávačích, které na ně nejsou připraveny!

PetrB

Co to melete? Víte co je to našeptávač? Ten je dnes součástí i v mobilních aplikacích, jako IDOS či MůjVlak

Lukáš

Tak to máte na i na trati 330. Kde je stanice Huštěnovice. Dříve se jmenovala Huštěnovice-Babice, ale celá stanice leží v obci Babice a Huštěnovice jsou bokem a z nádraží je to skoro kilometr.

Kamui

Přejmenovat by taky bylo více než vhodné Praha-Zličín na Praha-Řepy. Nádražní budova sice asi formálně leží v katastru Zličína, ale logicky patří k tramvajovému terminálu Řepy.

Lektor

Jaký přesně by byl přínos pro přejmenování např. na Teplice-Řetenice? Jezdilo by víc lidí bylo by to rychlejší nebo jaký přínos by to mělo?

aldik

Tak hlavně ať si pohnou s tou Ostravou Zábřeh 😀 A taky ale ať zbytečně neopravují Vítkovice, myslím že tam pak hodně klesne provoz. Asi jako v Třinci, opravili to „hlavní“ nádraží“, ale místní jezdí na zast. Centrum a nádraží je místem duchů.. vyhozené prachy.

PetrD

Tak ty Vitkovice maji aspoň blízko tramvaj.

aldik

To Zábřeh bude mít taky, vylezu z ní a je tam zastávka tramvaje 😉