Němci po dvouleté přestavbě znovu otevřeli železniční křižovatku u Drážďan
Výstavba spojky tratí v Radebeulu. Pramen: Deustche Bahn
Deutsche Bahn v neděli uvedla do provozu po dva roky trvající modernizaci důležitou železniční křižovatku severozápadně od Drážďan mezi městečky
Drobná technická poznámka – přes obec Weinböhla vedou obě jmenované tratě (jen jedna po severovýchodní, druhá po jihozápadní části obce).
Kdyz je zde planovana max rychkost 160 -200kmh, tak proc my v CR chceme stavet trat Praha- Usti n. L. 300kmh vice. Je mozne, ze se pletu a na Nemecke strane se bude stavet uplne nova trasa pro vyssi rychlost?
No třeba z toho důvodu, že se najde velmi málo vlaků, které by projely zkrz Drážďany bez zastavení. Takže ikdyby tam byly koleje na 574,8 km/h, tak tam vlak stejně zpomalí do nuly a bude se znova rozjíždět.
Nová trať Praha – Ústí n/L – Pirna (Dresden) se bude stavět zejména pro odlehčení nákladní dopravy v úseku Děčín – Pirna. Synergickým efektem bude zkrácení jízdní doby Praha – Dresden na 1 hodinu. A to je důležité zejména pro napojení Pražské aglomerace na západní Evropu jako takovou (směr Frankfurt am Main, Francie, NRW, Belgie, Nizozemí) v osobní železniční dopravě. Upřímě řečeno, Berlín je i v celoněmeckém meřítku jen díra na východě, která je formálně hlavním městem země, kde kvůli federalizaci selhává centrální řízení, což jsme se mohli přesvědčit u právě probíhající Coronavirové krize, kdy v domácí politice nemá spolkový… Číst vice »