Nemáme strojvedoucí. ÖBB zrušily vlak do Česka, nedostatek trápí i další dopravce
Stanoviště strojvedoucího v novém Regiopanteru. Foto: České dráhy.
Z nedostatku strojvedoucích se stává celoevropský problém. Do Česka už dorazil problém s rušením spojů kvůli tomu, že vlak nemá
Tak to se dá systémově řešit jen dvěma cestami. Zvednout lidem platy, aby byl o danou práci zájem a zainvestovat do školství, aby to vyprodukovalo dost vhodných kandidátů. Opravdu nechápu proč ještě neexistuje systém bonusů a dodací pro studenty technických oborů. Už jen to, že soudruzi dávali na SOU kapesné hodně žáků i rodičů motivovalo ke „správnému“ výběru školy.
Tak to se dá systémově řešit jen dvěma cestami. Zvednout lidem platy, aby byl o danou práci zájem a zainvestovat do školství, aby to vyprodukovalo dost vhodných kandidátů. Opravdu nechápu proč ještě neexistuje systém bonusů a dodací pro studenty technických oborů. Už jen to, že soudruzi dávali na SOU kapesné hodně žáků i rodičů motivovalo ke „správnému“ výběru školy.
Za tohle můžou přehnané požadavky drážního úřadu. Na dráze pracuji 17 let, vím tedy o dráze ledacos ale jelikož nemám požadované vzdělání tak mne na zkoušky nikdo nepustí.
Kdežto přijde nováček a toho pustí ke zkouškám přičemž ani neví jak vypadá návěstidlo 🙁
S dovolením,jaké tedy máte vzdělání(píšete17 let u dráhy)? V personálním zoufalství se teda divím,že “kovaného”ajzboňáka nechcou😲
Na strojvedoucího snad musí být maturita, nebo vyučen v technickém nebo dopravním směru.
Dobře jim tak, nemají na fyry mít přehnané požadavky! Někdo má malý výkyv na audlogramu nebo encefalografu a už z toho dělají hrůzu, hluchone a těžce postižené epilepsie a přitom tomu člověku nic není. To samé je to s dovolenou, přesčasy a tak, pak zjistíte, že jste 25 hodin denně v práci.Pritom na vše dnes jsou autostopy ,ARR,a podobné fungující vymoženosti.A firmy se dnes předhánějí v servisu, když to nechce dělat strojmistr, udělá opravu soukromník.Byrokrati by se měli nad tím zamyslet!
Další běžnou věcí je neschopný mot.vůz. uděláš vše jak máš, strojovej strojmistr tě pošle do háje, že mu to je jedno. Např.nejde rychloměr. Tak zavoláš dispečerovi, ten ti řekne volej strojmistrovi. Ten už totálně nasranej že musí něco dělat zjistí, že teda náhradni stroj má a že si ho teda máš vyměnit až dojedeš do stanice. Tam konečně dorazíš, nahlásíš výpravčímu a ten samozřejmě nic nevi a nasranej on na tebe začne opět pyskovat… to jen tak ze života strojvedoucího západně od Prahy… a jak funguje socialistickokapitalistická firma.
Na co rychloměr, podstatný je že to jede. 😛
Takový kokotiny fakt neřeším a pokud se to někomu výše nebude líbit, může jít jezdit místo mě.
Jaryne a ty jsi nesvepravnej jedinec? Nejde rychlomer a strojmista to nezajímá? Ok, me teda pak taky ne a zůstanu stát dle předpisu. Budu tam stát dokud mi nedojdou hodiny, pak zamknu a pujdu domů.
Más do neibližší stanice dojet sníženou rychlostí dle predpisů… šak bych to tak i udělal, kdyby mě podruhé do háje poslal. Ale ta komunikace to je prostě tragédie.
Peníze nejsou marné, ale za jakou cenu? Ve 12.třídě musíš udělat min.30 hodin přesčasu, aby ses dostal na 40 tis. Tzn 190 hodin oddělaných. Ale v realitě to není 190 hodin. Je to hodin třeba 220 kvůli přerušení a podobným sra.kám, který dodnes nechápu, že odborům nevadí. Ale nic netrvá věčně. Jezdí se se šrotama. Mozek kolikrát doma není schopen přepnout na jiné běžné starosti, pže třeba v 9 večer 4x volá strojmistr, že nemá lidi. Je toho spousta, člověk to musí dělat z lásky k práci, jinak to nejde. Mimochodem až na výjimky – otřesné podmínky na nocležnách, kdy… Číst vice »
Pojďte diskutovat místo mínusů, díky.
A co takhle s tim seznamit Ing. Slezaka z OCP-S. Oduvodnit to naklady na trakcni naftu a pouziti dopravni cesty… Pokud by to neresil s peci dobreho hospodare, obratit se vys, ale prez Prezidium federace, z duvodu mozneho mobingu ze strany pana Blazla…
Když je tam všechno tak strašné, všichni ti ublizujou, vyjeavaj s tebou, neprepina ti mozek, samý přesčasy a nic moc za to, proč proboha nejdeš jinam? Když podas výpověď v pondělí jsi od 1.10.volny, je to jednoduché.
Všechno není špatný.. řeši se v článku nedostatek strojvedoucích tak popisuju jeden z možných důvodů. Chci s tím něco udělat pže práci samu o sobě mám rád.
Berte to jako příklad. Když jsem obsazoval řidiče a autobusy na jedno nevelké MHD byly všichni v šoku, že s přestupem na taktový jízdní řád skokově narostla potřeba řidičů a autobusů. Prostě na všech linkách o chlup nevycházely obraty. anebo autobus 55 minut stál na konečné… Tehdy celkové náklady na provoz vyletěli o 35%. Když nejsou lidi, stroje atd., ale takřka všude se lpí na taktovém JŘ. A souběhy Valašských a Slováckých expresů, kterým kryje záda Pendolino hlava nebere.
To je velice jednoduché: Na taktový jízdní řád musí být připravená infrastruktura. Švýcaři to vědí už dávno.
Infrastruktura, vozidla a ideálně na každé hraně ,(mezi dvěma uzly) stejná vzdálenost. Jenže např. oběhy na Jesenických Sp vlacích kvůli pár minutám na obrat v Jeseníku jezdí „zbytečně“ 3lokomotivy místo 2. Atd,atd,atd
No, to je ale chyba správce infrastruktury. Viz SP Plzeň – České Budějovice se SJD 90.5 minuty, Plzeň – Praha 63 minut…
A skutečně musí být na Jesenických Sp lokomotiva navíc, nestačilo by vynalézt řídící vůz?
V rámci zachování 2hodinoveho taktu je v Jeseníku na obrat 3minuty…
Tak stačilo by udělat v Zábřehu přestup hrana-hrana. rychlejší než to šibování s vozy a lokomotivami.
Když sečtu dva předchodí příspěvky, tak by asi stačilo vozidlo, které může jet podle horních rychlostníků a posvařovat kolejnice, pokud už tomu tak není.
Opravte mě, jestli se pletu, ale mám za to, že Brejlovec podle horních rychlostníků nemůže.
Tak jesenický Sp by byly vůbec vyjezditelný nějakým motorem a ne takhle draze velkou mašinou na dva vozy.
A nebo zbytečně jedou za sebou dva 4vz vlaky místo jednoho 8vz. Ale to je teď vlastně správně, protože RJ už má moc dlouhé vlaky, tak musí být správně opak.
Tak RJ má taky méně lidí na vůz, když mu tam jezdí málo velkoprostoru, moc bývalých malých jedniček, nebo kupé vozů s kávovary v kupé. Na Blavu a Vídeň pořád žádná sláva.
Lidí je moc a zbytečně courají, bez slev na kde jakou kravinu a sja kilometrickym tarifem by si hodně lidí rozmyslelo zda je nutné jet nebo ne a nebylo by potřeba jen a jen navyšování kapacit.
Nakonec se ten problém s lokálkami vyřeší sám…
Tak lokálky by taky šly nejlépe provozovat bez strojvedoucího..
..bez strojvedoucího.. autobusem!
Já se ani nedivím, že je nedostatek. Dokud si nejen strojvedoucích, ale i třeba vlakvedoucích nezačne zaměstnavatel vážit a neudělá takové podmínky, jaké by měly být, tak se nic nezmění. Já dlouho váhal, ale když se začaly mzdy v autobusové dopravě zvedat, oprášil jsem papíry a utekl na autobus. Měl jsem to štěstí, že jsem se dostal do turnusu, kde se střídáme dva, máme svůj přidělený autobus, který parkujeme cca 10 minut od mého bydliště. Jezdím po – pá týden ranní, týden odpolední, víkendy, svátky volné, každý večer spím ve své posteli, a cestující, ty ze 70% na své lince… Číst vice »
Zkusme si všichni položit základní otázku. A to proč ČD v několika krajích ztratilo tolik vlaků(osobokilometrů, linek atd.).A to vše mají soukromí dopravci(konkurence je zdravá-nic proti). Vždyť vlastně tato „ztráta“ vyřeší(alespoň částečně a krátký čas) personální otázku!!! (i zálohu lokomotiv+vozů). Co si více přát. Jsem velice zvědav, jak soukromí dopravci(pro ně) tento nárust personálu a techniky od nového GVD zvládnou. Ještě jednou podotýkám, že v žádném případě nejsem a ani nic nemám proti konkurenci. Pokud by na naší železnici nebyla, tak si myslím, že u u ČD by jsme měli daleko starší vozový park(skanzen historie). Ale jak říkám(píši) je to… Číst vice »
No jak v čem, zrovna většinu dálkových vozů u Rj by ČD koupily tak jako tak.
Neměli by k tomu důvod, protože lidem by nezbylo než jet vrakovištěm, které by přistavili.
První vozy se v Rakousku začaly více uvolňovat 2011 po větších zařazeních Railjetů, oba dopravci tam šli nakupovat první vozy v tomto roce.. Rj vyjel prvně začátkem semestru 2011, ČD o prvních vozech jednali už 2010, někdy v lednu-únoru 2011 byl schválen jejich nákup.
Chacha. Když ony si třeba takové ČD vůbec strojvedoucích neváží. Dělené směny, neplacené spaní někde ve světě. Směny typu 5h09min jedna ráno a druhá večer, s tím že máte za týden jeden den volna a jinak stloukáte kvůli děleným nebo krátkým směnám hodiny do měsíční normy jak se dá a pak vůbec nejste doma. Nástupy do práce běžně před 5h ranní, což dnes nikdo za těch pár stovek navíc dělat nechce. Buzerace shora. Milion předpisů na každé uprdnutí. To je lepší jezdit s kamionem. Peněz dvakrát tolik a zbytek vyjde nastejno. Ale to se nezmění a bude hůř. Po 5… Číst vice »
Sakra, že vy jste z Bohumína z TS 441 ??? :o)
Když jsem před 30 lety šel dělat strojvedoucího počítal jsem ,že budu dělat v noci, o víkendu, že budu někde spát na noclezne atd. Co se týká předpisů bylo toho dost, ale srozumitelné. Dnes předpisy tvoří SŽDC a teoretici a podle toho to vypadá. Technická znalost nových strojvedoucích je asi taková , že žádají doplnit olej do spalovacího motoru , aby mu lépe chladil . Nedávno jsem koukal na průběh směny kdy tedy v práci přes noc cca 12 hodin s 1:30 přerušení , tedy na papíře, ovšem v praxi možno spát 4 hodiny, to znamená , že 2:30 zaplaceno… Číst vice »
Měl jste štěstí,že jste jako kandidát nastoupil těsně před r. 1989,tedy předpokládám. Mě se po maturitě na elekktroprůmyslovce v 1993 v žádném depu uchytit nepodařilo až do roku 2003,s odkazem,že strojvůdců je přehršle a v budoucnu žádní noví nebudou třeba ani omylem…samozřejmě se na tom „podepsali“ hrobaři dráhy jako Říman,Stránský a našlo by se jich mnohem víc.
Jo , na toho Římana pamatuju , to byl nýmand.
Nechci hájit ministerstvo a jeho „dopravní pseudopolitiku“, ale nesvádějte (jenom) na ně to, na čem se rozhodující měrou podíleli hlavně tehdejší vedoucí představitelé ČD a jejich dlouholetý „hlavní kádrovák“ (Ivo Veselý)!
Když ono je to jednoduché a netýká se to jen železnice. Idol dneška pro dnešní teenagery nemaká od šesti do šesti za půlku průměrného platu, ale nakrucuje se půl hodiny před kamerou, plácá nějaká moudra a posílá to na internet a říká se tomu influencer nebo někdo jiný vymyslí nějakou ptákovinu, třeba držák na brčka, začne to prodávat a říká se tomu startup… dokud budou existovat jednodušší způsoby výdělku bez složité kvalifikace, nikdo nebude jen pro lásku k řemeslu nikde bojovat o tisíce papírů, tahat noční aby pak dostal zaplaceno tak akorát na základní životní potřeby…
Absolutní souhlas
To jo, všichni totiž makají za půlku průměrného platu. No a vlastní nápady a vlastní výroba jsou zcela nežádoucí. To by tak hrálo, aby si tady ještě někdo otevřel fabriku na boty.
Jo a možná by se dráha mohla nad sebou zamyslet, aby „bojovat o tisíce papírů“ nebyla absolutní nutnost pro strojvedoucího. Mám na mysli návěštní předpis, kdy fíra Elefantu musí znát „mechaniky“, ikdyž nemá papíry na vozidlo, které by mohlo k těm mechanikám dojet. Něco jako povinnost znát umístění brzdových světel návěsu, když si kluk dělá papíry na 50ccm motorku.
Kde ještě ta brzdová světla chápu aby se klučnina omylem nenaložil k sečkovici, v lepším případě, v horším k traverzám.
Znám jediné řešení.. Zaplaťte fíry 🙂
Kluci od mínusu, povídejte, co vás tíží 🙂 pokud jste ajznboňaci 🙂
Nechci moc strašit, ale bude kvůli demografii hůř.
V zásadě bych viděl 3 možná řešení, která se spolu budou snad doplňovat:
1) Revize požadavků na strojvedoucího, revize předpisů a případné zjednodušení.
2) Investice do železniční infrastruktury vedoucí ke snížení časové náročnosti přeprav a tím požadavků na počet lokomotiv a strojvedoucích.
3)Zvýšení obecného povědomí o železnici a přilákání více lidí.
Zrovínka ve středu jsem se bavil s fírou z PJ Břeclav, co jezdí Railjety a ten mi říká: „Hele, dneska ti mladí chtějí jít do práce a ještě ten den spát doma, nikdo už nechce někde spát na dělených směnách po ubytovnách, každý preferuje rodinný život a i když jim nabídneš paušál, že jim to zaplatíš nebo diety (= např. Slovensko spoje Metropolitan), tak ti na to každej vesměs kašle a já se jim ani nedivím“. Ptám se: „Co s tím ?“ A on: „Jedině maximálně upravit a optimalizovat nějak oběhy vlaků – pokud to jde“.
Já jsem před šesti lety měl zájem se stát strojvedoucím, a dělal potřebné kroky. Mluvil jsem s několika různými strojvedoucími o tom jaká je tam realita. Právě tohle co píšete byl důvod proč jsem toho zanechal. Bylo to až příliš časově náročné.
No jo, a ty spousty inženýrů a doktorů z Afriky a Asie to s jejich vysokou školou dělat nechtějí.
A nabídl jim to někdo? Víte oni v té Africe mají třeba jednu trať na celou zemi větší než ČR, takže vlak neviděli mnohdy ani z rychlíku… Nicméně jsem zvědav jak dopadne školení strojvedoucích z řad imigrantů v SRN se kterým se loni začalo. Má o tom někdo nějaké info?
To máte jako já, já chtěl být zase tramvajákem v Praze, no když jsem se dozvěděl jak to v dpp chodí, tak děkuji, nechci. Otázka, jestli to jde dělat jinak, nebo ještě lepší otázka: kolik by to stálo, aby fírové mohly chodit na směny jako normální lidi a kdo by to ve veřejném sektoru zaplatil. Každý proklíná samořídící jednotky, ale oni na tom západě nejsou zase tak blbý, moc dobře vědí co dělají, když do vývoje takových lokomotiv cpou peníze.
Samořídící lokomotivy se ještě hodně dlouho nevyplatí. Na železnici jsou jiná místa, která jde zautomatizovat řádově levněji.
„Jedině maximálně upravit a optimalizovat nějak oběhy vlaků – pokud to jde“.
A když je optimalizujete,nebude tam jezdit fíra z PJ Břeclav a bude zle,protože to jsou „jejich vlaky“. 🙂
A hlavně je důležitý ten dovětek „pokud to jde“ – protože aby to „šlo“, tak by vlaky mohly jezdit jen asi tak mezi 7. a 18. hodinou: nikdo přece (podle toho, co se tady píše) dnes nechce chodit do zaměstnání na nástup dřív než v cca 6 hodin ráno a končit příliš později než v 19 hodin … No, nic, já to píši preventivně proto, až tady zase někdo začne OPRÁVNĚNĚ připomínat, že ze středu Čech se na Ostravsko nedostane před 9. hodinou dopoledne a na půlnoc se zpátky už nevrátí (nejpozději někdy před 11. hodinou večer) – tak si… Číst vice »
Nebo konečně něco udělat proto, aby se konečně lidé zase naučili pracovat. tedy nepovolovat podivná studia (gender apod. – když tak jako koníček a vše si sám zaplatit), která nikdo nepotřebuje, různé jakoby neziskové činnosti umožňovat jen mimo pracovní dobu, zdanit více profese, které společnost nepotřebuje, neplatit sociální dávky těm, kteří odmítají pracovat a spoustu dalších. Jinak to lepší nebude. Problém skutečně není v tom, že by nebyli lidé, ale že nechtějí pracovat tam, kde je potřeba, kde je třeba něco umět, něco znát. I ty neskutečně směšné požadavky na absolvování škol k tomu vedou. Zvyšovat jen všude play není… Číst vice »
Brek pěkný, ale nezaměstnaní, nebo lidé se studiemi typu metodika lesbického tancování, tvoří jen minimum společnosti. Většina lidí prostě dokáže dělat pěkné peníze i jinak, to fakt, dost lidí na nějaké práce o svátcích, víkendech, nocích, dělených směnách, zodpovědnosti, zvysoka kašlou, další fakt, ale pokud chce někdo popírat, že aktuální pracovní trh je přehřátý, lidé si pěkně žijí i za jednoduší práce a chce někomu kecat do toho co může pro koho dělat v soukromém sektoru, tak to ale asi nemá cenu vysvětlovat, protože zopakuji, nezaměstnaní a i lidé se studiem typu metodika lesbického tance, tvoří úplně malou procentuální část… Číst vice »
To je trochu totalitní a dost nebezpečná představa. Jak Vám píše S&Pu, různé gender studies a podobné obory studuje velmi malé procento lidí, to nejsou stovky, desítky ročně. A i kdyby to byla stovka…, tak je to o ničem, ročně se narodí 80-100 tisíc lidí, g.s. jsou promile ročníku. Stejně tak zdanění podle toho co člověk dělá je pitomost, přijde Vám daňové přiznání málo složité? Navíc proč by měl někdo být trestán za to že sleduje nějakou dráhu a ně jinou? To jsou zase 50.? Už progrese daňové sazby je dobrá zvrácenost, protože jednak trestá úspěch (sehnat si dobře placenou… Číst vice »
Tihleti bolševici by všechny ty intelektuály a kavárníky narvaly do továren, aby poznali, co je to tvrdá dělnická práce! Ostatně i z dalších příspěvků je jasné, že to je buď parodický účet, nebo prostě jen bejvalá modrá guma v důchodu. Celkem neškodní, pokud by tedy neměli volební právo…
Většinou s Vámi nesouhlasím, tentokrát je to naopak.
Já se teda divím, že to tady nikoho z těch expertů na všechno zatím nenapadlo. Přitom je to úplně jednoduché. Stačí se podívat na statistiku.
https://eprehledy.cz/pocet_narozenych_deti.php
Porodnost v tom roli nehraje. Furt je na naše poměry porodnost dobrá, některé okolní státy jí mají ještě horší.
Spíše je problém v dnešní době, každý chce být ideálně programátorem, grafikem nebo čímkoliv s prací ohledně technologií. Moderní doba těchto lidí vyžaduje stále více a více, což se promíjí do jiných povolání, jako jsou například strojvůdci nebo řidiči autobusů a nákladní dopravy.
Nedostatek je prakticky všude i ruční práce. Chybí truhláři, elektrikáři, automechanici atp.
Dneska se 75% mladých honí jen za vysokou školou a klidnou prací někde u počítače.
lidi se nutne nehoni za pocitacema a technologiema kvuli pocitacum a technologiim.
ale kvuli penezum.
cesta je nevyhnutelna – zvyseni platu nedostatkovym profesim. coz decentne roztoci inflaci …a zacne to prave točo
Jenže to nejde nahoru hnát donekonečna. Strojvedoucí byla vždy dobře placená pozice.
No… ano nejde to hnát do nekonečna, ale je otázka jestli i vzhledem k zodpovědnosti není podhodnocená a jestli je pro lidi atraktivní být sice hezky placen, ale mít rozházený celý život podle toho jak jsou díry v grafikonu a jestli je atraktivní jet 400km průměrnou rychlostí 40km/h či méně. Jak píši výše, pomalost dráhy je jeden z problémů.
Neznám tvá zkušenosti, ale já tenhle měsíc 5x 760 km za 11,5 hodky + další hafó km okolo komína a clověk se nezastaví. zatím mám ke dnešku skoro 6,5 Kkm. asi máš pomalý něco jinýho.
Za sedmidenní pracovní týden po osmičkách v nepřetržitém provozu v papírně po pár letech, kde to pravda bylo fyzicky náročnější a člověk si nesedl, kde ale stačilo nějaké logické a technické myšlení bez nějakých velkých požadavků a licencí, každý den ve své posteli, je se všemi rozpočítanými příplatky skoro 40 čistých, mechanici seřizovači, co jen ťukají do displeje obraběcích strojů mají podobné peníze jen za osmičky ve všední, když mají dobrou firmu. Tedy ne, strojvedoucí kolem čtyřicítky vzhledem k jejich nárokům, hodinám, zodpovědnosti, není opravdu nějaká převeliká mzda, i když samozřejmě nějaká hmotná nouze z toho být nemůže, ale to… Číst vice »
Nech sa paci. Skus zohnat programatora do firmy. U brata vo firme uz zo 2 roky hladaju programatora priemyselnych robotov. Strojarskeho konstruktera nemozu zohnat zo 3 roky.
Technicke vysoke skoli beru pomaly kazdeho kto sa prihlasi.
Mladí se technickým školám vyhýbají, raději ani okolo nechodí, protože by se jim mohlo stát, že tam stoji ředitel a ten by ho zatáhl dovnitř. 😁
No kdybych nebyl programátorem, tak jdu dělat strojvůdce 😀 (Myslím to smrtelně vážně) Myslím že hraje, protože v ekonomice máme v současnosti určitý počet pozic, ty byly obsazeny, jenže už X let, odchází do důchodu více lidí než se jich narodí, tím pádem by přirozeně měl vznikat přebytek pozic. A pokud do toho vstoupí rapidní technologická přeměna, ne nepodobná té z 19. století, tak jsme kde jsme, chybí lidé v hromadě profesí. Pak je také otázka jestli je to situace jen u nás, nebo i jinde ve světě, pokud u nás, pak je třeba se ptát co to u nás… Číst vice »
U nás máme nejvíc volných pozic na obyvatele vůbec, kolikrát větší Německo má jen kolem milionu volných pozic, tedy kolem dvojnásobku toho, co máme my. Řešení jsou prostá, usnadnit migrací ze zemí typu Bělorusko, Srbsko, Bosna, řešit mafiány s pracovními povolenkami na Ukrajině a tam lovit, chudých lidí je tam docela dost, na rozdíl od Bulharska z těchto zemí ještě ani neemigrovala většina jejich nejproduktivnějších lidí do bohatých zemí EU, potom tu robotizaci, třeba zrušení dávek práceschopným, práce je všude na všech úrovních a pro všechny, tak to dnes opravdu nedává smysl, potom třeba vyučování na konci základy něčeho jako… Číst vice »
Pozor, tady bych Vás zastavil, aniž bych měl cokoliv proti daným zemím, přes podobnost jazyka už spadají do poněkud odlišného civilizačního okruhu. Ne sice tak vzdáleného jako je tomu v bývalých koloniálních mocnostech, ale pořád dost odlišného, to by mohlo udělat némlich stejné problém jakých se někteří obávají v případě imigrantů z Afriky či arabského světa. Pokud to přeženeme, mohlo by dojít také ke vzniku odloučených oblastí a změn charakteru ČR. Ne sice tak razantně, ale i tak. Občas si v Brně už připadám jako cizinec, protože někde slyšíte více Ruštinu, než Češtinu/Slovenčinu. Podle mne je větší problém v obecném… Číst vice »
Lidí chodí na hotelovky, protože jsou líný, protože tam šli všechny holky, který nemají na gympl nebo obchodku a protože je doma nikdo nikam netlačí, většina lidí netouží po tom někoho obsluhovat, je tam dožene jejich lenost a „matpičismus“ a trochu si tím zničí život a přitom by mohli dělat potřebnější práce za vyšší peníze, které o tolik moc namáhavé na studium zase nejsou. Změny charakteru společnosti a negativa s cizinci samozřejmě vidím a vnímám, i tak ale nevím, jestli právě z důvodů úbytku obyvatelstva, velkého nedostatku pracovního personálu, máme jinou možnost, než nějak rozumně řešit lákání lidí z Polska,… Číst vice »
Doplnit populaci imigrací by ráda jistá paní Carola Racketeová /pouhýchn půl milionu/ a to nikoliv pracovníky ze zemí,jak navrhuje o 1 příspěvek výše pan Skinheads,takže opravdu postupovat obezřetně…
I když zcela pominu otázku bezpečnosti, tak migrace podle mne mnoho neřeší. Sice máme spoustu volných pracovních pozic, které bychom rádi obsadili, ale zároveň téměř požadujeme, aby tito pracovníci nikde nebydleli (volné byty v Praze a okolí skoro nejsou), nijak se nedopravovali (všechny druhy dopravy přeplněné) a nevyužívali žádných služeb (taktéž nedostatek kapacit). Tyto podmínky prostě splňují spíše roboti než lidi. Rezervy vidím v efektivnosti, nevytváření „zbytečné práce“ (např. celé projektové řízení ap.) a také ne vše centrální musí být v Praze. V rámci železnice mi v kontextu Prahy přijde dost neefektivní např. linka S41, a to, i kdyby jezdily… Číst vice »
No a taky tu byl 15 – 20 let stop-stav, kdy se noví strojvedoucí nenabírali, staří se posílali do důchodu o několik let dřív a zbylí „překvapivě“ zestárli a teď tu jedna celá generace chybí.
Absolutní souhlas, strojvedoucímu bylo oznámeno, před odjezdem, a příště už do důchodu , jak se lidí vyhazovali do předčasných důchodů. Lidí sice remcali, ale teď , když je člověk potká praví nejlepší co mohli udělat. Taky bych ti bral , kdyby někdo přišel s řekl běž, ne kvůli práci ta člověka stále baví, ale kvůli neskutečnemu bordelu na dráze…..
Bingo!
A teď ještě dodat, komu konkrétnímu za to poděkovat: že by třeba Bazalovi, Ivovi Veselému, atd. (asi by jich bylo víc …)?
Lidí je víc než dost, země je přelidněná. Navíc všude, kde se dá, se šetří a snižují počty zaměstnanců. Jen na té dráze – nejsou už často výhybkáři, pokladní, průvodčí, vlakvedoucí, výpravčí atd. Čili tisíce lidí a kupodivu stále lidi scházejí. Prostě je něco špatně. Chybí výchova k práci, zodpovědnosti a k tomu, že zábava a pohodlí následuje až po vykonané práci jako odměna. Jenže to je asi staromilství, ale základ existence lidské civilizace. Navíc, že platit se musí za práci a ne za jakoby práci, navíc neužitečnou. Jenže na toto nové pojetí života, lidstvo dojede. Nehledě na to, že… Číst vice »
Děkujeme za predikci toho, jak lidstvo skončí a posíláme klíčenku. No to si to někdo dovolil moc, že chtěl vydělávat peníze a nebo dělat to, co ho baví.
Všude kde se dá se snižují počty zaměstnanců, proto je tady kolem půl milionů volných pracovních míst na cca 7 milionů pracujících, což neplatilo ještě nikdy v historii a nemá to přepočítano na obyvatele ani velkou obdobu ve světě, vy jste doopravdy v obraze, pokud přelidněností země myslíte Indii nebo Somálsko, tak tyhle země našemu pracovnímu trhu jaksi asi jen těžko pomohou.
Jak to vůbec chodí u různých dopravců se zaměstnáváním důchodců na poloviční úvazky? Tyto ročníky kolem důchodu jsou evidentně dost silné a s nějakým velkým příbytkem strojvedoucích v budoucnu bych asi moc nepočítal, tak aby se důchodci na půl úvazku nestali v budoucnu nepostradatelnými..
No ti důchodci , jel jsem autem s jedním z těch , co je jeden z dopravců umluvil jezdit od prosince. Upřený pohled dopředu , zrcátka ignoroval , značky nestíhal a když na něho ve městě nějakej oslík zatroubil že jede 35 místo 50 tak byl dost rozhozený . Každý stárne. Odchod do důchodu v 65 letech je u některých profesí ( zejména manuálně pracující , ve výškách a třeba i tam kde je nutná extrémní pozornost) absolutní bezohlednost sněmovních posedávačů , hnípajících po 15 min od zasednutí do lavice. Jsou mezi námi kusy s pevným zdravím , ale jsou… Číst vice »
Podle drážní inspekce je z deviti tisíc fíru přes důchodový věk kolem tisícovky, sedmdesátníků padesát, tak to už jsou docela vysoký čísla..
Už dneska jsou strojvedouci v důchodu hlavně v Praze nepostradatelní. Kdyby naráz všici skončili, musejí tam třetinu vlaků zrušit….
No toto? Vždyť přece OBB je nám šotoušky dáváno jako vzor všech vzorů, kde se něco takového stát nemůže.
A už je to tady.
Vzor to je, ať už státní nebo soukromí sektor, co se týče přístupu zaměstnavatele k zaměstnanci v Rakousku alespoň z toho co vím třeba od kamaráda co jezdil s kamionem pro rakouskou společnost, tak nebe a dudy oproti ČR. Ale hold je to dementní společnost jakou se brzy staneme i my a proč by někdo chodil do prace s takovým režimem jako práce strojvedoucího je když všude jinde je to pohodlnější…
Strojvedoucí jistojistě o volno nežádal. Bylo mu nařízeno. To se v civilizovaných zemích dělá.
Jsou kolegové kteři jsou otrlejší a klidně jezdí dál.Žádne volno se nenařizuje.
A vida, jmenovec. Zdravím!
Nikdo mu ho nenaridi, ale když řekne že dál nejede když někoho srazil tak mu musí vyhovět.
Běžný občan: Otázka je, jestli a jaké mají ČD zálohy, co se týče náhradní techniky, tak personálu. Bohužel poslední dobou mám pocit, že ČD fungují téměř bez provozních záloh.
Noerf: No jo, tlačili jste na maximální efektivitu stůj, co stůj, tak tady to máte…
A to já myslel, že národním dopravcům se toto nemůže stát. 🙂
Zatím je to největší problém „soukromého“ dopravce, který vzešel z výběrového řízení, kde rozhodovala nejnižší cena. Však nás to příští rok čeká také.
Problém není, že se ve výběrku soutěží cena, ale fakt že je malá pokuta za neprovedení spoje.
Pokuta by mohla být taková, aby bylo na výjezd dispečerské zálohy jiného dopravce. (Zatím OBB zaplatila „vlastní autobus“ doufejme že to tak bude vždycky, a nikdy se dopravci nevyplatí odřeknout bez náhrady)