Německo pošle Deutsche Bahn miliardy eur, firma se může ještě více zadlužit
Souprava IC2 pro Deutsche Bahn od Bombardieru. Foto: Deutsche Bahn
Německá vláda, Deutsche Bahn (DB) a odborový železniční svaz EVG se dohodly na vytvoření železniční aliance, která bude řešit finanční
S konkurencí je to jako s nevěrou v manželství. A když se to stane , v některém manželství to způsobí změnu v tom smyslu , že si i ten podvedený partner uvědomí jak se málo věnoval tomu druhému a napraví se, začne se snažit a tak. Ale vzhledem k tomu, že existuje i možnost rozpadu manželství , tak by se o upozorňování na málo lásky touto cestou nechtěl vydat. Raději bych zlepšování vztahu motivoval bez “konkurence”. Prostě jen tak, z lásky. Už jen proto, že se nedá žít dvakrát tentýž moment, stejně jako se nedá jet po stejných kolejích stejnou… Číst vice »
Stát nemá podnikat. Vždycky to skončí pumpováním peněz do firmy. A je jedno, jestli se firma jmenuje DBAG, ČD nebo třeba Renault.
A pohoda. Nikdo neprudí o podpoře.. Až na nějaké. Ale..
A teď se přesně ukazuje to co již dávno před Corona krizi tvrdili všichni odpůrci liberalizace. Samozřejmě že ti alternativní dopravci si to nenechají líbit a budou muset dostat také. A vládu a to ne jen tu německou to bude stát mnohem více peněz, než kdyby zachraňovala jen DB. Zachránit několik malých dopravců a k tomu ještě velkého státního prostě přijde mnohem dráž, než jen toho jednoho státního. Kdyby vše měly DB byly by ještě větší silnější a tím pádem i odolnější proti podobným krizím. Daňový poplatník by výrazně ušetřil. A takové podobné krize se mohou opakovat.
Jo tohle řikejte české poště 🙂
Což se dá celkem snadno rozsekat tím, že dopravcům stát půjčí/pošle přesně takovou částku, která odpovídá procentuálním poměrům. Jednoduché, ne?
Myslím že o tomto nemá cenu diskutovat. Všechny názory na toto téma rozsoudí čas. Ten ukáže zda na to Německo i ostatní státy přijdou, co je pro ně levnější a výhodnější. V Anglii již kvůli zachování alespoň základní obslužnosti vzal stát soukromníky pod sva ochranná křídla, to samé Rakousko a teď Německa vláda bude muset také sáhnout hluboko do rozpočtu. Já myslím, že to dlouho trvat nebude a zjistí to, že stejně prostě občas bude muset stát zasáhnou a že bude lepší to raději nechat vše státní 😀.
Tak určitě. Stát je velmi dobrý hospodář…
Jasně, kdyby byl jeden monopolní dopravce v každén evropské zemi, to by se to fungovalo. Nikde žádná konkurence, zákazník až na posledním místě, hlavně aby byli spokojeni zaměstnanci a nikdo nám do toho moc nekecal. A když budeme potřebovat, tak přece jen přijdeme s nataženou dlaní a on do ní stát něco nasype. Moc pěkná představa, zažili jsme si jí dost dlouho. Ještě, že už to tak není. Proč by záchrana (pomoc) jednomu dopravci měla být levnější než více dopravcům? Ostatně je to na státu, jakou podporu dá… Ale to je vlastně podle Vás špatně, že? Stát by měl přece… Číst vice »
Na to ti odpovím velice jednoduše. Myslíš že jeden státní dopravce by neměl konkurenci a nebojoval by o zákazníky? Asi jsi zapomněl, tě i ten jeden státní dopravce by měl hodně velikou konkurenci v autobusové a individuální dopravě. A to je silná konkurence. Proč by jeden dopravce byl levnější? Je vidět že doproblematiky moc nevidíš. Bylo by jen jedno vedení ne několik. Mnohem méně úředníků. A třeba u ČD se vše po rozkouskování jednoho podniku na spoustu dcer, po oddělení správy kolejí vše rapidně zdražilo. A to vše by nemuselo být nebýt liberalizace. Němci jsou rozumnější a alespoň ty koleje… Číst vice »
Ne, jeden státní železniční dopravce by nebojoval o zákazníky, ostatně zažili jsme to a není jediný důvod, proč by to mělo měnit. Autobusová doprava je pro železnici pouze částečnou konkurencí na některých trasách, stejně tak IAD je pro železnici také pouze specifickou konkurencí. Dokonce by si na Nábřeží mohli pověsit transparent „Se šukafonem na věčné časy a nikdy jinak“. To, že se úředníci u ČD při rozkouskování na spoustu dcer množí dělením není dáno principem, ale tím, že to ČD dovolí. To, že si firmy běžně zakládají dceřiné společnosti, do kterých dávají specifické činnosti je celkem normální, ale o množství… Číst vice »
Dám ti tedy příklad ze soukromého sektoru. Když někdo něco potřebuje pravidelně denně dělat je výhodnější si to dělat sám, myslím tím svoji firmou. Jančura již také zjistil že pro něj bude výhodnější a jistě i levnější si postavit své vlastní depo než údržbu svěřovat a spoléhat se na externí firmy. A co myslíš postaví si jedno veliké kapacitně dostačující depo, nebo třeba dvě malá aby si konkurovala ? Já mám takový dojem že staví jedno veliké 😀.
To ovšem neznamená, že si na to RJ (čti Radim Jančura) nezaloží speciální a.s. nebo s.r.o., jako např. Depo a opravny (žlutých) vlaků a tuto činnost nebude vykonávat přes specializovanou společnost, která bude volné kapacity nabízet i jiným dopravcům. Ostatně už teď existuje pod názvem RegioJet 7 různých společností z nichž některé vlastní RegioJet a.s. a některé RegioJet holding a.s., ale pořád s jedním vlastníkem. A pořád se vejdou (aspoň myslím) do Domu pánů z Lipé na Svoboďáku, který vlastní další firma se stejným vlastníkem. Celkem jsem těch firem napočítal 14. Ale o počtu úředníků to nijak nevypovídá… Je to… Číst vice »
Volné kapacity teď v železničním opravárenství žádná firma moc nemá. To je všeobecně známé. Asi i proto se Jančura rozhodl stavět své depo.
Hej Jančura ?
Promiňte jestli se pletu ale proč by Německo nemohlo pomoci DB když se jedná o státní firmu, tudíž vlastníkem je stát. Nevidím tedy důvod proč by si muselo obhajovat proč DB (svému podniku) ano a soukromým dopravcům ne…
Vlastník může podpořit vlastní firmu, ale ze svých peněz. Třeba jako by to měl udělat Šimáně s aerolinkama. Ale je proti principu hospodářské soutěže veřejnými prostředky podpořit jeden vybraný subjekt. Podpora od vlády bud musí být plošná, nebo žádná.
Stát není v dobré pozici. Je akcionář ČD, tedy zde vykonává akcionářská práva, tudíž se nabízí, že může ČD finančně podpořit, zároveň ale nemůže stát jednu společnost zvýhodnit nad ostatními, což by se tady stalo.
Kde soudruzi z NDR udělali chybu?…… Jak to vypadá tak je nejvyšší čas se zbavit arrivy jináč DB dopadnou velice špatně
jen ať si ji nechají a pořádně narazí, zřejmě to dost potřebují
Taky pravda… Aspoň si natluce hubu i Adamka a spol když jim DB pristrihnou přívod peněz
A hlavne prisun srotu…
Tady je alespoň vidět protiargument Jančury. Na všech dálkových trasách dopravci nedostávají dotace, pouze v chudé ČR dostává dotace státní dopravce i opravdu na hodně lukrativních trasách.
Je to proto aby se pak nemusely sypat miliardy do dopravce, vole 🙂
Apollo: otázka zní co vydělává? Jestli DB nebo Arriva. Aby se pak neukázala, že Arriva je zisková společnost a samotná DB prodělává
Samozrejme ze Arriva tady bude ziskova jak by ne. Kdyz DB vyprazdnilo ojetiny a my ji tady jeste dotujeme tak why not ?
Jasně, ziskovost Arriva stojí a padá s několika málo vlaky, které provozuje v závazku u nás. Nenávist některých modrých nostalgiků ke všemu co není v najbrtu je vážně až patologická.
ČD si ji nechá. A alespoň budou mít konečně moderní vozy když to tak všichni tvrdí.