Německý ministr plánuje konec dotací na nákup hybridů a elektromobilů

Nová Škoda Superb s plug-in hybridním pohonem. Foto: Škoda AutoNová Škoda Superb s plug-in hybridním pohonem. Foto: Škoda Auto

Plány ministra se nelíbí automobilovému průmyslu ani koaličním partnerům.

Zpět na článek
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miky

Mejdan končí. Stav, kdy chudý Němec, který horko těžko udržuje svého starého diesla, aby se vůbec dostal do práce a na nákup, přispívá bohatému Němci, aby si mohl jako druhé auto koupit elektomobil, je dost nemravný.

eLzyx

jsem příznivce EV (ale nejsem to totální nasazení) a tleskám tomu nápadu zrušit dotace. Dotování konečného spotřebitele je nesmysl, který akorát křiví trh.
Kdyby všechny evropské země zrušili dotace, tak ta EV zlevní v celé Evropě, protože se budou muset o zákazníka více prát. Teď ani nestíhají vyrábět, pokrývat dodávky na dotované trhy. Tak proč by zlevňovali?

David Bařinka

Že by konečně alespoň drobný záblesk rozumu? Že by se už i Němci mohli přestat děsit marginálním podílem sodovkového plynu produkovaným osobními auty na jeho celkové produkci se sporným vlivem na klima? Nicméně matematiku ještě potřebují dostudovat: pokud chtějí na cestách 15 miliónů elektroaut do toku 2030, mají na to 18 let. Mají jich teď cca 600 000, takže chybí 17 400 000. A to nesmí žádné rozbít, prodat atd. To je 967 000 prodaných elektroaut ročně. Jak říkal bývalý kolega: „lístek do první řady…“

Josef

Jako vypocet hezkej, jenom ty cisla tam nesedi, do roku 2030 to neni 18 let, ale jen 8, a z tech 15 milionu kdyz odectu 600k tak to neni 17,4 milionu ale 14,4 milionu. Trosku dost se vam to tam pomotalo.

Josef Trögl

Mínus za ten sodovkový plyn a sporný vliv na klima. A za počty, matematika to ani není.

Tom

Asi je opravdu na čase začít cpát co nejvíce do veřejné dopravy, než podporovat zájmy lidí, kteří mají peněz dost. 9000€ stejně nedožene rozdíl mezi klasickým a elektroautem. Je lepší nalákat do veřejné dopravy lidi, kteří jezdí starým autem.

Filip

Podpora z veřejných peněz má jít na podporu veřejně prospěšných projektů což elektrifikace osobní individuální dopravy prostě nesplňuje. Končí to v kapse u jednotlivých, většinou bohatých lidí kteří by si auto koupili tak jako tak, ale lidé co na auto nemají se mackají v MHD. Podpora má jít na MHD, protože tu může opravdu používat každý. I ta cyklistika je jen pro někoho.

JardaP

Bohužel, pan ministr rozumem nedisponuje. Pokud to projde, tak se ušetřené peníze za vydatné podpory jeho strany obratem rozfofrují jinde.

MildaIV

Má dost rozumu na to, aby neříkal to co si doopravdy myslí, ale to co se od něj očekává že řekne.

Expardubák

Volejta sláva a pět dní se radujte!

Jiří Kocurek

Raději počkám, zda nezavedou dotace na vodíkové automobily. A to násobně vyšší. Protože vodík se dá vyrobit z elektřiny s daleko větší energetickou ztrátou, než je nabití akumulátoru.

Pepa z depa

A to jako fakt?
Tak to ani omylem. Doporučuji si něco zjistit o teoretické účinnosti tandemu eletrolyzér-palivový článek, než začnu něco psát. Ukládat elektrickou energii rovnou do baterii sebou nese mnohem menší ztráty. Samozřejmě je tohle multifaktoriálnî problematika, ale v současných podmínkách českého energetického mixu je výhodnější provozovat BVE než z té elektřiny teprve vyrábět vodík a z něho pak zase elektřinu ve vodíkovém autě.

Filip

Pokud se budou syntetická uhlovodikova paliva vyrábět díky technologickemu průlomu přímo u čerpacích stanic, tak pak by rozšíření něčeho takového potřebovalo podporu. Ale to se nestane, ekojehoviste ve vladach a mezi námi nedovolí aby takovéto zlé, bakane věci opustili laboratoře a byli k dispozici veřejnosti

Wenzel

IQ houpacího koně…

Feedhunter

Až se to přestane dotovat, zjisti se, že je to neprodejné. A zase se začne vymýšlet podpora.

Artem

Neprodejné…koukám teď po mamina SUV a kromě toho, že se na kde co čeká rok, tak vychází dobře hybrid. Plug-in třeba od Hyundai pořád ok, cenový odskok od hybridu jen 130k CZK. To parkování v Praze, silniční daň či úspora na provozu i vyváží.

peter

No, pozeram na Slovensku. Porovnanie cien Tuscon na com zacinaju – cisty spalovak 27 000 , hybrid 30 000, plug in hybrid 37 000. Ceny su v eurach. Rozdiel medzi cistim spalovakom a hybridom vyse 1/3 ceny. Asi to beriete na firmu, ked uvazujete cestnu dan.

Artem

Zkuste porovnat stejnou výbavu a třeba i v automatu. To srovnání bude pak dávat víc smysl.

Třeba v Rakousku kvůli emisní dani stojí hybrid stejně jako nafta/benzín a za plug-in se priplaci 2.5k EUR. Dotace už nejsou potřeba.

Jiří Kocurek

„odskok od hybridu jen 130k CZK“

Což pro mnoho lidí dělá pořizovací cenu celého ojetého vozu. Pravda, parkují daleko za Prahou a do Prahy s tím stejně nejedou, protože to odstaví u nádraží, jako např. tady: https://mapy.cz/s/jefucojato