Nenápadný pokrok: Chodci v Praze se dočkali přechodů na náměstí Jiřího z Poděbrad

Přechod pro chodce. Ilustrační foto TSK PrahaPřechod pro chodce. Ilustrační foto TSK Praha

Zřízení přechodů bylo součástí rekonstrukce semaforů.

89 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Trambule

Kolegové už si stěžovali a teď už to po pár dnech prosáklo i na veřejnost…
https://mhd86.cz/2021/11/17/jiriho-z-podebrad-v-novem-auta-na-koleje/

mauriicio

Přechod následovaný „trojúhelník – TRAM“ a přejezd na koleje…
Neříkám, že znám lepší řešení, ale jako vrchol zbezpečnění mi to nepřijde…

Oldřich

Mne by třeba zajímalo, jaký smysl má zeď mezi autobusovým nádražím na Palmovce a Billou. Pokud chce někdo inspiraci k dalšímu podobnému počinu.

Pepa zdepa

je to protihluková zeď, která chránila vedlejší barák před tehdejším provozem na autobusovém nádraží

Cestující, teď ale doma

Tato zeď bude odstraněna novou výstavbou místo nádraží

Roman Soudný

Záměr jistě chvalitebný, ale provedení již tradičně tragické.

Martin

Cela Vinohradska se bude jeste rekonstruovat…

Roman Soudný

To není důvod ani omluva. Tato “dočasná” řešení se až nebezpečně často stávají trvalými, protože tlak na kvalitní řešení klesá, když je tímto způsobem “vyřeší”. Rekonstrukce Vinohradské měla začít před 4 lety, hotová měla být loni a dodnes nemáme ani první verzi projektu. A jestli nám má napovědět rekonstrukce spodní části Vinohradské, tak se můžeme těšit na další odfláklou stavbu.

Jenda

Tady musím souhlasit, dolní Vinohradská je fakt příšernost, vypadá to furt napůl nedodělané. Oproti tomu třeba Husitská/Koněvova se fakt povedla, obrovský rozdíl, přitom ty ulice jsou kousek od sebe.

MaT

No já to pochopil tak, že ta dolní část, to právě není ta definitivní rekonstrukce. Měla se dělat současně rekonstrukce tramvajové trati i celé ulice a snad to mělo být i nějak „pořádně“. Jenže – někdy v té době se dělala i rekonstrukce některé z ulic na Žižkově, teď už nevím, jestli to byla Husitská, Koněvova, Seifertova – nebo prostě něco z toho. Pražané tehdy z toho byli poněkud „zpovykaní“, paní Krnáčová se toho nějak zalekla, tak se tehdy přípravy té Vinohradské zastavily, ale DPP už nechtěl dále čekat, protože stav té tramvajové trati už asi tomu dalšímu čekání nebyl… Číst vice »

Pavel

No uplne nadherne spracovanie verejneho priestoru:
https://dopice.sk/qef
TSK asi zamestnala Picassa ako projektanta.

Jakub P.

Ten kuryr Wolu na kole tesne u koleje, to je o hubu. Asi pri te kreslici manii je tam nenapadlo nakreslit spravny a bezpecny pohybu cyklistu pres koleje? Tedy koridor pod uhlem aspon 45 stupnu jako to delaji v zahranici na mistech kde se styka provoz cyklo a tram… V te zaplave barev, materialu, sloupku a dalsiho by se to ztratilo a aspon necemu by to snad pomohlo.

MaT

Hele, to je moje včerejší fotka. 🙂

Ale právě proto jsem to taky fotil – vypadá to šíleně humpolácky. Jak dlouho na tu slibovanou rekonstrukci Vinohradské a Jiřáku ještě budeme čekat? Dalších 10 let?

Pro cyklisty je tohle fakt tragédie – při tom za tím ostrůvkem by pro ně prostor byl, aby nemuseli jet ve stejném prostoru s auty. Dokonce to tak i vypadá, že tam pro ně někdo nechal „pruh“. Jinak to mohli mezi ostrůvkem a původním chodníkem celé srovnat, jako je to na zastávkách Italská a Vinohradská tržnice. Jenže to tam někdo vymyslel ten trojúhelníkovitý ostrůvek…

Jakub P.

Za vcerejsi den nekolik zprav v mediich, na Twitteru to ma TSK, magistrat, Scheinherr, Cizinsky, AutoMat… no proste cela ta klika. Az by si clovek rekl, ze v Praze se dokoncil vnitrni mestsky okruh, nova linka metra nebo nova paterni a oddelena cyklostezka 😂 No a on je to novy prechod😂😂😂 Po trech letech u kormidla je to vazne… uspech!😂😂😂

dopravak

Pro modré straky bude jakákákoliv činnost málo, protože ti by zřejmě kromě infrastrury pro auta neřešili nic. Současná koalice jenom mírně narovnává nepoměr ve využití prostoru a financí ve prospěch IAD, která v Praze zajišťuje jenom malou část výkonů, ale spotřebuje poměrně velkou část financí. Viz Fb Prahy sobě: 🛣️ Ach ta nešťastná doprava. Prý jsme cyklofašisti a vyhlásili jsme válku automobilistům. Tahle mantra je stejně lživá jako třeba volební kampaň Andreje Babiše nebo fake news o tom, že letadlo Malaysian Airlines nad Ukrajinou sestřelila CIA. Adam Scheinherr a jeho tým totiž pracují pro všechny Pražany. Ať jedou autem, v… Číst vice »

Jakub P.

Smazáno pro opakované lhaní. IP 80.188.22.37

Jakub P.

Nepodal. Já jsem jen zakomplexované anonymní hovádko, co umí maximálně pindat na netu.

dopravak

MHD se svými extrémně nízkými cenami je velký žrout, to je pravda. ale taky zajistí zhruba 40% přepravních výkonů. Do IAD jdou také miliardové částky. Celkově to je dost těžké rozklíčovat, protože velkou část tvoří náklady na parkování na ulici za pakatel. Proto je logické a správné, že se konečně začíná brát ohled i na ostatní druhy dopravy kromě MHD a IAD.

původní Jakub P bez tečky

Ono hlavně počítat to jen z finančních výkazů a rozpočtů je dost zavádějící, protože ty prakticky nikdy nezohledňují hodnotu prostoru, kterej je jednotlivým dopravním prostředkům věnován…

dopravak

No právě. Jenom pro představu, při přistavení kontejneru se platí 10Kč/den, to znamená zhruba 150Kč/parkovací místo a den. Parkovací karta v řádech jednotek korun za den tak kryje pouze jednotky procent hodnoty záboru pozemku, který MČ účtují za nekomerční nájem. Rozdíl je de fakto dotace IAD.
https://www.praha1.cz/mestska-cast/pro-podnikatele/zabor/

Trambule

Podle té adresy je uváděná hodnota nájmu pro komerční účely (v samotné adrese je uvedeno „pro-podnikatele“) a cena parkovací karty na rok pro podnikatele je 36000 káčé. Takže tam bych nerovnost nebo problém neviděl.

dopravak

Asi jste úplně nepochopil pointu příspěvku. Jde o to, že IAD vzhledem ke svému dopravnímu výkonu stojí poměrně dost peněz. Proto je žádoucí tento nepoměr trochu narovnat.

Trambule

A kolik tak zaberou z veřejného prostoru všechny zastávky a tramvajové tratě nebo všechna dětská hřiště nebo místa pro cvičení psů? Chce to víc tolerance a méně ukazování na ty druhé! Jinak bude všude jen velké nic neboťnikdo by si něměl osobovat právo na veřejný prostor jen pro svou skupinu!!!

původní Jakub P bez tečky

Oproti prostoru pro auta nula celá nula nula nic. Infrastruktura pro MHD (samozřejmě včetně zastávek a tratí, vyhrazených pruhů pro busy a příslušného podílu z vozovek, po kterých busy jezdí podle času, kdy je tam bus a kdy auta) tvoří velmi malou část uličního prostoru a přitom MHD dělá cca polovinu přepravního výkonu ve městě.

Tolerance a neukazování jsou pěkná věc, když je rozdělení +- rozumné a nemá cenu řešit detaily. Ale v situaci, kdy jeden prostředek schlamstne naprosto neadekvátní část nedostatkovýho statku (což ve velkém městě prostor je), je to dost mimo.

Trambule

Nepoměrně nejvíc rozhdoně zabírají cyklisti, už mi párkrát jezdili i před tramvají aby předjeli kolonu, ale jinak jezdí po silnicích, po cyklostezkách i po chodnících a přitom jejich dopravní výkon je nejmenší takže tuhle logiku bych radši nevytahoval. Já osobně jsem třeba spokojenej, na mejch tratích mám většinou klídek, málokdy má někdo možnost mně zablokovat a to si klidně počkám, odpočinu si a nenervuju se;) A když někam potřebuju autem, tak mám ve svém okolí naštěstí klid a kolem bych nákup určitě neodvez. Stejně jako ostatní teda volím nohama a rukama a je vidět, že zatím naprostá většina jede autem… Číst vice »

dopravak

To, že cyklista jede po silnici neznamená, že ji zabere. Zdaleka nejvíc místa v ulicích zabírají parkující auta, která za tuto službu v zásadě nic neplatí. Proto mluvím o nepoměru v dopravním výkonu a nákladech s ním spojených.

původní Jakub P bez tečky

Schválně si to zkuste orientačně spočítat. Stačí vytisknout leteckej snímek nějaký křižovatky nebo ulice. Třeba tý křižovatky na Jiřáku. Narýsovat si na něj čtvercovou síť. Pro hrubou představu stačí 10×10 políček. A pak ty políčka vybarvit podle toho, jakej dopravní prostředek tam převládá. Tramvajovej ostrůvek a koleje jednou barvou, chodníky a přechody jinou a vozovku a parkovací pruhy třetí. Domy a parky vynechte, zajímá nás uliční prostor. A pak ty vybarvený políčka spočítejte. Samozřejmě, pokud je to křižovatka nebo místo, kde se jezdí po kolejích, měli bychom pro přesnější počítání zohlednit, že na těch kolejích bude někdy tramvaj a někdy… Číst vice »

dopravak

Tak tohle srovnání kulhá na obě nohy. Zatímco zastávku denně použijou desítky až stovky lidí, tak parkovací místo zabere jeden člověk. Pokud někdo chce v centru Prahy parkovat na ulici, tak by snad mohl nést alespoň část nákladů s parkováním spojených, ne?

Trambule

Budu tím kopat do vlastních řad ale s dostatkem sebereflexe vím, že jen provoz tramvají stojí tolik, že by se za to mohla postavit pěkná autostráda. A i já se musím do depa nějak dostat. Těch 40% je trochu přestřelených, naše vedení si ty čísla vždycky trochu přikrášlí. prémie musí být;)

Petr

„Pro hůře pohyblivého člověka bylo překonání hranic Prahy 2 a 3 touto cestou prakticky nemožné.“
tak určitě. jestli ten hůře pohyblivý člověk má i horší zrak, tak to ano, jinak vedle před zastávkou tram hned vedle je přechod

Puvodni Jakub P bez tecky

Ten je jednak se uz docela daleko a jednak neni pres tu hranici obvodu, ktera tam vede ulicema Slavikova a U Vodarny. Tedy jestli myslite tu zastavku smerem dolu. U ty smerem nahoru, ktera je bliz, sice prechod taky byl, ale jen z ostruvku na blizsi chodnik, ne na druhou stranu.

Kuba

„Praha udělala další krok pro bezpečnější chůzi po městě.“ Může mi někdo vysvětlit, v čem je bezpečnější křížit dráhu aut a tramvaje místo využití podchodu? To, že někdo na přechodu nedobrzdí, mi přijde jako významnější nebezpečí, než že někdo dejme tomu upadne na schodech.
Obecně nechápu to nadšení z podvazování již bez tak nedostatkové dopravní kapacity pražských ulic dalšími a dalšími úrovňovými kříženími. Třeba kvůli zcela zbytečnému přechodu u motolské nemocnice jsem už při čekání na bus stojící v koloně před přechodem, prostál důlek.

jva

Přesně. Malovat přechody nad podchodem je zhovadilost.

David

Kdybyste byl na vozíku nebo se procházel s kočárkem asi byste mluvil jinak.

Kuba

Správným řešením je ale výtah/rampa/plošina, ne přechod.

Puvodni Jakub P bez tecky

Vy toho asi po meste moc pesky nenachodite, ze?

Jan

Ten má jakou kapacitu lidí za hodinu? A když se porouchá tak co? Výtah na náměstí bude pro cestující z metra, ale dělat ho speciálně kvůli tomu, aby pár lidí přešlo 10-15 metrů širokou ulici, to fakt myslíte vážně?

Kuba

A kolik lidí na vozíku nebo s kočárkem potřebuje za hodinu překonat tu ulici? Je-li výtah naddimenzovaný, pořád jsou tu plošiny.

Původní Pražák

Na vypadovce na kraji města možná, ale ne v jeho centru.

Martin

No ty kraso, misto prechodu budeme stavet vytahy… to je genialni napad… 😀

Petr

kousek vedle je přechod bez semaforu

jan v

Já bych naopak tvrdil, že v okamžiku kdy cesta z bodu A do bodu B může vést buď deset metrů přímo po rovné ploše, nebo 30 metrů se čtyřmi otočkami o 90°a čtyřmi metry výškového rozdílu, jenž si vyžaduje 2* zdolat schodiště, je naopak ukázkou docela slušné ingnorace potřeb lidí ho tam nenamalovat. A to už vůbec nemluvím o tom, jak. příjemné prostředí tyto veřejné toalety, pardon podchody jsou.

mgr.pavel

Víte, kolik lidí nerado chodí podchodem kvůli bezpečnosti? Třeba ženy či kdokoliv kdo se bojí fyzického útoku?

Ad nápad „a co výtah“ – jde o křížení dopravních proudů chodci vs auta. Zatímco auta jedou na úrovni po hladké silnici, chodci musí buď šlapat po shcodech dolů a nahoru, nebo čekat na výtah? Pardon, ale to je dost brutální preference automobilismu. Pochopitelná na výpadovce, ne uprostřed města.

David

To jestli je ten přechod zbytečný nebo ne můžete určit podle toho kolik lidí ho používá. A věřte, že přes tento přechod, jako i přes ten v Motole, projde pěšky víc lidí než přes něj projede v autech. Město tak konečně logicky podporuje využívanější a efektivnější způsob dopravy, tedy chůzi a MHD.

Kuba

Ne, to opravdu nemůžete. Jestli je zbytečný můžete určit podle toho, jestli je snadno nahraditelný. A to ten na Motole je. Jak přesně preferuje zrovna na tom Motole město MHD, když bus trčí v zácpě před tím přechodem?

MaT

Hele a Vy si fakt myslíte, že ty zácpy tam dělá ten přechod? Ten, na kterém ta zelená pro chodce padne za daleko delší dobu, než před tím, než se tam otevřelo metro a podchod? Někdy mi to přijde jak 3-4 minuty…

Ne ne, ty kolony tam nejsou kvůli tomu přechodu. Ty tam pak jsou totiž i nad ním – protože jsou až od Vypichu…

Jakub P.

Na Jiraku to mozna bude 1:1 (pokud nebudeme zapocitavat tramvaje), u Motola je to ale jasna prevaha ridicu nad chodci. Jezdival jsem tudy casto a tech par chodcu co to vezmou horem po prechodu je nepomeritelne s tim, kolik lidi tam projede. Navic se uplne ignoruje negativni dopad na MHD a na zpozdeni. Zrovna Motol by mohl byt ukazkou jak lze udelat podchod i dobre (bezbarierove a bezpecne) nebo se tam naopak mohla zakopat silnice (pokud nekdo vyslovene trva na chuzi po povrchu). Pokud neni podchod vyslovene tmava, spinava dira tak ho pri chuzi preferuji, v desti tam neprsi, v… Číst vice »

dopravak

Sorry, ale jiřák je centrum města, kde se prostě bezmotorová doprava má mít přednost. Vinohradská není dálnice.

Jakub P.

Ano vim, ale ja mluvim hlavne o Motole, coz centrum mesta rozhodne neni😉 Na Vinohradske ma mit prednost primarne MHD, pak zbytek a je otazka v jakem poradi. Nynejsi stav po uprave je takovy, ze nejvetsi prednost maji chodci a cyklisti a pak teprve MHD ale vrzena mezi vse ostatni, takze dost omezena.

dopravak

MHD zde přednost má, chodci nemají před tramvají přednost. Jako v centrech města je to vždycky složité, ale v zásadě je potřeba zpříjemňovat život způsobům dopravy, které jsou k prostoru nejšetrnější a to je v prvé řadě chůze, kola a MHD.

MaT

Kde mají jakou přednost cyklisté v Motole nebo na Vinohradské? To mi prosím řekněte, pohybuji se na obou místech prakticky denně a dost často právě na kole a ani na jednom z těch míst jsem si tedy žádného upřednostňování fakt nevšiml… V čem ta přednost jako má přesně spočívat?

Dachs

Dodal bych, že přes ten přechod v Motole spousta lidí přebíhá na červenou, neboť autobus na obzoru. Ale to samozřejmě není vada přechodu.
S premisou, že tam přechází víc lidí, než jede v autech, bych byl opatrný; jednoduše to není pravda (na rozdíl od Jiřáku).
MHD a chůze – využívanější a efektivnější způsob dopravy? Většinou ano, někdy ani zdaleka ne. Případ od případu. Svět není černobílý.

Jan

Kdybyste tu křižovatku aspoň jednou navštívil, tak byste věděl. Lidi přebíhají na zastávku (a dále) bez přechodu, protože se na ni nedá rozumně dostat. Podchodem, který má schody a je delší to dávají maximálně profesionální sportovci. Eskalátory jsou pouze v části vedoucí na náměstí (1/4 křižovatky), zbytek není pohyblivý. Takže důchodci a rodiny s kočárkem mají smůlu. Navíc tohle není lokalita, kde je tak velký provoz, že by se ulice nemohla normálně přecházet, nahoru i dolů po ulice přechody jsou i bez signalizace. Takhle budou chodci ještě krytí semaforem, což je opravdu bezpečnější.

Petr

bydlím tam a hned vedle u zastávky tram je přechod, který jste určitě viděl taky

původní Jakub P bez tečky

Přechody tam sice byly na všech stranách, ale ty nejbližší 70 metrů od hranice křižovatky, směrem dolu po Vinohradský skoro 200 m. Pokud by člověk stál před Vinohradskou 97 a potřeboval do drogerie naproti přes křižovatku, vzdušnou čarou cca 70 metrů, měl to po povrchu jedním směrem 400 metrů a druhým půl kilometru…
A to počítám ten přechod přes Slavíkovu u ústí Mánesovy, kterej je taky relativně novinka (na Streetview z června 2019 ještě není).

MaT

Přechod byl jen u té zastávky přímo na Jiřáku. U té, co je na Vinohradské ještě u Čechových sadů byl přechod jen přes polovinu ulice – od sadů na tramvajový ostrůvek. Ale přes zbytek ulice ne. Takže dost na prd… A když člověk přišel třeba ulicí U Vinohradské vodárny a chtěl směrem ke Slavíkově, tak ten přechod u té tramvajové zastávky až někde nad Nitranskou byl taky dost z ruky…

Hajnej

Nejde o srovnání přechod vs. podchod, ale o srovnání přechod vs. přecházení na divoko.

Kuba

Není to žádné srovnání – článek tvrdí, že zbudováním přechodu dojde ke zvýšení bezpečnosti, což prostě není pravda, když už existuje podchod, který je bezpečnější než povrchové řešení s přechodem i bez přechodu.

MaT

Ale je to pravda, protože těch lidí, co to tam přecházelo/přebíhalo bylo docela dost. A Ti teď budou chodit po normálním přechodu a ještě se světelnou signalizací…

libcha

Druhý skvělý počin po chodníku od tramvajové zastávky Muzeum na hlavák, včetně přechodu tamtéž. Jen tak dál!

Beekee

Hmm, úžasné. Jak málo vám stačí ke štěstí. Jako dobře že se to dělá, ale takových počinů by měly být desítky, nebo spíš stovky za to období, co tam šajnher sedí.

Puvodni Jakub P bez tecky

Ony jich desitky nejspis jsou, mozna i stovky. Jen jich vetsina nebude obecne znama, protoze jsou v mene znamych mistech. Ale obecne tyhle zdanlivy „prkotiny“ udelaj v souctu hodne. A jsem rad, ze aktualni magistrat (nejen radni pro dopravu) je narozdil od svych predchudcu nepovazuje za neco, co je pod jeho rozlisovaci schopnosti.

Beekee

Nejsou. Alespoň ne na síti TSK. Šajnher se pochlubí každou jalovinou.

MaT

Dělá Vám to dobře, když někomu neumíte napsat/komolíte jméno?

Beekee

Když to napíšu foneticky, není to komoleno a je to prostě jednodušší. Všichni tomu rozumí. Žádné emoce v tom nejsou.

MaT

Tak jsem tam dneska už také šel. Kde přesně mají být ty cyklopřejezdy? Jsem si žádného nevšiml, i když nešel jsem přes úplně všechna rameny té křižovatky. Ale nějak mi to hlavně nedává smysl – odkud kam by ty přejezdy pro cyklisty měly být? Na žádný z těch návazných chodníků pokud vím vjezd kol stejně není povolen… Já sám jsem za ty přechody opravdu velmi rád, chodím tam dost často (ani ne tak na trhy, ale do různých obchodů, které tam jsou v provozu celý týden a ne jen jak ty trhy jen některé dny). Ale pár věcí nevím jestli… Číst vice »

původní Jakub P bez tečky

Ty bílé rozebíratelné obrubníky jsou třeba i na tom rozšíření nástupních ostrůvků na Malostranské – tam je to proto, že jako dočasná a odstranitelná stavba nevyžadují tak složité a zdlouhavé povolování. Předpokládám, že tady to bude podobné, že jsou tam, aby to mohlo fungovat hned a nemuselo se čekat na chystanou rekonstrukci celé ulice, při které se tam dají ty definitivní.

MaT

Ano, tuhle verzi jsem také slyšel. Ale vídám je v Praze čím dál tím častěji a to i na místech, kde by člověk čekal, že to bude definitivní. No a zdlouhavé povolování – někdy to jsou věci, na které se čekalo třeba i deset nebo více let, tak na to času byla spousta… 🙂 A další věc – sice se tam dají tyhle obrubníky, ale pak je tam stejně vylitý beton, asfalt – takže zase tak snadno odstranitelné by to stejně nebylo… Nevím, třeba to má ještě další důvody – ono jsou jednotlivé díly zakleslé do sebe, třeba to lépe… Číst vice »

Frantík

Jenže z dočasných řešení se dělají definitivní… viz kritika baliset.

Bjorn

Dočasné obrubníky, původní asfalt a další „polovičaté“ řešení opravdu souvisí s plánovanou rekonstrukcí za několik let, je to také zmíněno v článku. Navíc se jedná o dočasnou stavbu, která má snadnější povolovací proces. V našich podmínkách totiž všechno trvá hodně dlouho a každý má potřebu se ke všemu vyjádřit.

MaT

Jenže ta rekonstrukce Vinohradské měla začít už před několika lety a pořád nic… Na čem to vázne?

Hajnej

Je to podle všeho dočasné řešení, přičemž jeho půvab spatřuji kromě rychlejšího povolování i v tom, že se na tom dají vychytat detaily projektu budoucího trvalého řešení.

Vít Jůza

Vyjádření místostarosty městské části Prahy 3 Ondřeje Ruta nechápu. Oba přechody se mi jeví rovnoběžné s hranicí obvodů a tuto hranici nepřekračující.

původní Jakub P bez tečky

Ony jsou tam nově všechny 4 (na fotce v článku jsou vidět 3, ale podle fotek jinde je tam i ten 4.). Takže jeden z nich je celej na dvojce, jeden celej na trojce a dva překračujou hranici obvodů.

Vít Jůza

Děkuji, už chápu, zde 3. špatně vidět a 4. nevidět, na idnes jsou jasně všechny 4.

Honza

Nejspíš myslí přechod pod volvem. Přechod přes ulici U Vodárny byl dosud nejblíže u Slezské, v tomto místě museli chodci do bariérového podchodu.

Beekee

Hezké… teda čekal jsem nějakou vyšší pointu než že jen udělali nějaký přechod. Počkejte až udělají přechod v naší Horní Dolní! …to bude článek 🙂

Juraj

Zrovna v centru Prahy je každý takový přechod důvodem na malou oslavu.

Beekee

Když vám stačí tak málo…
Ano, je dobře, že Praha začala město vracet lidem, chodcům. Nové přechody na Karláku, nebo u Muzea, jsou vzhledem ke kontextu nepochybně počiny, které stojí za to abych vnímal i já z Horní Dolní. Ale toto… mnohem radši bych se dozvěděl, jak se tento nový trend osvědčil v těch pionýrských případech. Jestli se připravují další a další a desítky dalších, jestli se podařilo to původní paradigma prolomit, nebo ne, nebo jen někde a většinově jsou to furt boje o každý jeden.

Puvodni Jakub P bez tecky

Mozna vam to z Horni Dolni tak neprijde, ale z pohledu Prahy je tohle vyznamem s tim Karlakem a Muzeem srovnatelny.

Beekee

Karlák byl průlom, Muzeum… díky magistrále zase posun kousek dál… Toto? Čím je toto zajímavý? Pojedete se tam jako Pražák(?) podívat že to je třeba něčím inspirativní? Já třeba na Karláku byl, k Muzeu se taky jednou podívám až budu mít +- cestu… Sem? Asi ne. Dá se souhlasit s nadpisem, že nenápadný krok, ale ten za pozornost moc nestojí. Spíš bych chtěl bych vědět, zda příští rok bude 10 takových.

původní Jakub P bez tečky

Znám celkem slušně všechny ty tři místa a tady byl ten podchod ze všech těch tří případů největší bariéra. U Muzea měl na jedný straně vstup šikmou rampou a na druhým schodištěm a rampou, na Karláku jsou aspoň eskalátory směrem nahoru ve 3 ze 4 kvadrantů křižovatky (i když je tam pravda pokud si dobře pamatuju pár pevných schodů cestou k některým z nich), kdežto na tom Jiřáku je aspoň tohle jenom v jednom tom kvadrantu.

Na to, abych se tam podíval mě neláká ani jeden z těch tří, všechny tři rád využiju, když se v okolí vyskytnu.

Aleš Petrovský

Nevidomí musí mít radost, že je vodící pás dovede přesně k první kolejnici.

Jan Kavan

Z té šablony „pozor tramvaj“ mi krvácí oci

Kryton-2x4c

Cožeto? To jako překreslení přechodů je úžasná akce umožňující zlepšení dopravních poměrů takovým způsobem, že to musí být pirátské promo? Fakt úpadek po všech stránkách

Paolo

Pekne povedane!

Chodec

A zase se tahají kolisti na chodník! To povolil kdo?