Německo s Francií slibují přímý vlak Berlín – Paříž, dopravci se zatím přou o trasu
Vysokorychlostní vlaky ICE a TGV v Paříži. Foto: DB
Francouzi požadují trasování přes Štrasburk.
Francouzi požadují trasování přes Štrasburk.
Celkově dva státy jako je Francie a Německo které se mají rádi a společně zachraňují EU. 1. Integrace: Spojení Francie a Německa 2. Integrace: BENELUX… Název by to mohlo mít Euroland tehdy Berlin+Brusel+Paříž= jeden obrovský stát s neutrálním centrem v Bruselu jako parlament. Když Belgie,Francie, Lucembursko, Nizozemsko, Německo spolu. Místo DB/SNCF/SNCB/NS jednotný státník EuroBahn. Defacto základ EU/otcové jsou Němci, Francouzi a Beneluxťané + Italové(ty nepočítám)… Ale je pravda že by z EU mohla být časem něco jako USA/federace
„Po velmi pomalé trati s rychlostí 110 km/hod“
Co bychom u nás za takhle pomalé dráhy dali…
Státní drahy obou zemí?
Asi by jim nekdo měl vysvětlit co je to liberalizace.
Co takhle do toho zapojit soukromý sektor a treba to vysoutezit? 😉
Takhle to zní necivilizovaně jako by chtěli monopol.
Co chcete v Nemecku soutezit? Tam je dalkovka komplet open-acess, takze kdo chce muze jezdit.
prectete si to jeste jednou.
i kdyby to soutezili (chteli soutezit) tak se nejdriv musi domlivit, co chteji vysoutezit (cili kudy)
Oni to ale nechteji soutezit a minimalne v Nemecku ani nemuzou (objednavanou dalkovku zakony nepovoluji a schovat rychlovlak Berlin-Pariz pod REX a nechat to objednat nejaky Verkehrsverbund pujde asi tezko).
Nevíte někdo kde po Německu se plánují nové rychlé tratě a jaké?
Můžete si prohlížet mapu: https://openrailwaymap.org/?style=standard&lang=cs&lat=47.13368783277605&lon=12.617797851562498&zoom=7
Mě osobně by se nejvíc líbila varianta C: přes Köln a Brussel. Teoreticky by to mohlo být i docela rychlé. Prakticky by bylo asi nemožné najít rychlou trasu přes tři státy, zejména přes Ruhrgebiet a uzel Brussel.
Na to ale nema nikdo vozidla 🙁
Thalys má vhodná vozidla. 😀
Když může běžně jezdit ICE z Kolína do Bruselu, tak by to mělo jít i z Berlína.
Takže o rok později, než se dohádají, kudy má vlastně jezdit. Fakt perfektní, při představě, že takhle bude celý rok čekat pekárna mouku, než se politici dohádají, kudy ten vlak s moukou pojede a které nádraží je nejbližší, protože si budou snažit každý prosadit to svoje v chorobné touze řídit každý lidský krok. Ještěže to není jediný možný způsob.
To že se jedná o přímém spojení, neznamená, že neexistuje jiné, s přestupem, třeba ve zmiňovaném Frankfurtu. Po těchto koridorech jezdí i jiné spoje, v pravidelných taktech, a každá taková zásadní změna významně ovlivnuje i ostatní provoz. Proto je nutné toto pečlivě zvážit, aby nebyla narušena návaznost stávající expresní přepravy TGV i ICE.
Ten vlak musí jet tou nejrychlejší trasou. A i tak bude pořád výrazně pomalejší než letadlo, ale za to dražší.
BER i CDG jsou trochu z ruky, ale 8 hodin dražším vlakem pořád nic moc. Leda tak jako noční spací.
Jasně, je to dlouhý, ale pro ty, kdo můžou ve vlaku dělat, to nemusí být špatný – na takový cestě se dá odvést pěknej kus, i relativně soustředěný práce. To se o letadlu v této relaci říct nedá. Sice to bude reálně se vším všudy třeba půlka, tj. 4 hodiny, ale na nějakou soustředěnější práci tam prostor nebude, ten čas bude rozdělenej do mnoha relativně krátkejch kousků… Plus třeba zavazadla, při lítání velkej opruz, ve vlaku pohoda. Není to samozřejmě ještě ani zdaleka na úrovni, aby to byla jasná volba pro každýho, ale jak se ty vlaky zlepšujou, je to… Číst vice »
Stejně jako Česko nerovná se Praha, tak ani Německo nerovná se Berlín (tady bych navíc řekl, že význam Berlína je velikostně i geograficky daleko menší než jiných měst).
Pro cestující např. z Lipska to bude už letadlu konkurenceschopnější. V neposlední řadě i pro nás (možná ne pro Pražáky, ale pro nás z divokého severu ano), pokud bude použitelný přípoj.
Upřímně, řekl bych, že se v tomto případě jedná spíše o symbolický spoj. Protože v současné době existuje hned několik spojení denně s cestovní dobou okolo 8h30 a přestupem buď ve Frankfurtu nebo v Kölnu. 1) Přímý spoj odstraní z dnešní jízdní doby Paris – Berlin pouze 15 až 20 min. 2) Ani přímý spoj (zejména pokud se bude jednat o jeden výstřel denně) nepřetáhne cestující z letecké dopravy na této relaci. Někteří cestující by mohli o tomto začít uvažovat, pokud by se to podařilo srazit alespoň na 6 hodin, ale to bez „NBS Main-Neckar“ a „NBS Mitteldeutschland“ není možné.… Číst vice »
Odstranění přestupu je vždycky plus, i když to teoreticky moc nezrychlí.
Problém je v tom, pro kolik % klientely ten přestup odstraníte. Většina cestujících i tak pojede jen v úseku Paris – Frankfurt nebo Frankfurt -Berlin. Co je Berlín v novodobé historii Německa? Uměle přesídlená federální ministerstva z Bonnu, město punkerů a podivných uměleckých zevlů a mnoho dalšího strašného. Zeptejte se lidí ve Stuttgartu nebo Mnichově co si o Berlíně myslí. Finanční business se peče ve Frankfurtu, těžký a chemický průmysl v NRW a v okolí Mannheimu a Darmstadtu. Letecký průmysl díky Airbusu v Hamburgu a bavorském Donauworth (helikoptéry). Ten Rolls Royce v Dalewitz u Berlína to nevytrhne. I ten Wolfsburg… Číst vice »
Souhlas. Berlín je v podstatě hrozná díra. Bavilo by mě to, kdybych byl tak o 10-15 let mladší a liboval si v kouření trávy a užívání extáze.
Mám daleko raději Drážďany, Schwerin, Eisenach, Jenu nebo třeba Norimberk.
A stejne tam ti lidi jezdi, ale treba nekdo prijde s primym spojem Pariz-Jena nebo Pariz-Schwerin, staci pak jen Francouzum vysvetlit, ze tam je to mnohem hezci nez v Berline.
To je totalni picovina, jako, ze lidi jezdi tam, kde je prumysl…? A kdo nedela u pasu, ten je umelecky zevl? Stejne se da argumentovat, ze v Praze nic neni, ale takove Kvasiny, tam je fabrika jako hrom! Jinak Berlin ma temer 4 miliony obyvatel.
To jste docela překroutil. Ale je fakt, že poptávku po celoročním cestování dokáže vytvořit jen byznys, a ten je, jak správně píše předřečník, jinde. Hlavně tedy v tom Frankfurtu, což je, Berlíňáci prominou, skutečné hlavní město Německa. Necestují dělníci u pásu, ale jejich manažeři. A navíc, ti jsou ochotní zaplatit první třídu, flexibilní jízdenky atd. Problém Berlína je v tom, že když se západní Německo po válce prudce rozvíjelo, tak jedna jeho část byla oplocená a druhá část byla socialistická. Tak tam ten byznys není a už tam nepřijde, nemá důvod. Samozřejmě, nějaká sezónní poptávka po turistické přepravě mezi Berlínem… Číst vice »
Ale prdlacky, Frankfurt zadne skutecne hlavni mesto Nemecka neni. Jinak zkuste hadat, kdo se po Corone nevratil do vlaku… a ano byznys cestujici a nejspise se z velke casti ani nevrati, takze na to stavet nejaky business case nyni moc nedava smysl. Ono si nemyslete, ze ten vlak bude plny lidi cestujicich z Berlina do Parize, tech tam bude hrstka, ale bude tam spousta usekove frekvence (at uz vnitronemecke nebo mezinarodni), ktera ten vlak zaplni. Jinak uplne nejstabilnejsi poptavku po mezinarodnim cestovani vytvari pracovni pendleri.
ad 5) problém bude ve vlakovém zabezpečovači – ICE3 (BR407) má i TVM a KVB pro Francii mimo tratě ETCS, kdežto BR408 nikoliv.
Nejenom v zabezpecovaci, u BR 408 se (protatim) nepocita se schvalenim ve Francii.
Dík za info, to jsem netušil.
Ano, teď jsem si o tom něco našel. BR408 se schvaluje pro Belgii a Nizozemí. BR406 budou následně staženy pro výlučně vnitrostátní provoz. Ona jejich spolehlivost BR406 je mizerná (v porovnání s Thalys PBKA) takže to často dělá ostudu, když musíte dojíždět v Belgii pomalou rychlostí do nejbližší stanice nebo v horším případě, když vás z VRT musí stahovat dieselová lokomotiva. Kde udělali s tímto strojem hoši od Siemense chybu?
Trasa je jasná : Berlín- Dresden- Ústí n. Labem – Praha – Plzeň- Domažlice – Nurnberg- Wurzburg- atd. 😀
Jo, kdybychom meli VRT Praha-Berlin a Praha-Norimberk, … a bylo by to super,…
Jj, to by byla pecka. Chtěl jsem kdysi napsat petici, šoupnout ji na internet a objet všechny obce v severních a západních Čechách, aby byla na každém úřadě. Jmenovala by se „Petice za stavbu VRT v regionu“..Bohužel z toho sešlo. Jednak jsem docela máslo a jednak jsem pak začal mít jiné starosti..žena, byt, hypotéka atd.
Tak Praha-Berlín je v přípravě, řeší se EIA a územní řízení.
PS: Němci to projektují už od roku 2018 a za těch 5 let to přitom měli mít bez jakékoliv přípravy postavené už 2x jak se tady traduje…
uprimne receno by mi stacil norimberk – o berlinu velmi trefne michal stepan vyse.
Nejde ani tak o Berlín, jako o Dresden, co by přestupní uzel. A dále také o spojení na sever Evropy.
To má být 24 hodinová okružní jízda?
spíš 36-hodinová cesta z Putimi do Putimi