Neplníme přání politiků, říká o kanálu za 600 miliard Ťok. Začít chce v roce 2035
Loď na kanálu Mohan -Dunaj u Norimberku. Autor: L.Kenzel – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7377497
Ministerstvo dopravy odhalilo detaily ke studii proveditelnosti na plánovaný kanál Dunaj – Odra – Labe. Podle ministerstva by se první
Prý by to měli kopat příznivci Zemana ručně… snad to budou i po kýblech napouštět vodou z moře.
Je neuvěřitelné sledovat, jak osoby o vodní dopravě nic neznající dokáží psát do diskuze.
Vodní doprava je v celém civilizovaném světě nedílnou součástí přepravních výkonů.
Je smutné, kolik lidí vidí ve vodní dopravě jen: „tunel, zvůle starce, betonová lobi atd.“.
Možná se stačí podívat na to, kdo za DOL nejhlasitěji mluví. Jan Skalický. S tímto pánem je DOL automaticky odsouzen do pozice značně nedůvěryhodného projektu.
Samozřejmě neprosto souhlasím, že osoby, které se u nás snaží pomoci vodní dopravě jsou značně kontroverzní, ale vodní doprava za to nemůže. Je ráda, že aspoň někdo o ní mluví. Jinak je ticho po pěšině, jako by snad ani neexistovala. Díky tomu se dá u nás s úspěchem hovořit téměr o systematické likvidaci vodní dopravy.
Jasně, že vodní doprava je nedílnou součástí přepravních výkonů. Ale její podíl se odvíjí právě od toho jak dokáže ostatním druhům konkurovat. A tady si přiznejme, že překonávání hlavního evropského rozvodí s nadmořskou výškou 300 m n.m. v případě Moravské brány, či dokonce 430 m n.m. v Třebovické bráně možnosti vodní dopravy značně omezuje. V prezentaci na slidu 6 mě fascinuje představa o dopravním zatížení přes 30 mil. tun ve všech třech větvích varianty D-O-L v roce 2079, resp. přes 22 mil. tun jen při propojení Dunaje s Odrou. Jaká je realita dnes v místech, kde už vodní cesty desítky… Číst vice »
5000 kamionů není vůbec špatných…
Přímo ve studii zase psali o ekvivalentu (tuším) 1.5% kamionové dopravy. Což je za cenu 600mld korun hodně špatné..
No až StBák a jeho podržtašky půjdou od válu společně s tou troskou na hradě, tak podobné 3,14čoviny se zase uloží do šuplíku nebo skartovačky…
Líbí se mi ten odhad té ceny, to rovnou mohli nápsat 1Kč – 1 000 000 000 000 Kč…
vy víte co bude za půl století? Vždyt vy nemáte odhad co bude u vás doma za tři roky!
Ale vím, budete mi tam dělat sluhu :D.
V době, kdy je kladen důraz na čas a nejdražší je věc, která cestuje nebo je na skladě a není u zákazníka – JUST IN TIME – řešíme ekonomický nesmysl. Studie proveditelnosti je podvod., 70 nákladních vlaků (asi myšleno denně) nebo 5000 kamionů. Umí si to někdo představit, že se bude přepravovat takové množství zboží, které nepodléhá času. Bych chtěl vidět ten model resp. jeho nastavení. A ty náklady na provoz těch plavebních stupňů.
Jedna věc je postavit a druhá provozovat a udržovat (viz. mosty v Praze nebo silnice středočeského kraje)
To je projekt hodný manažera Tvrdíka.
Teda, pan ministr Ťok je optimista, aneb slibem v daleké budoucnosti nezarmoutíš, že… Doufám, že v roce 2035 se budou stavět VRT, dodělávat dálnice a na nějaký kanál nebudou peníze a hlavně politická ochota.
Kdyby takhle krucinál plánovali VRT… Už mají vybrané trasy VRT a na nich stavební uzávěru? Na pitomý kanál je stavební uzávěra již desetiletí… Asi to bude tím, že o kanálu se uvažovalo už za komunistů a ti tu uzávěru prostě stanovili a nikoho se neptali…
Ptejte se pan Sosny z ministerstva dopravy
To plánování průplavu je mnohem starší. Né desítky, ale spíš stovky let. Komunisti v tom nemaj prsty, ty stavěli infrastrukturu ještě hlemíždějším tempem, než se staví dnes.
No co, za ty peníze u nás i voda poteče do kopce. Doslova.
A bude se stavět a bude. Odpůrci mohou použít bydlení někde jinde, nikdo jich tady nedrží. Prostě těma plkama tomu nezabráníte.
Ano, ještěže vás máme, kulturní vložko😊
Když už jste u vložky, tak každý správný průplav, se za mohutného šplouchnutí, otevírá, tedy alespoň podle Járy Cimrmana, operou. Myslím, že tu by v tomhle případě mohl složit sám Michal David. 😀 😀
Ten se dožije možná tak poklepání na základní kámen… jestli se do té doby nepřežere k smrti…
Co nám prezentace mimojiné říká: a) Že odhady přeprav v roce 2079 jsou účelovým cucáním z prstu (Podívejte se na hodnoty bez kanálu – těm nemůže věřit nikdo) b) Že ani tato účelová studie se neopovažuje tvrdit, že kanál bude jakýmsi tranzitním koridorem Evropy, že ohromně nakopne českou ekonomiku a kdesi cosi, co jeden starý smutný muž rád tvrdí. Spíš smířlivě oznamuje, že se to „nějak“ uživí, ale zázrak to nebude. Porovnejte si mapy přeprav na okolních evropských řekách (a to je přiznáno, že tam není započítána vnitrozemská plavba). c) Že před změnou metodiky jako jediná efektivní varianta vyšlo, logicky,… Číst vice »
Je to kanál, ale já to neřek…
Sice kanál, ale ve skutečnosti megatunel.
Mě by zajímalo, jakým způsobem by dosavadní dopravce chtěli přimět se vzdát zisků z přepravy ve prospěch přepravy lodí.
Přimět dopravce vzdát se zisků… Takto to vůbec nestojí; prostě by tu byla nová dopravní cesta a na ní působící dopravci-rejdaři by museli přetáhnout přepravce ze silnice/železnice/produktovodu svou lepší nabídkou. Otázkou „pouze“ je, jaké přeparvy by ten kanál na sebe stáhnul. Doporučuju skouknout tu prezentaci – autor uvádí, že ta maximální varianta v roce 2079 sníží – v dotčeném středoevropském prostoru – přepravní výkon silnice o 1,8 % a železnice o 1,6 %. Takže jsem někde v oblasti běžné meziroční fluktuace, ekonomického cyklu atd. Fakt skvělá investice.
Podotýkám, že je za předpokladu kompletního DOLu. Opravdu geniální. A za tohle někdo utratil prachy a někdo jiný to může myslet vážně. Fakt banda idiotů a zločinců.
Mně taky ještě zajímalo, kde chtějí vzít vodu, aby to fungovalo víc než 3 měsíce v roce…
Nějaký obhájce tvrdil, že se dá čerpat voda z Dunaje. Asi má nějakou fintu jak zařídít, že když u nás bude sucho, tak v Rakousku a Německu nebude a Dunaj tu vodu bez problému poskytne.
u vás v řece není copak vody? jestli umíte číst, tak se dočtete, že to bude na způsob panamskýho průplavu.
A viděl jste letos v létě nějakou řeku?
A byla v ní voda?
Teď trochu přeháním, ale srovnejte množství vody v našich řekách v létě s tím objemem vody v kanálech.
Ne, u nás v řece není voda. Jizera byla letos skoro suchá. A připomínka Panamského průplavu je úplně mimo. Máme tu snad něco jako Gatunské jezero, které by mohlo tvořit cca polovinu délky kanálu? Ne, nemáme.
Jednak plánují, že budou čerpat vodu z Dunaje, což nějaký pan Skalický, bývalý ředitel Ředitelství vodních cest, tvrdil minulý týden v Českém rozhlase, a jednak se celá soustava po dokončení bude načerpávat asi 10 let, pokud s tím nepomůže nějaká velká voda, což je v tomto textu. Prostě jedno zábavnější než druhé. Škoda, že tam ještě chybí zesplavnění Jizery k nám do Jizerských hor. To by také hodně „pomohlo“.
Copak v Jizerkách. Mě stačil pohled na Jizeru u nás u Turnova. I platýzovi by koukal hřbet.
5000 kaminonů nebo 70 nákladních vlaků…. za jak dlouho? Za den, za rok?
Ten Sosna je normální zločinec, který patří za mříže. Víc škod tady od bolševika nikdo jiný nenapáchal.
Je to za den. Vůbec ten slide „Dopravní efekty 2079“ musel tvořit někdo na hodně dobrym matroši.
Málokdo si tady uvědomuje, kdo je už asi 10 let skutečným ministrem dopravy….
A to jsou lidi, co mu ještě fandí. A nikomu se ho ještě nepodařilo sestřelit, šmejda. I když snahy byly.
Kup si lopatu a krumpac a muzes zacit hned. On ta Milos pochvali.
na vlhke sny ozraleho sovetskeho agenta penize jsou. na slevnene jizdenky pro studenty a duchodce tez. ale na opravy koridoru a zrychlovani trati si stat musi vypujcit. a dalnice do Vidne i Linzu v nedohlednu. ANO, uz je lip! a ma Tok vubec mobil na Andreje?
No ještě, že nejste v politice, takových už tam bylo až až. Dodnes je to u nás jak u opic v Africe, kvůli takovým, kteří mají se vším problém.
Kdyby o infrastruktrře rozhodoval NEKDO tak inteligentní, jako vy, tak bychom stále jezdili na volských povozech.
vazeno Drabaduro, zde neco co mozna pochopi i clovek Vaseho pangalaktickeho rozhledu, cemu se nicmene my ostatni radeji vyhybame: https://www.bugemos.com/?q=node/571