Nemusí být zcela hotovo, ale cestující na nádraží v Brně pustíme, slibují dráhy

Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBrno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Stavební práce, které by zásadně ovlivňovaly pohyb cestujících ve veřejných prostorách výpravní budovy brněnského hlavního nádraží, budou dokončeny v termínu

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Neměla být zmíněná částka 50M původně několikanásobná? Takhle to bude asi opravdu jenom výmalba, vyčištění a pár šoupaček. Už jen to, že lešení se v hale objevilo až někdy v srpnu, když výluka běží od prosince, je docela zvláštní…

Tak hlavně aby to aspoň vyčistili důkladně, bude to muset vydržet dalších pár let (některé části nádraží viděly čištění naposledy před Národním dnem železnice, který tam byl tuším v roce 2012).

Jiří Kocurek

Co myslíte, byla chyba opravovat nádraží v Praze? Také vy se dalo vymístit na nákladní průtah do Malešic. 😀

Pavel

Tak si představte, že by pražské hlavní nádraží bylo na dnešní ulici Na Příkopech? Koleje by prostě naši předci místo čelního Masarykova nádraží zatočily na ulici Na Příkopě. Tady by bylo hlavní nádraží a pak by koleje pokračovaly do trianglu Vyšehrad. Jak by se Vám taková situace v Praze líbila? A právě v takovém stavu je brněnské nádraží dnes. To bylo postaveno na zasypaném příkopu před hradebním systémem – obdobě pražské ulice Na Příkopech. A teď si představte, že by přišli lidé a říkali by, přesuňme pražské hlavní nádraží na průtah za ulici Wilsonova. Na těch opuštěných loukách, kde dnes… Číst vice »

Pedro72

V Praze ulice Na Příkopech neexistuje. A i jinak je toto přirovnání mimo, protože v Brně nikdy dráha nezasáhla do už existující historické zástavby.

Jirka Z

Možná kdybyste ve škole dával víc pozor, tak byste věděl, že už od středověku existovalo Nové Město Pražské, které končilo někde u muzea a jeho součástí bylo i dnešní Václavské náměstí, které se jmenovalo Koňský trh. Takže to Vaše přirovnání dost kulhá, pozice pražského hlavního nádraží k historickému centru je zhruba podobná jako toho současného brněnského.

aa2

Zjevně jste nepochopil pointu. Brnu nikdo nepostavil Nové Město brněnské, muselo se k jeho plánům dopracovat vlastními silami o několik set let později, když současné centrum přestalo dostačovat (počátek 20. stol. – Fuchs a spol.) Kdyby Praze Karel IV. Nové Město nepostavil, nebo kdyby železnice hypoteticky přišla o několik století dřív, s velkou prvděpodobností by se i Praha vážně zabývala možností odsunu. Praha byla v době příchodu železnice do značné míry urbanisticky „hotová“, takže se s ní mohla dobře sžít. Brno železnice přepadla nepřipravené a vytvořila tam chaotickou změť kolejí, zakonzervovala pás, místy brutální šířky, průmyslových zón protínající celé město,… Číst vice »

Marek

Dříve dráhy mluvily o tom, že ně připadá
…….
Dříve dráhy mluvily o tom, že na ně připadá

Pavel

Takže výtahu či jezdících schodů z haly do podchodu se opět nedočkáme. Zlaté provizorní Dolní nádraží. Nečekal jsem zázraky, ale aspoň něco. Mimochodem, Brno new station development, se v nájemní smlouvě zavázala, že do oprav horního nádraží vloží během 40 let několik set mil Kč. O výluce se ví několik roků, a když na jaře BNSD oznámil, že nemá ještě ani stavební povolení na opravy, už to začínalo být divné. No a co čert nechtěl, když už konečně stavební povolení je, tak v srpnu objeví v hale původní mramor. Tak si holt budeme muset na opravy ještě chvíli počkat. Snad… Číst vice »

petr766

To Dolní funguje nakonec docela dobře a je takové „hipsterské“, že se snad líbí i aktivistům proti přesunu 😀 😀 Už dávno tam mělo být normální nádraží, je to kousíček z centra a mohli jsme si všechny tyto výluky odpustit…

BoH

1) Kousek sice z centra je. Ale dopravní napojení na centrum je špatné a nevypadá to, že by se mělo cokoliv změnit i s příchodem nového nádraží. Tesco mělo být dávno zbouráno a mohlo se vybudovat nové nádraží v místě původního se zvýšenou rychlostí i propustností.
2) Sice ta výluka by nebyla hned, ale je utopistické si myslet, že výluky postihují jen původní brněnské nádraží.

Nekdo

nadrazi na miste Tesco, nebo nedejboze na miste stavajiciho hl.n. je v poradku, ovsem jako nadrazi pouze pro primesto, pripadne S-bahn. cokoliv dalkoveho vc. VRT proste potrebuje nadrazi vyhovujici dnesni dobe. u toho stavajici prakticky nelze zaparkovat, vylozit nebo nalozit starsi rodice nebo manzelku s kocarkem. a az se bude resit napojeni VRT, tak teprve se ukaze zac je toho loket…

mgr.pavel

A kde je problém u nádraží v centru dobudovat parkoviště apod. v blízkém okolí (např. u Malé Ameriky nebo v oblasti Trnitá či u Dornychu?) – podobně jako je to u Wien hbf které si vystačí s málo míst na parkoviště aut na povrchu.

Jako ono toho místa na zaparkování vašeho plechového miláčka v odsunuté poloze nádraží nebude o moc víc. Zato MHD (kterým se dopravuje většina cestujících), to bude napojeno na odsunuté nádraží o dost hůř.

A VRT, to lze napojit na obě varianty nádraží plus minus stejně (resp. existují varianty které toto umožňují).

liposh

Docela mě zaujalo, když jsem se ptal kanceláře architekta města Brna na napojení varianty Petrov na VRT. Ptal jsem se, proč musí být Petrov napojen ze severu tunelem. A bylo mi odpovězeno, že protože by tam jinak byla úvrať. A já říkám: „Ale ve variantě u řeky je taky úvrať“…a oni říkají: „Jo, ale je to o 30 vteřin kratší“ … 😀

Pavel

Do brněnského železničního uzlu se plánuje zapojení VRT ze tří směrů: od Břeclavy, od Ostravy a od Prahy. Z provozního hlediska je dobré, kdyby aspoň jeden směr byl průjezdný. To by právě ve variantě Petrov zajišťoval VRT tunel pod historickým jádrem Brna a podzemní stanice pod památkově chráněným skladem a pod Novými Sady. VRT by pak pokračovala na Břeclav a na Ostravu. Jinak by bylo brněnské nádraží pro VRT nádražím čelním, což by znamenalo komplikace (vzájemné křížení tří VRT směrů + křížení s klasickou železnici na jih). Obecně sledovaný dopravy koncept je, že polovina VRT vlaků z nejvytíženějšího směru od… Číst vice »

Petr766

Nesmysl

Jiří Kocurek

toho stavajici prakticky nelze zaparkovat …. tak pojedeš sockou!

Petr766

4 minuty provizornim busem. Nevidím problém že by to nešlo

Tomáš Gottschalk

800 m nepovažuju ve štatlu velikosti Šalingradu za kousek.Nejde jen o absolutní zdálenost, ale o dopravní napojení. A to je mizerné a s přeložením šaliny do Plotní bude pouze o něco méně mizerné, bo se tam musí probíjet přes křižovatku u viaduktu a pak přes Opuštěnou/Zvonařku. Místo osmi linek tam bude nejdřív jedna a když se Dokoupilům podaří nějak zbastlit křižovatku na Nových sadech, tak možná i celé dvě.Když teď musím vlakem, tak raději vystupuju už v Šimicích a doufám, že mi před nosem neujede přípoj na Kénik.

Speedy

Kolikrát jste tam byl? Kapacitně je to naprosto nedostačující. Je to takové venkovské nádraží pro pár lidí, ale ne pro půlmilionový město. Je to za trest tam čekat.

Petr766

Jezdím pravidelně a na to co to bylo minule je to ok

Martin z Moravy

Normální nádraží tam bývalo, stačí pátrat v historii 😉

Dan

@petr766 Zas tak daleko to není, ale chodit takhle 2x týdně s kufrem moc příjemné není. Navíc drtivá většina lidí co přijede vlakem a pokračuje dále MHD stejně jede na hlavní nádraží, takže se všem doba jízdy prodlouží aspoň o 10 minut…

Nekdo

nikoliv. bud jdu pesky pred zvonarku na zastavku busu 50, nebo pesky na Nove Sady na salinu 8. do centra se jako brnak dostanu tak zhruba dvakrat az trikrat za rok, a pripadam si jako za trest…

mgr.pavel

A jak dlouho vám to pěšky trvá? 15 minut? Zkuste říct nějaké babičce ať si ten kilák ujde, že blíž šalina nestaví..

A kudy a kam byste šel, kdybyste se potřeboval dostat třeba na Lesnou? Až na současné hl.n., že?

K.S.

Jel bych na Židenice a pak osobákem a zastávku Lesná.

K.S.

Ale vemte si v jak děsivém stavu pěší cesta na dolní je.

Jiří Kocurek

2x týdně je to pohoda. Představte si denního dojíždějícího do Bohunické nemocnice, zaměstnance, pro natvrdlé. Víte, co takový člověk udělá? Pojede autem.

Jan

Zrovna dojíždějícímu do Bohunické nemocnice sa cesta od odsunutého nádražia skôr skráti a zlepší…

Jiří Kocurek

O šaliny číslo 1 a 8 je to skvělý přestup. 3∕4 kilometru. Z centra? Víte co? Zkuste to dát z České na Dolní za 10 minut pěšky. Je to jen kousíček. Za každou minutu navíc pošlete 1000 Kč na Armádu spásy.

Mindrej Zebis

Pamatkari a ekologove – brzdy pokroku. Ve Varech zpozdili rekonstrukci nadrazi kvuli tomu, ze odmitali zbourani starejch rezavejch sloupu, kvuli vzacnymu tvaru…

Sitgestravel

No myslim, ze kdyz by se vsichni predem s nima domluvili, ze by takovou brzdou pokroku nebyli. Ale dneska to vetsinou funguke tak, ze na jejich pripominky nikdy nedba, stavi se a hasi se pozar, az kdyz stavbu zastavi.

Kubrt

Třeba v Číně žádný památkáři a ekologové nezdržujou, a jak to tam frčí vstříc světlým zítřkům. Tím neříkám, že patřičné instituce mající u nás na starost tyto agendy fungují bezvadně, to určitě ne, ale chtělo by najít nějaký rozumný způsob soužití a spolupráce mezi stavebníky a „hlídači“.

Mindrej Zebis

Nejen v Cine, ale treba i v Rusku. Most pres Kerscskou uzinu nebo zeleznicini obchvat Ukrajiny byly hotovy driv, nez by u nas bylo vydano stavebni povoleni. Ze se pri rekonstrukci vykopne nakej uz sto let zabetonovanej sutr prece nemuze zastavit prace na roky.

BoH

Otázkou je, jestli chceme žít v zemi, kde budou lidé držet hubu a krok se Stranou.

Dada

no oni rusove eumi za par dnu obsadit republiku, ze… ja radej chvili pockam i kvuli 100 let starymy sutru…

Dada

tak hybaj do skoly a studuj cinsky znaky! pak se mjzes k tem zarnejm zitrkum odstehovat.

aa2

To je vždycky super tohle argumentování Čínou. Úplně stačí pro inspiraci zajít k sousedům do Rakouska.

Dáda

Já bych se u rakušáku moc neinspiroval… CK se jim rozdrolilo pod rukama, za druhý války se stali „němci“ bez větších cavyků, postavili elektrárnu, kterou nechtěli, tak ji raděj neprovozují… Mám takový pocit že neví co chcou, ale nedaj pokoj, dokud to nedostanou.

Jiří Kocurek

Zhoršení návaznosti na MHD: POKROK!
Snížení propustnostni pro nákladní dopravu: POKROK!
Až se divím, že v Praze postavili další perony a Nové spojení. Kdyby byli pokrokoví, odusnuli by Hl. N. do Malešic. Že tam nejezdí Metro? Na dolní taky nejezdí 2 páteřní linky tramvaje.

Jan

Jednak nechápem, prečo to porovnávate s Malešicami, keď sa jedná zhruba o rovnakú vzdialenosť, ako keby dnešnú Masaryčku odsunuli na dnešný hlavák, dvak mám za to, že v Prahe si už roky maľujú NS2, ktoré bude práve taký odsun (Masaryčky pod hlavák) obsahovať.