Němečtí strojvedoucí budou opět stávkovat za 35 hodin týdně, vědět cestujícím dali den dopředu
Jednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche Bahn
Ke stávce dojde těsně před změnou jízdních řádů, podle dopravce je to nezodpovědné.
Ke stávce dojde těsně před změnou jízdních řádů, podle dopravce je to nezodpovědné.
Tvle to jsou těžké nemakačenka
Zvýšit plat o 555€. Fuuu dobrý extrém.
Druhý extrém je v ČR podepsat zvýšení o cca 3%. To je výsměch.
Kdyby 3%. Letos 2,3%…
Tohle je možná extrém, nevím.
Ale určitě jsou druhým extrémem naši odboráři, jež vychvalují zdejších 4,5%, s argumentem: hlavně že je zaměstnanost… Ty do stávky nepůjdou, aby si nepohněvali své kamarády na GŘ.
Generální stávka českých nádražáků by měla mj. efekt, že železniční síť SŽ by se přizpůsobila 21. století.
Jak je možné, že v Nizozemí stačí tamní populaci 6x řidší železniční síť než v ČR?
Je to „možné“ jen při scestném poměřování „hustoty sítě“ v přepočtu na obyvatele namísto logického poměřování „na plochu“.
Pasažérskou železnici živí pasažéři (tedy krom ČR, kde přežívá pokřivá situace, že pasažéři platí pouhý zlomeček ze značně vysokých nákladů českých pasažérských nádražáků).
Proto je vcelku lhostejná rozloha, neboť z toho se neuživí pasažérští nádražáci.
Stačí se podívat na hustotu zabydlení a hustotu tamní železniční sítě v USA.
Srov. s tvrzením předřečníka níže, kde vypichuje i „3x hustší německou síť oproti nizozemské“.
Pozn. i hustota zalidnění je průměrný údaj, nijak nevypovídající o tom, kolik % obyvatel je v dosahu železnice, a dále nijak nevypovídající o tom, kolik % obyvatel jsoucích v dosahu železnice vůbec potřebuje někam jezdit.
Něco se šušká, že ten hlavní úder má přijít v předvánočním čase a paralýze v době, kdy nejvíce lidí chce cestovat na svátky, aby to mělo patřičnou váhu.
Socialistické spory socialistických organizací (stát, odbory, erární zaměstnanci) se nemusí na ekonomické náklady ohlížet, navíc si berou zbytek společnosti jako rukojmí. To bude stav, který hlavně v příštím roce bude dominantní i v ČR. Soukromý sektor zažije první plošně těžký rok od krize 2009, tudíž nebude ani z čeho krátkodobě přelátat systémový úpadek.
To je hrozné. Příště budou ještě odboráři chtít pravidelné turnusy a deputátní uhlí.
Ve Francii to ještě ani nezrušili.
Fandím AŽD a všetkým ďalším firmám, ktoré pracujú na tom, aby títo ľudia na železnici už neboli potrební. Podobne dúfam, že dopadnú autobusáci, vodiči električiek, metra a vlastne aj tí piloti.
Já bohužel s moderními výdobytky AŽD přicházím do styku a doufám, že v současné kvalitě produkce se v automizaci daleko nedostanou.
Navíc šetřením na strojvedoucí neušetříš tolik jako na řiditeli autobusu.
ponechal jsi stranou, zda totální automatizace nepřipraví o místo také tebe, co budeš v to případě dělat?
Již před více než dvěma stoletími zaměstnanci rozbíjeli stroje, že jim berou práci a pak u těch strojů všichni našli novou práci. A tak je tomu dodnes a není jediný důvod, proč by tomu tak nemělo být i v budoucnosti. Vždyť největší tlak na výrobce automatizačních systémů přichází od dopravců, kteří trpí nedostatkem řidičů atd. už dnes.
Nezakážem elektrický pohon? Nejen topič v lokomotivě, ale i výhybkář přehazující výhybky ručně pákou. A taky brzdové potrubí – Westinghouse sebral brzdařům práci, dodnes by mohli běhat z vagonu na vagon.
Perete zásadně v ruce?
Spíš zakázat Kubice aseho typu. Pozoruju z kecat do všeho aniž tomu rozumíte
Pôjdem robiť niečo iné, no. To je taký problém?
A výsluhy by nechtěli?
Hmm. Nech na hlavěˇ 🙂
Ten socialismus nás jednou zabije. Problém je, že v Evropě jsme se naučili neustále jen řvát a natahovat hnáty místo většího snažení. A ne, neříkám nic o “poctivé manuální dřině do úmoru”, mluvím o tom, že si v Evropě neumíme připustit reálnou cenu práce a myslíme si, že platy porostou donekonečna při snižování množství vykonávané práce. Přeci, když pracuji méně hodin za více peněz, zaměstnavatel musí nabrat více lidí, kterých je stále méně, takže jejich práce je ještě dražší, a v tom případě se vyšší náklady projeví do koncových cen pro zákazníky a spotřebitele. Ti se pak dožadují vyšších platů… Číst vice »
Pardon, ale stávka je legitimní nástroj vyjednávání. Že je výše zmíněný postup nedobrý, je jasné, ale ty vaše ideologické kecy se fakt nedají číst. Vy jste nikdy nepracoval nebo co?
Taky máte strach z nárazu, co? 😀
co je na tom ideologického, vždyť takhle ta ekonomická spirála přece funguje
Stávka je legální nástroj, z dobrých důvodů. Ale měla by být používaná až daleko později a méně.
Pokud xhci víc peněz, tak před tím jsou přeci možnosti jako změnit zaměstnavatele.
Vyjednávací taktika může být různá. A ano, může být i sebedestrukční.
Ale výsledek nemůžete hodnotit, dokud ho neuvidíte.
Nesouhlasim. Za me je stavka legitimni jenom kdyz zamestnavatel neplni pracovni smlouvu (neplati prescasy apod.). Tohle je prachsprosty legalizovany vydirani.
To nejsou ideologické kecy, přesně tak ekonomika funguje (což mnozí nechápu a mají pocit, že peníze se někde ve firmách tisknou a firma může vydat co si řekneme).
Ne, ekonomika funguje jinak, než tvrdíte. Práce je vzácný zdroj a její cena prostě není určována jen ekonomickými možnostmi firmy. Pokud je vstup dražší, než si firma může dovolit, pak není podnikání rentabilní.
Zapomínáte nebo záměrně vypouštíte další možnost, jak dorovnat výkon v menším počtu lidí a to je technologie a organizace.
Organizací lze na železnici určitě něco ušetřit. Ale jediná technologie, co by snížila počet člověkohodin k řízení vlaku, je automatický vlak.
A to asi odbory zase nechtějí.
Pán mluví obecně, tak i můj komentář byl obecný a nevztahoval se nutně na tu stávku.
Není podstatné, jestli to odbory chtějí. Chce to cestující veřejnost? Ty si sedneš do jedoucí soupravy, kde nesedí strojvedoucí? Technologie existuje, v metru se už využívá, ačkoliv nevím, či už je i v Praze. Nové vlaky jsou vyvinuty na vysutých konstrukcích a je to plně automatizované, avšak ještě chvíli to potrvá, než se začnou vzhledem k husté železniční a cestní síti budovat i v Evropě. Tam, kde jinou možnost nemají, tam se bude stavět nejdříve. Tato doprava je plně automatizovaná, bez strojvedoucích, je ekologická, napájí ji sluneční anebo větrné elektrárničky rozmístěné podél trati jako součást konstrukce, je ekonomická, méně nákladná… Číst vice »
V Praze se bude testovat a nasadí se až na Déčko. Poté přijde Céčko.
Co chtějí odobry? Jeden se nechal slyšet, že platnost zákoníku práce by měla být podmíněna zaplacením odborových příspěvků, protože jinak by kapitalista vedl firmu jako Buchenwald, jen odbory tomu zabraňují. A zlikvidovat živnostníky, to taky.
Mne sa páči že o socializme najviac rozprávajú ľudia ktorí sa hádžu o zem že ľudia pre nich nechcú pracovať za mizerných podmienok. V socíku by sa zhora duplo a žiaden štrajk by nebol. Máme trhovú ekonomiku a práve preto si zamestnanci môžu povedať za akých podmienok sú ochotní predávať svoje služby. Take it or leave it. Nikto nie je povinný lacnou prácou dotovať tvoju firmu.
A klicenku za pitomost měsíce vyhrává…. František jetel král rozumprdú
Odbory uvádějí, že stávkují proti personální politice DB, Transdevu, AKN Eisenbahn a City-Bahn Chemnitz. To je zajímavá skupina dvou největších a dvou velmi malých dopravců. K tomu ještě stávkují proti osmi personálním agenturám. Já se tedy domívám, že se jedná o dopravce, kteří použili agenturní zaměstnance jako stávkokazy a tím zlikvidovali ochotu zaměstnanců vyjednávat. Pokud je to takto, budou stávkovat tak dlouho, dokud spolková vláda, akcionáři Transdevu a města Hamburk a Saská Kamenice nevymění managementy těch čtyř dorpavců.
Inu, neni nad to znicit sveho zamestnavatele. Muzou si podat ruce s nasim kriplem Kubkem a jeho vysluhami pro doktory. Aneb jak znicit jakekoliv sympatie verejnosti
Hlavně to likviduje obraz železnice jako celku.
Nebyl to Engels, kterrý Marxovi předal jednu fabriku, ať si ji teda vedou podle Marxových pouček, když je to lepší?
Neví někdo, jaký je aktuální podíl platu firy DB vůči průměrně popr. medianove mzde Německa?
Nic moc. Jako skladník si vyděláte stejně. Za mnohem menší odpovědnost.
Trochu mi to připomíná geniální majstrštyk taxikářů, kteří stávkovali proti Uberu. V důsledku čehož lidi začali ten Uber používat.
Ale ti strojvedoucí nestávkují proti konkurenci, ale za kratší pracovní dobu.
To ano, ale meritum věci z pohledu zákazníka je stejné. Ztráta důvěry.
Pokud to jde, nelétám s Lufthansou, přes Německo a přes Francii, protože tam je velké riziko stávky někoho. Železničáři budují podobnou pověst vlakům.
Než riskovat, že budou zase stávkovat a já se nedostanu do cílové destinace včas, z principu pojedu radši autem.
Ale v důsledku to povede k témuž. Cestující uvidí železnici jako méně spolehlivou: „pojede mi zítra vlak do školy / práce / obchodní schůzku / výlet, nebo zas odborářům rupne v bedně? Nebudu to při plánování riskovat, jedu autem.“
Petr psal, že mu to připomíná, ne že jde o nějak velkou podobnost..
Myslím že rušňovodiči sa naozaj o nedostatok práce obávať nemusia.
Můžou se obávat o to, že tak jako u DB se mít nikde jinde nebudou. A oni tu DB sami teď oslabují co to jde a nějaký sympatie veřejnosti jsou tatam. Ti si vzali na tu větev, na který sedí, už rovnou motorovou pilu.
DB je hrubě podfinancovaná, však se o tom píše vedle u statistik zpoždění. Co takhle “změnit penězotoky” (jak se dnes po šíbrovsku říká), aby nebyla? Strojvedoucí je stále klíčová profese, stejně jako u letecké dopravy piloti. Ti v 70. letech taky mohutně stávkovali a padaly stejné argumenty.
Tím podfinancováním myslíte DB Netz? Nebo DB Fernvekehr (provozovanou bez dotací)? Nebo snad DB Regio (podléhající konkurenci v soutěžích na dopravce)?
Vzhľadom na to že zamestnanci DB štrajkujú oveľa častejšie ako zamestnanci iných dopravcov, nemyslím si že kolapsom DB by rušňovodiči prišli oveľa. Ostatne aj u nás je to tak že pracovať pre súkromných dopravcov je oveľa výhodnejšie ako pre štátnych.
Akorát teď najednou zjistíš, že UBER jsou normální taxiky vlastněný podobně jako jiné taxiky nějakými polomafiánskými organizacemi 😀
Když jsem jako turista sedl kdekoliv na světě do taxíku, čekal jsem, že mě odrbou. Napálí cenu, mají říznutý taxametr, naschvál jedou delší cestou.
Uber tohle odstranil. Cenu znám předem, řidiči mají strach ze zhoršení hodnocení. Jako turista nemám strach.
Jak to funguje v pozadí je mi v zásadě jedno.
V Japonsku taky stávkovali řidiči tím, že jezdili, ale nebrali peníze. Tady by to asi moc dobře nešlo.
Nelíbí se mi to tendenční „strojvedoucí se rozhodli zkomplikovat.“ Proč nenapíšete „DB se rozhodly zkomplikovat situaci, protože odmítají vyhovět odborům a zavést 35 hodin týdně?“
firmám se asi nelíbí, že teď na rozdíl od dob minulých netahají za kratší konec provazu zaměstnanci, ale naopak firmy samy.
Protože požadavky jsou zcela mimo realitu.
Před 200 lety byl mimo realitu svět dětské práce.
*svět bez dětské práce, samozřejmě
A tohle souvisí se mzdami v DB jak?
Jednoduše. I když byla dětská práce normou, i tehdy se našli lidé, kteří proti ní bojovali. Dnes, kdy je normou současný stav, je pro nás nepředstavitelné, že by někdo chtěl změnu. Za 100 let nám ale právě tento současný stav bude připadat mimo realitu, stejně jako nám dnes přijde mimo realitu dětská práce (v Evropě alespoň, v některých zemích to je bohužel horší).
Vy znáte tak dobře poměry u DB, že si troufnete na tak kategorické prohlášení co je a není mimo realitu?
Ono se stačí podívat na hospodářské výsledky DB. Hodnotit to, že ohlásím stávku s předstihem 24 hodin a cestující, zařiď se, ani nebudu. I francouzští milovníci stávek mají větší vychování a ohlásí je s větším předstihem.
Souhlasím, tohle je mimořádná drzost. Dnes odpoledne jsem se rozhodl, že v pátek pojedu na výlet do Drážďan. A ono hovno.
Přes Liberec by to asi mělo jít, v Trilexu se obvykle nestávkuje.
Proč by jezdil přes Liberec? Sám ve svém článku píšete, že některé EC pojedou Praha- Dresden. Ostatně při všech stávkách strojvůdců DB to tak bylo. Odvezou to naši hoši do Dresdenu, sami se tam odvěsí, objedou soupravu, sami se přivěsí,……
Některé.
Přes den jsme točili všechno, mimo prvního z a posledního do Německa a RJ, ty točily v Děčíně.
Stěžujte si u DB, uzavíráte přepravní smlouvy s nimi, ne s drážními odbory. Stávka je zcela legitimní způsob vyjednávání, a pokud není rušivá a nevytváří tlak na zaměstnavatele, není dobrá k ničemu.
Zkrátka píšete, že odbory si berou mne, cestujícího, jako rukojmí pro své vyjeb.. eh, vyjednávání.
Já nechci být rukojmí. Nikoho. Odborů obzvlášť ne. Já s nimi sám o ničem ani vyjednávat nemůžu, abych je poslal někam.
Přeji Vám, aby Vám tekla voda a šla elektřina. Máte smlouvu s dodavatelem, ne s jejich odbory.
Minimálně v době co odpovídá výpovědní lhůtě?
Ohleduplnost je celkem čestná lidská vlastnost, i bez znalosti poměrů u DB.
Požadavky se musí vždy nadsadit, jinak dostanete 2,3 % a pracovní doba zůstane stejná.
DB asi budou mít nějaký vážný důvod, proč nevyhověl. Nemyslíte?
Zkuste přijít v práci za šéfem s těmi samými požadavky a pak nám sem napište, jak jste dopadl.
Když půjdete za šéfem sám, nebudete stačit počítat schody. Když se dokážete domluvit jako oni- což u nás nehrozí- ,pak teprve můžete něčeho dosáhnout. Osobně jim držím palce.
Ale běda, kdyby jeden odešel k soukromníkovi za víc. To by snad opravňovalo i trest smrti za dráhozradu. 🙁
Budete se divit, ale za mého působení jich do soukroma odešlo hned několik. Je to každého svobodná volba a není vše o penězích.
Aber du bist doch kein Lokführer bei der DB, oder?
Protože ten, kdo rozhodl o komplikaci pro cestující, jsou odbory?
Odbory vyhlásily stávku. Ze dne na den. Ne DB.
slušná demagogie.
Cca na úrovni tvrzeni, ze “zavražděný je viníkem vraždy, protože stál tam, kde vrah bodal
nožem”.
Nebudete vy odborář? Ti mají velmi specifické vnímáni logiky.
vy tvrdíte, že když odbory požadují lepší pracovní podmínky, tak je to to samé, jako když člověk někoho vraždí?
Nikoli. Vy asi neumíte čist, že?
Pouze hodnotím vaši socialisticko-odborářskou rétoriku, že když zaměstnanci stávkují, může za to zaměstnavatel.
Ne, ale v obou případech je použit victim blaming.
Nastudujte si ten termín a nepoužívejte ten fenomén.
Jojo, nebát nějakého Kubiše, tak Lidice a Ležáky nikdo nevyvraždil. A s tímto tvrzením se nácek vrhnul na pana Kubiše, narozeného dávno po válce.
oprava: nebýt nějakého Kubiše…
Ja bych taky mohl zkusit chtit dvakrat vetsi mzdu. Bance prinesu jeste daleko vic. Ale tak nejak mam zaklopku…proc asi…?
Zase jenom absurdně přeháníte:
– Dvakrát větší mzdu nechtějí
– Pokud se to dopravci ekonomicky nevyplatí, nechť najme někoho jiného.
Jako sorry, ale přesně takhle a ne jinak kapitalismus funguje. Podle neoklasické ekonomické teorie “jste jen blbej, když si neřeknete”.
Buď teda máme socialismus a “záklopku”, nebo kapitalismus.
Současný stav u vás je být zaměstnán ve státní organizaci, strávit většinu pracovní doby v diskuzích zde a ještě poučovat ty, kteří na váš plat z daní přispívají. Když jste přistižen při lži, tak prostě mlčíte, případně si založíte druhý nick. Přijde vám to normální?
Pokud odhlédneme od toho, že argument k osobě mluvčího je hrubý argumentační faul, tak: – Já si žádný druhý nick nezakládám, mou totožnost znáte, vždy přes identický e-mail – Diskutuji výhradně mimo pracovní dobu (obvykle cestou MHD, na obědě nebo doma) – TOHLE JE URÁŽKA NEJHRUBŠÍHO KALIBRU – opravdu nemám čas během práce otevírat nějaké diskusní servery, naopak pracuji několik hodin denně zadarmo (překvapivě mi neproplácí přesčasy, které jsou ale nutné, že), – Nemám povinnost být zde 24/7, aby mi náhodou neunikla nějaká reakce, články prostě mizí v historii – Více než 10 let jsem v té komerční sféře (zpočátku… Číst vice »
Jen výpis času vašich příspěvků ukazuje, že jste buď neustále v MHD, na obědě nebo doma. Jinými slovy, prostě lžete. Ale jsem moc potěšen, jak kolem sebe kopete. Btw, nejsem opravdu přesvědčen, že každý zaměstnanec SŽ je flink, s mnoha z nich jsem v kontaktu a velmi si jich vážím. Ale ti si bohužel neváží svých kolegů, co tráví pracovní dobu v diskuzích. Nevím, o jaké osobní urážce mluvíte, nevím, s kým mluvím, když se za své jméno stydíte. Své názory pod svým skutečným jménem neumíte obhájit?
Výborně, pošlete mi ten výpis za poslední měsíc (na což mám nárok přesně podle GDPR) na udanou adresu k mému profilu a já vám přesně řeknu, co jsem dělal. Jinak řečeno: LŽETE VY A JEŠTĚ KŘIVĚ OBVIŇUJETE jen proto, abyste si pohonil ego a nemohl si připustit, že prostě váš náhled na svět není jediný správný. Svoji vlastní kognitivní disonanci si kompenzujete primitivní agresivitou vůči oponentům. Pokud si jako myslíte, že jako zaměstnanec státní organizace se před vámi musím vždy a všude plazit po břiše, tak jste dost vedle. Já si svou práci odvedu tak, abych se za ni pokud… Číst vice »
Ano, jde jen o úhel pohledu a názor, se kterým jde kdo do diskuse.
Každopádně to je impuls pro politiky, aby se snažili co nejvíc rozdrobit výkony mezi menší dopravce, kde není vliv GDL tak velký.
Dosti pravděpodobné je pokles železniční dopravy vlivem optimalizace železniční sítě. Neboť řidiči aut zpravidla nestávkují, i když dělají automobilovou spolujízdu.
Vždyť v Německu provozují zhruba 3x hustší železniční síť než v Nizozemí.
To už jdou ale těžce přes čáru. Jak s tím ze dne na den, tak s 50 %. Všechno akorát odskáče DB a na GDL si prstíkem nikdo neukáže…
Jednoduše řečeno, méně hodin práce = potřeba více zaměstnanců při zachování množství spojů = celkově vyšší mzdové náklady = dražší jízdné pro cestující. Děkuji mnohokrát, nebo snad asi Vielen Dank!
Hlavně ty zaměstnance nemáte. Takže dražší jízdné, a k tomu méně spojů.
Autonomní vlaky jednou třeba budou a tito stávkující už budou v důchodu. Do té doby se musíme přizpůsobit.
Nemusíme. Pokud budou moc prudit tak autonomní vlaky máme za pár let. Popravdě jediným důvodem proč se autonomní řízení zkouší na silnici dřív než na kolejích jsou byrokratické překážky drážních úřadů a podobných institucí.
Spíš to vidím na stejně spojů v jízdním řádu a k tomu víc odřeknutých spojů kvůli nedostatku personálu.
Na to aby ste tých zamestnancov mali musíte ponúkať rozumné podmienky. Muklovať šialené služby a nadčasy za plat ako v Lidli veľa ľudí asi nebude.
V ČR má prodavač v Lidlu cca 35 000 Kč za 40 hodin, strojvedoucí 50 000 Kč za 37.5 hodiny
mukl = muž určený k likvidaci
Neboli odsouzen do otroctví v uranových dolech, návrat nežádoucí, klidně ať ho dozorci ukopou pro zábavu k smrti. Stát potřeboval pracovníky, ale komunistům se nechtělo platit mzdy, tak nastavili paragrafy tak, aby bylo muklů dost a sadističtí dozorci nepřišli o zábavu.
To abyste tušil, o čem mluvíte.
Oznámit nepříjemnosti pro cestující den předem? Tím si sympatie veřejnosti nezískají..
Do nějaké míry jde i o politiku. V politice mají sympatie veřejnosti svůj vliv. Odbory svým rozhodnutím trošku ztratily – bez ohledu na případnou smysluplnost jejich požadavku.
Tak stávka musí mít nějaký negativní dopad. Čím větší, tím lepší.
Fakt myslitel. Timhle bolsevickym pristupem cim vice tim lepe…docilite akorat zakazu odboru a stavek.
Ale kdyz jste fanatik tak vam to nedojde
Hahaha, právě zákaz odborů a stávek by byl bolševický přístup. Jestli doufáte, že vám kapitalista něco dá sám od sebe, tak doufejte dál. Díky, dlouho mne nikdo tak nepobavil.
A k těm dopadům stávky: Musí je lidé pocítit. Pokud bude stávkovat např. hodinář v zapadlé uličce za kostelem, může stávkovat celý život a nikdo se to ani nedozví.
V zapadlé vsi s kostelem, kde vlaky mají přepravní podíl nějakých 10 (jestli vůbec) %, tu stávku stejně málokdo pocítí.
Většina lidí ani cestujících nezná podmínky práce strojvedoucích. Většina lidí si ale všimne, že jim odboráři zrušili vlak.
Když mi ráno nepojede vlak, protože odbory den předtím začaly vydírat, tak se nezačnu zajímat o podmínky práce strojvedoucích. Já se začnu zajímat o to, kterej hajzlík mi způsobil takové komplikace.
A přes toto zdravé naštvání se většina lidí nedostane dál. I kdyby strojvedoucí sloužili 24hodinové šichty jako doktoři, tak tuto informaci odbory do povědomí veřejnosti zkrátka nedostanou.
I kdyby měly sebevětší pravdu. Což nevím, ale jsem jimi otráven natolik, že to fakt nechci zjišťovat.
Cieľom nie je presvedčiť cestujúcich ale manažment. Štrajk na konci dňa najviac bude bolieť DB pre ktoré to bude veľmi nákladná záležitosť.
Cestujcí ti na takový cirkus hodí .I.. a zařídí se po svém. Pak tady budete ječet, že lidi jezdí autem.
Mne to je jasné. Plakať budú najmä DB pre ktoré to bude problém. Preto je to efektívna forma nátlaku na DB.
Pokud oznámím stávku 14 dní dopředu, má zaměstnavatel ještě možnost podmínky vyjednat a snížit tak riziko, že ta stávka opravdu začne. Nebo si najmout dočasné pracovníky, což se mu prodraží.
Dobrá. Protest strojvůdců vám vadí. A co protest našich lékařů? Také mají držet hu.u a krok, nebo na ně je jiný metr?
Protest lékařů mi zčásti vadí taky, protože výsluhy by znamenaly pokles jejich počtu.
Protože už dnes je nemalá část lékařů v důchodovém věku. A nadále pracují (také) proto, aby si vydělali.
Při výsluhách by neměli motivaci takto přesluhovat = počet lékařů by se snížil.
Když se sníží fond pracovní doby, bude pak dostatek strojvedoucích k odvezení všech těch vlakových spojů DB?
Krátkodobo asi nie. Dlhodobo by to mohlo dokonca pomôcť – normálne pracovné podmienky môžu viac ľudí motivovať vybrať si túto kariéru.
Normální pracovní podmínky znamenají obvykle 40h/týdně. Nebo 36 v nepřetržitém provozu.
Ano, současný standard je totiž objektivním etalonem správnost a je neměnný.
Když vám firma udělá 7- 8 hodinové směny a noční za 10,tak pak je i 36 hodin dost,aby vyšel slušný čas na odpočinek.
A co když pracovní dobu mezitím sníží i ostatní zaměstnavatelé na 35 h?
Pak to bude opět plusmínus status quo.
Proč by mělo nově přijít k DB cca 14 % nových strojvedoucích k vykrytí toho rozdílu fondu pracovní doby?
Samozrejme hovorím o modeli kde ju znížia aj ostatní zamestnávatelia, ono to ani inak nejde.
Noví rušnovodiči by mali prísť preto že tá práca sa stane atraktívnejšou ako dnes, a mnohí ľudia čo si dnes volia výhodnejšie zamestnanie zvážia toto.
No s ohledem na tu rekordne spatnou presnost si ty lepsi podminky rozhodne zaslouzi!
Za tu nízkou přesnost jen málokdy můžou strojvedoucí..
Tady zrovna docela můžou, hodně ta čísla ovlivnila poslední stávka v listopadu…