Německá výluka přeruší spojení Prahy a Hamburku na několik měsíců
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Českých drah v Drážďanech. Foto: České dráhy
Od prosince se zkrátí jízdní doby do Berlína až o 18 minut.
Od prosince se zkrátí jízdní doby do Berlína až o 18 minut.
Spoje IC(E) jsou odkloněny přes Uelzen/Hanover atd. Částečně po jednokolejných tratích. To povede k prodloužení jízdní doby mezi Berlínem a Hamburkem nejméně o 50 minut. Spoje Eurocity mají vzhledem k délce trasy vysoký potenciál zpoždění. To by náhradní jízdní řád ještě více narušilo. Vlaky by pak stejně končily v Berlíně. Pro plánování cestujících je lepší upozornění předem že EC končí v Berlíně. Nákladní doprava je upřednostňována. To znamená, že na stávajících trasách není téměř žádná kapacita. Kdo bude chtít, bude moci přestoupit ze spojů EC na spoje RE, z nichž některé budou jezdit po trase Hamburk-Berlín. Jistě s delšími jízdními… Číst vice »
Cestovní časy se po opravě tratě vrátí na původní 4:18 před výlukou. Tohle se stát v ČR, tak je tu řev o vyhozených penězích, že se tam měl dát raději červený terč.
A proč si myslíte, že Němci neřvou?
Třeba proto, že tam ještě není hotovo?
Škoda, že si to jen čtenáři v článku neumí přečíst…
Kdy bude konečně hotová obnova berlínské části dresdner bahn? Pracuje se na tom už kdovíkolik let.
Plán je 2025.
https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/dresdner-bahn
Ono se na tom právě pracuje naopak jen velmi krátce, předtím se desetiletí diskutovalo.
Hlavně kéž by do Berlína existovalo nějaké slušné noční vlakové spojení. Prvním vlakem je člověk v Berlíne v 11 hodin, což je na většinu věcí nepoužitelné. Poslední vlak z Prahy jede v půl páte… Mezitím jen bída v autobuse. Alespoň jeden noční vlak by stačil, nejsem náročný. 😀
Však ty nedávno byl článek o budoucích nightjetech OBB. Ve 3 v noci z Prahy, v 8 ráno v Berlíně. Ale jestli nejste náročný, tak by vám mohl stačit i ten autobus. Zrovna do toho Berlína se to docela dá.
Od nového JŘ má jezdit Nightjet 456/7 z/do Berlína přes Prahu 😉
Bude od prosince, časy jako Metropol do roku 2019
Nemají tam nově jezdit ÖBB?
Bude jazdiť z Grazu do Berlína. Z Holešovíc bude odchádzať o 3:05 a do Berlína príde o 8:18
Pro Prahu je to z nouze ctnost: zkuste se dostat na tu dobu do Holešovic – to je celá noc úplně rozbitá.
Pro cestující z Prahy by vyhovoval nejlépe nějaký pomalý vlak odjíždějící okolo jedné hodiny po půlnoci z hlavního nádraží (a přistavený už okolo půlnoci), jehož příjezd do Berlína někdy po 6. hodině ráno už by byl přijatelný i pro cestující v lůžkovém voze – a mohl by mít třeba i přímé vozy odjinud, třeba z Českých Budějovic (a Lince). Ale to by musel někdo chtít – především na MD ČR …
Chtít nestačí, musí se to dopravci vyplatit nebo to musí MD dotovat, což by zase spousta lidí kritizovala.
Fakt myslíte, že by se takový noční vlak dal naplnit?
A proč by se takhle využívaná linka neměla naplnit?
Protože prakticky nikdo nepotřebuje být v berlíně v 6 ráno.
Lidi co mají byznys schůzky nebo chytají letadlo třeba jo.
Souhlas. Minimálně ve směru do Prahy, ten poslední příjezd 21:30 do Prahy je vyloženě trapný.
Tohle by mely aspon trosku zlepsit ty novy nightjety, ten z Berlina by mel byt v Praze kratce po pulnoci.
Ak by ste chceli byť v Berlíne ráno o 7:00, odchod z Prahy by musel byť niekedy o 2:15 v noci. Je otázkou, či by sa takýto vlak uživil. Možno by bolo nutné ho predĺžiť – buď z Bratislavy (odchod asi o 21:45) alebo z Košíc (odchod asi o 17:45). Pričom tento vlak by stál len v Holešoviciach….
Stále nerozumím tomu, proč by ten vlak musel nutně stát jen v Holešovicích… Podle mne by se někdo měl konečně probrat, a pochopit, že by se ve městě, kde žije milion lidí, nemělo na noc nesmyslné zavírat. 🤦
Nebo… Vysvětlete mi, proč by ten vlak nemohl přijet na hlavní nádraží? Proč musí stát jen v Holešovicích?
Uhlídat v hlubokou noc „pořádek“ na nádraží v Holešovicích je jednoznačně nesrovnatelně snazší, než pokoušet se o to na hlavním nádraží – to je v podstatě jediný důvod.
V noci zavřená velká nádraží ve velkých městech jsou už roky v celé civilizované Evropě – bohužel …
Sorry, ale tohle prostě neberu jako validní a adekvátní argument… V dnešní době, kdy už můžete používat všude kamery a můžete si ten prostor zkrátka lépe zabezpečit. Když jsem se díval například na právě zmiňovaný Berlín, nádraží v noci normálně funguje… Až budu mít čas, asi si schválně na truc projedu i další města. Každopádně. Praha je hlavním městem ČR, a to, že jí chybí noční napojení na různá místa prostě nepovažuji za přijatelné… Snad, snad se tohle časem změní. Budu naivně doufat, že tohle časem skončí… Jestli k nočními provozu potřebují upravit prostor nádraží, doplnit ho kamerami a podobně…… Číst vice »
Sorry za překlepy ve slovech…*
A… Ještě jsem chtěl doplnit, že… Že nějaký podobný argument jsem čekal. Ale… Sakra. Tak se tomu prostě nějak přizpůsobím. A… Ne. Řešením není nádraží zavírat, jen proto, že se to nikomu nechce hlídat, a ne, řešením samozřejmě ani není najmout na směnu 100 hlídačů, kteří by ten prostor hlídali. Řešením by měla být zkrátka investice do opatření, která by onen efekt bezpečí a pořádku na hlavním nádraží dokázala zajistit i v nočním provozu.
U hlavního nádraží je ten problém, že byste tam musel udělat úvrať, pokud si nechcete udělat okružní linku, Běchovice – Malešice – Vršovice – Hl.n., případně hl.n. – Vršovice – Malešice – Libeň – Holešovice.
Co se povalečů v okolí a na hlaváku týče, tak je tam další problém a totiž ten, že spousta z nich má u sebe platnou jízdenku ať už na MHD nebo na vlak a pak je z toho nádraží nemůžete legálně vyhodit.
Bohužel spousta spojení byla díky covidu zrušena a ne všechny se už obnovily. Některé se neobnoví asi už nikdy.
To jste moc vizionář tady v tomhle státě. To byste těm to se nikdy nedělalo/to nejde třeba musel nejdřív navrhnout provoz hlavního nádraží v noci jen na nástupištích a v podchodech s tím, že příchod by byl od 1A a 1B s využitím části staré budovy jako noční recepce. Jedna z možností pro noční/lůžkové vlaky by pak klidně mohla být dřívější přistavení nebo pozdější odstavení s pobytem na nádraží u perónu formou hotelové služby. Pak by mohla být Praha křižovatkou některých nočních spojení sever-jih nebo východ-západ, viz diskuze výše, proč do/z Berlína jede vše brzy nebo pozdě. To jsme ale… Číst vice »
Ono to klidně může být pravidelný trasa pro policejní hlídku, která by tam v danou dobu projížděla.
Frankfurt, tam často přestupujeme v 2.45 odjezd
to je uplne jednoduche…v 6 vyjedu a v 9 jsem v Berline… Vyjedu si v kolik chci, zastavim si kdy chci, teplotu si nastavim jakou chci a hlavne jedu s kym chci…
., dnes na D8 totální zácpa u tunelů Libouchec u Ústí nad Labem. Směr Německo. Dálnice stála. Nastavit si můžeš jen tu teplotu, čas nikoliv.
a z berlína do hamburku teda kudy..
…. bych rekl, ze stale stejnou cestou, akorat bude snizena kapacita.
Tak snad se ty ušetřené vozy ČD použijí na posílení těch stávajích souprav na Ex5, které kapacitně nestačí a nikdo to dlouhodobě neřeší.
Otázka je, kdo je objednává… Bohužel se obávám, že ministerstvo dopravy….
Nebude u Railjetu z Berlína problém absence ETCS v řídícím voze a tím pádem omezení na 160km/h?
Railjet je prespektivní souprava… Takže je spíš otázka času než ECTS dostane 🙂
Pokud vím, tak už snad bylo i nějaké výběrové řízení, ale nevzpomínám si, jak to dopadlo. Ono to tlačí i na druhé straně: Wien – Wiener Neustadt bude za chvíli taky potřeba ETCS
A co teprve síť SŽ. 😉