Dopravci Železnice Zprávy

Některé vlaky jsou plné, České dráhy posilují kapacitu dálkových spojů

Lokomotiva Vectron v čele dálkového vlaku ČD. Pramen: České dráhy
Lokomotiva Vectron v čele dálkového vlaku ČD. Pramen: České dráhy
V posledních dnech vlaky na některých linkách kapacitně nestačily a na dráhy se snesla kritika

České dráhy dnes zareagovaly na rostoucí poptávku po cestování a začaly posilovat dálkové vlaky o další vagony. Soupravy byly na začátku nouzového stavu výrazně zkrácené a jízdní řád prořídl. V posledních dnech však vlaky na některých linkách kapacitně nestačily a na dráhy se snesla kritika cestujících. Deník Zdopravy.cz na to upozornil ve čtvrtečním článku.

„Na některých dálkových linkách Českých drah v posledních dnech kontinuálně roste počet cestujících a stávající upravené řazení souprav už kapacitně přestává stačit,“ uvedly České dráhy v tiskové zprávě.
Dodatečné vozy navýší kapacitu nejvytíženějších spojů zejména na linkách z Prahy do Děčína, Chebu, Českých Budějovic, Železné Rudy, Havlíčkova Brodu a na Slovácko.

Od 17. prosince také ČD plánují obnovit dva páry Valašských expresů v úseku mezi Prahou a Olomoucí. K navýšení kapacity dopravce přistupuje i u regionální dopravy, kde se postupně obnovuje původní řazení. Týká se to zejména příměstské dopravy kolem velkých měst.

„Na začátku listopadu, kdy platila nejpřísnější opatření, jezdilo našimi vlaky průměrně 25 procent běžného počtu cestujících, po částečném rozvolnění pak došlo k nárůstu na zhruba 50 procent. Vytíženost spojů se tak mírně, ale kontinuálně zvyšuje. Proto obnovujeme spoje. S ministerstvem dopravy jsme se dohodli, že ode dneška navýšíme kapacitu na dalších frekventovaných tratích. Týká se to prakticky všech relací ve směru z Prahy. Tyto posilové vozy nabídnou až 4 500 dodatečných míst k sezení,“ sdělil nový předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik.

České dráhy od 13. prosince dále posílí spoje na lince R9 Praha – Havlíčkův Brod – Brno a další vybrané komerční spoje na lince Ex1 mezi Prahou a Ostravou. „Obsazenost všech vlaků monitorujeme na denní bázi a v případě potřeby jsme připraveni zařadit do vybraných vlaků posilové vozy,“ doplnil člen představenstva ČD Jiří Ješeta.

Větší kapacitu budou mít od 11. prosince 2020 některé vytížené dálkové vlaky na těchto linkách (pramen ČD):
• Ex1 Praha – Ostrava, až 480 dodatečných míst;
• Ex6 Západní expres Praha – Plzeň – Cheb, až 800 dodatečných míst;
• R16 Berounka Praha – Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín (na této lince budou řazené posilové vozy s 320 dodatečnými místy k sezení a zároveň od 11. prosince odpadne přestup do motorové soupravy v Klatovech);
• R17 Vltava Praha – České Budějovice až 960 dodatečných míst;
• R18 Slovácký expres Praha – Olomouc – Přerov – Luhačovice / Veselí nad Moravou, až 320 dodatečných míst;
• R20 Labe Praha – Ústí nad Labem – Děčín, až 1440 dodatečných míst.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lesan

R11 nic? Tři vozy jsou u mnoha spojů už delší dobu málo, o úplném zrušení některých spojů a 4h díře ani nemluvím.

Karel Jezbera

Já tohle nechápu. Epidemiologická situace se každým dnem zhoršuje a lidé jezdí čím dál více… Lidé by teď měli především zůstat sedět doma na zadku a nikam nejezdit. Pak se ty vlaky nebudou muset posilovat. Plánovat například sjezdové lyžování na horách je v tuto chvíli hotové šílenství. Vláda by měla urychleně opět všechno zavřít. Obávám se ale, že včera již bylo pozdě. Kdo chce nyní sportovat, tak může běžkovat nebo jezdit na kole. Ale tak, aby k tomu nepotřeboval ubytování, tzn. pouze v blízkosti svého bydliště. Ve Francii to udělali dobře, podle stupně nebezpečí se mohou lidé pohybovat v rádiusu… Číst vice »

Martin

Já tohle chápu, například pro studenty je teď povinné se účastnit zkoušek, zápočtů a laboratorní výuky. V neděli co jsem jel tak to opravdu nevypadalo na to, že by ta kupa lidí jela na dovolenou nebo za sportem.

Josef Trögl

Přesně. Navíc přišel pokyn z akreditačního úřadu, že nemáme svévolně přecházet ne on line výuku, když máme povolenou prezenční. Takže prváci do 20 lidí do školy musí a my s nimi.
Pro vyuku je to samozřejmě lepší, ale riziko se zvyšuje. A navíc VŠ učitelé nespadají do plošného testování.
Vláda v tom ma neskutečný chaos.

Novotny

A vy sedite doma na zadku? To mate zadelano na obezitu, psychozu a dalsi onemocneni nez jen koronarirus, ktery nechytnete. Chapu ze to je tezke, ale neni preci cilem zakazovat mobilitu a ekonomickou cinnost lidi jen na ukor kovidu. Ztrat pak bude mnohem vic a to nemyslim lidske zivoty, ale vseobecne mezilidske vztahy.

Karel Jezbera

I když jsem doma, tak na zadku nesedím. To dělají pouze neodolní lenoši. Denně cvičím a jezdím na cyklotrenažeru, když to teď venku není ono. Tady je právě potřeba zakázat téměř veškerou mobilitu. Aby se to dalo udělat, je nutné zavřít úplně všechno a nechat pouze nezbytnou potravinářskou výrobu a energetiku, jak to udělali na jaře v Itálii. Jakákoliv, ani individuální mobilita není žádoucí, pokud vede k setkávání lidí. Je potřeba zapojit jak policii, tak armádu a rozparcelovat republiku do uzavřených buněk, aby nebyly možné mezikrajské vazby. Na hranicích krajů prostě budou checkpointy. Pokud se toto udělá, tak za měsíc… Číst vice »

Jiřík

Posilujte raději svůj mozek, ať máte lepší úsudek.Nečtěte Seznam a nesledujte TV

Karl vB.

Pán je zřejmě rentiér, který nemusí jezdit do práce, nebo obstarat staré rodiče….

Asi se musíme naučit žít nejen s Koronou, ale i s militantními demagogy typu Jezbera.

Jackub

Tak si takhle přežívejte sám, ale nenuťte své názory ostatním, kteří chtějí žít. Takto všem vezmete 3 roky života a jeho zbytek jim zničíte totální ekonomickou katastrofou, kterou by vaše opatření za ty 3 roky napáchala a spustila. I kdyby došlo na nejhorší scénáře a zemřelo 50.000 lidí, jak by k tomu přišlo zbývajících 9.950.000 obyvatel této země??! Vidíte v tomto drastickém nepoměru nějaké ospravedlnění pro vámi navrhovaný postup?

Gwann

Tenhle kriminál si zavadejte někde jinde.

Marcel Pánek

Trolling

Gwann

O dementech mluvíte Vy, Panku.

Na vyjádření…ze recept pane Jezberuv…je zaváděním kriminálu…není nic zavadneho. Ze Vy s tím máte problém je důkazem, co jste Vy zač.

Milan

Ne že bych s vámi vyloženě nesouhlasil, ale doby, kdy lidi jezdili lyžovat na hory vlakem jsou už dávno za námi.

Tomáš

Jezdíme. V pohodě a v klidu.

Cestovatel

To by třeba Slovácký expres musel aspoň občas jezdit včas bez zpoždění.

Lumiere

Těmi vlaky jezdí především lidé do práce nebo do školy. Fantazie o plošném home office se sice dobře poslouchají, ale v praxi jsou nereálné i pro nemalou část kancelářských.
Není každý programátor,aby mu stačilo přijet jednou měsíčně na pár hodin týmového meetingu a pak zas mohl na měsíc zmizet domů.

Whef

Je spousta práce, co se na dálku dělat nedá, ani to zdravotnictví, lidem co můžou papírovat odkkuli je dost a nebo kdo bere důchod, může být doma, i když jak bylo psáno pak to nechce číst noviny a seznam, v zájmu zachování zdravého rozumu. 🙂 Taky si myslím, že následky budou větší než, nemoc samotná, ale to uvidíte časem. Nebude na nic ani na dopravu a jiný vyšetření. Si neuvědomujete, že všechno je propojené.

Jiřík

Žádná pandemie tady nebyla a není, jen mediální hysterie za účelem vystrašení populace tak, aby byla svolná k „vakcinaci“.Mrtví i „nemocní“ jsou navyšováni podvodnými čísly.Je to celosvětový podvod.Bohužel mi to pan Sůra neschválí, média jsou určeny k vyděšení obyvatel….Milý pane, na Covid určitě neumřete, možná tak z úzkosti z této podvodné nemoci.

Tom0123

Asi žijete ve strachu z mediální bubliny. Doporučuji používat mozek…

Miky

Sedte si na zadku sam, i s tim vasim covidem, ale nechte ostatni zit. Pokud budeme kvuli kazde chripce delat takova nesmyslna opatreni, tak za chvili chcipnem hlady. Neni to proboha mor ani cholera, to se vsichni uz docista zblaznili?

Gwann

Takže vláda může rozhodovat jako banda diletantu, viz léto i to by rozvolneni teď.

Ale my budeme poslouchat jakýkoliv nesmysl si vymýšlí.

Na jaře jsem 5 týdnů dřepěl sám doma, bez lidí. Vysledek? V létě se nesměly zkazit dovolené, pak měly být volby, tak jsme to nechali rozjet.

Jsem ochotný ty nařízení respektovat, až zmizí tenhle spolek dotacnich zlodějů, populistu a popletu.

Gwann

PS: nikam nelezte a sedte doma. Ale nechtějte aby vám pošta něco nosila aj.

Zdeněk

Díky, ale pozdě… Ve vlaku už mě dloooouho nikdo neuvidí, ani když skončí korona !

MichalN

Jste reprezentantem predikce, že obnovování ztracené důvěry v bezpečné cestování i dlouho po koronáči bude obtížný úkol a těm markéťákům, co na tom budou pracovat, nezávidím. Navíc se dají očekávat takové radosti jako redukce spojů či kapacit, resp. v zájmu udržitelnosti „toho, co před koronáčem bylo“, bude nutné přistoupit k citelnějšímu navýšení cen jízdného atp. To je něco, co zastáncům omezování mobility – jako výše pan Jezbera (a příznivcům roušek) absolutně nedochází. Je zaděláno na průser do budoucna, nejen v oboru veřejná doprava.

Frantisek

Jenže mobilita by měla být jen pomůckou, nikoli cílem. Určitě není nutné dotovat infrastrukturu pro to, aby stejné věci odjinud byly levnější než domácí, nebo aby lidé cirkulovali podle toho, kde jsou zrovna vyšší mzdy, a k tomu jsme si všichni platili drahá vyšetření a pilulky tam, kde by stačilo trochu šetřit životní prostředí. Nicméně, ve stejném zájmu pak není přesun většího množství přeprav stejným směrem do aut, protože pan Zdeněk sice možná neumře na koronu, i když skončí, ale pokud nepojede na kole či lyžích anebo nepůjde pěšky, patrně vytvoří více škodlivin sobě i ostatním, než kdyby použil veřejnou… Číst vice »

nedulezite

To už tu všechno bylo. Sestupně v čase to byly třeba umístěnky, totální nasazení nevolnictví a otrokářství. Ale nebojte se, přípraváři zeleného údělu na dosažení lehčích stupňů omezení již intensivně pracují. K těm tvrdším to pak půjde snadno samospádem.

Gwann

Tak se připravte na mýtné na vjezd do center měst a zdražení parkovneho. Pod oknem nechci vaši plechovku vidět jen proto že se bojíte vlaku. Ty škodliviny mi asi škodí víc než slavný COVID. Jakkoliv i COVID je šílené svinstvo

MildaIV

Chápu to dobře, že 80míst je jeden vagón navíc a 320 znamená že to stihne za den 4x projet?

medical_examiner

Především to znamená, že se nasadí určité množství béček…
Neboť ČD udělá chybu v tom, že místo s Bmpz přišla s Bmz…

-TR-

Nikdo tím nejezdí. Je třeba všechno zrušit! 😀 😀 😀

ros

Kdo je ten pan Nikdo ,nějaké krycí jméno politika,kvuli kterému by to mělo jezdit.

Lumiere

Chápu ironii, ale dost mě děsí, že tahle by se mohla změnit v krutou realitu.

Michal

Nikdo tím nejezdí… A proč je tedy dnešní R15 naprosto narvaná? Ono dát v pátek odpoledne 4 vagony z Prahy směr Ústí je fakt málo!!

Mates

Redukce vozů popřípadě i R vlaků je v gesci MD a to nařídilo šetřit (viz odpověď co jsem dostal na mail).
Už přes týden je stav, kdy studenti jezdí ve velkém, ale je to nezajímá.
Opět vidím dvojministra a chce se 🤮

Jaaa

Přesně tak, za tohle může OPĚT MINISTERSTVO DOPRAVY a nikdo jiný. Ti, kdo o tomhle rozhodují, opakovaně naprosto selhávají = už mají být degradováni nebo obejiti. Ale vzhledem k jánabráchismu to samozřejmě nejde, že.

Partneři

Škoda transportation