Nepřijatelná. Magistrátní úředníci „zařízli“ lanovku Podbaba – Bohnice
Nadšení politiků pro lanovku postupně ochládá.
Lanovka Podbaba – Troja – Bohnice, kterou dlouhá léta chystají pražští politici, se stavět zatím nemůže. Projektu vystavili stopku magistrátní úředníci z Odboru ochrany prostředí, když v procesu posouzení vlivů na okolí (EIA) vydali nesouhlasné stanovisko.
Záměr je podle úředníků z hlediska vlivů na krajinu a její ekologické funkce a vlivů na kulturní dědictví nepřijatelný. Mimo jiné „představuje významný zásah do znaků a hodnot krajinného rázu Trojské kotliny“. Bez souhlasného stanoviska EIA stavět nelze.
Projekt lanovky byl v procesu posuzování vlivů na okolí od loňského září. První zádrhel přitom nastal už v říjnu, kdy dala lanovce negativní stanovisko městská část Praha 6. V plánech jí totiž chybělo parkoviště a pěší vazby. Proti se vyslovila i radnice v Troji, která chtěla revidovat velikost mezistanice, kde bude podle ní vykáceno příliš mnoho stromů. Nepřijatelné pro ni bylo také vedení lanovky v přírodním parku Drahaň-Troja.
Město Praha označovalo lanovku za nejlepší řešení propojení Prahy 6 a Prahy 8, a to do doby, než obě části ve vzdálené budoucnosti propojí tramvajová trať. Lanovka se třemi stanicemi (v Podbabě, Troji a Bohnicích) a pěti pylony měla mít délku 2,3 kilometru.
Nadšení politiků z magistrátu pro lanovku ale také postupně ochládá. Současný náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) se nedávno vyjádřil, že pro něj je preferovaná varianta tramvajové spojení. Na to by mělo dojít někdy po roce 2030.
„V místě paralelně připravujeme také tramvajovou trať, která byla vždy preferovaným řešením. Stále věříme, že vyjde alespoň jeden z navrhovaných projektů. Tramvajová trať se stane součástí tramvajového okruhu, který byl jednou z hlavních priorit Pirátů v pražských komunálních volbách,“ sdělil dnes ČTK Hřib.
Pražský radní pro finance Zdeněk Kovářík (ODS) loni v září na zasedání zastupitelů na adresu lanovky řekl, že na takovou „kravinu“ peníze z městského rozpočtu rozhodně nedá. Velkým propagátorem lanovky byl naopak Hřibův předchůdce Adam Scheinherr (Praha sobě), který ale po volbách ztratil vliv.
Lanovku navrhlo londýnské studio William Matthews Associates, stavět se měla dle dokumentace EIA v letech 2025 až 2027.