Německo chystá další vysokorychlostní trať. Do Porúří mají jezdit vlaky 300 km/h
ICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche Bahn
Německá vláda slibuje investici do další nové vysokorychlostní trati. Za dvě miliardy eur chce postavit nový úsek železnice mezi Hannoverem
Jsem zvědav na ty naše VRTky a na soupravy, co po tom budou jezdit.
Hlavně abychom tu měli něco jako toto: https://www.youtube.com/watch?v=y6BcuXrNqvI
To by byla bomba.
(Nejen) Němcům bych výrazně doporučil začít šetřit do prasátka vzhledem k faktu, že EU chce po svých členech pokrýt náklady na instalaci ETCS Level 2, které jsou jen pro síť TEN-T Core vyčísleny asi na 80 mld. EUR a celou TEN-T Comprehensive (globální síť) na 188 mld. EUR a podpora EU v zásadě pomalu končí po uvolnění cca. 5 % odhadované částky, na víc nejsou už peníze a zrovínka Německo má těch TEN-T tratí požehnaně, čert ví jestli to „zamázne“ takových 30-40 mld. EUR z jejich rozpočtu, což je mimochodem takových 15-20 VRT-tek, tak aby na to měli:-))
Zrovna Německo má peněz dost. Důkazem budiž již několik let po sobě vysoce přebytkový rozpočet. Již několikrát byli EK upozorňováni, aby více investovali do infrastruktury. Jenže oni budou stále škrtit a škrtit. Respektive je to pouze politické rozhodnutí. Ale Němci si raději budou platit svoji vlastní zkázu… dále to tu ale rozvádět nebudu.
Nejde jen o železnici. Například většina dálničních mostů přes Rýn od Bonnu na sever již má nebo v dohledné době bude mít hmotnostní omezení projíždějících vozidel, takže zákaz kamionů. Jsou v katastrofálním stavu. Že nějsou peníze? Ale prd, prostě se nechce.
a proc by meli jakkoliv podporovat nebo dokonce zlepsovat infrastrukturo pro kamiony? tento sileny druh dopravy, velmi narocny na lidskou praci a ekologicky i ekonomicky pomerne neunosny by mel slouzit vyhradne na dopravu na/z nejblizsiho nakladniho nadrazi, jako the last mile. jakakoliv mezinarodni kamionova doprava by mela byt potirana jak to jen jde, at uz dennim omezenim provozu, dalnicnimi poplatky nebo jednoduse zakazem v celych statech. u nas tim trpime skutecne nadmerne a meli bychom uplne vyloucit tranzitni kamionovou dopravu, ktera u nas nezacina ani nekonci. nemame z ni zadny uzitek, ale naopak neustale ucpane dalnice a mesta, kolabujici dopravu,… Číst vice »
Teorie sice krásná, ale bohužel nerealizovatelná v praxi …
Jakože české mosty jsou v dokonalém stavu.
Ale taky třeba říct, že z pohledu z mapy to vypadá na jejich velmi páteřní trať.
Určitě lepší, než drátem do oka. Ale rozhodně více by pomohla „NBS Mitteldeutschland“, která by spojila v parametrech minimálně 250 km/h, spíše ale 300 km/h Erfurt přes Fuldu s Frankfurtem. Würzburg – Nürnberg, tam to chce také nejlépe úplně novou trať, protože 200 km/h se sice na části dá jet, ale je to kapacitní hrdlo, zejména když se jedná o hlavní nákladní koridor mezi Mainem a Dunajem. Jízdní doba 50 min pro ICE v tomto úseku je stále dost. Optimální by bylo 25 min. Toho by novostavbou na 300 km/h dosáhnout šlo. Navíc, jakmile bude v roce 2021 zprovozněna NBS… Číst vice »
Ulm – Stuttgart – já myslel, že tento projekt je zatrhnutý.
Naopak, vesele se tam staví a vše spěje k zdárnému dokončení: http://www.bahnprojekt-stuttgart-ulm.de/aktuell/
Toto zkrátí jízdu v uvedeném úseku na polovinu. A taková jízda München – Paris bude trvat pouze 5 hodin, případně München – Köln 4 hodiny.
Německé VRT by taky potřebovaly druhého dopravce jako je v Itálii NTV. Aby se srazily ceny a zaplnily se více tratě (alá Řím-Florencie)…Půlhodinovy takt v roce 2030 je v porovnání s italskými VRT mizerný…
Jenom faktická – už to není NTV, ale Italo. Společnost se přejmenovala. 🙂
Evidentně v Německu nemají pana Sosnu
Fakt by mně zajímalo, na základě čeho se tu objevují ty neustálé ataky na pana Sosnu? Můžete mi to vysvětlit? Mně to totiž připadá jako taková šotoušská urban legend…
Třeba že dotyční trochu vidí, co je ten člověk zač? A část má zcela jistě osobní zkušenost?
Mám také osobní zkušenost a ne jednu. Tak napište, co je ten člověk teda zač, fakt by mě to zajímalo.
Je to rebel :)))))
Země v rozkladu sužovaná musulmanskejma hordama, kde všechno dělaj blbě, co dodat 🙂
Parlamentní listy nebo Aeronet?
Sarkasmus.cz
Základní obecné informace (pro lepší představu o obou „koncových“ lokalitách):
– Hannover: https://cs.wikipedia.org/wiki/Hannover
– Bielefeld: https://cs.wikipedia.org/wiki/Bielefeld
a co tím chcete říct? to že je Bielefeld poměrně malé město? Ono taky nebude „koncovou“ lokalitou. Všechny vlaky pojedu z Berlína až do oblastí Kolína/Dortmundu apod..
Čekal jsem, kdo jako první s tímto „moudrem“ přijde, a tak jsem tam záměrně nenapsal na konec závorky slovo „úseku“ – a vyšlo to …
Pak mi (a zřejmě nejen mně) uniká smysl vašeho příspěvku: v čem je pro mne užitečné znát nějaké dodatečné informace o sídle na konci úseku plánovaného zVRTnění?
Je vidět, že jste skutečně „v důchodu“, když máte potřebu i čas sem vkládat nesmyslné příspěvky a pak se „bavit“ nad tím, když na ně někdo reaguje. A navíc jejich věcnou argumentaci označit jako „moudra“. Blahopřeji Vám, zřejmě jste dosáhl „vrcholu“ dnešního dne!
Ještě, že jsme u nás nezkoumali reálie Krasíkova a Lupěnného při narovnání koridoru 😀
uff, jeste ze o dulezitych vecech nerozhodujete a ani nikdy rozhodovat nebudete.
Žele. v duch. Koncove lokality jsou v tomto případě naprosto irelevantní. Jsou to jen nácestné stanice. Podstatné je, že vznikne nová kapacita. Z Hannoveru vychází daným směrem 4 koleje, které jsou však ve Wunstorfu zredukovány na dvě a prochází přes sídla. Dvě koleje vedou až do Mindenu. Odtud jsou opět 4 koleje. Trať je neuvěřitelně přetížená. Jak všema druhy osobní dopravy, tak i nákladní dopravou. V grafice DB Netz, má tato trať výrazně rudou barvu. To znamená přetížení výrazně nad 110% kapacity. Každá sebemenši závada způsobuje takřka kolaps a vysoké ekonomické škody. Teď jsem slyšel o českém fírovi, který tam… Číst vice »
Jste až druhý – „PetrN“ se chytil dřív.
Ohh. Jaká čest.
Vyhrál jsem klíčenku?