Německo slíbilo rychlejší opravu koridoru podél Labe, uleví hlavně nákladním dopravcům
Nákladní vlak ČD Cargo v Bad Schandau čeká na povolení pro jízdu do Děčína. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Místo současných 99 nákladních vlaků denně místem bude moci projet až 147 nákladních souprav.
Rád bych viděl (věrohodné) vysvětlení tak zásadního zvýšení kapacity…
Budou odmítat víc Berlinerů a tím se uvolní slot pro 2 nákladní vlaky.
ah koukam že už mě někdo předešel 🙁
They will build a new computer-based interlocking (german: Elektronisches Stellwerk, ESTW) sooner and faster than planned.
I know, but will this mean 50% increase of capacity? From other sources, this was appointed to increase of tracks in Bad Schandau Ost, which doesnt sound trustfull either. DB Sachsen spokespoerson was not able to confirm anything
147? Zhruba takova potreba byla i pred vylukou, tak jsem zvedavy.
Slibem nezarmoutíš. Kdo tam jezdí ví v jakém stavu je úsek od hranice po Pirnu. 20 let se to tam lepí žádný výsledek. A najednou se něco bude dít. Jediné řešení, omezit osobku v Elbtalu a otevřít odstavné kolejiště v Drážďanech, aby ty vlaky měly kde stát a nepředávalo se jen v Děčíně a na Ostu.
There was a marshalling yard in Dresden-Friedrichstadt, but it was closed and now there is only parking space (but enough) for freight trains and a container terminal. But this do not solve problems, the length of the single-track section during reconstruction is to long to handle more trains.
Thanks for your comment. It is always nice to see foreigners here.
May I ask how long is currently the single track section? Is it all the way from Děčín to at least Bad Schandau, or were some temporary sidings build in order to shorten the single track section?
I think single-track section is from Bad Schandau to Děčín Prostřední Žleb (19 km). There are crossovers in Dolní Žleb, but I think they couldn’t use them for normal traffic. Next problem: The railway yard Bad Schandau Ost is in reconstruction (from 2 sidings to 5 sidings). Station Bad Schandau has only 2 sidings without platform.
I noticed they use the crossover in Dolní Žleb for normal traffic during reconstruction. So the single-track section is 12km.
German railway network society has a website with german and czech language: https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/oberes-elbtal
Single track operation is between Dolní Žleb and Bad Schandau (not including these stations themselves), and on Monday daylight shifts total closure. Number of tracks in Bad Schandau Ost will increase (or rather return after many years) from two to four (not counting the main two tracks).
A proč máme 33 let od revoluce furt jen jeden použitelný železniční přechod na více než 800 km společné hranice, to radši nikdo neřeší, co?
Než řešit proč nemáme, bude mnohem lepší řešit stavbu samotnou. Územko už se dělá, ikdyž modernizace není zcela ideální…
Stavbu čeho? Zlepšení parametrů několika dalších tratí s přechody? Pokud to tedy ještě k něčemu bude, když jsme většinu přeprav poslali na (nové) silnice.
Stavbu čeho? Tohoto, si celou dobu v jeskyni?
https://zdopravy.cz/trat-na-200-km-h-mezi-stodem-a-domazlicemi-se-ma-stavet-od-roku-2026-je-v-procesu-eia-101560/
A co se silnic týká, tak neexistuje žádné „my jsme poslali“ a už vůbec ne jako kolektivní vina.
několikrát jsem tady psal, že prapravu si zajišťuje dodavatel s kupujícím a politik to nikomu nenařizuje, že musí jet po silnci.
A navíc, ty silnicé, nové, byly nové když se ta města zakládala ve 13 století. Takže se zbav těch vylhaných předsudků.
Jenže ty silnice bychom potřebovali i tak. Přeci jen silnice je narozdíl od železnice víceúčelová… neslouží jen pro vzdálenou přepravu nákladů a VHD, ale i pro IAD, místní přepravu, kurýry, poštu, IZS… Nějak si neumím představit, jak pošlete po železnici rohlíky z pekárny, salámy od řezníka nebo pšenici z pole do sila… o sanitce nebo balících ani nemluvě. A i ty autobusy VHD obsluhují místa, kam koleje nevedou…
A co? Nikdo kromě extrémistů nechce na železnici víc než 50% přepravy. (Extrémisté tuším 75% tranzitu.)
A ti kteří si tuhle srandu z vožením zboží na nádraží a z nádraží nebudou moct dovolit, tak ať zkrachují.
To bych chtěl vidět u nás, navýšit rozpočet o miliardu korun pro urychlení realizace:)
Kolik že stojí osadit jeden úsekový dělič namísto osazení hákovnice? Pracovníci a pracovní pomůcky (MVTV) jsou prakticky stejné…
Že by se investovalo do nezpomalování prací při opomenutí stáhnout sběrač. A to idyž to bude hodina práce navíc v případě, že se celý měsíc nic nestane (jenže stane).
Nebojte, líní zaměstnanci SŽ Vám hned přijdou vysvětlit 😛
Velmi pokrokové myšlení ~ vzhledem k zastaralosti myšlení tuzemského správce infra tudíž zcela irelevantní názor 😃
No sláva. Vždyť se tam dloubají tři bagříky na deseti kilometrech.
Tak stačí nepřevzít pár écéček a kapacita bude. Prosím, neberte to vážně.😉
sliby známe, to bude desetiletka
Byl na jednání někdo z DB Netz nebo si tam jen excitovali ega 2 ministři?
… a když něco pro železnici dělá na mezinárodní úrovni, tak je to taky špatně. Asi by měl po vzoru předchůdce projíždět lokálky a před ním akční zkrášlovací komando.
Tak určitě, DB Netz přece železniční stavby neumí.