Dopravci Lidé Železnice

Prořídlé rychlíky Labe jezdí do Prahy plné, dráhy posílají cestující do 1. třídy

Nálepka MD na rychlíku Českých drah. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nálepka MD na rychlíku Českých drah. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Kvůli omezenému jízdnímu řádu začínají být některé spoje přeplněné.

Covidové osekání železničního jízdního řádu se tento týden na některých spojích začíná projevovat přeplněnými vlaky. Deník Zdopravy.cz získal poznatky o situaci na rychlících Labe, které jezdí mezi Děčínem, Ústím nad Labem a Prahou.

Rychlíky Labe jezdí během nouzového stavu ve dvouhodinových intervalech místo hodinových a změnit se to nemá ani s příchodem nového jízdního řádu. Rychlíky obsluhují i Roudnici nad Labem, Hněvice a Kralupy nad Vltavou, odkud řada lidí dojíždí do Prahy denně.

„Především ranní vlaky do Prahy jsou v posledních dnech velmi plné, nejpozději od Kralup už lidé stojí v uličce. Personál je přesunuje z 2. do 1. třídy,“ popsal deníku Zdopravy.cz kolega novinář. Podle něj nelze ve vlacích dodržovat doporučené rozestupy.

Vyjádření Českých drah

V návaznosti na průběžné změny v zařazení Česka do jednotlivých stupňů protiepidemického systému lze nyní očekávat kolísání poptávky cestujících. Redukce dálkových vlaků a úpravy kapacit jsou z naší strany realizovány na základě vývoje poptávky a u vlaků v objednávce státu také samozřejmě po dohodě s objednatelem dálkové dopravy, tedy Ministerstvem dopravy. Vývoj frekvence cestujících v jednotlivých vlacích analyzujme na denní bázi a v co nejkratším možném čase kapacity vlaků dle potřeby navyšujeme. Stejně tak postupně vracíme dočasně omezené vlaky, které se s ohledem na vývoj poptávky a zajištění základní dopravní obslužnosti ukáží jako nezbytné.

Se změnou jízdního řádu v neděli 13. prosince dojde současně na lince R20 k navýšení kapacity vybraných vlaků.

125 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans

A co čekali ti cestující? To jsou typické výmluvy, vždy znova opakují starou moudrost, že: Kdo nechce hledat řešení, ten hledá výmluvy. A Covid 19 je jen samotný vlastní záminkou k vymluvam. Jsou lidé, kteří nemají řidičák a nějak se do cíle MUSEJÍ dostat! A pro ty je mnohde jediným způsobem vlak! Takto opět vidíme naprostou NESCHOPNOST služby státního molochu reagovat na situaci. Bude zajímavé sledovat, kdy a za jakých okolností se věc zlepší.

Hynek

Pane Sůro, napsal byste i článek o absurdní kapacitě na R8? Polovina spojů nejezdí a zejména minulou neděli na podvečerním spoji, kdy cestovali studenti na internáty a koleje, jely 4 vozy, v nichž bylo celkem těsno. Respektive minimálně v těch třech vozech druhé třídy pojmenovaných Standard Low-cost.

Jiri

V nedeli jsem s tim jel do prahy a jsem si pripadal jak nekde v Bangladesi, kde lidi cestuji i na strese. Tak plny vlsk jsem jeste nikdy nezazil a povazuju to za absolutne fatalni fail pri boji s Covidem. Na jedne strane se zakazuje svarak na namesti, ceka na kosiky v obchodech a zaviraji hospody a na druhe strane se omezuji vlaky, aby byly natriskane jako nikdy predtim. To je opravdu na hlavu.

DJ TRAIN

Velka vacsina ludi (nehovorim za seba) na opatrenia s prepacenim presne to….a ideme sa tu hrat na odstupy atd….. dopravcom ani krajom nebude nijak extra – resp. s ohladom ku koronastratam temer vobec kompenzovany vypadok cestovneho…. a tu bez ohladu na coronu si treba polozit aj otazku B— kto to zaplati a hlavne z coho? Po corona krize nie len CR a SR si myslim, ze budu na statnej i lokalnej urovni riesit ekon. prusery a to uz bude iny level

Pav

Ať vyřadí vozy Bee272 a Bee 273. Plýtvá to místem

Lesan

Vy jezdíte v Béčku po osmi v kupé? Až na nějaké školní výlety a vodáky je reálná obsaditelnost osmimístného kupé tak šest míst, zbytek už radši stojí. Bee272 a 273 jsou pro cestující docela dobré vozy, právě díky prostornosti a různorodému interiéru, kde si každý vybere, co chce (kupé, velkoprostor, polo-kupé). Jen je zabíjí pojezd, který zůstal bez větších úprav a absence klimatizace, takže je to pořád jen Béčko s lepšími sedadly.

Dana Červeňáková

Z

Dana Červeňáková

6.12. v 19:30 jsem byla na kolínském nadraží a jet do Prahy rychlíkem. Celý vlak byl plný že lidé stáli v uličkách tak i u dveří, zahlédla jsem i rousku co měl člověk pod nosem. Pockala jsem na dalsí vlak a to samé , byl plný a v metru na hlavním nadraží byly vagony tak plné ze se dalo vstoupit do vagonu . Intervali metro po 10 minutach . Ale vláda má ohledny někde u front před obchody nebo restauraci. Očividně vidí problém s coronou jen v obchodech a v hospůdkách. Školy zavírají a otvírají. To je ingelitního charaktera který… Číst vice »

Zapa

Rouška pod nosem? 😀 To má půlka vlaku…. Pak jsou borci, kterým to kouká z respirátorů. To už vůbec nechápu, proč do toho tedy vůbec investovali.

DJ TRAIN

respirator zozenies v Pha aj za 20 kc v pohode… len to ho treba nosit max 2 dni a potom vymenit… maju ho pod nosom len tí jedinci, co respirator nosia tyzden az mesiac niekedy navlhnuty a neni to pre nich ochrana ale skor kvalitna biofarma a tym, ze je navhlnuty a predychany, davaju ho pod nos…. ——- inak dycha sa cez neho pohodlnejsie ako cez rusko…. rusko nikdy viac…

Rusko alebo respirator pod nosom vzhladom k tomu, ze patrim k ohrozenym profesiam ( nie zdravotnictvo) beriem za mna ako absolutnu bezohladnost jak k mojim kolegom, ale hlavne klientom

Tonda

přes alliexpres se dá sehnat v závislosti na počtu objednaných kusů i kolem 8-10kč.Bohužel to trvá přibližně měsíc než dorazí a teď při té štvanici na doručovatele možná i déle

Bob

Jojo, Rusky a Rusáci jsou v nošení roušek nejméně zodpovědní, pravidelně to v Praze pozoruji, že Rusáci nosí roušky v MHD jen pod nosem daleko častěji než Češi, na zastávkách si je vždy sundavají i z pusy.

KnihoTlama

Pokud někdo cestuje ve vlaku bez roušky, tak s takovým v jednom vagoně necestuji.

Jaaa

Chodíte pak pěšky?

Marty

Přesně uvažování vlády a ministrestev. Uzavřeme hospody kde sedí třeba jen 5 lidí , ale zároveň zkrátíme vlaky kde dojíždí lidé do práce atd.

Šejdr

Nedejbože, aby si lidé po práci zašli na svařák na vánočním trhu, vždyť by tam mohlo stát i 10 lidí s kelímkem najednou. Alou do vlaku směrem domů, v uličce velkoprostoru zatím stojí jen 50 lidí, to je zcela bez rizika.

Jiří Kocurek

„Oni stojíjú? A prečo si tak ako nezesednú?“ přemýšlel premiér země.

Gwann

A že při číslech kde v Německu uvažují o úplném lock downu…jsme my rozvolnili…nemluvě…

PS: nejsem buh-vi-jaky obdivovatel Helmutu, ale bohužel měli ve většině věci za posledních 70let pravdu…narozdíl od našeho marasmu…

Meno

Odpověď je jasná – si na ministerstvu přečetli tu studii(pár desítek článků nazpět), že v hromadné přepravě se nakazí nejmenši procento lidí, tak nevadí, když lidi jedou jako dobytek hlava na hlavě…

Jirka

Jako vlakovy personal na te lince bych rad pripomenul, ze mnohe vlaky EC smer Nemecko a zpet jsou zruseny (udajne na zadost DB). A pokud tam jezdite casto jako ja, tak samozrejme ze pak ty vlaky chybi = o to vic lidi bude jezdit rychlikami.
A jeste jedna dulezita vec: Jeden pruvodci nemuze byt treba na 10 vagonu, takze posilit nektere rychliky o vic vagonu by znamenalo i potrebu vice personalu.

Chapu, ze nektere lidi stvou nacpane vlaky, ale bylo by fajn to nesvadet jen na CD.

Vnější pozorovatel

Vyřešíte si to ve firmě? Nebo proč by nás mělo zajímat co si o tom myslíte? Ať CD zjedna nápravu a hotovo, co čekáte?

Gwann

CD by dle mého klidně jezdilo, jen ministerstvo nechce…Protože nechce platit vyšší kompenzace…

Hodně štěstí

Tak tam dáme ten personál že zrušených EC ne?

Jiří Kocurek

A nebo z těch zrušených rychlíků, když předtím jezdily 2x častěji.

medical_examiner

Kolik je v této době reálná potřeba míst k sezení?
Myšleno při hodinovém intervalu..

Vnější pozorovatel

Ale ty musí být na prekazkach, dokud je ten COVID pak už to nepůjde, jasný ne?

Luboš Beneš

A třeba i ty vozy, ať se konečně jede v něčem pořádným….

Anonym ze severu

A kdo to zaplatí?

northys

uz budem splacet volebni darecek pro duchodce. par desitek jednotek zvladnem =)

Gejza

A jako vlakový personál hlásíte nadřízeným, že už jsou vlaky přeplněné? Objednatel dopravy to nemá jak objektivně zjistit, čili impulz k přiobjednání spojů by měl jít spíše ze strany ČD, ne?

Hodně štěstí

O to bych se nebál, že by to nepsali, když na ně řvou cestující.Ale u nadřízených to skončí a to bude vše bych řekl.

Kubin

Předvánoční období bylo vždy obdobím zvýšené přepravní poptávky. Na MD se asi letos rozhodli, že zruší Vánoce, teda co se týče kapacity vlaků. Děsí mě, že s tím očividně nikdo nekalkuloval.

Šejdr

Problém přenášení nákazy v přeplněných vlacích vyřešíme zavřením restaurací. Ano, bude líp.

Bob

Ono ve vlacích se to prakticky nešíří, protože tam lidi sedí s rouškami a hlavně zavřenou pusou, tj. cizí lidé se tam mezi sebou nebaví. A když má někdo zavřenou pusu, tak nemůže prskat mikrokapénky plné virů.
K šíření dochází hlavně na pracovištích, večírcích a v domácnostech, kde se lidé mezi sebou baví a prskají.
Ty restaurace by také mohly být bezpečné, kdyby tam platilo jednoduché pravidlo, že mluvit lze jen s rouškou. A obtěžuje to méně než jejich úplné zavření.

Honza D.

Proto se má dcera nakazila v MHD….. Tuto svojí teorii si strčte někam. Popřípadě si ji vytiskněte a zajděte covid free MHD na Palmovku, kde se s ní nechte vyfotit. Tamní fotograf dělá vynikající portrétní fotky.

Lukáš

Zrovna včera jsem jel mimořádně tímto rychlíkem první třídou v 8:12 z Roudnice nad Labem. Hned za Roudnicí průvodčí hlásil, že z důvodu naplnění kapacity mohou lidé do první třídy. V Roudnici jsem nastoupil a měl kupé pro sebe, po ohlášení jsem ještě před Hněvicemi měl v kupé 5 dalších lidí. 2 roušky pod frňákem a v bujarém rozhovoru prskající kolem sebe. Situace trvala až do Prahy. Průvodčí mi jako kompenzaci nabídl 30 Kč kupon, který nelze použít online, ale pouze na pokladně, na slevu na jízdenku. Sleva nejde mimochodem použít na již zlevněné jízdné, pouze na plné. Jestli si… Číst vice »

Mirek Zv.

Podle mě nemají vlaky za dotované ceny zajišťovat nadstandard. Takže první třídu bych zrušil. To je zkratkovitě řečeno. Nejprve bych 2 měsíce hledal průnik komerční ceny a dostatečného počtu zájemců, co by ji byli ochotni dávat. Pak bych to (na základě výsledku) zrušil.

Vnější pozorovatel

Hele tady jsi špatně, KLDR je na druhým končí sveta

Mirek Zv.

Já to neberu zas tak vážně, je to trochu provokace. Ale..napadlo mě to. Každý by rád rušil lokálky, ale třeba by se zjistilo, že prodělek na řazení první třídy je větší. Nevím, proč mi tady otloukáte o hlavu KLDR, když poukazuju právě na otázku, zda přerozdělování státních peněz pro tenhle účel je vhodné. Jestliže nejste ochotní se nad tím zamyslet a přijde vám to zcela ok, jste podle mě větší bolševici vy. Ale nehádám se, ve skutečnosti bych taky likvidaci 1.třídy asi nechtěl. A omlouvám se Lukášovi, tím příspěvkem jsem se volně inspiroval, není to reakce na něj. Samozřejmě on… Číst vice »

Lukáš

Mirku, v pořádku. Netuším a ani si nedovolím odhadnout jaké jsou náklady na provoz vozů 1. třídy vs. výnosy z provozu, tudíž do diskuze nemám co přidat. Nicméně ale ještě upřesním, že vlakem cestuji skutečně jen ve výjimečných případech (třeba jako v tu středu), kdy prostě nemám jinou možnost. Za 1. třídu jsem si připlatil z toho principu, že tam kde je méně lidí, je menší riziko případné nákazy. Vzhledem k tomu, že kvůli transplantaci jsem na silných imunosupresivech by pro mne případná nákaza mohla být poměrně nepříjemná věc. Nejde mi tedy ani tak o pohodlné cestování, ale spíše o… Číst vice »

Gejza

Jasně, takže my, kteří jsme si ochotni za trochu více místa, nebo stolečky se zásuvkami pro notebooky, nebo nejnověji za to, že v době epidemie nesedíme v narvaném kupé trochu připlatit, máme jezdit čím? My nemáme být klienty spojů objednávaných v rámci závazku dopravní obslužnosti? Na této trati žádné jiné vlaky nejezdí…

Luboš Beneš

Pravda je, že co teď jezdí na západním ex ty rakouské šroty, tak je 1. třída jako byznys v RJ. A také je pravda, že mít vagon pro 5 cestujících je luxus.

Tom0123

Typický názor bolševika, který nesnáší nadstandard, ale se svojí průkazkou si ho rád užije, až ji od někoho dostane. První třídou jezdím, protože cestuji skoro každý den a rád si připlatím za komfort a klid. Když bude jen dvojka, tak nejenže budu unavený z debilů s telefonem, kteří melou celou dobu kraviny do svýho telefonu. To raději půjdu do auta a kašlu na veřejnou dopravu…

Mirek Zv.

Hele, jsem plně platící cestující jako (snad) i Ty. Tak nevymýšlej kraviny.
Akorát já jezdím dvojkou. Nemyslím, že v jedničce jezdí menší debilové než ve dvojce a rušivé telefonování ve vlaku není zas tak častý jev. Takže by ses mohl zamyslet, jestli při zatížení dvojky 6 osob na kupé a jedničky 1 osoba na kupé skutečně pokrýváš náklady příplatkem 40%.
Ale je to jedno, já proti tomu nic nemám a nic nechci rušit. Co jsem jenom chtěl říct věcně je, že průvodčí jednal správně a zaslouží pochvalu. I když to udělal na úkor vašeho standardu.

Bob

Rušivé telefonování ve vlaku je bohužel častý jev a mě tito debilové bezohlední k ostatním spolucestujícím vytáčí.

Řiditel

Myslím, že to nebezpečné chování (pokud myslíte rouška pod rypákem), to byste měl vyčítat tomu, kdo tak koná a ne ČD. Jinak nechápu proč je problém přidat pár vagonů.

DJ TRAIN

Lukasi hlavne pravidla neurcuju CD same.. ale MD a CR ako hlavny akcionar vlastnik… kopat do CD nie je na mieste , ale do ich hlavneho akcionara — a osoby ktora do toho ma hovorit najviac multiminister( v preklade robim vsetko a nic poriadne) Havlicek

Matěj

Totéž třeba Praha-Plzeň, jezdí každý druhý vlak a má i méně vagonů.

Bob

Jojo, taky jsem nedávno tento vlak zažil tak plný, že se muselo jet na stojáka. Na druhou stranu mimo špičku to jelo prázdné.

Cestující

V tomto článků jde opět o kritiku ČD, ale ministerstvo objednává a dokud si ministerstvo nepožádá o navýšení kapacity, tak přesto vlak nejede.

noerf

U rychlíkům je zasmluvněná minimální kapacita. Nikdo nebrání přidávat dopravcům vagóny. Ale jestli je přidají je otázka na dopravce, zda-li je má volné (například zálohy) a zda se mu je vyplatí mít v provozu. Stejně jako doplnění personálem.

Jaaa

Chcete to samé i po soukromnících, nebo tady argument „objednatel nezaplatil“ najednou platí?

jan

To je v době kovidu docela blbé.

Víťa

Jeden velmi zaneprázdněný muž kdysi napsal: Piráti, místo kritiky se postarejte o to, aby váš primátor Hřib zajistil v Pražanům bezpečný život. Ať posílí MHD (!!), koriguje davy na náměstích, kontroluje dodržování pravidel v hospodách.

Čí ministerstvo že ty vlaky objednává? :))

Martin Liška

Když má někdo potřebu se v Kralupech cpát do plného rychlíku, místo aby seděl v osobním vlaku, který je pro tuto relaci primárně určen, je to jeho problém. Nebo mají jet z Děčína prázdné vagony jen proto, aby se z Kralup ten poslední úsek náhodou někdo necítil omezený ve své komfortní zóně? Totéž Beroun, Benešov…

jan

To je takový ten hloupý liberalizačně krajsko/státní pohled na železnici.

Cestující

Upřímně v Kralupech si sednu raději do rychlíku, než stavět osobákem v každé pr…

Krušnohorec

Třívozový spěšný vlak Praha – Louny je do Kralup plný, dále téměř prázdný. V Lounech vystupuje max. pět cestujících.
Ovšem průvodčí mi řekl, že ráno je plný již ze Slaného.

Jan Soukup

Martine, palec dolů. Takovou blbost už jsem dlouho nečetl. Ale na druhou stranu Vám děkuji za to, jak moc jste mě pobavil, Vaše hloupost je k popukání. Pro relaci Kralupy – Praha je primárně určen osobní vlak 😀 Takže bacha, až pojedete z Děčína do Kadaně, ať Vás ani nenapadne nasednout jinam, než do přímého zastávkového vlaku, ten je totiž „primárně určen“ 😀 A cestující z Prahy do Ústí taky nechť nasedají jen do zastávkového vlaku, neboť to tak Martin primárně určil 😀

Karel

Souhlasím, rychlíky Labe by vůbec neměly v Kralupech zastavovat. Jezdí jim tam ve špičce každou půlhodinu CityElefant, tak proč by se měli na příměstské lince cpát do už tak dost plných dálkových vlaků. Krušnohor tam také nezastavuje.

kubisek

On třeba nikdo nepotřebuje jet z Kralup (a z okolních tratí) třeba do Ústí, že. Labe je určeno pro obsluhu Praha-Děčín. Krušnohory Praha-Ústí-Podkrušnohoří. Logicky tedy mezi Prahou a Ústím nezastavují.

David

Ten přesun do 1. třídy (pokud je bez doplatku) je jednoduše prasárna.

Avlaky

Ale může za to ČD a ne cestujici

Iveta

No a co chcete od ČD? Roky do nich šiju at z Krušnohorů udělají skutečné rychlíky a výsledek? Dříve jezdila 1 třída celé áčko a to bylo plné,dnes 24 míst v 1 třídě a max 4 vozy v soupravě.Dříve jsem se dostal např. z Chomutova přímo do Liberce,Brna,Košic ,dnes do prdele .Hlavně ,že mám v kraji 7 dopravců ,ještě ,že alespon platí tarif DŮK a bude platit SJT ,no a na dálkovou dopravu dám z K.Varů Pendolino v úplně nemožných časech ,místo přes Ústí n l ,tak přes Plzen kde již jezdí západní expresy a ještě jej hodím do taktu… Číst vice »

David

Tak to šijete blbě, Iveto. Šijte do objednatele, ne do dopravce.

A. Mikulka

On není Iveta, on je Vláďa. Akorát není schopen si založit nick, tak musí používat manželčin.

Zapa

Ona ta potřeba chomutováků dostat se pravidelně do Liberce, Brna a Košic nebude tak velká, aby se nedalo v Praze přestoupit.

Zapa

V případě Liberce samozřejmě s přestupem v UL. 🙂

MartinS.

Dříve jste se dostal např. z Chomutova přímo do Liberce, Brna, Košic a to zpravidla jednou denně v čase, který možná vyhovoval Vám, ale nemusel vyhovovat nikomu dalšímu. Teď se tam dostanete zpravidla s jedním relativně krátkým přestupem a většinou každé dvě hodiny, takže třeba 7x denně. Myslím, že většina cestujících zvládne přestoupit. Navíc, má-li být železnice páteří veřejné hromadné dopravy, musí to jezdit často, v taktu a možností přestupů do dalších míst v uzlových bodech. To se vylučuje s přímými vlaky na dlouhé vzdálenosti.

MildaIV

Ty příme vlaky bych tak snadno neodsuzoval. Přestup odradí mnoho zákazníkú. Pro někoho je dúležitější frekvence, pro jiného pohodlí přímého spoje. A není to v přímém rozporu, relace múže být v základu obsluhována taktovou dopravou, která bude sem tam prokládána nebo alternována přímými spoji.

Krušnohorec

Plný Krušnohor jsem nezažil nikdy. Ale možná, že nedělní šestivozový R 615 z UL do Prahy již plný je.
Rychlík Valdštejn (přezdívaný Konrad Henlein) mi chybí.

Džamel

Jednoduché… Pro cestující dočasně zneplatnit PID a oni půjdou do poloprázdného slona…

David

Zapomeňte. Ty rychlíky v PID to nejezdí zadarmo. To si někdo objednal a někdo to platí.

Zapa

V úseku Kralupy – Praha to prázdné opravdu nejezdí a posílit to prakticky nejde.

kubisek

On by hlavně měl kraj objednat ve špičce další spěšňáky Kralupy-Praha (R44). Nemusí jezdit zrovna ze Slanýho.

Y.K.

Ouřadi hádají jestli je 4 os/15 m2 moc v krámech moc, jestli prodej bot zahájí koronaarmagedon, nebo jsou 4 hosté u stolu moc a dělají k tomu tabulky (každý týden upravované) ze které má nejeden provozní bolehlav a mezitím se doprava dostává do režimu hlava na hlavě a žádný vyděšený epidemiolog nebuší do stolu „tak to ne, to nám tady degradujete ta další opatření“!

Šejdr

Už se to řeší, Havlíček začne vstávat ve dvě a než se ve čtyři probudí Andrej, určitě na něco přijde.

Y.K.

Čau lidi!

Hodně štěstí

Bych tam všechny ty úředníky s ministerstva dopravy nahnal do těch vlaků, včetně Havlíčka ať jim to těm cestujícím přes roušku osobně vysvětlí.

medical_examiner

Chudáci lidi…

Zbyněk

Je pravdou, že vlaky Labe jsou někdy plné, hlavně mezi Kralupy a Prahou, pravdou je, že v posledním týdnu přidaly osobní vagón navíc. Holt ministerká kvalita. Třeba vložený spěšný vlak v čase odjezdu rychlíku mezi Ústím a Roudnicí nad Labem je také poměrně vytížen, takže poptávka po hodině by odpovídala.

Honza

Uplne stejna situace Vltava do Benesova. Patek, nedele – totalne natriskane, jen dva vozy dvojky + par kupe pro deti. Nechapu

Hodně štěstí

Či na tom nechápete. Prostě se musí šetřit, tak ministerstvo dopravy objedná méně spojů. A jestli se nevejdete, tak je to váš problém.

Lesan

Nejde jen o míň spojů, ale i o míň vozů. Vltavy jezdí běžně po hodině pěti až osmi vozové, teď jezdí po celý den jen čtyřvozové. Žádná reakce na zvýšení počtu cestujících, žádné posily. Stejně tak Rožmberky, jen tři vozy a ještě omezení (v sedle interval 4 hodiny!).

Hodně štěstí

Ja to myslel jako ironie. Samozřejmě celé omezení dálkové přepravy je padlé na hlavu.

Radiátor

Jojo. Plus ještě ten fakt že prořezali krom expresů u kterých je to pochopitelné i rychlíky z toho dělá vyloženě Hrůzinec.

Moudry Cynik

Nevim jak ostatni, ale ja si jizdenky do prvni tridy kupuju z duvodu socialni segregace a pokud tam drahy presazujou duchny a studenty z dvojky, je to neskutecna prasarna a cestujici s jizdenkami do jednicky by meli dostat odskodneni,minimalne jako kdyby v souprave nebyl vuz prvni tridyr razen.

ABC

čili voucher na 30 Kč? 🙂

Moudry Cynik

Plus vraceni rozdilu mezi prvni a druhou tridou, ne?

ABC

Ne

Moudry Cynik

Tak presne tohle mi tvrdil jeden pruvodci kdyz poslali D1 Expres bez jednicky a kdyz jsem napsal na CD stiznost, odpovedelimi, ze postupoval sparne, odebrali mu osobni ohodnoceni a me poslali voucher v hodnote rozdilu. Je to logicke, neposkytnuti zaplacene sluzby nemohou kompenzovat nizsi castkou,nez je hodnota neposkytnute sluzby. To by bylo nejen v rozporu s dobrymi mravy, ale naplnovalo by to skutkovou podstatu trestneho cinu podvodu.

ABC

ale naplnovalo by to skutkovou podstatu trestneho cinu podvodu

vznikla Vám škoda alespoň 5 000?

Moudry Cynik

Vsem postizenym cestujicim v souctu ano.

ABC

https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/

Ve vnitrostátní přepravě máte nárok na jednorázové odškodnění ve výši 30 Kč formou dobropisu, který na počkání a vyžádání vystaví přímo ve vlaku průvodčí daného vlaku. Na odškodnění máte nárok, pokud nebyly ve vlaku ČD kategorie rychlík, expres, InterCity, EuroCity, SuperCity, railjet, EuroNight a nightjet dodrženy tyto standardy nebo komfort přepravy:

nebyl, a to i jen v části trasy, řazen vůz 1. vozové třídy, ačkoliv dle plánu řazení měl být zařazen, a cestující se prokazuje jízdním dokladem platným v 1. vozové třídě,

o vrácení rozdílu jízdného se tam nic nepíše…

Kernteriér

To odškodnění by mělo být nad rámec kompenzace rozdílu v ceně, ne?

Petr

Ano, vrací se rozdíl mezi 1. a 2. třídou za úsek kde cestující nemohl nebo odmítl využít 1. třídu, těch 30 korun je navíc.

Moudry Cynik

Nevim, kde je co psano, vychazim z toho, jak byla obdobna situace v mem pripad resena.

ABC

Tak je možné že tomu kdo se hlasitě ozve to jako držhubné pošlou. Ostatně i ten voucher vydávají jen na požádání. Welcome to Národní dopravce.

Šimon Kuchař

To je povinnost pruvodciho. To musí udělat. Říkal mi průvodci, ze to tak mají v předpisech, nebo v nějakých pracovních listech. Tak by to měl dostat každý s jízdenku do 1.tr.

karel

Držitelé časových jízdenek a časového doplatku mají nárok jen na odškodnění 30,-.

Jiří Novák

Ty rychlíky jsou tragédie sama o sobě. Staré vozy, naštvaní vlakvedoucí a davy v Kralupech. Děčíňáci preferují stejně kvůli dálnici autobusy a z Ústí jezdí Krušnohoři bez zastavení až do Prahy. Čili by bylo lepší udělat RE mezi Prahou a Lovosicemi, kde se ty rychlíky nejvíce využívají a nemíchat to.

Pavel Novák

Jaké autobusy ? Počet busových spojů Děčín – Praha = nula …

Zapa

Tak jsem si zadal autobusové spojení DC – PH do Idosu, s tím že se mi třeba zobrazí něco o čem nevím a překvapení se nekonalo. Jestli myslíte návoz pracovníků do Amazonu, tak tuším, že něco takového jezdí, ale to opravdu není VHD. Oni ty rychlíky mají i poměrně velkou úsekovou frekvenci DC-UL, UL-Lov-(Ltm), Lov-Rdc. Nejvíce je přetěžují, hlavně ráno Kralupy. Tam by to chtělo zauvažovat o spěšňáku, jenomže je otázkou co vyjde levněji. Jestli tahat 2/3 cesty dlouhou poloprázdnou soupravu, nebo zavést nový vlak. Pomíjím to, že každé řešení se pak platí z jiné kapsy.

-TR-

Z Děčína jezdí autobusů do Prahy minimum. Nevím, kde jste přišel na tento nesmysl.

Novotny

Nechapu proc CD ty vlaky neposili hned, kdyz vidi, ze je to plne. Asi ten koronavirus rychle vymizel, ze to uz tak neresi. Viz ty slogany ohledne bezpecnosti pri cestovani s narodnim dopravcem. Stejne ty vagony stoji odstavene a nevyuzite, tak kde je problem. A to se tyka treba i spoju na Plzen a Cheb ve spickach, kde jezdi stale jen 4 vozy v souprave a lide stoji v ulickach.

asdfg

Nikomu to neva. Liberecké R taky jezdí o 1/3 kratší a mezi Pardubicemi a Hradcem, případně až Jaroměří se jezdí pravidelně na stojáka, protože kapacita prostě nestačí. Ale asi to dopravci ani objednavateli nevadí.

Tomas

Koukám, že zde jde ruku v ruce redukce nákladů a řízené promořování. Vskutku prozíravý přístup. Řešil bych to omezením otevírací doby restauračních zařízení do 16:00 a snížením maximální možné obsazenosti stolů z 50% na 25%.

Jan Tuhý

Vtipné a pravdivé. Jen je ten úsměv takový jemně křečovitý když vás to pohostinství živí..

ros

Ministr si myslí,že je mnohem lepší promořit obyvatele ve vlaku než v hospodě,co dodat-šetřit se musí za každou cenu.1 kč ušetřená i za cenu 50.

Kubin

…životů…

Michal

Podobná je situace o víkendu na S6 v MS kraji.. jel jsem 2 týdny zpátky vlakem na Lysou – v ranní době kdy jede mezi 8.30 a 9.30 Os – Sp – Os 3x 3 Bdt místo 4-5 běžných. Ano, chápu, že počet prodaných lístků ukazuje na téměř nulové využití vlaku, ovšem důvod je ten, že průvodčí je rád, když se vleze u některých dveří do vlaku a nevlaje za vlakem na spřáhle. Odstupy půl metru bych považoval za luxus. Aspoň že Frýdlant-Ostravice nechali jezdit 2 regionovy 🙂 Odpoledne už se to zpátky na Ostravu více naředí, ale ráno by… Číst vice »

Michal

Omlouvám se ještě za nedorozumění, z Ostravy to jede nějak 7.50 – 8.15 – 8.50, ty časy výše jsou z Frýdku, kde jsem přestupoval..

Tomáš

Mám velmi podobnou situaci ohledně víkendu.
A je to napříč krajům.
3 vozový Rožmberk, 4 vozová Vltava.
Jako sorry, hospody prázdné nebo omezené a vlaky přeplněné.

A když chceme vlakem do přírody, nebo na výlet?
Ten jejich ČD pro vás je totální výsměch.
Přečtěte si kam na výlet, podívejte se na krásně vyfocenou soupravu. A realita?
Škoda času.
Ať si každý udělá svůj názor sám.

Jerry

Corona virová opatření v dopravě stojí za h….. Jako třeba když vám zruší vlak o půl třetí s kterým jezdíte z roboty..to samé krácení vlaku

xyz

K čemu pak někomu je, když si připlatí za 1. třídu a pak v ní bude stejně plno mj. s lidmi, kteří zaplatili jízdenku jen do třídy druhé (tedy např. včetně čtvrtkařů, tedy důchodců či studentů)…

Předpokládal bych, že ČD, a.s., takovým lidem vrátí „přeplatek“ rozdílu jízdného mezi 1. a 2. třídou, ale asi předpokládám naivně.

MiKi

Na základě čeho by jim ČD měly vracet jízdné ?

bakiy

Asi na základě toho, že když si připlatím první třídu, tak to dělám, abych měl větší komfort. Tedy v tomto vyhrazeném oddíle smí být pouze cestující, kteří udělali to samé – připlatili si. Ostatní tam nemají co pohledávat a to ani na chodbičce. Tolerovat se dá snad použití WC, je-li první třída řazena „blbě“ k restauračnímu vozu a samozřejmě průchod těch, kteří omylem špatně nastoupili a za jízdy hledají své správné místo.
Řešení ale není vrácení jízdného, ale „důsledné vypakování“ těch, co první třídu nemají připlacenou. Že se nevejdou do dvojky? To je problém jiný a nezajímá mě…!

Jaaa

Tak tak, kdo chce jet jedničkou, nechť si připlatí. U ČD to jde, tak o co jde?

AFO

Cestující má samozřejmě nárok na vrácení ceny za 1. třídu. V praxi však může dojít k tomu, že průvodčí (kór v přeplněném vlaku) nestačí všechny platící obejít a situaci vyřídit. To je pak nutné řešit ex post.

Jakub P

Tipuju, že ex-post to bude řešit málokdo, nebudou chtít ztrácet čas kvůli pár korunám. Spíš se ty lidi příště vykašlou na cestu vlakem a pojedou autem.

Ondřej

Nešlo by to řešit jako u žlutých? Automaticky poslat 10 Kč v kreditech a hotovo.

Jiri

Odskodneni 30 kc ex-post nejde. Uz nekolikrat jsem to zkousel a nikoho nezajimalo, ze pruvodci ani nedosel. Kolikrat mam pocit, ze nechodi naschval, aby nemusel vydavat odskodneni, ktere jde ziskat jen ve vlaku. Jednou mi dokonce napsali, ze pokud jsem chtel odskodneni za nefukcni klimatizaci, tak jsem si mel pruvodciho sam vyhledat a odskodneni vyzadat.

Laborec425

Už se mi to stalo mezi ČB a Plzní a za jedničku opravdu vraceli.

Luke

U ČD se to dělá takhle.
Jednička se po domluvě s dispečerem zruší, jedničkářům se vydá odškodnění 30Kč + potvrzení na vrácení rozdílu mezi 1. a 2. třídou.

Plzeňský kraj

Na covid pravá situace,zrovna Ústí nad Labem a Praha a ty města mezi nimi,nejsou úplně malé, takže rozhodně 7 vagónů minimálně

Partneři

Škoda transportation