Nepozorní řidiči na přejezdech. Střetů s vlakem letos opět přibývá

Nehoda na železničním přejezdu mezi Petrovicemi a Příčinou na Rakovnicku. Foto: Drážní inspekceNehoda na železničním přejezdu mezi Petrovicemi a Příčinou na Rakovnicku. Foto: Drážní inspekce

Střetů aut s vlakem na železničních přejezdech v Česku přibývá. Za prvních šest měsíců počet mimořádných událostí na přejezdech stoupl

152 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Tak nedávno jsem slyšel jednoho poměrně vysokého představitele české železnice natvrdo a otevřeně kritizovat, že i v modernizovaných projektech se projektují přejezdy bez šraněk. A já to mohu potvrdit. 2015 u Frenštátu, hlavní cesta, opět bez šraněk.
Blikátko se zejména ve městě lehce přehlédne. Závoru mnohem hůře.
A to se do přejezdů nyní cpaly strašné prachy. A cpou se strašné peníze na lesní, polní a já nevím jaké přejezdy co 400 metrů.

Ušatá

Nevím, ale přejezd přes trať uvozují tři označníky, že bude přejezd přes trať po 80 m. Jinak mám určité pochyby o kvalitách řidiče, který nezaregistruje trať, přejezd, signalizační zařízení a ještě nerespektuje základní učivo z autoškoly. Jak může pak tento člověk vůbec řídít auto, jak to, že dostal řidičský průkaz. A má v pořádku oči? Nebo naopak řidiči se naprosto nevěnují jízdě a na všechno kašlou? Toto by vyřešily extrémní tresty, pokuty v řádech desetitisíců a stotisíců Kč, doživotní zabavení řidičského průkazu. Jen způsobení smrti dopravní nehodou by mělo být trestáno nepodmíněně minimálně na deset let. Ono by to asi… Číst vice »

Medvěd

Přesně tak. Dnes dostane řidičák kdejaké „ucho“ a silnice jsou ucpané. Potom každý chvátá a riskuje.

VRT

Dneska skoro 7 minut v Událostech:
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/219411000100715

No neříkal jsem to? Bude třeba všude postavit závory, bariéry, zabezpečovací zařízení, kamery… To se nám to krásně hodí, taková tragedie. Na AŽD už chrochtají blahem.

VRT

Amen

Medvěd

Teď by měl pan Kolovratník ukázat návrh zákona – jezděte podle předpisů nebo Vám seberu řidičák na rok nebo nahrazovat železniční přejezdy nadjezdy a podjezdy ! Tady vidíte proč má být mimoúrovňové křížení s železnicí.

Jiří Šrámek

Kolega z práce také neustále spěchal. A bylo marné mu tisíckrát opakovat, že ten semafor na přejezdu u fabriky není pro srandu králíkům. Teď tam má křížek a svíčku (trať 030, přejezd ve Čtveříně u Turnova).

Akcie na doručitele

Jak jen je ten fór…Američanovi stačí doporučení nevstupovat, Němec vyžaduje ceduli „Eintritt verboten!“ a Čechovi musíte vstup znemožnit.

Honza

Jen několik krátkých let nás dělí od brutálního opatření kdy bude veřejná doprava ZÁKONEM NAŘÍZENA v určitě hodiny a dny. Koukám na ten svět pouze 61let ale mám pocit, že již je našlápnuto řešit nějak přeplněné silnice. Je snaha obnovit železniční vlečky, budovat nové, rozšiřují se spoje hromadné dopravy. Věřte že v tak malé zemičce jako jsou čechy je třeba s velkou rozvahou v budoucnu pouštět na své území kolony kamionu a dalších vozidel ucpavajici naše silniční tepny toho času v rekonstrukci.
Dekuji

Zababa

Každé PZZ dovybavit kamerovým systémem se záznamem. Žádné osazování závorami. Projetí přejezdu na červenou nekompromisně trestat. Jedině tak může probíhat výchova řidičů.

totoCZ

A lidem dat elektronicke naramky s LTE. Kdyz nekdo vstoupi na prechod, vlak se zabrzdi.

malej-jarda

Řešit by se to mělo.
Viz dnešní odpolední nehoda v Černožicích. Čtyři mrtví, z toho dvě děti v osobním autě, které vjelo pod Krakonoše.

Paja

Čekáte že ten člověk si řekne, tak tady rodinu nezabiju, tady je kamera?

Xyz

väčšine to vyjde, ak by však sra to boli náležite potrestaní zákazom na pár mesiacov či poriadnou pokutou, tak by si to asi v budúcnosti rozmysleli eventuálne rovno prišli o vodičák, keď by im to kamera operatívne zistila a automaticky ich poriesila

Xyz

…za to…

…okamžite zistila…

Hans

To je málo., Všechny přejezdy opatřit kamerovým systémem a za projetí pod výstrahou DOŽIVOTNĚ zabarvit řidičák a všechny papíry vyžadující spolehlivosti jako zbrojní pas, jerabnicky průkaz a podobně. A tvrdé to vyžadovat včetně úhrad veškerých škod! Jen tak lidí naučíte, co se nesmí.

A.R.

Jsem rád, že nemusím sdílet společný dopravní prostor s těmi agresivními a primitivními psychopaty. Stačí mi, co vidím z chodníku, ještě abych seděl v autě jako oni. No jo, ti spěchálci, které srazil vlak, si v autě určitě užívali tu svobodu a nezávislost, jak o ní pořád básní.
Je to hnusné, ale pitomce, kteří nedodržují předpisy, prostě litovat nemůžu. Pro výstrahu bych ty nejhorší případy pouštěl v autoškolách. A můžeme začít videem dvou holek, které se během natáčení zrakvily u Mostu.

Jiří Kocurek

Ne, jeli z montáže. Z PRÁCE! Takže s kecama o zaručeném užívání svobody se běžte vycpat.
A nebo můžete všecko tahat na hrbu, nářadí i materiál. Už vás vidím, jak supervláčkem vezete záchodouvou mísu v batohu.

Hanzi

Nemá cenu se rozčilovat, takto se většinou ohání ti jedinci, kteří se vzmohou max na angličáka do vitriny, anebo jedinci co mají misto mozku dvě dlouhé rovné šíny. Pro ty ostatní jsou zde automobily.

Daniel Mach

Že jeli z práce znamená, že nemusejí na přejezdu dávat přednost vlaku?

Ušatá

A že nemusejí dodržovat dopravní předpisy? Tady jde o přejezd, ale totéž se může stát na silnici, že někoho srazí, že nedá přednost na křižovatce apod.? Čeho se to zastáváte?

asdfr

Prepokladam, ze potom nic neobjednavate cez internet. Ak si nieco objednate, tak si to nechavate posielat na postu a po balik chodite zasadne hromadnou dopravou.

Chcel by som vas vidiet, ako mi hromadnou dopravou dopravite domov tie 3 vrecka cementu, co mam momentalne v kufri toho skaredaho auta, lebo potrebujem nieco v dome opravit.

MartinLT

Spoluvinu by měli nést ti kdo notoricky a zatvrzele brání rušení přejezdů. Ať už nezabezpečených polních, či typu Studénka. Od zemědělců kterým je pětkrát za rok zatěžko objet to 50m podjezdem, až po celá obecní zastupitelstva.

Pavel Macoun

Jako spoluvinu za to, že jsou řidiči co prostě porušují zákony? Každý přejezd je zabezpečený…

František

Podle téhle logiky by se měly zrušit všechny křižovatky v republice. Kdyby ta dodávka jela na červenou na křižovatce a z boku jí sejmul kamion, který jede na zelenou, tak co by se mělo rušit? Vlak jel pouze na zelenou a dodávka se neřídila světly na křižovatce. A nemá vůbec žádný význam, jestli z boku byly koleje, nebo asfalt.

Hans

K tomu jsem si vzpomněl na jeden článek v britském tisku. Při dosažení počtu 16nehod na přejezdech za rok tam polemizovali s otázkou, zda by všechna křížení se silnicí neměla být mimoúrovňové. A hned na to dvě studentky nafilmované, jak přeskakují závory, dostaly ze školy okamžitě ukončení studia a záznam do rejstříku. Prostě prohřešky nekompromisně trestat!!

libor

Tato trať už měla být taky zrušená a ušetřené peníze nasypat jinam a lépe…

svojsin

Zrušená ne, ale ZDO tu už dávno měla být na autobusech, které na rozdíl od vlaku zde, obslouží všechny obce a který tady už v kladiva stejně jezdí. Potřebné je jen jejich doplnění.

libor

jasně samá (-), ta trať je vysoce perspektivní. Nádraží Karlovice na konci města, Kožlany někde v polích, Strachovice uprostřed lesa, Čistá na konci obce, Všesulov stanice v polích, Příčina stanice někde v lomu. Opravdu super trať v velikým potenciálem osobní přepravy.

Ondra

Gratuluju Igore, vyhráváte zlatého bludišťáka za nejstupidnější příspěvek do diskuse!

Ondra

libore, sorry

Jarda

Když před lety bouralo Pendolino, tak v rovině trestání jízdy na červenou přes přejezd probíhala vášnivá politická debata. Výsledkem bylo pouze snad zvýšení pokuty na místě z 2500 na 5000 Kč? Kdyžtak mě opravte. No ale moje pointa. Já si kladu otázku – Proč projetí na přejezdu netrestáme třeba pokutou 50 tisíc + 2 roky bez papírů, když se tak zcela prokazatelně dají zabít 3 lidi, udělat škodu 200 milionů na vlaku a zdemolovat nádraží? Navíc se tak zkazí celý den lidem, kteří po té trati mají v plánu projet odkudkoliv kamkoliv. Trest v případě nehody je na místě a… Číst vice »

Dominik

V posledním návrhu je zvýšení pokuty až na 25 tisíc asi. Ale já bych z toho klidně udělal trestný čin.

Ušatá

To by měla být samozřejmost.

Třicátáprvní béé

Protože si to žádnej politik nevezme na hrb. Já bych byl mnohem přísnější.

Radek

Úplně by stačilo nainstalovat kameru a trestat automaticky. V dnešní době to lze automatizovat.

AAA

to nelze, protože tento přestupek lze řešit jen ve správním řízení.

železničář v důchodu

Obecné ohrožení přece není pouhým přestupkem – a „útok na vlak“ obecným ohrožením rozhodně je!

Jiří Kocurek

To by vám napřed museli prokázat úmysl poškodit vlak, aby to byl útok. Jako třeba strčit vlaku do cesty výkolejku.

Martin V.

Překvapuje mě jak snadno dodávka vykolejila motorák. Nejspíš náraz z boku do přední části vlaku docela vysokou rychlostí.

Martin V.

Tak se musím poopravit. Trať je přes přejezd v oblouku, což vykolejení usnadnilo, přední náprava pokračovala tečně.

Jiří Kocurek

Těžko hádat, kolik toho měli naložené.

karel lobotom

k utoku se prihlasila moravska osvobozenecka armada. akce skoncila uspechem, protivnikuv moderni obrneny transportni zeleznicni vuz byl znicen. ztraty na strane MOA cini 278 muzu, kteri podlehli otrave plynem. dalsi jednotky jiz v noci sbiraji kameny po cele praze na pristi akci.

David

Zase vlak zabíjel 🤔

Renata Klánová

Nezabíjel vlak, ale člověk bez mozku, co vjede na přejezd, když svítí výstražné znamení. Chudák ten mrtvý, ale větší chudáci jsou zranění z vlaku a fíra. Množství lidí ve vlaku nemá snad nic společného s nehodou, to je ten komentář také bezmozek? To na silnicích nejsou nehody?

Xaver

trololo

A.R.

Takže až si půjdeš stoupnout na trať a zabije tě, bude to vina vlaku, že neuhnul?

VRT

Tak tady jsme už u tématu, ne?
Tedy opakují: 5 cestujících. Slovy pět.
Na druhou stranu, kdyby v tom vlaku nebyl nikdo, nebyl by nikdo zraněný.

Dominik

Tak jich dnes jelo 5, co tím chcete říct?

VRT

Fakt by 5 lidí neodvezl minibus?

AAA

možná i mikrobus

leoš

mikrobus a minibus je to stejné

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Ani podle legislativy, na mikrobus stačí B (do 8 pasažérů), na minibus je potřeba už D (nad osm pasažérů).

Každopádně v hlavách šotoušků je vše jasné, normálně to tu jezdí narvané, ale zrovna dneska tím vlakem jelo 5 lidí. Napadá mě jedna věc. Ti šotoušci po těch lokálkách, které tu tak obhajují, nikdy nejeli. To by přeci jinak museli vědět, kolik lidí kde jede. Nebo to vidí, těší je, že tam jedou skoro sami a pak vykládají, jak to jezdí obsazené, aby jim jejich milované tratě náhodou nezrušili? Nerozumím tomu…

Honza

Vážený pane VRTe, myslím že jsem na Vaši nevraživosti dal odpověď. Pravdivost mého tvrzení přirozeně ukáže čas. Je však průser že velmi krátký čas ukáže jaký hazard je užívat si komfort dopravy z garáže do garáže.

VRT

Nejsem nevraživý, dokonce jsem velmi pro železnici. Ale pro umělé udržování skanzenu? Kdyby alespoň ten skanzen vozil lidi… Jsem pro moderní železnici jako mají v Rakousku, například.

mocanita

A v Rakousku jako, že nemají žádné místní tratě ???

VRT

LOL

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Prosim? Jak tohle souvisí s tématem mikrobus / minibus? Nebo jak souvisí s mým příspěvkem?

Oni by mohli jet i osobákem, kdyby jeden z nich řídil 🙂

Dominik

VRT: Neznám tu trať, takže nevím, jaká tam je jinak obsazenost, ale podle jednoho spoje chcete rušit vlaky?

VRT

OK, chcete jet se mnou na výlet, že bychom udělali lepší statistiku? Pan Štěpán odmítl, ale třeba si to rozmyslí…

babilon

Když tam přijdete dva, tak bude cestujících hned o 40 % více. :-))

VRT

Šotouškům to prostě boří jejich představy o lokálkách, když dojde na střet s realitou… Následují klasická reakce, známa z psychologie: popření, vytěsnění. Chvilku dají pokoj a pak se tu zase ukážou s tím, jak jsou ty lokálky perspektivní a tak dokolečka… Ono by to nevadilo, kdyby se v tom netopily peníze nás všech.

Green

No jo to je pravda!
Ušetřil bych ještě více – co třeba takhle zrušit všechny silnice s výjimkou zpoplatněných komunikací, protože jen ty mají šanci na sebe vydělat. Všechno ostatní musíme zaplatit, dokonce to platí i ti, co jeli v tom počtu 5-ti lidí tou lokálkou. 🙂
Co třeba taková synergie, neplatí náhodou jak u silnice tak u železnice?

VRT

Ale že je silnice a železnice něco trochu jiného, to jsme si tu už taky vysvětlovali…

Green

V čem? 🙂
Pokud to nevydělává, tak bych to zrušil? Nebo to pro Tebe platí jen u železnice? Co třeba místní autobusová doprava, ty autobusy nejsou moc plné. Nebo třeba letiště, až na Ruzyni asi moc nevydělávají. Taky by se daly zrušit vodní cesty.

VRT

Zrovna ta naše letiště, to je něco jako lokálky… narvané miliardy kvůli dvěma letadlům týdně. Pomníčky politiků a malé domů pro stavební firmy. Nikdo svéprávný si nemůže myslet, že u nás může fungovat 6 mezinárodních letišť.

MildaIV

Takže zrušíte silnici, po které za 30s projede víc cestujících než po té lokálce za celý den ?

Štěpán

Ne, nerozmyslím, s vámi bych na výlet nejel nikdy.
A pokud jde o tu obsazenost – prostě nesouhlasím a nikdy nebudu souhlasit s názorem, že pokud ve vlaku cestuje tolik lidí, že by je pobral autobus, musí se v každém případě vlak zrušit a nahradit autobusem. Samozřejmě, každý máme právo na svůj vlastní názor, ale nemúžete se divit, že zrovna s tímto s vámi každý souhlasit nebude.

VRT

Mrzí mě to…

MildaIV

Kdyby placení z rozpočtu probíhalo zpúsobem, že by každý rozhodoval jen o daních které platí on, ty lokálky by už byly zavřené všechny. Bohužel to funguje tak, že se rozhoduje většinově zastupitelsky o daních všech.

VRT

Tím se vracím k té 1000. O jednotlivých tratích kolem 1000 lze diskutovat.

Dominik

Bohužel nemám tolik volna, abych mohl měsíc jezdit po výletech, abych mohl udělat alespoň trochu objektivní statistiku.

Rakovničan

Občas na se na téhle trati projedu, takže zhruba vím kdy jede kolik cestujících. Mezi Čistou a Rakovníkem jede o víkendu okolo 5 až 10 cestujících. Nejobsazenější byl vlak v 13:22, teď už v 13:27 o všední dny, kdy jede 30 až 40 cestujících do Čisté a za Čistou pak zůstane okolo 10 s tím že polovina vystoupí v Kožlanech a zbytek jede do Kralovic. Ale nejvíc cestujících jelo v době kdy rekonstruovaly silniční most ve Všesulově, sice autobusy jezdily, ale s přestupem na obou stranách mostu a přesunem přes lávku. To přijel večerní vlak v 18:xx z Rakovníka do… Číst vice »

svojsin

Dominik: Obsazenost je v celé relaci mizerná už mnoho let(vlak špatně obsluhuje většinu obcí, kam je posílán v kladiva bus) o víkendu nejedou žádný busy až na jeden nedělní.
Takže takový Petrovice, Kožlany, Břežany atd mají tak nějak smolíka….

Xyz

stačilo by aj obyčajné auto, trebárs stará Multipla

Lolookie

Co to má společného s nehodami na železničních přejezdech?

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Ano, 5 cestujících bylo zraněno, z toho 2 v dodávce a 3 ve vlaku (z toho jeden byl nejspíš strojvedoucí, takže vlastně 2 cestující ve vlaku zraněni). O tom kolik jich nebylo zraněných nebo o tom kolik jich bylo celkem nepadlo ani slovo. A u čeho že to máme být?

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Pardon 3 v dodávce, takže nakonec opravdu 5 zraněných cestujících. Zbytek platí.

Ne, podle DI bylo ve vlaku 5 cestujících.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Minimálně jeden z nás neumí číst:

Střetnutí vlaku s dodávkou na přejezdu na Rakovnicku

Dnes 13. 7. 2019 v 15.4 hodin se mezi Petrovicemi a Příčinou na Rakovnicku střetl osobní vlak jedoucí z Rakovníka do Čisté s dodávkou. Nehoda se udála na železničním přejezdu zebezpečeném světelnou výstražnou signalizací. V důsledku střetnutí osobní vlak vykolejil. Při nehodě byla jedna osoba jedoucí v dodávce usmrcena a dalších šest osob bylo zraněno (1 těžké a 2 lehké v dodávce, 1 těžké a 2 lehká cestující ve vlaku). Provoz na trati je přerušen. Drážní inspekce šetří příčiny a okolnosti v místě mimořádné události.

http://www.dicr.cz/stretnuti-vlaku-s-dodavkou-na-prejezdu-na-rakovnicku

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Z pěti zraněných máme už sedm. Komu věřit? Celkem pochybuju že ty dva byli někdy zavalený a při prvnim prohledání si jich nikdo nevšiml. Já bych počkal až to někdo spočítá pořádně, teď je z toho senzace, míchaj se čísla, někteří si domejšlej to co nikdo neřekl.

Prostě se nevymlouvat a přiznat, že jsem měl pravdu, to by pro začátek stačilo…

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Ano, někdo by se tu skutečně mohl omluvit že si vymýšlí co DI napsala. Ale já nic takový po nikom nepožaduju, navíc ta omluva by patřila DI za zneužití jejího jména.

DI uvedla, že ve vlaku cestovalo 5 cestujících, že se to tady někomu nelíbí, za to já nemohu. Ale štve to, co? Jinak doporučuji probrat nehody z posledních let, kde byl účastni 810, nebo 814 a podívat se, kolik bylo v těch vlacích bylo lidí… To se vám už tuplem nebude líbit.

Ušatá

Pořád nějak při své inteligenci nemohu pochopit, co s nekázní a diletantstvím řidiče má co dělat existence trati č i jízda motoráku. Podle Vás řešením je zrušení tratí a tím vyřešíme nehody na přejezdech. Ale takový řidič způsobí nehodu na křižovatce, na přechodu atd. Co pak s tím. Navrhuji řešení. Zrušit silnice, křižovatky, dodávky. Fajn, ne?

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

A kde to uvedla? Nechce se mi věřit že panu VRT do doručila expresně do poštovní schránky ale i to by bylo oscanovatelný / ofotitelný a s podpisem i ověřitelný. Na oficiálních stránkách nic nevidim. Já vidim na internetu dva zdroje, ČTK a DI, ale rozcházej se minimálně v počtu zraněných, takže příliš nevěřim ani jednomu. A já žádnou lokálku neobhajuju ale ani neruším (no jednou jsem vlatně napsal že je dotovaný i metro, linky S a památky, to by možná mohlo být chápáno jako obhajoba všech ostatních dotovaných věcí). Začínám tu fakt cítit nepochopení psanýho textu, škoda že nemám… Číst vice »

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Takže po 1,5 dni stále nedoložený zdroj tvrzení?

Co si to člověče dovolujete? Tohle si zkoušejte mezi svými kamarády.
Doložené to tu je dávno: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/pricina-srazka-vlak-dodavka-zraneni-vrtulnik-rakovnicko.A190713_160436_praha-zpravy_bse

Pokud tomu nevěříte, podejte si dotaz na drážní inspekci podle §106/1999.
To za vás dělat nebudu.

VRT

tisková mluvčí: por. Bc. Michaela Richterová
tel.:974 880 207
mobil:606 665 994
e-mail:ra.tisk@pcr.cz

Obtloustlý Travolta

Jasně, že jsi měl pravdu.. Ale teď už doopravdy šupky vyčistit zoubky a do postýlky, je opravdu pozdě. Zítra, až vysvitne sluníčko, si hru zas rozložíš a zrušíš, no třeba Mirošovku, nebo Třebáňku. Ale možná že ti vyjde zavřít obě naráz a vyhraješ více žetonků, nad tím ošklivým klukem Tomků, který tě neustále poráží.

VRT

My si tykáme?

Ušatá

Na Vás se dá reagovat jen takto: Kdyby místo tou dodávkou jeli vlakem, nebyla by nehoda, nebyl by mrtvý, nebyli by zranění.Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá!

VRT

Však ano, teď ještě zajistit, aby ten vlak vedl úplně všude… Dá se to nějak zařídit?

Ušatá

Určitě ano. Doufám, že půjdete příkladem a zajistíte nám to. Gratuluji předem.

jistě, nakonec se zjistí že ve vlaku se jelo i na stojáka…

VRT

Koukám, že některým už povolili nervy a jdou na to ad personam. Typické projevy šotoušků takhle v sobotu večer.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Tak jak se tedy z pěti zraněných stalo 7? Byli zapadlí někde v interiéru 810 / dodávky a při prvnim ohledání si jich nikdo nevšiml? Nebo někdo šel kolem vyvrkl si kotník a aby ho co nejdřív odvezli do nemocnice tak řekl že jel vlakem? Nebyli to rovnou dva šotouši co nechtěli aby vypadal vlak tak prázdnej?

Asi to musím napsat explicitně: teď neřeším počet lidí ve vlaku, řeším důvěryhodnost zdrojů.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

To máte prosím z jakého zdroje? Tady se člověk snaží dopátrat pravdy a jediný čemu co dostává je svatá válka a v lepšim případě sarkamus. Ale já fakt nemůžu za to selhání školství, který ani neumí naučit kritickýmu myšlení a práci se zdrojema.

Neskončíte vy náhodou taky na hranici? Ale tak každá víra potřebuje své svaté. Takže v pořádku.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Těžko, cestuji jen po civilizovaných zemích a nic nepašuju ani nepáchám trestný činy na území jiných států (a ani tohohle), neni důvod aby mě zadrželi na hranicích. Ale kdyby se na mě někdo něco snažil shodit, tak bych použil nějakou lokálku, tim by nikdo nečekal že bych se snažil zdrhnout. Mě lokálky neurážej.

Vy asi nebudete úplně nejostřejší tužka v penálu, co?

-TR-

Ano, výborně! Střety na přejezdech vyřešíme tak, že zrušíme vlaky a nebude s čím se srazit. Opravdu skvělý nápad!

(Myšleno ironicky.)

VRT

No, ony ty lokálky, kde jede 5 lidí ve vlaku měly být už dávno zrušené a přejezdy tam být vůbec neměly… Místo toho ale to zase dopadne tak, že se kvůli pár vlakům, co vezou 5 cestujících udělá komplet rekonstrukce, dosadí zabezpečovací zařízení, zruší pár přejezdů a celé to bude stát stovky milionů. Ale AŽD se napakuje, o tom žádná!

Green

No jo to je pravda!
Ušetřil bych ještě více – co třeba takhle zrušit všechny silnice s výjimkou zpoplatněných komunikací, protože jen ty mají šanci na sebe vydělat. Všechno ostatní musíme zaplatit, dokonce to platí i ti, co jeli v tom počtu 5-ti lidí tou lokálkou. 🙂
Co třeba taková synergie, neplatí náhodou jak u silnice tak u železnice?

Ušatá

Medicína učinila značný pokrok a umí leccos vyléčit. Stačí se svěřit odborným lékařům.

Štěpán

Takže když se při jednom případu ukáže, že ve vlaku jelo 5 lidí, tak hned z toho vyvozujete, že trať měla být dávno zrušena? Fakt větší hloupost už nikdo vymyslet nemohl. Ono to totiž není jenom o tom, kolik lidí veze jeden náhodný spoj.

Panelák

Zvlášť když jiné jich vezou ještě míň.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Mohl bych poprosit o statistiku? ČD a IDSK si ji určitě dělaj, ale já ji nikde nenašel.

Na tomhle se točí všichni šotoušci. Data ČD jsou tajná a nejdou získat ani podle zákona. Proto tu Štěpánovi, ale i vám navrhuji, abychom si projeli libovolnou trať a přesvědčili se sami… Těch 5 zrovna tady je o víkendu během prázdnin denní maximum. Jel jsem tam, jestli se nepletu vloni v srpnu. Byli jsme tam 3 cestující…

Štěpán

Já vás možná potěším. Trať 162 jsem si osobně projížděl minulý rok. Tenkrát tam jízdní řád byl zcela jiný, do Kralovic jezdily jen 3 páry spojů o víkendech. A jaká byla obsazenost vlaku? Z Kralovic jsem až do Čisté jel ve vlaku téměř sám, ještě tam byla jedna starší paní, ale jinak nikdo. Pak už další lidi přistupovali, přesné počty už si nepamatuji. Ale opravdu to znamená, že je trať na zrušení? Jel jsem v jednom z nejslabších časů, takže se ani nedalo čekat, že tím někdo pojede. Uvědomte si, že význam trati nespočívá jen v počtu přepravených cestujících v… Číst vice »

VRT

Potenciál chci slyšet, jen nevím, kde je ten potenciál na zmíněných tratích… ve zbytku jste si odpověděl sám.
Až vyrostete, tak zjistíte, že není možné cpát svého koníčka všude. Mašinky smysl mají, ale opravdu ne všude. Naopak tam, kde smysl dávají, tak je těžce poddimenzováváme…

Štěpán

Tvrdit, že vlaky jsou jen něčí koníček je skutečně nesmysl neskutečného rozsahu. Takovou blbost nemlže tvrdit člověk, který to má v hlavě v pořádku, to se na mě nezlobte. To i sám přeci nemůžete myslet vážně. Vlaky NEJSOU HRAČKA PRO ŠOTOUŠE, NENÍ TO JEN NĚČÍ KONÍČEK, je to prostě veřejná doprava, která patří i do 21. století. Samozřejmě, že není v pořádku, když trať 162 vypadá tak jak vypadá (především neustálé propady rychlostí), ale to neznamená, že se s tím nedá nic udělat. Pokud tvrdíte, že vlaky jsou dotovány jen pro nás, příznivce železnice, pak to není nic jiného, než… Číst vice »

VRT

Málo CAPS LOCKu!

Štěpán

Ale než mi na tento příspěvek zareagujete nějakou opět stále dokola ohrávanou nepravdou, mám pro vás ještě jeden příklad z mých cest.
Nedávno jsem jel z Letohradu do Ústí n.O. a zrovna byla výluka. Byla sobota, cestovalo tam zhruba 40 lidí. Autobus NAD je pobral zcela bez problémů, ještě tam zbylo dost volného místa. Také byste tu trať chtěl zrušit, když se lidi z jednoho vlaku vešli do jednoho autobusu?

Green

Ostatní je zveřejňují? Rád bych se podíval na Jančuru. 🙂

VRT

Obchodní tajemství. Každopádně jsem za to, aby všude tam, kde je vlak v ZDO bylo zveřejňování těchto údajů povinné bez ohledu na dopravce.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Třeba PID údaje o obsazení vlakových linek zveřejňuje. Pochybuju že při porušení zákona nebo smlouvy by se to neřešilo u soudu. Takže ono to takový tajemství zas nebude.

Rád bych někam jel, naposled jsem byl loni v létě, ale já prázdniny už pár let nemám, dovolený málo a o dovolený a víkendech práce kolem stavby baráku a jiný „výmluvy“. Takže za mě bohužel. Kromě toho tenhle výzkum by se samozřejmě musel udělat i ve špičce ve školnim roce. Projet si to třikrát tam a zpět během jednoho dne neni výzkum.

Odpadlik

Tak kdyby tu trať nedali do kupy ještě komancove v posledním tažení, tak by dnes dopadla jako ten zbytek do Mladotic.

Zlínka

No přiživovat své názory na nehodě, kde umřel člověk a zranili se lidé. Brrr je mi z vás zle.
Je to od vás nechutné.

VRT

Děkuji za názor, kam mám poslat klíčenku?

Ušatá

Toto mně někoho připomíná. Nebo jste dva?

Obtloustlý Travolta

Já jel včéra autem od Šustny do Třeboce a představte si, potkal jsem 3 auta. Kvůli nim se musí udržovat 10 km asfaltu, 15 mostků, 26 km krajnic, hasiči, atd

VRT

Pravda. Všude by měl jezdit vlak. To dává smysl.

AAA

A zvlášt sanitku a hasiče bych k pánovi posílal vlakem

VRT

Jeho sen… Rychlá 810!

Obtloustlý Travolta

Máte pravdu. Sanitka tam jela letos 3x, alespoň co vím – vždy to bylo kvůli nehodě na silnici. Když zruší méně využívané silnice, ubyde nehod a tím i výjezdů sanitek.

VRT

Přesně, koleje ke každým dveřím, pak nebudou potřeba silnice! To říkám pořád.

MildaIV

A ušetří se hodně na zdravotnictví a na dúchodech. Ty peníze se múžou na výstavbu nových tratí.

Zlínka

Už zase fantazírujete.

VRT

Cože? To je zas k čemu?

Herold

V rychlíku Liberec-Ústí v sobotu v půl páté ráno jeli 3 (slovy tři) cestující….k čemu je takový vlak???

https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2868374-nakladni-vlak-nezastavil-kde-mel-a-vyjel-vstric-rychliku-zeleznicari-stihli-oba-vcas

VRT

Pšššš! 🙂

Štěpán

No podle pana VRT to jistě znamená, že se musí trať Liberec – Česká Lípa okamžitě zrušit, protože na té trati zrovna jel vlak, který vezl 3 lidi. Když to platí ze svých daní, tak v tom vlaku musí jet alespoň xyz cestujících, jinak se musí zrušit celá trať, že jo
(samozřejmě ironie)

Herold

O rušení trati není řeč, ale ten konkrétní spoj je evidentně k ničemu, když jím jezdí tři lidi.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Neznám trať, ani provozní situaci, ale ten důvod v tuhle dobu může být technologickej, vlak večer přijel do Liberce a ráno jede do Ústí aby mohl obrátit na vlak ve víc „křesťanskou hodinu“. Jeho zrušením by byla navíc potřeba jedna souprava. A jestli tam bude mít pár zastavení navíc a bude svítít už nehraje roli.

svojsin

Např. z Čisté do Kralovic to není žádná vzácnost, prázdný šukafon.
Každý se o tom může přesvědčit.

VRT

I kdyby to tisíckrát viděli, tak neuvěří.
A i kdyby! Kdyby se do té trati narvala miliarda a vlaky jezdily po hodině, budou narvané. Ta trať má totiž potenciál, víte?

Ušatá

Dokud tam nebude časté a atraktivní spojení, lepší to nebude. Čili musí se obnovit trať v původní trase až do Mladotic. A s tím souvisí i obnovení nákladní dopravy a snížení nežádoucí dopravy na okolních silnicích. Výsledkem dopadů silniční dopravy je další tlak na vybudování pomalu dálnice, mimoúrovňových křižovatek, spojených s dalšími zábory zemědělské půdy, likvidací stromů, krajiny a to vše bratru za několik miliard. Skutečně bezvadné názory a hospodaření. Ale odpůrcům železnice to zní jako rajská hudba. já nevím, proč bych toto rozhazování a devastaci prostředí, měl platit ze svých daní!!!

MildaIV

Pokud za odpúrce železnice považujete lidi, kteří chtějí aby se před stomiliónovými investicemi provedla ekonomická analýza, pak samozřejmě máte prabvdu.

Ušatá

Budete se divit, ale já jsem právě zastánce důkladných ekonomických rozborů. jenže ty se důsledně provádějí jen u železnice a ještě dost diletantsky, zatímco u silnic to nějak vázne.

On.

Těch 5 se počítalo kdy? Není to tak dlouho co hasiči v Praze evakuovali ešus který zůstal stát se střeženým sběračem. Dle jejich evidence evakuovali 18 cestujících ale ten vlak prázdný nejezdí dalších minimálně 100 cestujích prostě odešlo dřív než přijeli hasiči (není problém si nouzově otevřít dveře). Tady asi taky všichni nečekali na přepočítání. Komu nic nebylo tak si zavolal odvoz. Takže bych počty bral hodně s rezervou. Není to první věc co se řeší na místě MU.

svojsin

On: Strojvedoucí samoz. mohl vědět, kolik měl v šukafonu lidí.
Ale to není podstatné, těch lidí tam jezdí velice málo dlouhodobě

VRT

V Praze (!!!) 18 (!!!) lidí v šukafonu! No tak to je darda!

VRT

Sorry, ešusu…

Ušatá

Tady k tomu budu mít také malou poznámku. To mně připomněl tento příspěvek. Občas tam jezdím z Rakovníka, jak na Kralovice, tak na Bečov. A bez ohledu na dny (zejména odpoledne) jezdí z RA v těch motorech na obě trati běžně kolem 12 – 20 cestujících. To je takový průměr, často bývá i víc, ale to je spíš ve špičkách všedního dne. Ale pravdou je, že ty počty jsou pohyblivé a nevím proč, tedy čím si to vysvětlit. Naopak pokud jsem tam jel autobusem (pro nevhodný jízdní řád, kdy jsem se tam v potřebném čase nemohl vlakem dostat) jsem jel… Číst vice »

Svojsin

Ušatá: Sám v autobuse na jedné z linek do Čisté?
To asi těžko. Můžete napsat, v kolik jste jel?
Naposled v květnu nás bylo v odpoledním(směr Kůzová) cca 30 lidí na odjezdu apd.
To jen pro příklad.

Vlakem směrem Bečov odjíždí z Rakovníka některý spoje i víc než 20 lidí.
Např. 13:55 a 14:45, třeba i 50 lidí, když se školáci sejdou.
Nepoužívaný úsek je až od Blatna (nejvíc lidí vystupuje v Jesenici).

Ušatá

Dny už Vám neřeknu, ono je to nějaká doba, ale vždy to bylo dopoledne, tedy mezi 11. a 13. hodinou ve všední den. A skutečně jsem jel do Kralovic sám. Přesněji z Čisté. Tam jsem dojel vlakem, který ale dál nejezdil. Takže nutný přestup a pro mne nepříjemný.

Svojsin

Ušatá: U toho přestupu v Čisté v poledne bych věřil, že moc lidí nebylo.
Mnohem lepší by místo vlaku byla celodenní a celotýdenní linka Rakovník – Čistá – Kralovice -Plasy – (Plzeň) .
Spoje odjíždějící z Rakovníka rozhodně prázdný nejezdí a berou všechny vesnice.
Zároveň nejde o tak silnou relaci, aby tady bylo nutné používat navíc ještě 810ku.