Neparkujte, zaparkujeme za vás. Letiště Praha nabízí novou službu pro movité
Parkování na letišti. Pramen: Letiště Praha
Počet nadstandardně velkých parkovacích míst, kterých je aktuálně 50, se má rozrůst na dvojnásobek.
Movitým bych raději nabídnul progresivní zdanění. Spíš by mě zajímalo jak dostupná je služba parkování pro všechny…
progresivní zdanění dávno máme. možná byste měl začít tím, že se budete snažit se něco dovědět o světě kolem sebe.
Vám asi hodně vadí, když má někdo více peněz než Vy, že?
Takových je 80% národa. Těch 20 % má víc a těch par filosoficky naivu, kterým na penězích nezáleží, eliminuje. Zlaté Parettovo pravidlo, bohužel. A podle GIniho koeficientu jsme jedna z nejvíc rovnoprijmovych zemi světa
Letiště/letadla jsou dobrý způsob jak pochopit náklady na mobilitu. Na největších amerických letištích jsou příjmy z poplatků za parkování letadel téměř shodné s poplatky za přístání.
https://www.orbility.com/news/64-parking-is-a-huge-money-maker-for-airports
A další úroveň jsou právě příjmy z poplatků za parkování aut. Největší letiště vygenerovat příjmy z parkování aut na úrovni 1/3 všech příjmů. Lidé zaplatí cokoliv za zaparkování auta, když to po nich někdo vymáhá.
A na tom je vidět, co je černou dírou rozpočtů měst.
Vedení letiště volí a odvolává valná hromada akcionářů (kteří chtějí dividendy). Vedení města volí občané, kteří chtějí- mimo jiné – i nějak rozumně parkovat.
Polovinu populace parkování vůbec nezajímá. Nedělejte z každého občana/voliče automaticky majitele auta, který chce parkovat. Je to zcela rozhodnutí vedení měst, které bohužel rozhoduje zkresleně úhlem pohledu jedné části populace.
Skutečně movitý člověk letí soukromým letounem, ke kterému jej přiveze auto s řidičem, který jej pak odveze opět pryč. Tohle je pro lidi s lehce nadprumernymi výdělky….
Takže bohatí lidé neumí parkovat? Nebo jak to mám chápat? Určitě bych někomu cizímu svěřoval své auto.
Bohatí lidé si sami pilotují svoje letadlo ze svého vlastního letiště.
Tak movití, pokud cestují linkovým letadlem využijí služeb VIP Service, kde je parkování součástí služby.
Nechci být hnidopich, ale movitý, čili pohyblivý, je asi každý, kdo se na letiště dopraví. Toho, kdo je při penězích, označujeme jako mohovitého.
A všichni, kteří mi chcete nadávat do grammar nazi, běžte kamsi.
Ne, Grammar nazi určitě nejste. Protože v tom máte guláš, který by grammar nazi neměl. Možné je použít oboje. Slovo „mohovitý“ je navíc považováno za archaismus. Takže pokud nemluvíte jako za první republiky a nebo neužíváte běžně onikání, byl Váš příspěvek mimo. Všichni ostatní článek pochopili i bez vašeho vysvětlení.
A co movitý a nemovitý majetek? Nemovitý majetek je ten, který se na letiště nedopraví? 😉
Však přesně tak. Pohyblivý a nepohyblivý majetek. Nebo snad chcete rozlišovat majetek majetný a nemajetný? 😉
Ano. Nemovitosti jsou (podle stará, ale jasné definice) pozemky a stavby spojené se zemí pevným základem. Slova movitý a nemovitý pocházejí z latiny, kde moveo/movere znamená hýbat se.
Nevím, jestli jste nazi, ale evidentně nepříliš vzdělaný a navíc si pletete gramatiku se sémantikou. Původní význam slova „movitý“ (v praslovanštině jmovit, jery vynechávám) je „mající jmění“. Mohovitý je zdánlivě podobné slovo, ale z jiného základu (mohutný, mocný). Movitý ve smyslu mobilní je homonymum, synonymní varianta slova „mobilní“, vzniklá už ve středověku jako právnický termín přímým odvozením z latinského slovesa movere.
Díky. Velmi zajímavé!
nechám si zaparkovat, vrátím se pro auto, je hele, kam mi zmizeli……..
By to mozna chtelo i upravit ČSN 73 6056 a tu sirku zvednou u novych ploch na 2.7m
Nebo rovnou přestavět parkoviště pro užití nákladními vozy…
Tady nejde o normy. Kdo má velké auto, ať si za parkování zaplatí víc.
O normy jde taky. Normy na parkování mají odpovídat tomu, jaké existují vozy.
pokud si lidé kupují vozy větší než parkovací místa, musí počítat s tím, že budou mít problém.
Vy si to příliš zjednodušujete. Auta nabývají na půdorysu i kvůli bezpečnostním a ekologickým normám. Dnes už je problém sehnat malé auto.
Já ho sehnal, divný
Ale za jakou cenu ?
Další z řady diskutujících, který nesnese, že má někdo něco lepšího nebo jiného, než on sám. Mimo to – do spousty parkovacích domů a i veřejných parkovišť se s velkým autem zajet a zaparkovat tak nějak nedá, protože velikost míst, průjezdných profilů i ramp jsou dělané podle norem, které jsou tuším (už je to dlouho, co jsem kreslil garáž, ale myslím, že se to nezměnilo) na auto velikosti Octavie (a logicky, čím víc budu nad normou, tím mi ubyde míst, což není většinou v souladu s požadavkem investora, protože mi zmenšuju potencionální zisk). Což Váš problém s velkými auty eliminuje… Číst vice »