Palubní tiskárna na peníze byl hit. Leteckých mechaniků je obrovský nedostatek, říká avionik Lančin

Stanislav Lančin. Foto: Archiv Stanislava LančinaStanislav Lančin. Foto: Archiv Stanislava Lančina

Na Instagramu sledují Lančinova videa miliony lidí. V rozhovoru popisuje svou práci a radí, jak v letectví uspět.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hara_Pes

No nevím no ta traťová údržba. Myslím, že udělá lépe když zůstane v letectví, než začínat kariéru u SŽ.

Laďas

Traťová údržba v letectví. Údržba letadel se dělí na tzv. těžkou a lehkou údržbu. Lehká zahrnuje většinou denní a týdenní prohlídky a řešení závad na odbavovací ploše v nepřetržitém provozu. Těžká údržba je od vyšších revizí až po „generálku“ v teple hangáru s ranními směnami. Na lehké údržbě je potřeba větší kvalifikace, praxe.

Michal

Co je na té práci tak otravného, že z toho spousta lidí odchází? Navíc já víc už teď díky svému teen příbuznému, které také studuje let. mechanika ve Vodochodech, že to dělat v budoucnu nechce a že to tam má tak více lidí.

Xaver

Noční směny, kolikrát několik zasebou ( 10-12hodin ). Čas od času stres , zejména na line , kdy letadlo má závadu a vy máte 30-45minut na vyřešení, zda letadlo může letět a nebo ne. Další záležitost je převzít zodpovědnost za uvolněné letadlo do provozu atd , atd. Mohl bych pokračovat dále a dále. Ovšem, kdo tohle zvládne a přijme zodpovědnost , může ho čekat velice zajímavá měsíční odměna. V případě kontraktorování. Výplata vyšší, než u kdejakého kapitána:)))

Experiment 89P13

Absolutně se nedivím, že někdo, kdo studuje ve Vodochodech to dělat nechce. Tu školu jsem absolvoval už před cca 10 lety, a s moderním letectvím má pramálo společného. 4 roky posloucháte vzdechy po socialistický slávě Aera, aby Vás po 4 letech vyplivla znechucenýho k oboru, bez základních znalostí moderních systémů v dopravních letadlech (věčnou slávu L39 a Ae270!), o angličtině (zejména technické) asi nemá cenu se ani bavit. Z těch, co jsme byli v ročníku u letadel zůstali tak 4-5 lidí, z toho mechanika dělají, co vím, dva nebo tři. Z historického důvodu mají tendenci vyučovat spíš letecké konstruktéry, než… Číst vice »

David

Řeknu Vám to takto: sám jsem to studoval a pokud do toho chcete jít opravdu na plno, jdete někam, kde Vás dobře zaplatí. Je to smutné, ale je to tak… stejně jako u nás dělají Filipínci apod, spousta lidí jde na západ v lepším případě, v horším to nedělají vůbec. Máte tam většinou lepší nejenom finance, ale i zajímavější, pestřejší práci na různých větších mašinách. Spousta lidí nechce dělat u Smarta …

Xaver

Super rozhovor , kolego :-). Jen pro info. Střední odborná škola civilního letectví v Praze nabízí obory čistě jen pro mechaniky a čistě jen pro avioniky. Oba obory jsou rozděleny. Ať to lítá :))

Adam

Výborne povedané Stano, kedy sa vidíme na lajne ? Budem ta očakávať