Němečtí drážní odboráři odvolali dvoudenní stávku, část vlaků stejně ale možná nevyjede

Vlak S-Bahn na berlínském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVlak S-Bahn na berlínském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Kvůli přeplánování směn bude stejně část vlaků zrušena.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

No, my máme sociální smír. Sice za všechny prachy, ale máme.

Martin H.

Já asi nechápu jak funguje stávka. Zaměstnanec co stávkuje, tak přijde na plánovanou směnu a tam nepracuje/stávkuje. Tak co chtějí plánovat, to by mělo byt dané, ne?

Koro

Stávka probíhá tak, že zaměstnanec nepobíra mzdu. Peoto se u nás radši nestávkuje 🙂

jiný Petr

Podle mne jde spíš o to, že už se na stávku připravili dopravci (jejichž zaměstnanci nestávkují) a všechno přeplánovali a teď narychlo už nelze vše vrátit do původního stavu.

Koro

Stačilo pohrozit. U nás se nehrozí.

Studý Chudent

Což je ostatně důvod, proč máme tak nízký mzdy.

Až mi přijdou chytráci poučovat, že „ekonomika ještě musí dospět“ a kdesi cosi, nechť si zjistí minimálku ve Slovinsku

xyz

Nebo např. „četnost“ železniční dopravy ve Slovinsku, včetně okolí velkých měst. 🙂

Petr Šimral

Proč sem taháte minimální mzdu, ta přece se mzdami železničářů nemá nic společného, tak špatně na tom fakt nejsme. (Nicméně jí u nás považuji za ostudně nízkou a dává to pouze prostor k ojebávání. A odbory spokojeně spinkají, případně se nechávají opít rohlíkem.).
V době, kdy jak provozovatel dráhy, tak většina dopravců shání zoufale nosné profese a současně s nízkou nezaměstnaností nechápu odbory, proč nic nedělají…

Minimální mzda

650 Euro …. cca 15 000,- měsíčně, to je u tarifu národního dopravce pro strojvedoucí téměř polovina, 50%.
No pěkná práce, vize, železnice je důležitá.
U nás se žvaní, ať nám nepřidávají, že roztočíme inflační spirálu….tak zjevně u sousedů se nic takového neděje…
Smutná realita české železnice, odborů, a nesoudržnosti zaměstnanců.
Stačilo by 5000,- do tarifu 😉💪

Karl von bahnhof

Ještě taky hrajou na city, že zadlužíme naše vnoučata, pravnoučata, prapravnoučata a bůhví koho ještě. Tohle tady poslouchám už X let od převratu. Nebylo by od věci také sdělit národu, od koho si půjčujeme a kolik vlastně komu dlužíme?

Miroslav

No od koho? Od bank, tuzemských i zahraničních, které kupují české státní dluhopisy.

Šejdr

Nebylo by od věci se obtěžovat návštěvou webu MFCR, kde už mnoho let vycházejí pravidelné statistiky. Kupříkladu o strýuktuře držitelů státních dluhopisů: https://www.mfcr.cz/cs/verejny-sektor/rizeni-statniho-dluhu/statistiky/podle-typu-drzitele/2023/statni-dluhopisy-podle-typu-drzitele-za-51042

roman

V ČR je problém vstoupit do stávky. Protože 50 % lidí to bude sabotovat.

Gajda

Už teď mají modří s odborama velký problémy oproti těm bez odborů. Každý přidání něco stojí a taky ubere něco z konkurenceschopnosti. Navíc jak ČD, tak DB jsou firmy co zrovna moc zisku, coby šel rozdat zaměstnancům, nevykazují.

ghost1

Trošku bych to upřesnil, k určité dohodě zatím došlo. Ale EVG se vyjádřilo, že nedělní začátek stávky posunulo na úterý. Pořád nejsou splněny určité požadavky. Nedělní začátek stávky byl zrušen, hlavně díky soudu ve Frankfurtu. EVG bylo naznačeno, že ta stávka není úplně v souladu se zákonem. Takto to píšou media v Německu.

Původní Aleš

Děkuji za upřesnění. Včera jsem si koupil na začátek června pro jistotu zrusitelny lístek na autobus a říkal jsem si, že tedy asi zbytečně a teď po Vašem upřesnění mi to už zase zbytečné nepřijde 🙂