Nekonečný příběh ŽUB. Brněnský uzel má architekty, pro nákladní vlaky ale stále není místo
Vítězný návrh nového hlavního nádraží v Brně od nizozemského studia Benthem Crouwel Architects. Pramen: Město Brno
Novou dopravní technologii řeší ministerstvo dopravy.
A ještě takový dotaz. Jaký je v Brně problém dovézt MHD před novou nádražní halu? Zas tak daleko od sebe to, pokud vim, není.
Je to problém neřešitelný. Teda ne, řešení se jmenuje metro nebo SJKD. Další 50+ mld.
Před stávající HBf. jede 8 linek šalin, na odsunutou rolu by se podařilo dovést nanejvýš dvě. Zádrhel je taky v tom, že cesta na Dolní vede buď přes Nové sady, nebo pod viadukt, obě křižovatky jsou mega přetížené. Obsluhu měly zajistit taky trolejbusy, které by jely po tzv. Nové městské třídě, ta ale z územního plánu vypadla a jestli se vůbec bude někdy stavět, tak jen od Cejlu. Tím pádem by se nedalo dostat od Cejlu na sever, leda za cenu nereálných dopravních opatření (otočení jednosměrky na Příkopě apod.).
A nebo se to muže provést jako v Praze. Postavit nové nádraží pro dálkovou dopravu a staré ponechat jako Masaryčku.. třeba pro vlaky z Letiště Brno 😀 pak už jen stačí to všechno driznout nějakou peknou dálnicí a máme hotovo!
To řákám furt. A navíc, tato verze tady byla po dobu oprav hlaváku. Na „dolní“ by jezdila dálkovka a na současný hlavák příměsto (=kdo jede jednou za čas do Prahy či jinam, nemá takový problém dojet na vzdálenější nádraží, zato pro denní dojíždění je výhodný hlavák)
Klíčové slovo jsou Židenice, kde se dá přestoupit, tam tehdy stavělo oboje.
Nově by sice bylo potřeba doplnit zastávku Vídeňská pro obsluhu VRT, ale tam koleje vedou a řešení by nestálo majlant.
Brno by získalo funkční S-bahn, lobby by dostala svoje a cestující by netrpěli.
Takový drobný detail. No. Na nádraží za 70mld.
Co kdyvy všechny ty brousící se developery a špekulanty, těšící se na pozemky, poslali do pr. A nechali fungovat navíc opravené současné nádraží, že..
To museum, kam se pořádné expresy nevejdou na délku, a kde se bylo při poslední rekonstrukci nemožné udělat všechny peróny ve správné výšce 550 mm?
Proč se muzeum neopravilo pořádně, ví jen město, když nemělo zájem o pozemky po starém Tescu. Ono by to šlo, kdyby se chtělo. Ale nechce se.
Co kdyby se současné nádraží upravilo (narovnání + prodloužení peronů, napojení VRT, zkulturnění včetně okolí) a to nové u řeky se podle prezentace postavilo jen tak, ale bez kolejí? 😆Vlaky by dál jezdily na současné, velmi dobře svázané s centrem i MHD a v tom novém můžou ODSunovači třeba pořádat koncerty. Stejně nemají vlaky rádi. A nebo tam můžou ODSunout ty divné existence, stánky atd. Pro lidi bez domova by tam mohla vzniknout noclehárna, pro narkomany kontaktní centrum atd. 😉 To jsem ale dobře vymyslel, musím se sám pochválit.
No nevím, přes Dolní jezdí docela dost nákladních vlaků, nerušil bych ho. Spíš by to chtělo přesmysk vedle nového mostu na Střelické trati přes koleje vedoucí na hlavní, aby se odstranilo úrovňové křížení.
Dobrá tedy, budeme na vás z Brna tak hodní, že dovolíme, aby to nové postavili ve Zlíně i s těmi kolejemi a napojením na VRT. Hlavně ať už někdo ten strašně hloupý nápad s ODSunem nádraží v Brně smete definitivně ze stolu. Brno hl. nádraží má polohu téměř dokonalou, vyřešeno napojení na MHD a na některá místa v centru člověk – pokud má zdravé nohy a není líný – v pohodě dojde pěšky. Zrovna se dívám do map, jak by to šlo spáchat s těmi nástupišti. Ono to vážně vypadá, že se hlavně nechce, ne že by to nešlo.
Škoda času a peněz…
Vzhledem k tomu, že v současné době běží velká rekonstrukce Pardubic a následně bude několik více let pokračovat ještě větší rekonstrukce v České Třebové, viděl bych to osobně asi tak, že přibližně do roku 2032 je čas pro nalezení a vytyčení trasy objízdné trati pro nákladní dopravu mimo území města Brna. Daly by se k tomu využít např. i dosavadní ideové podklady pro tzv. „Brněnský kolejový okruh“ https://www.onemanbrnoblog.cz/brnensky-kolejovy-okruh/ Mělo by několik výhod: 1. Nákladní dopravci by získali jistotu vyřešení problému nezávisle na tom, co se bude, nebo nebude dít v Brně, kdo tam bude, nebo nebude sedět na radnici, nebo… Číst vice »
A co kdyby Brno objížděly i osobní vlaky? To by se rozjímalo ještě líp 🙂
To se samozřejmě nevylučuje. Mohli by se třeba nechat inspirovat berlínským S-Bahnem, konkrétně linkami S41 a S42.
http://www.spirit-of-berlin.de/transportation/s4142/
Akorát si myslím, že tzv. „Brněnský kolejový okruh“ je pojat poněkud velkoryseji (mimo město), než v Berlíně. 🙂
Rozumný člověk nechce nádraží někde u řeky, kde bude bez kolejového diametru nedostatečné napojení MHD. Zbytečnost, neničte takto ŽUB a výhodu Brna v tom, že je krásně propojena hlavní železniční stanice s MHD.
Já jsem pro to, nechat brněnské hlavní nádraží tam kde je, a dát přestěhovat celé Brno. Poněvadž když se přestěhuje to nádraží, tak nikdo nebude vědět kde je, a všichni ho budou pořád hledat.
A co se takhle vrátit k variantě „Pod Petrovem“, když už se má bourat Tesko a tím se uvolní prostor pro osobní nádraží s lepšími parametry?
Nákladní doprava bude mít stávající průtah přes Dolní a město Brno nebude muset překopávat celý systém MHD.
Plánovanou demolicí Tesca se žádný prostor pro nádraží neuvolní, protože majitel Tesco nahradí jinou stavbou.
https://mapy.cz/s/monulopabu
Celých 40 metrů mezi hranou peronu a fasádou Tesca. Neříkejte mi, že se tam nevejde ani jedna jediná kolej navíc, když hned vedle 4 koleje i s perony zabírají 34 metrů šířky.
Tak by se mu to zatrhlo.
Nějaký obchoďák není z hlediska města tak důležitý a dá se postavit skoro kdekoliv.
Kdyby byli majitlé parcel pod Tescem, město a SŽ příčetní, tak si sednou a vymyslí uspořádání, které umožní (částečné) narovnání oblouků nástupišť, zvýšení počtu (průjezdných i kusých) hran a zakomponování komerčních prostor do konceptu. Výsledkem by bylo funkční nádraží s perfektní návazností na MHD, která by se nemusela překopávat, a obchodníci by měli zajištěn nepřetržitý přísun kunčoftů. Ušpóroval by erár, ušpóroval by štatl a kaštani by byli spokojení. Win-win-win situace.
Možná jediné pozitivum případné války na našem území by byla možnost všechny ty odsunovače popravit za sabotáž… A ještě to debilní zadání „aby se tam tratě nekřížily ve více úrovních“! Boha jeho, takže nejen že osobku odsuneme z Brna do Prdele, ale ještě k tomu nevyřešíme ba dokonce nově vyrobíme problémy s křížením směrů, to celé za desítky miliard. Aneb když se mafiánské zájmy a parodie na urbanismus potkají s přístupem k modernizaci dráhy v personálním obsazení „debil – blbeček – debil – blbeček – …“ a ještě se hlavní obrysy projektu zafixují v době radikálního, avšak dočasného poklesu objemu… Číst vice »
Rád bych Vás opravil v jedné maličkosti – debil – blbeček – debil je špatně. Ti lidi to nedělají z blbosti ale z vychcanosti, takže mnohem vystížnější je (prosím o prominutí) zmrd – kurva – zmrd -…
Myslím že sabotáž má nějakou definici a toto by pod ni nespadalo. Ono i dnes vyřadit ŽUB z provozu je otázka jedné akce (a víc neřeknu), Dále tam máte problém s tím že byste uplatňoval něco retroaktivně, což asi ani v případě války nejde. Pokud se tedy snažíme pořád operovat v právním státě. Jinak pokud byste chtěl být důsledný, tak byste musel podobně zasáhnout ve věci obecné nedostatečné kapacita železnice a neexistenci alternativních tras.
Soubor staveb za 60 mld a oni nemaj na dvě koleje pro náklady? To je hodně špatný vtip.
Dycky Brno, vysmívaná osídlená zatáčka mezi Prahou a Vídní….
Jako brňák mám připomínku. Když už, tak zatáčka mezi Krakowem a Vídní. 😉 😀
Což o to, dvě koleje pro náklady tam bez problémů jsou. Problémem nového nádraží je, že všechny koleje jsou v jedné úrovni a kříží se potřebné směry…
A mimoúrovňový přesmyk je ausgerechnet v tomhle místě neproveditelný. Do úrovně 0 to nende, bo křížení s komunikacemi (Dornych, Plotní) plus záplavové území, úroveň +2 by byla horská dráha.
To je přece schválně. Na prezentaci to vypadá moc hezky a provozní potíže tím vzniklé projektanti nikdy řešit nebudou.
Vezmeme–li v potaz, co za lidi to protlačili, pak je zázrak že na tom odsunutém nádraží jsou plánovány vúbec nějaké koleje.
Je spousta lidí, co se tu zuby nehty brání každé myšlence, která by vedla v Brně ke 400m nástupním hranám. Díky nim bude Brno nejen poslední osídlená zatáčka před Vídní, ale i před Ostravou. 😀
Jak vlastně mohou žít v takovém Bernu? Neměli by tam také odsunout nádraží, aby byly koleje přímé a vlaky mohly projíždět 160 km/h?
https://mapy.cz/s/gubadetuno
Jenže přes Bern toho nákladu zas tolik nejezdí, ani to není v plánu: https://sbb-step2035.ch/en/cargo/
Ale vždyť článek výslovně zmiňuje, že nádraží se odsouvá kvůli cestujícícm, ne kvůli nákladu. Takže srovnání nákladní dopravy je zcela mimoběžné.
Uhm.. zminuje to odbor dopravy magistrátu, kterému do toho je tak nějak kulové. Jeho stavba to není.
Aniž bych to srovnání studoval, nepřipadá mi mimoběžné už jen proto, že ve štatlu stěhují ten nádr na současný nákladní průtah..
Přes současné Brno Hlavní nákladní vlaky nejezdí prakticky vůbec, protože taky mohou jet nákladním průtahem. Kde je tedy nějaký zásadní spor?
protože prostor současného nákladního průtahu má zabrat nové hlavní nádraží!
Postavíme nádraží pro lidi – v poli daleko od centra. BRNO <3
Je třeba si uvědomit, že centrum se znatelně rozrůstá a výhledově bude mít Brno Staré a Nové město, podobně jako jiná evropská města. Ve Starém Brně bohužel už moc prostoru pro úpravy není a navíc leží na kopci, což trochu komplikuje možnou přestavbu. Nové jižní centrum proto kapacitně dává mnohem větší smysl i s ohledem na množství lidí, kteří v něm budou žít a pracovat. Nevím proč v Česku neustále převládají snahy o konzervaci měst.
A kde je problém v tom aby stanica bola približne v dnešnej polohe (variant Pod Petrovom), na hrane „starého a nového mesta“ ktoré by jednak efektívne obslúžila a jednak ideálne prepojila?
Vážně sežádné městno nemůže rozrůstat na obě strany od nádraží? Předtím, než stála Vaňmkovka tak se říkalo, že se tam nedá vůbec nic postavit, protože je tam nádraží. Teď je tam nová nejenom Vaňkovka… a pořád se tvrdí, že bez odsunu se tam nedá nic postavit.
Pokud by vaše argumenty měly být platné, muselo by se Hlavní nádraží v Praze odsunout do Malešic, jinak by Žižkov nikdy nevznikl.
Rozrůstací mánie jsou dnes poněkud mimo mísu. V Brně je obchodní i kancelářské infrastruktury v dnešní době spíše nadbytek a z veřejných budov a la nemocnice či úřady také není akutní potřeba stavění. Tj. tento argument pro stěhování nádraží je zcela účelový. Idea odsunu vznikla v době, kdy se předpokládalo, že Brno bude mít výhledově 700 000 obyvatel, což se ukázalo jako utopie.
A jakou maji radní v Brně ideou kudy maji jezdit náklad a nebo je to snaha aby pres brno nejezdily zadne nakladni vlaky. A když nebudou nakladni vlaky tak se může zrušit seradovaci nádraží v Malomericich a vyuzit pozemky k další obytné zástavbě. Vždyť dlouhodobě je podporovana tiše silniční nákladní doprava.
ČESMAD za tím opravdu není. Těch 10 % trhu pro ně není takové terno, aby orgaizovali celoevropské spiknutí.
Tak nákladní pojedou přes současné hlavní nádraží, aby ta výhodnost přesunu byla jednoznačná… Teda pokud zapomenou vytrvat koleje. Australský vlakový model – silniční vlak. A pak, že Brno není jediný vtip ve kterém se dá bydlet.
Tak ranžír ve městě si, pokud vím, vydupal nějaký komančský lampasák, že prý se bude líp bránit. Otázka je jestli by se opravdu nedal líp nahradit menším někde v Dolních Heršpicích. Pro nákladní dopravu by se pak dal třeba udělat nový obchvat mapy. cz/s/nelenevaco Jinak vymístění nákladního průtahu do podobné trasy bylo v územních plánech z 50. a 60. let.
I když možná by stačilo vymyslet jak dostat mezi Bubeníčkovu a Táborskou o jednu kolej navíc, což by snad nemusel být nepřekonatelný problém, pak byste mohl udělat něco takovéhoto:
mapy. cz/s/hupagojote Nebo pokračovat po Chrlické jako před tím. mapy. cz/s/rodufukula
Majlontský ranžír si sice vydupala armáda, údajně ale už za první republiky. Prý se počítalo s bateriemi protiletadlových děl na Hádech.
Já jsem to slyšel trochu jinak, že se to zvažovalo ale nakonec před válkou došli k závěru že bude lepší to udělat na jihu. Za války to prý Němci znovu prověřovali a zase došli k závěru že to má být na jihu a Maloměřice si pak vydupali právě až po válce.
Ne že by vaše návrhy nešli postavit, ale ony nejsou v prověřovaných podvariantách odsunu „U Řeky“. Pak je totiž možné, že kdyby tam tyhle obchvaty nakreslili, tak ekonomika odsunu by už nevyšla vůbec. A třeba by ani nemusely vyvolané investice do MHD Brno nezapočítávat do studií.
No, ony by právěže moc postavit nešly, u některých by se musela vybourat velká část obytné zástavby, místy ignorují terén, takže by to bylo tunel-most-tunel atd, a všechny se v prostoru Olomoucké kříží s plánovanou trasou VMO (od Jedovnické mostem přejde přes Ostravskou a tunelem podjede pod Olomouckou, a napojí se na Černovickou).
Šly. Ale obecně narážím na to, že za velmi těžké prachy (množství umělých staveb a výkupů pro bourání), které by po započtení do odsunu tuhle variantu zhatily.
No právě že tam jde o ten tunel, tím nákladní vlaky z Brna prostě uklidíte a podle toho jak vypadá stavba VMO, tak by železniční mohl být o pěkných pár metrů níž než ten silniční a navzájem by se to nebilo. A pokud jde o tu verzi povrchovou, kde je ale otázka jak dostat na trať do Židenic jednu kolej navíc, tak tam by se musel jenom vymyslet tunel pod tržnicí (což by možná nebyl problém vyjednat), nebo by se to muselo potáhnout někde přes průmyslovou zónu, což by nemusel být také neřešitelný problém. Ale už jsem tam na tom… Číst vice »
Vidíte a Liberec by si nákladní železniční průtah městem přál. V téhle zemi se opravdu nejde zavděčit každému.
Mozna je to tim, ze v liberci vedi, ze u zeleznicniho koridoru obklopenem protihlukovymi stenami, je v zasade jedno, kolik tam za hodinu projede vlaku.
V Liberci spíš běžný občan netuší co je to za peklo, když město rozpůlí dvojkolejná trať po obou stranách obklopená vysokými počmáranými stěnami. S tím Ještědem na pozadí to bude učiněná krása. Ale kdo chce kam…
Byl jste někdy v Liberci?😊
Vzdyt tam ta trat i to nadrazi uz je a driv nebo pozdeji tam samozrejme ty protihlukove steny postavi, at uz tam ten elektrizovany hranicni prechod bude nebo nebude, tak o cem to tady pisete?
A kudy jinudy by tam ta trať asi tak mohla vést? Na sever: Hory. Na jih: Hory. Takže jedině tunelem…
Tak dlouho budou kecat, až to bude stát 200% původní ceny.
…že je to nádraží primárně pro lidi a nákladní dopravu, že tam nechtějí a ať si to objedeme okolo…
No já bych navrhoval ho objíždět přes současný hlavák, však náklady tam zastavovat nebudou, tak „křivé a krátké“ peróny nebudou vadit. A na prvním ať si udělají muzeum „dřív bylo líp“.
Kdo za tím vším kua stojí? To snad není možný! Od roku 1980 se to ohýbá podle radnice a proti lidem…
Kdo za tím vším stojí? To už tu bylo zodpovězeno x-krát. Stačí podívat se do katastru.
Nemyslím. Před lety to bylo jinak. Spíš mne zajímá, proč se léta tlačí zjevně nevýhodná varianta (pro lidi, pro železniční provoz i pro obsluhu skrze MHD, čili generující jen problémy) , když by se území za nádražím dalo urbanizovat (= zhodnotit) i nyní, jen doplněním vchodu do nádraží z druhé strany. A paradoxně pro auta, další MHD (bus) a obsluhu mnohem pohodlněji. A už to dávno mohlo být.
Od roku 195x, kdy se začalo odsouvat a odsunutá Rola se objevila v územním plánu. Nějaký Bohuslav Fuchs si musel sbalit fidlátka a s radostí ho vyhodili z fakulty architektury. Po létech studia problému došel k názoru, že odsun nic neřeší.
To bylo ještě dřív. Při jedné diskusi k věci v r. 1990 jsem potkal starého projektanta, který ještě pamatoval podobné hádky ohledně uzlu Brno z doby, kdy se řešil stav ČSD po mnichovské dohodě na přelomu let 1938/39. On tenkrát btw taky zastával názor, že má rola zůstat tam, kde je.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Bohuslav_Fuchs
Tenhle pán to také řešil. Nejprve byl zastával ideu odsunu, ale jak se do problému dostával stále hlouběji a studoval možná řešení, tak po létech změnil názor a to i na základně konzultací se Švýcary: Nádraží má zústat tam, kde je.
Což samozřejmě nevylučuje nějaké úpravy, například že místo náspu bude viadukt/estakáda, čímž padne arugument o bariéře. Ona totiž odsunutá poloha s náspy bude tvořit úplně stejnou bariéru, jen o něco blíž k Černovicím a Komárovu, ve stopě dnešního nákladního průtahu.
Podle mě za tím stojí Praha, aby Brno jednou pro vždy zničila. 😀
Pražákům je to samozřejmě úplně jedno. 😀
Už aby se konečně začalo stavět. Současný stav je už fakt neúnosný. Kapacitní výpočty pro jednotlivé varianty byly součásti Studie proveditelnosti. A to jak pro střednědobý, tak pro dlouhodobý horizont.
Je dobře, že Správa železnic udělala další, podrobnější kapacitní studii, jak požadovalo sdružení nákladních dopravců. Teď bude připomínkové řízení. Tak uvidíme.
Tak a něco k faktu o nedostatečné kapacitě nákladní dopravy byste neměl?
Jakoby nestačilo to, že na to úžasné nejnovější nádraží nebude zajíždět VRT..
Myslím každý VRT, protože některé budou stavět kdesi na Vídeňské. To nabourá možnosti přestupu a cestovatelskou „jednoduchost“ (musím se předem podívat, z jakého nádru mi VRT jede a kam se dopravit).
Ta „cestovatelská jednoduchost“ neexistuje už dnes.
Přijedete vlakem k uzlu, ze kterého se dostanete v podstatě kamkoliv po Brně. Abych řekl pravdu, nevím, jak ještě by to mohlo být „cestovatelsky jednodušší“. V podstatě jediný problém je s parkováním aut, ale to je tak nějak problém ve všech větších městech. A tím, že v podstatě odrovnáte pěší (respektive ty, co využívají MHD), tak tomu skutečně nepomůžete.
Od brněnského hlavního nádraží se na jakoukoli zastávku každého druhu MHD v Brně dostanete maximálně s jedním přestupem. Z tramvajových konečných, které v Brně fungují vesměs jako přestupní uzly, dojedete přímo na všechny mimo jediné. (Nebo aspoň ještě celkem nedávno to takto fungovalo).
To už snad jednodušší a přívětivější ani být nemůže. A s odsunutým nádražím toho nelze dosáhnout.
Změna za takovéhle peníze by snad komfort pro cestující neměla snižovat, ne?
Vy jste asi nezažil ten opruz, kdy to jezdilo rok na Dolní?
Prostě přibyl jeden přestup, nebo dlouhá procházka do centra.
Proč ten minulý čas? Část linek jezdí na Dolní i dnes (S3, R9), protože mezi hlavním nádražím a Židenicemi je jednokolejka. Při vystoupení z vlaku vždycky lidé jásají „konečně nové nádraží“!
Protože jsem ještě od Třebový(Pardubic) na Dolní letos ještě nejel. Asi tušíte proč.
A proto se ji nebudeme snažit vylepšit, žejo.
Pokrok fuj, sprosté slovo.
Proč byste se někam koukal? Prostě budete jezdit z hlavního těmi vlaky, které odtamtud budou jezdit. Jistě to bude v pravidelném taktu, tak to nebude žádný problém.
V pravidelném taktu budou jezdit VRTky. Když budu chtít do Prahy, bude mi to odjíždět (vymýšlím si) vždy v celou a pět minut. Jenže nemůžu být v celou a pět minut na hlavním nádraží, protože se za nula minut nestihnu dopravit na Vídeňskou, odkud mi to právě ujíždí..
Sakra, tak on je už připravenej i grafikon pro VRT?
Tak zbývá už jen doplnit informaci, kdy se uskuteční první – slavnostní jízda…
Plány VRT jsou takové, že naprostá většina VR vlaků na hlavní samozřejmě jezdit má. Problém je v tom, že na současné hlavní to fyzicky moc nejde.
Jde to a to nejen tunelem pod Petrovem. Potvrdili mi to lidi z KAM Brna, když jsem je utloukl argumentama 😀 Ale to by znamenalo, že by z těch pozemků kolem autoESA nikdo nic neměl 🙂
Nejhorší je, že ty pozemky kolem auto esa by se zhodnitily i kdyby se nádraží postavilo v rozumné poloze, vždyť ta lokalita bude dobrá i tak. Jen by díky tomu Brno fungovalo jako normální město i pro ostatní obyvatele:(
„Kapacitní výpočty pro jednotlivé varianty byly součásti Studie proveditelnosti.“ – a s jakým výsledkem 🙂
Aby to nebylo jako s projektem Nefuk. Tam taky byly mašiny „testované v aerodynamickém tunelu“ – jen se soudruzi nikdy nepochlubili, jak to dopadlo…
Navrhnout variantu, která by kapacitně nevyhovovala je nesmysl. Všechny varianty, které byly vzešly ze Studie proveditelnosti kapacitně vyhovovaly. Ty, které nevyhovovaly nebyly předloženy k dalšímu posuzováni.
Když se podíváte a na označování jednotlivých variant, všimnete si, že jejich číslování nejde za sebou. To jsou právě ty varianty a sub-varanty, které nevyhověly.
Hmmmm tak mi prosím vysvětlete, proč se teďka řeší kapacita nákladní dopravy, anebo proč se uvažuje o terminálu na Vídeňské pro VRT?
Když podle vs kapacity je v plánech dost?
„Navrhnout variantu, která by kapacitně nevyhovovala je nesmysl. Všechny varianty, které byly vzešly ze Studie proveditelnosti kapacitně vyhovovaly.“ – Mám se smát nebo brečet?
A když čísla kapacitních výpočtů porovnáte s dnešním požadavkem na zněkolikanásobení nákladní dopravy po železnici, tak vyjde co?
Pokud se zajímáte, ve Studii proveditelnosti, v části věnovanou kapacitním požadavkům, je uvedeno s jakými navýšením objemu nákladní a osobní dopravy ve střednědobém a dlouhodobém horizontu se počítá. A jsou to násobky současného stavu.
Máte pravdu, že je to tam uvedeno, s čím studie počítala. Skutečně se jedná o výrazné zvýšení proti současnosti, je však nutné zdůraznit, že se jedná o poptávku která již existuje a není naplněna z důvodu nedostatečné kapacity uzlu a navazujících tratí. Nejsou tam přitom zahrnuty komerční vlaky osobní dopravy. Konkrétně co se týče nákladní dopravy, tak se sice počítá až dvojnásobek proti současnému stavu, ale to je stále méně než chce EU dostat na dráhu pro plnění klimatických cílů. Další podstatná věc je, že ta kapacita pro nákladní dopravu je dostupná hlavně v noci, což není ideální pro zákazníky… Číst vice »
Objet Dolní, v budoucnu Hlavní, nákladem je blbost. Ve stanici jako je budoucí Brno hlavní můžou udělat hlavní dopravní koleje mimo nástupiště a všechny osobní vlaky házet na bok, protože tam stejně všechny osobáky budou stavět.
Jenže plány a modely ŽUBu s něčím takovým zkrátka nepočítají. Tam nějaký chytrolín nakreslil koleje pro osobní dopravu, nedodal ani kapacitu pro VRT, a měl „hotovo“.
Tam je problém s tím zkapacitněním násepů z 2 kolejí na 4 koleje. I to je málo a už i to je technicky téměř neproveditelné, protože lidi, co koukali z 20 metrů na travnatej násep by teď z oken svých domů koukali z 5 metrů do kolmé zdi, takže se oprávněně bouří.
Plus hluk, který nemůže vyjít, takže stavebko nereálné.
Pokud jsou 4 koleje málo, tak to Odsun nespasí. Tam sice budou 4 koleje, ale 2 z nich rezervovány pro nákladní dopravu.
A pak platí, že 4 – 2 = 2. Alespoň ve všech číselných soustavách, ve kterých existuje číslice 4.
PS: 100 – 010 = 010, kdyby to chtěl někdo v dvojkové soustavě.
Copak nevíte, že méně nástupišť je větší kapacita. Doublethink je totiž v Brně populární. To je tunel, který má podporu veřejnosti, formou její rezignace.
Kapacita jak kolejí, tak nástupišť pro VRT na Ostravu, Břeclav i Prahu je samozřejmě zajištěna. Ve Studii proveditelnosti se můžete podívat i na plánované vedení vlaků pro jednotlivé směry.
Hm a jak tohle vyřeší úrovňové křížení Přerovky a kolejí pro cargo? Btw nikde jsem nezaznamenal stanovisko pamtkářů, že je možné ubourat kus areálu chráněné masné burzy.
jojo, tohle stanovisko už existuje. Ta informace kolem mě prošla. Zůstane jen velmi malá část.
Na to se dozvíte, že Malá Amerika je památkově cháněná a nelze ji zbourat.
Znechucuje mě tahle neustálá idea vymístění nádraží z místa, kde se přirozeně soustředí nejvíc lidí, podporovaná argumenty jako že je současné nádraží špinavé, že tam jsou vágusové, nebo nevzhledné prodejní stánky.
Tak přirozenost soustředění lidí, vyplývá právě z toho že tam je nádraží, když tam nádraží nebude tak se tam nikdo soustředit nebude a bude se soustředit tam kde to nádraží je. A to se týká všeho lidí, obchodů i vágusů.
Soustředění lidí vyplývá v první řadě z toho, že je tam uzel MHD. Mít nádraží na uzlu MHD je velká výhoda oproti připojení nádraží na síť MHD omezeným počtem linek, protože uzel lépe vstřebává nepravidelné zatížení podle příjezdů/odjezdů vlaků, viz např. dolní v časech výluky, nebo Královo Pole, kde je kapacita tramvaje v průměru dostatečná, ale za tím průměrem je schované střídání relativně prázdných spojů s přeplněnými od vlaku.
Uzel MHD je nevyhovující, neestetický a je tam jenom protože je tam nádraží.
Je tam proto, že to dopravně dává smysl. Až na nové nádraží pojede méně linek, bude to vyhovovat lépe? Problém se neřeší jeho zhoršením.
Uzel MHD je přetížený, to ano. Kdyby se do něj zakomponoval podzemní kolejový diametr, který by stáhl pár páteřních linek, hned to bude vypadat jinak. A do podzemí by bylo možné zapustit i několik „nediametrových“ linek a povrch celkem vyklidit.
A „je tam jen kvůli nádraží“ – proboha, jistě! Kde by taky měl být, než tam, kam přijíždí a odkud odjíždí takové mraky lidí?
Je tam jenom proto, že je tam nádraží? Takže až nádraží zmizí, tak lidé podle vás přestanou přestupovat mezi tramvajovými linkami?
Jeho význam, pokud se to udělá dobře, podstatně poklesne.
Jak pravil klasik: Otevřel si hospodu a pak byl nasranej, že mu tam chodili lidi.
„když tam nádraží nebude tak se tam nikdo soustředit nebude“
Tak nám teď vysvětlete, proč je teda tolik lidí na České.
Přesně, somraci se na nové nadrazi presunou sami
Podľa logiky veci by mali v Prahe presunúť Wilsonovo nádraží kvôli Sherwoodu.
😆👍👏
Áno, do Malešic. Už v 90. létech, namísto přístavby peronů a nějakých těch tunelů navíc, když 2 koleje (Hrabovka + tunel Vítkov) nestačily.
Zásadní nevýhody současného stavu jsou samozřejmě jiné. Je potřeba mít nástupní hrany mnohem delší a rovné. K těm dnešním se nevejde pořádně ani větší railjet.
Poněkud vysoká cena za narovnání a prodloužení nástupišť, nemyslíte?
Cena za to, aby na nádraží mohly zastavovat i expresy?
ehm…ony tam zastavují. Už nějakých sto osmdesát let. A narovnání nástupišť, kdyby bylo opravdu tak důležité, v současné poloze bylo a je řešitelné jednoduše.
Tak tam jednoduše vyřešte čtyři 400m narovnané nástupní hrany na průjezd do Ostravy. Rád se na vaše řešení podívám.
Jedno Tesco a jeden barák katastru je moc?
A které expresy tam zastavovat nemohou a musejí projíždět bez zastavení? Kromě nákladních…
To je takovej teoretickej kec, ale ve skutečnosti jsem na hlavasu vlak delší než nástupiště zažil jednou v životě, kdy přijela 11-vozová Hungaria poslední nedělu v srpnu. A mírné narovnání a prodloužení nástupišť lze udělat zcela lehce a ani by za vlast nemuselo padnout Tesco Úzká, jen by šlo dolů to železářství u podjezdu na Nové Sady. Ale to by lidi s pozemky nezískali to, co chtějí.
Ty Jančurovy chorvatské koupáky jsou ještě o 106 metrů delší.
Není vagón (UIC-Y) jako vagón (UIC-Z). 9vozový railjet je dlouhý 240 m, s Vectronem 260 m. Takže jestli nechcete vylézt mimo legální hranu a zasáhnout do přejezdů pro balíky a ani nechcete skončit ve šturcu, není to tak snadné.
No a VR vlaky mají v optimistickém případě 400 m. To je už rozměrem úplně jinde.
Přejzd pro balíky je teda fakt krutěpřísný argument pro nezbytnost odsunu. Obzvlášť když je tam služební pochod s výtahy.
Ještě prosím holuby na peronech.
Jenže to se pak nevejde skoro nikde, když se dělají nástupiště max 250 – 300m.
Nebo ty 400 m dlouhé vlaky budou jezdit jen Brno – Brno?
Ve všech nádražích a terminálech pro VRT se počítá se 400m hranami. Na pražském Hlaváku už jsou dávno (některé se budou ještě prodlužovat), namalované jsou na Zahraďáku, v Roudnici, v Nehvizdech…
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:02014R1299-20190616&from=EN#tocId30
Kapitola 4.2.1 TSI kategorie tratí
Tabulka 2
Dopravní kód P1
Obrys vozidla GC
Hmotnost na nápravu [t] 17 (*1)
Traťová rychlost [km/h] 400
Využitelná délka nástupiště [m] 250–350
(Chjo, votočil jsem poslední dva údaje.
Traťová rychlost [km/h] 250–350
Využitelná délka nástupiště [m] 400.
Na čtyřstovkovou rychlost se v EU narozdíl od Asie nikdo nechystá.)
k 1. a ke 4. nastupisti se da postavit i 15vozova souprava. Jo to byvaly kdysi doby, kdyz jezdila v noci Pannonia do Bukurešti…..
To je málo.
Jakej větší railjet? Nástupiště má 350 metrů, vagon 26,5 metru.
Třeba v Rakousku jezdí běžně dva spojené railjety, délka soupravy 410 m. To je o dva vozy více, než se vejde k nejdelšímu (1.) nástupišti v Brně. Podobně dlouhé soupravy se provozují i na VRT.
Získat delší nástupiště je bohužel nutné, i když si myslím, že by to bylo zvladatelné i v současné poloze nádraží.
S variantou Petrov měly být pro VRT nová nástupiště v podzemí, pod dnešní zastávkou Nové Sady, stáčející se na sever. https://www.zelpage.cz/news_n/obr-06-nadrazi-v-centru-varianta-s-bus-terminalem-v-urovni-pod-kolejistem.jpg
Co je to větší (a logicky tedy asi i menší) railjet?
Nepoužíval bych spojení „stěhování hlavního nádraží“, ale „odsun hlavního nádraží“, případně ODSun, protože za ODS to začalo a ODS to aktuálně zase tlačí.
Posun o pár metrů není odsun, používat slovo odsun je demagogie.
Od hlavního vstupu do současné haly na Hlavním nádraží ke vstupu na Dolním nádraží je to vzdušnou čarou 900 m. To je nezanedbatelná vzdálenost, kterou budou muset cestující překonat MHD. Není to jen pár metrů, co by šlo bez problému dojít.
„O pár metrů“ by to bylo za předpokladu, že by se přemístil i tramvajový uzel (nebo by vznikla nějaká alternativa k němu). Nicméně nikde jsem neviděl, jak tato problematika bude řešena, takže předpokládám, že hlavní tramvajový uzel zůstane na původním místě. A jak se k němu dostat? Tak buď 15 minut pěškobusem (pravda, to spoustě lidí pomůže se zdravím) nebo tam povede nějaká tramvaj podobně jako tomu bylo u linek v době výluky hlavního nádraží a odklonu vlaků na Dolní nádraží. A to skutečně nebude výhra, protože se bude jednat o „Single point od failure“ a navíc pěkně natřískaném. Takže… Číst vice »
To poskakování busu po červené vlně od Dolního při výluce jsem se snažil raději úplně vymazat z paměti.
700 metrů je pár metrů? Dobře, vypij pár piv a neotravuj.
„Odsun“ je eufemismus za „vyhnání“.
Problém ŽUB a nedostatečnosti hlavního nádraží je skoro o sto let starší než ODS…
Pravda. Zajímavé ale je, že dříve se argumentovalo pro odsun „protože tam stojí Tesco“. Jakmile se odsouhlasilo odsun, tak se najednou zjistilo, že vlastně není takový problém Tesco zbourat 🙂
No tak ho rychle zbourejte a potom po dalších volbách předělejte ten nádr do snesitelné geometrie. 🙂
Na to dávnost studie byly. Problém bylo Tesco. Tesco, které je v plánu zbourat (a zbourané bude mnohem dříve, že se tato pitomost postaví :))
Jenže mezi tím se změnil vlastník té barabizny.
Ano. A ono to jde a ne že ne 🙂
Jistě protože dobu výkupu všichni zaslali, protože na sílu protlačují něco, co zavání akorát arogancí moci.
Zahamuj! Najdi si územní plán z roku 196x, jakýkoliv. Odsun v něm uvidíš.
„Odsun“ můžete používat v případě, že tu budovu stěhujete, jako se stěhoval kostel v Mostě, jinak je to lingvistický nesmysl.
Nešlo by tohle téma zpracovat formou Podcastu ve stylu duel? Pozvat pana Sládka a zástupce magistrátu a udělat debatu?
Spíš duel pana Tyleho z ŽESNADu a pana Sosny z Ministerstva.
Jo! Slávek je na to lepší 😉
Teď je populární MMA
A zvládnou pánové navážit..? 🤔
MMA je fejkové show. Požadován byl reálnější duel.
Jenže souboje jsou už pár set let zakázané 🙁
Měl jsem na mysli reálnou diskusi, ne duel ve stylu Lenský – Oněgin.
Podle toho MMA jsem myslel že to mají řešit ručně a stručně.
😃👍👏
Co mi to jen připomíná ? Už vím. Albánie, Tirana.
V jakém smyslu? Trať v Tiraně je zrušená/nesjízdná a byla tam pokud vím jedna kolej…
Ve smyslu – tak dlouho odsouvali nádraží, až se jim to povedlo a tak ho nemají.
Mě teda spíš Srbsko, Bělehrad.
Mně teda spíš Zvonokosy.
Místo nádraží developerský projekt? Taky pravda.
Zlín, hlavní nádraží. Totiž to Otrokovické. To je neodsunutější a tak již nic nebrání tomu, aby do Zlína jezdily přímé osobní vlaky z pražských Holešovic každou hodinu. Proč z Holešovic? Protože Wilsonovo je moc v centru!
Nojo, 11 km trolejbusem z centra Zlína je v podstatě „docházková vzdálenost“😆
Paneboze, kdy uz tuhle tragedii nekdo shodi ze stolu? Ta poznamka s „nadrazim pro lidi“ me dostala. Pro ktery lidi? Pro tu vetsinu, ktera to nechce?
Dost lidí tu pořád ještě chce další silnice, chodce pod zem a nádraží nejlépe daleko za městem. Na tom obhajoba toho nápadu z podstatné části stojí.
Ano, problémem je též současné nesmyslné rozdělení osobní a nákladní dopravy do dvou tras, které je šotouši intenzivně kritizováno. Odsunuté nádraží řeší i tento problém.
No právěže neřeší.. Viz článek. Plány jsou takové, že nákladní doprava ostrouhá.
Tím jako myslíte, že se to blbě fotí?
Asi tak nějak. Měl by se zrušit Most Inteligence a všecky nákladní vlaky hnát přes Smíchov. Hlavní přesunout do Malešic, aby vlakoví cestující nezabírali místo lidem v Metru jak jsem se kdysi dozvěděl o Brně a šalině od zastánce odsunu.
Nesmyslné je naopak koridory pro osobku a cargo ve městě velikosti Brna slučovat. V Majlontu je na nákladový průtah mimoúrovňový přesmyk (kromě příjezdu od Tišnova), v Heršpicích by mohl být taky. Sloučení je nevýhodné i ze strategického hlediska. V případě nějaké větší mimořádnosti by nejezdila půlka Moravy, o vojenských aspektech ani nemluvě, nechci nic přivolávat.
Nádraží v ODSunuté poloze je leda tak pro ty lidi, co se na tom finančně napakují.
Modří už vědí. A někteří oranžoví taky.
Referendum o poloze nádraží v konané roce 2016 bylo neplatné pro nezájem veřejnosti a v posledních komunálních volbách byly na magistrát zvoleny strany, o kterých se dlouhodobě veřejně ví, že podporují odsun. Takže ta „většina, která nechce odsun“ je tedy kde?
Protože referendum je pro pouze pro Brňáky a ti jezdí vlakem maximálně na výlet. Běžným brňákům je nádraží u zadku. Těch mimobrněnských, kteří využívají vlak denně se záměrně nikdo neptá. Kolik bude stát Brno peněz a zbytečně vynaložené energieveřejná doprava, aby ty lidi z nádraží na periferií rozvezli po městě, se záměrně taktně taky mlčí. Vše pro ekologii a zdravý rozum především. Ach jo.
Referendum melo vetsi ucast nez mnohe volby. Krom toho se zeptejte i obracene: kde jsou ti lide, kteri ten presun chteji? Jen na okraj dodavam, ze vetsina uzivatelu nadrazi jsou ti, kteri do brna dojizdeji, ti hlasovat nemohli.
Myslíte, že oprávněný volič, dožívající v domově pro seniory půjde hlasovat v referendu o „odsunu“ nádraží ? Podobně ti, pro které je „domovským nádražím“ Královo Pole, zastávky Židenice, Lesná, Řečkovice ? Půjdou k hlasování ti, co vlakem nejezdí vůbec, tam kam pravidelně nebo jen občas koleje nevedou …. Je to dáno „nedemokratickými“ pravidly referenda, jinými než ve volbách. Najděte si, jaké je v Brně volební účast při senátorských volbách ve druhém kole. Teoreticky stačí ke zvolení dva hlasy sebe a manželky proti jednomu hlasu protikandidáta, pokud má v obvodu, kde kandiduje bydliště a hlasuje … Pokud tam kandidát nebydlí –… Číst vice »
Ono je taky dost dobrý se ptát těch, kteří do Brna dojíždějí 😉
Momentálně je dílčí sen brňáků o odsunu splněn, protože část vlaků jezdí na Brno-dolní nádraží, které je v poloze, kde bude stát nové hlavní nádraží. Ale nezdá se, že by z toho měli pasažéři nějak moc velkou radost.
Ale nota, znáte úderku z Dlážděné, předtím z Nábřeží: Hlavně se pomstít substrátu neboli kaštanům. Za zpoždění, že si na něj stěžují!
Jinudy dokola znamená po Ferdinandce jako dnes. Fakt síla.
A až někdo z Olomouce napíše to samé, tak bude jezdit nákladní doprava přes Znojmo???
Nádraží v Olomouci je myslím relativně nově modernizované a snad i dostatečně kapacitní, ne? Navíc není problém do něj z problém přivést ještě další kolej od Přerova, ne?
Jinak důvod, alespoň tradované, proč je v Brně nádraží tak divně proti jiným na trasách Rothschildovi železnice, znáte, ne?
Nevybavuji si, rád se nechám poučit.
Dobře, je to neověřitelná historka, je to dvě stě let. Když se rozkřiklo po Moravě že se bude stavět železnice a že to staví bankéř Rothschild, tak sedláci nevěděli co si za pozemky říct, jiní nechtěli prodat a vynutili si tak nejednu změnu trasy. Traduje se třeba že dráha vede přes Břeclav, protože Podivínští u nich „velké“ nádraží nechtěli. Když se řešilo vedení tratě na Brno, tak ji chtěli zakončit někde před opevněním (někde v prostoru Vaňkovky, Dornychu, nevím přesně kde), jenže tou dobou tam už probíhal nějaký rozvoj a majitelé pozemků se tam proti dráze postavili a nechtěli prodat.… Číst vice »
To s tím Podivínem je nesmysl. Pohled do mapy ukáže, že za prvé přes Podivín právěže trať vede, za druhé kudy asi jinudy by mohla vést, když byť jen trošičku západněji je lednicko-valtický areál s meandry Dyje a podmáčenými lužními lesy?
Ten podivín mám od člověka co se historií Podivína baví, ale fyzické důkazy k tomu nemám. Co říkal, tak jim nevadila trať jako taková, ale že tam mělo vzniknout nádraží. Z pohledu nějaké stavby bylo asi jedno jestli by stavěli přes les u Břeclavi, nebo Podivína. A samotné nádraží v Břeclavi je postavené kvůli vodě na náspu, takže to zase taková překážka nebyla. Druhá věc je že ten projekt měl mezi Vídní a Přerovem minimálně 3 varianty. Jedna co vznikla, jedna v podobná s tím že by se jezdilo do Přerova přes Brno a jedna snad přes Mikulovsko. Nebo nějak… Číst vice »
Poslední dobou mám strach, že oni to tam opravdu dotáhnou do zdárného konce…
Nedotáhne. Bude se o tom kecat, budou se peníze vyhazovat do kanálu, ale ekonomika země jde do háje a nakonec se zjistí, že na takové excesy (samotnou výstavbu, kterou stejně nikdo z dojíždějících nechce) nejsou peníze. Je potřeba uspokojit přátele (odkoupit od nich pozemky), udělat kolem toho divadlo (studie) a pak se stejně zhasne a nazdar
Přesně tak. Už dnes se ukazuje, že až přijde na lámání chleba = konkrétní financování, všichni, kdo obsluhují penězovody vedoucí do Brna z venku, od toho dají ruce pryč. Ti, kdo na to nejvíc tlačí, sedí na magistrátě, především v kancelářích loutkovodičů městských politiků, a mají na tom osobní zájem. Už je načase, aby brněnským voličům konečně někdo z místních politiků řekl, že jestli opravdu dojde k realizaci, tak si tím město zablokuje možnost financování VŠECH ostatních investic nejméně na dalších 50 let. (Alternativou bude zadlužení města vedoucí v krajním případě až k bankrotu.) On totiž leckdo říká totéž už… Číst vice »
Já doufám, že žádost do Bruselu o spolufinancování bude odmítnuta, protože provozní využití nádraží v centru je na nějakých 50 % – v rámci modernizace vznikla kolej 701, čili je tam 11 dopravních kolejí, což musí na provoz bez vlaků typu „VRV“ stačit. Pro VRV vlaky jedoucí po VRT stačí dvojkolejná zastávka na „dolním“. Vlak tam postojí 2-3 minuty a jede dál … Dopravní obsluhu zajistí elektrobus.
Kdysi mělo stát odsunuté nádraží něco mezi 40 – 50 mld, dnes to lze odhadnout na 100 mld a více …..
Mně se zdá, že když se sjedou ze všech směrů vlaky všech kategorií, které běžně jezdí, nepočítaje zvlášť Hrušovany nad Jevišovkou, že je to 12 vlaků, tedy na 11 dopravních kolejí jen za cenu, že na jedné koleji budou 2 vlaky. Samozřejmě, že se to nějak dá, ale pohodlné ani ideální to není. Čímž netvrdím, že navrhované změny budou k lepšímu …
Takhle železnice nefunguje. Občas je potřeba i nádraží, nejen zastávky.
Ekonomika jde do háje? Pokud nemyslíte minimálně střednědobý horizont tak je to argument poměrně redundantní
Ten email by pan Sládek možná mohl zveřejnit celý. Pokud to chápu dobře, tak nákladní dopravci mají objet nové hlavní nádraží, když nebude kudy? V tom případě se tam od dob p. Hollana nic nezměnilo.
Bohužel se toho změnilo hodně, pak Hollan prosazoval variantu od Petrovem, která jako jediná dává smysl a která by se nákladních vlaků nijak nedotkla.
Tam musí být v pozadí neuvěřitelné tlaky na odsun a následný rozprodej/zastavění pozemků pod současným nádražím. Vždyť se podívejte, když se na magistrát dostal nějaký odpůrce odsunu tak velmi záhy přišel na to že odsun je vlastně skvělá věc (nejspíš mu to bylo náležitě vysvětleno).
Radní pro dopravu druhého největšího města v republice, který nemá ani řidičák. Snaží se utlumovat IAD, ale osobně jezdí městem služebním autem s řidičem namísto MHD. A když už v noci použije MHD, tak jede načerno. Opravdu chcete tuto figurku obhajovat?
Nemít řidičák mi přijde skoro jako výhoda, protože jinak je to často někdo, kdo nepoužívá kromě letadel na dovolenou žádnou formu veřejné dopravy.,
No jó, ale to by musel být týpek bez řidičáku, co jezdí šalinó. A on to byl týpek bez řidičáku, co ho za naše prachy vozili superbem. Týpek, co v Brně nikdy nestál s nohou na spojce v koloně, týpek co v Brně nikdy neparkoval do místa velikostně pro Smart. 😉
Člověk může mít obojí, šalinkartu i řidičák. A dokonce i rozum.
Mimochodem, když někdo nezvládne ani testy v autoškole nebo mu lékař řidičák nedovolí pro psychickou nedostatečnost tak to z něj nadčlověka opravdu neudělá.
Radní nemohl jet načerno, neb mají MHD zdarma. Opravdu musíte používat demagogie, abyste očernil někoho s kým názorově nesouzníte?
Pan Hollan byl tro.tl a absolutně nevěděl o čem mluví. Že občas omylem řekl něco správného byla jen čírá statistika.
Jak se říká „i rozbité hodiny ukazují dvakrát denně správný čas“ 😉
To není tak úplně přesné, návrh prezentovaný koalicí NvC počítal se zrušením Brna – dolního a novým vedením nákladového průtahu po komárovské spojce a nové trati podél D1.
Návrh koalice NvC je mnohem starší historie, než Nádraží pod Petrovem ze studie proveditelnosti. Všechny subvarianty B v SP ŽUB měly nákladový průtah vedený prostorem dnešního dolního nádraží.
Hlavě by mne zajímal autor toho skvostu. Objet Brno po neexistující železnici, notyvole ani jako vtip to nezní dobře.
To slovo „notyvole“ by se mělo zařadit mezi citoslovce 😀
Coby, obyčejné rámování: http://www.dooffy.com/cs/zajimavost-ostravaci-nemluvi-sproste.html
Ačkoli je to arogantní canc bez řešení, je v něm přirozená pravda. Nákladní doprava v zásadě nepatří na hlavní nádr v samotném centru tak velkého města ale kousek vedle – třeba jako je Dolní nebo ještě kousek dál. Nepřímo tak ukazuje na nesmyslnost současných plánů rušících nákladní trasy bez skutečné náhrady.
Na newsletteru ŽESNAD.CZ jsem ho zveřejnil.
veřejnost možnost čtení nedostane že? 😛
Dostane, ale ještě čekáme na vyjádření, zda je o oficiální postoj města:-)
díky
Musíte přemýšlet trochu. Soukromé dopisy se bez souhlasu odesilatele zveřejňovat nemůžou.
Napište mi Vaše skutečné jméno a e-mailovou adresu a mate přístup hned.
Můžete se podívat do fb historie pana Hollana a najdete tam, že přesně nákladní dopravu tam v souvislosti s odsunem docela hodně řešil.
„Novou dopravní technologii řeší ministerstvo dopravy“.
Může se stát ještě něco horšího?
Myslíte ta, která stojí za bezprecedentním omezením MHD v Brně, ale má tu drzost si vylepit na tramvaje svůj ksicht se slovy „Brno má nejlepší MHD světa?“.
😀
Áno, mohla by to řešit Fotbalová asociace ČR.
Nebo Zeman.
Ten by z toho postavil kanál.
Tunel nebo kanál, to je jedno…