Nemáme lokomotivy, řekla Die Länderbahn. Expresy do Mnichova nahrazuje autobusy

Vlak alex Praha - Mnichov, Regensburg Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan SůraVlak alex Praha - Mnichov, Regensburg Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Cestující vlakem mezi Prahou a Mnichovem zažívají v posledních dnech další nemilé překvapení způsobené technickými výpadky společnosti Die Länderbahn v

143 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Podle tohoto článku měli v Länderbahn sesmolit nějaký soupis opatření, možná by se dal u BEGu pro pobavení vyžádat…

https://www.br.de/nachrichten/bayern/zugausfaelle-und-defekte-toiletten-beg-mahnt-laenderbahn-ab,R7VDhHU

Jarda Vopička

Koukám, že ČD zkouší se soupravou 842+954 nový provozní koncept. Proč proboha konečně někoho nenapadne přestup v Plzni a ve Schwandorfu samozřejmě hrana – hrana, na motorák 612 nebo LINT 57, který by tuto trasu zajišťoval většiny spojů. Pro zahraniční turisty by se zachovaly třeba 2 páry přímých vlaků, u zbytku by se přestupovalo. V případě problémů se to dá vyjezdit bez ztráty kytičky, protože by se zpoždění nepřenášela na další úseky. Nepřepřahalo by se v Plzni, neposunovalo ve Schwandorfu. Když to jde v Chebu, proč ne na této trase? Další variantou by bylo přiklepnout celý úsek Praha – Schwandorf… Číst vice »

železničář v důchodu

Asi to není tak jednoduché, jak se Vám zdá – oni totiž na drahách nejsou ani zdaleka všichni takoví blbci, jak se nám tu snažíte naznačit …

Tronda

Všechny modré gumy blbci nejsou, ale jsou v těžké menšině.

Martin

Hlavně že vy jste bez chybičky. 🙂

Jinak nový provozní koncept je 842 + 954 a 754 + BDs + 3*B249. 😉

Michal

Tak určitě je pro ČD užitečné ušetřit jednu soupravu slušných vozů, ale Tronda má v tom, co říká, celkem pravdu.
Jestli nejsou brejle (ani u Carga), tak by to do Domažlic snad dotáhl i kocour.

AAA

Mašinka, výhybka, hradlo, most, prosím Tebe o milost, pusť mě k panu Kupcovi!

Petr Šimral

Fakt bych si rád přečetl, co by s tím České dráhy dokázaly udělat? Odebraly by lokomotivy řady 761 METRANSu Danubii a u Siemensu by během jednoho dne odebraly topný kontejner?

Martin

No, pokud jsou pravda, že stojí kvůli EBA z důvodu neúdržby, tak se odpověď nabízí…

karel

Pročítám diskuzi a nejchytřejšį je nėjaký Tronda.Ten kluk to dotáhne na ministra dopravy nebo do Bohnic.Zešílí z ČR😁😂.

karel

Oprava z ČD

Tronda

A takový Karel už z Bohnic utekl…

železničář v důchodu

Utekl = raději (= před Trondou) …

Tronda

Určitě by stálo za to, kdyby se redakce zeptala ministerstva dopravy na to, jaké sankce hodlá uplatnit vůči dopravci za neplnění objednané kapacity a kvality mezi Plzní a Domažlicemi. Dopravce ČD nikdo nenutil aby si na český úsek najímal lokomotivy zrovna od Italů, měli dál přepřahat v Brodu nad Lesy a žádný problém by u nás nevznikl.

Martin

Nutil. MD ČR s BEGem má uzavřenu mezistátní smlouvu o spolupráci ČD + DLB. 😉

Martin

Přepřah v FIW nelze, nevyjezdil by se uzel Domažlice S:00 a tím pádem ani Plzeň X:00.

Tronda

Podle mezistátní smlouvy mají vlaky z Plzně do Domažlic zajišťovat lokomotivy DLB – dcery FS?
Můžete hodit odkaz?

Martin

Můžete si ho najít sám, nejsem právní a vyhledávací poradna.

Článek Xe. smlouvy na Ex6, část 2, paragraf a): „Dopravce se zavazuje, že: a) na lince Ex6 na rameni Praha – München bude na základě Smlouvy o vzájemné spolupráci se společností Die Landerbahn GmbH (dále jen „DLB“) nasazovat 7 souprav v minimálním složení ABdmz (DLB), Bmz (DLB), 2x Bdmpee (dále jen „Základní souprava typu A“),“

Martin

*odstavec a).

Tronda

Ale to tvrdíte vy, tak musíte předložit důkazy, tento text jste si mohl vymyslet.

X 1

Nemohl si to vymyslet.
Narozdíl od tebe, nehulí.

železničář v důchodu

Nic nemusí – nikdo (a tím méně nějaký hloupý frajer „Tronda“) nemá právo mu diktovat, že něco „musí“!

Tronda

Ano, ano, odvoláváme se na smlouvu, kterou nikdo nikdo neviděl, jinými slovy Martin lže, jako když Rudé právo tiskne. No jo to byly krásné časy, jediné správné ČSD a když nám někdo koukal do tureckého hospodařené, tak jsme na něj poslali OSOŽáka, tak nějak si to představujete, ne?

X 1

Trondo! Děkujeme Ti za ty mínusy. Ale měl bys být opatrnější, nebo do teho prstu chytneš karpále a pak si nebudeš mět čím šťárat ve šňupáku. Výmluvu, že máš aj druhou ruku neberu. Tam máš tenisove loket od nonstop onanie. 🙂

Tronda

A tento mentální průjem znamená co? Úroveň mentální retardace elitní modré gumy už došla tak daleko, že nedokáže sepsat ani větu, která má hlavu a patu?

Tronda

Pěkně jste si naběhle, protože toto není žádná mezistátní smlouva, ale smlouva mezi MD a ČD, navíc na období minulého grafikonu. I tak tam povolené výjimky ani zdaleka neodpovídají tomu pojízdnému cirkusu, který ČD na trati do Domažlic předvádějí nyní.

Martin

V archivu Sněmovny/vlády toho dá dohledat víc, ale jak říkám, nejsem vaše vyhledávací poradna, dejte mi odpovídající finanční ohodnocení nebo si přes §106 vyžádejte ty informace, když mi nevěříte.

Tronda

Pokud nemáte důkazy, tak zde nešiřte lži. To co tvrdíte jsou zatím pouze nepodložené výmysly vašeho chorého mozku.

AAA

Tak to ale nenutilo ČD tak špatnej kšeft brát, ne 😉

železničář v důchodu

Tak to MD ČR u ČD objednalo.

Do&Co

…, řekl Die Länderbahn. Není to gramaticky poněkud mimo?

Kirschner

a co tedy „řekla“ Ta Zemská dráha?

Do&Co

Díky za reakci, potažmo opravu. Jelikož český i německý jazyk používám denně, bilo to do očí.

Michal

Členy v němčině a češtině nejsou totožné – např. ten wehrmacht – die Wehrmacht

Do&Co

Proč chodit tak daleko. Deutsche Bahn taky nikdo nenazývá ten.

Příznivec DLB

Škoda, že Die Länderbahn nenapíše pravdu, že HV 223 nejsou rozbité, ale že u 9 z 12 zakázal německý drážní úřad (EBA) provoz 😂. Se třema mašinkama se to vše neodjezdí, to je jasné…

Skinheads & Punks united

Z jakého důvodu mají zákaz?

X 1

Neodpovídající technický stav.
Zkrátka, údržba tak nějak po Italsku.

karel

Stejné problémy budou u nás.Jeden nejmenovaný nemá ani kolo.ale cpe se všude.Třeba chtěl jezdit do Hamburku 😁.

Vbb

Nevydrží do švestek. Nepřežije zimu. Na jaře zkrachuje. V létě to zabalí.
A znova od začátku. Momentálně už 8. kolečko.

Michal

Ale teď se změnily vokolnosti! NEMÁ MAŠINY a NEMÁ VOZY na Brno-Bohumín přece 🙂

Michal

Jakože má mít v garáži 10 Vectronů a 50 Bmz, než vůbec otevře zobák a řekne něco o Hamburku?
Se smlouvou od DB Fernverkehr by absolutně neměl problém leasnout mašiny ani koupit nové vozy – ostatně stejně to udělaly ČD, nejdřív s Bmz ze Siemensu a teď s leasingem Vectronů.

Petr

Hlavně, že kvůli těm expresům se jezdí z Příbrami do Prahy přes 90 minut, místo 70 minut.:-(

Michal

Tak ty expresy jsou hlavne pro vnitro 🙂 a prece jen z Plzne tom jezdi lidi vic nez z Pribrami…

Petr

A že nezastavují tam kde je chtějí, protože prý nejsou pro vnitro dopravu, ale musí rychle do Mnichova. Kdyby byly padesát let soupravy na tom Ex a jel padesát, tak s tím taky do Plzně nikdo nepojede.

Skinheads & Punks united

No, ty vozy co tam nedávno od ALEXu jezdily, tolik let asi měly, teď jsou to klasické Bmz z konce 70.let.

Petr

Však taky díky Alexu, to ani nedojede do Mnichova.Bohužel na R26 to nasazuje Národní dopravce. Ten by ty soupravy už dávno měl prodat soukromníkům a mít nové.

Michal

Ano, jsou kvůli Mnichovu, ale hlavně jedou rychle do Plzně, kde bydlí 170 tisíc lidí, kteří ty expresy používají.
Příbral je pro ČD naprosto marginální relace a Západní expresy rozhodně nejsou jediný důvod, proč vlakové spojení do Příbrami stojí za pendrek, těch změn by se tam muselo udělat mnohem víc (mj. nádraží je kdesi blbě a vypadá jako v roce 1970) a hlavně vymyslet, jak to dostat do Prahy nebo na ostrý přípoj k plzeňskému pomalíku, což je hlavolam tak pro CEDOP…

Petr

Samozřejmě, že jde o Plzeň-Praha tedy každou hodinu Ex se zastavením Beroun-Hořovice -Rokycany a jednou za dvě hodiny rychlík via Písek a každou hodinu osobák via Kařez a via Březnice je to snad na příměsto tak mnoho. Zastávka už je schválená. Ale nikdo nechce slyšet a pak sem kvůli tomu jezdí premiér s ministrem . https://pribramsky.denik.cz/zpravy_region/pribram-se-po-letech-docka-druhe-zeleznicni-zastavky-20180926.html

Michal

Mně je Příbrami taky líto, a ne málo: jel jsem to v létě hydrou po Hrbaté a do Příbrami se to kodrcalo snad hodinu = koncept aktuálně použitelný pro režijkáře, šotouše a debily (připomnělo mi to autobusové spoje ČSAD Benešov). Příbram je přitom poměrně velká a lidi zmlsaní, tzn. cílový stav je spíš půlhodina (kladiva špička) než hodina. Dobrá zpráva je, že ČD má po cca. 15 letech pokusů a diletantského patlání Švejků konečně vhodná vozidla pro tento výkon (tzv. „šrot“ od DB). Pokud by středočeský objednatel chtěl, daly by se Švejky předělat na normální motorák, po dvouhodině napásmovat do… Číst vice »

Petr

Zatím se mlčí i i o výsledku studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun/Hořovice, je půlka února a konečný výsledek měl být začátkem roku. Zatím jediné co se řeší je stavba P+R na křižovatce Dubenec-Skalka a vytvoření páteřní autobusové trasy Příbram-Praha. Již dnes ve špičce jede 30 spojů. Takže to vypadá na autobusové vlaky, jak někde v Austrálii. Zde video Dubenec Skalka v 47 vteřině https://www.facebook.com/KrajskyUradStredoceskehoKraje/videos/288176785213295/?t=47

Miloň

Ve skutečnosti jsou ty Ex beztak velmi kontraproduktivní, protože stavící R jsou jen o 11 minut pomalejší a reálně je tato úspora Ex vyvažovaná soustavnými sekerami 10 a více min…

K.S.

To je v Německu fakt na železnici takové krize? DB problémy, propadající se tratě, až jedni Švýcaři napsali arkastický článek, nedostatek lokomotiv. Já chápu že teď v Evropě tak nějak jezdí co má kola, ale mít takový kritický nedostatek mašin, že se musí odříkat tolik spojů? To není moc dobré znamení a vyzitka.

Michal

No ony masiny jsou, ale nejsou zadarmo.
Co umel lowcostove Alex, Trenitalia nedava…

Arnošt

Výběrová řízení v praxi. Ušetří se sice nějaké peníze, ale výsledek je tento. Stejná situace je v ČR u autobusů. Hlavní kritérium je cena. A po podobném stavu na železnici zde nadšeně volají někteří jedinci.

dědek

Zřejmě nabídli nejnižší cenu o 1.5 euro. Se divím, že p.Sůra neobhajuje tento stav.

Petr Novotný

… a dál nic… jen soukromníci v realitě… když nemám, tak plno keců o problémech.

X 1

Petr Novotný
Já Vás vždy měl rád jako baviče.
Ani tentokrát jste nezklamal.
Díky, mistře.

Michal

Arnoste, vyndej si hlavu ze sve modre zadnice a pochop, ze vsude se nakupuji sluzby od vice konkurencnich dodavatelu a monopol statni firmy je cesta velmi nestandardni a neni duvod ji nasledovat.

Michal

Zejmena kdyz v tomto propade je situace dana velmi nestastnym prodejem provozovatele a jestli se nepletu, tak dalsi obdobi tam nebudou… A ten kdo tam bude, si to treba koupi u Kupce podobne jako Hamburk a nastanou sama pozitiva a socialni jistoty 😁

Skinheads & Punks united

Neproplácela to Škoda?

AAA

NASA? 🙂

Michal

Mně by stejně zajímalo jak takový železniční borťák funguje. Dva maníci v montérkách chodí po vlaku se štafličkama a otevírají panely nad dveřma a vrtají se v řídící jednotce / rozebírají vakuové toalety / vyměňují pojistky atd. za jízdy? 🙂

Vorech

Panove,dejte panu Surovi uz pokoj s tema vasema kecama o soukromnicich.Pokud vim,tak nejlepsi hospodar, je majitel firmy.U organizace jako je CD,CDC,CEZ,SZDC apod.,kde nikdo za nic neruci,rozhodnuti jsou na roky.Totalne nabubrelej administrativni kolektiv ze samym reditelem,…..Jako chcete zpatky komunismus?Jo,treba ma soukromnik problemy s technikou,se spolehlivosti apod.jenze on nemuze natahnout ruku k statu a rict dej!!!!!
Tak dejme vsem,kdo ze sveho,financuje svuj byznys,klid na praci.Pokud bude spatnej majitel,nevydrzi,pokud jezdi jiz nekolik let po sobe a investuje,asi to nebude uplnej ……!

Michal

Výrok o nejlepším hospodáři je nekompletní, správně je „nejlepší hospodář do vlastní kapsy je majitel firmy“.

Jarda Vopička

Proč nenasazují ČD soupravu objednanou MD až do Domažlic?
Proč netrvají na nasazení náhradních lokomotiv, např. 218 nebo na nasazení „své“ lokomotivy až do Schwandorfu? (218, 247?)
Proč takový šlendrián trpí BEG?
Paragraf 1?
Kupecké počty nevycházejí?

Martin

Napadá mi třeba protože takové nasazení soupravy by znamenalo dělat obraty soupravy bez řidícího vozu v Domažlicích a tím například navyšování zpoždění.

Kuba

Zatímco při obratu v Plzni uvedený problém nevzniká?

K.S.

Pokud, nevím, je v plzni přestup do jíné, nebo na bus, tak máte nějaký čas navíc.

K.S.

*Plzni

Kuba

Příjezd od Prahy: S:59, odjezd do Prahy S:00. Kde je ten čas navíc?
Jinak ty obraty s řídicím vozem taky nejsou nic moc – při každém obratu se přidá pár minut navíc a už je z toho 43 minut.

Tronda

A kde jste přišel na to, že mají v Domažlicích soupravu točit za minutu? Mají tam mít soupravy dvě.

Petr Šimral

Zde je potřeba si hlavně uvědomit, že počet schválených typů výkonných nezávislých lokomotiv se schváleným elektrickým topením na infrastrukturách DB Netz a SŽDC se limitně rovná jedné, tedy řada DB 223, ÖBB 2016, MTD 761. A zkuste si je sehnat… Za tyto stroje náhrada neexistuje, pokud by došlo k výpadku devíti z dvanácti strojů (lhostejno, z jakého důvodu), tak si s tím neporadí nikdo. EBA je ostrá, připomínám například kompletní odstavení řady 605 a 612 před pár lety. Kdysi dávno i český DÚ přistoupil k předběžnému opatření na zákaz provozu Hv, známější je řada 843, ale chtěl bych napsat o… Číst vice »

Bram

Takže jediné řešení z marastu je nechat si schválit řadu 218 i na provoz po síti SŽDC…

železničář v důchodu

A měl by příště po problémech s DÚ ČR i Jirka Mužík …

X 1

Ž v D
Myslím, že k tomu stejně časem dojde.
V čím dál větším množství, se začínají objevovat na trhu ojetin.

železničář v důchodu

Mně to rozhodně vadit nebude.

Michal

Nepomohlo by to úplně pro tento případ, ale na základě čeho jezdily brejle do Sigmundsherbergu? Tam se netopilo, nebo to nevadilo?

Petr Šimral

Řada 754 jezdila nejenom do Sigmundsherbergu, ale taky z Bratislavy do Vídně. Předpokládám, že lokomotivy normálně topily 3 kV= (kolejové obvody stejnosměru nevadí). Jak to bylo vyřešeno zákonně nevím.

Michal

Tak když jde Vídeň, proč by nemohl jít Schwandorf. :- ) České i italské vozy budou topení 3kV ovládat, teď ještě takové detaily jako zabezpečovač… 🙂

Petr

Kolik dieslových lokomotiv vlastně teď na lince jezdí a kolik jich má jezdit?

Petr

Takhle to dopadne i u nás když budou jezdit soukromníci.

Michal

Ano! To vidime na lince do Ostravy, ze?
Jste troll, nebo neco hulite?

Gremli

Však to tam taky už vidíme…Leošek hezkou dobu nejezdil vše, co měl…stačila jedna nehoda.

Michal

To je bohužel Leoškova volba – nejezdí v závazku a oběhy konstruuje na krev.

Hans-Jurgen

Příklad v praxi soukromníka na kolejích:-D

Tronda

Jakého soukromníka? Zjistěte si aspoň fakta než začnete plácat nesmysly. U takových jediných správných ŽSSK je odříkání desítek vlaků pro nedostatek provozuschopných vozidel každodenní realitou a někdy je ani nenahradí NAD.

asdfrb

Dnes napr. na rychliku Banska Bystrica – Zilina R 946 Fatra 812 + privesak. Planovane radenie 1×1.trieda a 4×2. trieda. 28.1. tam tiez isla len 813. Obcas na R6xx nejde restaurak. Popripade na R6xx chybaju 1,2 vagony oproti planovanemu radeniu. Nech sa paci. Trat Banska Bystrica – Stiavnica. Od 2.1 – 7.1 NAD koli prevadzkovym dovodom. V preklade nemame tam co poslat. https://www.aktuality.sk/clanok/653238/pre-nedostatok-lokomotiv-nasadili-na-trat-do-banskej-stiavnice-autobusy/ Potom tu mame zase Banska Bystrica- Banska Stiavnica NAD od 29.1 – 5.2. prevadzkove dovody. Asi sa nieco posralo, takze NAD tu mame znovu od 7.2 – do odvolania. Citaj, zase nemame cim jazdit a dufame, ze… Číst vice »

asdfrb

Takze tragedia ci ako to nazvat v podani ZSSK pokracuje. Dnes R 946 Zvolen – Zilina schytal vo Zvolene zo 2 hodiny meskania z dovodu cakania na rusen. Vo Zvolene nebol ziaden rusen, ktory by ten vlak do Ziliny odtiahol.

Tronda

A přitom ve Zvolenu není žádné depo, kde by se našel náhradní, jako bych to slyšel: „Soukromník nemá zázemí, když mu klekne mašina, tak nejede, nemá depa, údržbu, atd., něco takového se u hodných státních drah nemůže stát.“

AAA

Dopravce patřící z většiny italským státním železnicím 🙂

Tronda

Ostatně, proč má cestující do Domažlic v námi dotovaném spoji zajímat problémy subdodavatelů dopravce ČD, který není schopen zajistit adekvátní sv a nasazuje 842+954, přesto, že dostal řádně zaplaceno.

Kirschner

Počkáme si kvalitní a bezvýpadkový provoz napřímo a bezsubdodavatelů od nového jř. To se pomějeme a Tronda též. Jistě bude hýkat blahem.

Martin

ČD s DLB musejí spolupracovat na základě mezistátní smlouvy vyjednané BEG a MD ČR. Takže tak.

Zapa

Určitě nebude problém to dát třeba RJ , akorát nevím jestli s tím budou souhlasit soudruzi v Bavorsku.

Josef22

A RJ vezme ty lokomotivy kde?

Zapa

Nevím jestli jsem byl pochopen.😉

železničář v důchodu

Těžko – když jste to napsal tak nejasně, jak jste to napsal …

Zapa

Možná to bylo schválně . 😉

Jirka

Od noveho grafikonu snad konecne CD s nemi spolupraci ukonci. Pac ze strany Nemcu je to fakt ostuda. Jsou schopni poslat jen tri vozy, z toho dva italske s nefungujicimi dvermi, popr. jim tam nejde topeni, svetla atd. Jezdivam temi expresy a opravdu ZLATE Ceske drahy proti nim. Nemluve o tom, jaky bordel Nemci casto ve vlacich v Cesku delaji…

Kirschner

Pěkně se rouháte a ještě sem napsat „ZLATÉ České dráhy“. Uff to nejde, ne sem.
Kucí Trondo a Petře.r na něj!

Michal

No a když to ukončí, tak se stane co? Přestane jezdit vlak do Mnichova, nebo se bude přestupovat?

Ondra

Pro počty cestujících ve vlacích v přeshaničním úseku by stačil i minibus.

Jackub

Krásně to ukazuje, jak „důležité“ pro Němce toto spojení je a jak nás vnímají…

Michal

Pro Němce to spojení moc významné není a asi se tím ani netají.

Alex

Jezdím často a hodně lidí to využívá. Zejména cizinci….

Aslanex

Zase ti zlí soukromí dopravci…
… vlastně, počkat, on je to státní dopravce. Jejda.

Tronda

No a zajišťuje síťový efekt v Itálii, stará se o babičky na Sicílii a bla, bla, jako bych to slyšel…

čecháček

A hlavně ty šukafony s hajzlíkama na lokálkách pod Etnou a Vesuvem 😉

MPE

No shodou okolností jak Cimcumetnea, tak Circumvesuvianam nejsou součástí FS. Obě jsou zřizovány přímo regiony (Sicílií a Kampánií). Na Circumetně jezdí od r. 2017 nové motoráky (pravda polské Newagy…), na Circumvesuvianě EMU domácí provenience (AnsaldoBreda, r.v. 2008-2009) https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Circumetnea https://en.wikipedia.org/wiki/Circumvesuviana Tím ale nechci nějak obhajovat FS – koneckonců jako víceméně všechno v Itálii fungují hodně rozdílně na severu, ve středu země, a na jihu (sever OK, střed jakž takž, na jih od Říma -jak říkaji sami Italové – Republica Bordello…). Samotný Alex/Länderbahn mimochodem prošel zajímavým vlastnickým vývojem – od ryze soukromé Regentalbahn, přes částečné státní vlastnictví přímo Bavorskem, intermezzo s Arrivou… Číst vice »

Zapa

Ono ani tak nejde o to, jestli je to soukromník, polosoukromník, nebo státní. Jde o to, že se něco vysoutěžilo a zatím to moc nefunguje.

Y.K.

Asi zase někdo zapomněl na sankce. Každá smlova má mít sankce při nedodržování podmínek.

Tronda

Ale vždyť to je jediná správná dráha z Itálie, to je jako pohoršovat se na odřeklým vlakem ČD, aby vám za trest soudruzi nesebrali fipku.

Zapa

Já vím komu to patří, ale tady se to přetáčí do té roviny, že český moloch ochotně spolupracuje s italským molochem a vlastně si za to může sám. Bavoráci si zvolili to co si zvolili. Jestli by tam byl lepší „echt soukromník“, těžko soudit, ale třeba bysme se v případě těch samých problémů dopátrali k tomu, že za ním stojí zase jiný státní moloch…

Kirschner

No nevím jestli budete „tímto“ pochopen. Ten ze zásady nechce. Vždy si to přetočí do té své správné nemodré roviny. Historicky to bylo asi nějak tak. Nejspíš se mu nechtělo čekat u uslintaného okénka z dob Rakouska-Uherska a sedl si do modrého vlaku bez. Pak došlo k velkému problému. Váš kolega (tuším že jste od národního) požadoval zaplacení jízdného „s“ poplatkem navíc a bylo vymalováno. Pan průvodčí mohl být razantnější a milého Trondu poslat bradou rýt pešunk. Jinak nechápu tu absolutní nenávist ke všemu modrému.

Zapa

Také to může být odejitý ( jakýmkoliv způsobem) bývalý zaměstnanec. Možností je plno. Nemám rád extrémy z obou stran, i když se tu určitě dovím, že zastupuju ten modrý.

Tronda

Modrým gumám došly argumenty, tak jen vztekle dupou nožičkama a snaží se odhalit třídního nepřítele, přece si nenechají rozvrátit ten zaprděnej rybníček jediné správné dráhy!

Kirschner

Vy jste fakt slušnej exot. 🤔

Zapa

Klidně necháme, ale jen od lidí kteří na to mají. 😉

Josef22

Popravdě, byla otázka času, kdy tahle situace nastane.
Nicméně svádět problém na sněhovou kalamitu, která byla před cca týdnem se mi zdá jako dobrá výmluva…

Michal

Tak za ty roky co k nám ER20 zajíždějí, tak je to snad poprvé, kdy ne provoz omezen kvůli nedostatku provozuschopných lokomotiv.

Martin

Ani náhodou poprvé. Loni se „jenom“ čekalo pravidelně 60-120 minut v Plzni na obrat od zpožděného mnichováku a DLB si pořád pronajímají raguliny, aby měly vůbec čím odjezdit výkony.

Michal

A dokonce tím nerozhazovali jen uzel v Plzni, ale i Schwandorf… Zkrátka s Landerbahn pod Italy má BEG poměrně velké starosti… (a vyřešit se mu to nepovedlo)

Alex

Chtěl bych vás vidět jak byste to rychle všechno opravil

noerf

Alex: Primární problem vidim v neefektivitě těchto spojů, kdy v trase Praha – Mnichov provozuji DB raději autobusy. A současný stav tratě od Plzně na státní hranici dává tušit, že zatímco pro ČD jsou tzv. západní expresy pouze diky objednávce MD dobrý kšeft pro Alex je to linka o ničem protože němci nedotuji mezinárodní expresni dopravu.

Martin

Víte, ono by do FIW vlaky jezdily. A do Domažlic taky. Takže jde jen o využití toho, že spojení těhle dvou celků dá vzniknout přímému spojení Praha – Mnichov, byť ano, v režimu interregio.

noerf

Martin: Zastávám názor, že expressy Praha – Mnichov budou efektivní při vybudovani elektrifikovane dvojkolejne tratě alespoň na 160 km/hod z Plzně na státní hranici. Do té doby to nemá valný smysl. Což pomůže i přepravě nákladu po kolejich.

Martin

Jasně, ale když by tam nejezdilo nic, tak mimo výše napsané přijde JASPERS a bude tvrdit, že „výkony jsou nereálné“, jako teď v Bezpráví.

Oldřich Sládek

A v Domažlicích přepřáhneme do páry 😊

Petr Šimral

To nebyla zase taková legrace. V roce 2004 jsme žádali IMC, ať nechají 475.111 na ohni, protože na rozdíl od 716.505 byla zapsaná v Dodatkovém ujednání pro trať Česká Kubice – Furth. A přitom 716-505 byla schválená na obou infrastrukturách. ČD ale svěřepě trvala na zápisu (tenkrát ještě SŽDC neexistovalo).

Kuba

Pro Alex to není o ničem, protože to dostanou zaplaceno jako regionálku.

Martin

V první řadě třeba podmínkami výběrka jinak, než jenom na cenu.

Tronda

Ale vždyť v Bavorsku vyhráli jediné správné Italské dráhy, tak včem je problém. Přece byste nechtěl fuj fuj soukromníka?

Michal

Ony to nevyhrály, ale převzaly to vyhrané… bohužel…

Josef22

Alex: Tohle ale není jenom o opravách.
Už jsme zase u toho, že dopravce nemá dostatek provozních loko už od začátku doby, co se začal podílet na provozu Mnichováků.
Kdyby měl dostatek, tak se tyto potíže nedějí.
Vsadím se, že MÚ bude prodloužená ještě do příštího týdne, protože pokud se jedná o něco závažnějšího, tak se to nestihne opravit do 48 hodin ani náhodou.