Německo s Francií slibují přímý vlak Berlín – Paříž, dopravci se zatím přou o trasu
Francouzi požadují trasování přes Štrasburk.
Rok po oznámení plánu na zavedení přímého vlaku mezi hlavními městy Francie a Německa zatím nemohou německý státní dopravce Deutsche Bahn a francouzské státní dráhy SNCF najít společnou řeč o tom, kudy vlak pojede. Deutsche Bahn již oznámila, že k zahájení provozu dojde o rok později, tedy v prosinci 2024. Důvodem je spor o vedení trasy.
Deutsche Bahn chtějí spojení přes Saarbrücken, SNCF na první pohled delší trasou přes Štrasburk. Francie argumentuje tím, že chce posílit význam Štrasburku a současně ho spojit přímým vlakem s letištěm ve Frankfurtu.
Debaty se už dostaly mezi politiky. Francouzský ministr dopravy Clément Beaune uvedl, že se kvůli tomu spojí s německým protějškem v resortu dopravy Volkerem Wissingem. Podle francouzského ministra má taková trasa význam i kvůli tomu, že ve Štrasburku sídlí Evropský parlament.
Podle Karl-Petera Naumanna ze sdružení cestujících pro Bahn je ale trasa přes Štrasburk ztrátou času, jak uvedl Tagesspiegel. Trasa přes Saarbrucken je na délku výrazně kratší, část vede ale po velmi pomalé trati s rychlostí kolem 110 km/h. Trasu přes Štrasburk podporují o politici v oblasti kolem německého Karlsruhe.
Podle aktuálního vyjádření Deutsche Bahn předpokládá dobu jízdy kolem osmi hodin, loni dopravce uváděl sedm hodin. Na trasu mají být nasazeny jednotky ICE 3 (řada 407), která již nyní jezdí do Paříže ze Stuttgartu, Mnichova nebo Frankfurtu. Budou muset ale projít úpravou na nejnovější verzi zabezpečovače ETCS, protože DB počítá s trasováním přes Erfurt po nové vysokorychlostní trati.