Německo může poslat další miliardy novému berlínskému letišti

Postřik před námrazou na A320 společnosti Eurowings. Foto: Berlin Brandenburg InternationalPostřik před námrazou na A320 společnosti Eurowings. Foto: Berlin Brandenburg International

Evropská komise schválila nižší pomoc, než jakou majitelé plánovali.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

V Německu teda letecká doprava zrovna neprosperuje.

Petr

Super. Jsem rad, ze mi ostatni staty dotujou cestovani.

Apex

Je zajímavé, co vše projde u EU, když jde o Německo… Neumím si představit, že by takovou podporu schválili letišti v jiném státě, zejména letišti, které dosahuje i v kovidové krizi takových objemů cestujících, že samotné předpisy EU takovou podporu vylučují….(2014/C 99/03).

BeHe

Zrovna u Německa mně to tolik nevadí, bez jeho příspěvku do rozpočtu EU, by se tam moc peněz nedostalo.

Apex

No, tady nejde o Německo, ale o princip a pravidla. A pokud jsou pravidla uplatňována selektivně, tak to mi vadí. Nebo ať EU ustoupí z toho, že letiště jsou něco jiného než ostatní dopravní infrastruktura, pak ať se na letiště začnou vztahovat stejná pravidla jako platí pro ostatní veřejnou dopravní infrastrukturu, tj. nádraží ve vlakové a autobusové dopravě. Pak s tím nemám problém.

Adam H

EU = spolek ochrany zájmů Německa a Francie. To letiště má kapacitu 27 milionů pax, loni odbavilo 10 milionů pax. To je 37% kapacity. A k tomu ještě nemají ani žádnou konkurenci. Hromada letišť v Evropě je na tom mnohem hůře a musí přežít bez pomoci.

Jiří Kocurek

Mnichov:
2019 49 mil. cestujících
2021 12.5 mil cestujících

Čili těch 37 % kapacity v roce 2021 je ještě dobrých.

Adam H

Žádné a všiml. Jen ten Berlín je tom oproti ostatním pořád dobře … většina letišť byla loni na 25% kapacity. A nepostřehl jsem, že by dostávaly injekce ve výši miliard euro. To, že jsou v takové situaci není způsobeno pandemií, ale neschopností politiků. Tím pádem by si mělo projít insolvencí jako každá další normální firma. Navýšení základního kapitálu jsou peníze vhozené do jámy, není ničím podmíněno, že by se dané peníze někdy vrátily zpět do rozpočtů. Kdyby to bylo provedeno bezúročnou akcionářskou půjčkou s odkladem splatnosti atd, tak ok, potřebujeme zachránit firmu, peníze jí půjčíme a ona nám je někdy… Číst vice »

Robert

Na dotaz se sluší odpovědět. V Evropě měl třeba Petrohrad +3 % v porovnání s rokem 2019. Samozřejmě je to velká výjimka, ale pár letišť je.

Karl vB.

Kdo platí, ten rozhoduje, i když jsou pravidla nastavená jinak.
Nejednalo by se o první „flexibilní“ uplatnění pravidel v rámci EU.