Nekonečný příběh nového nádraží v Mladé Boleslavi. Správa železnic chystá další soutěž
Regionova ve stanici Mladá Boleslav hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
Mladá Boleslav je díky sídlu Škody Auto jedním z nejbohatších měst v zemi, cestující zde ale na hlavním nádraží využívají
ještě jedna zajímavá věc : velká část českého národa kritizuje moderní stavby a křičí, že stát nedělá nic pro lidi. Občas se jich zeptám co by si přáli a neví. Tak moje doměnka : hodně křičících by chtělo aby stát zaplatil jejic exekuce a dluhy z chlastu, automatů a a cigaret nebo CrystalMe. Pak by možná přestali křičet
Jo když to bylo ještě Jungbunzlau. To ty projekty jely
To je ale megahloupost. Ten „skleník“ navrhly České dráhy, kterým to tehdy patřilo. A byly rozhodnuty jej realizovat. Ale část „moudrých“ lidí v petici řekla, že chtějí zachovat staré nádraží. A tak nám tu už dalších deset let stojí ta krása, na kterou koukáme dodnes. Právě díky těm lidem, kteří podepsali petici a byli velmi hlasití, se nic neodehrálo. Ale možná, že Vy jste byl jedním z nich a teď, místo přiznání chyby, hledáte alibisticky viníka….. Jisté je jedno, že jím nejsem já, protože můj projekt byl určen k realizaci.
Nic než hloupý alibismus nejen Povšíka a spol.: nejdůležitější je přece samozřejmě za každou cenu nepřipustit přiznání, že nejlepší a nezvratné je zachování „hlavního“ nádraží pro město úrovně Mladé Boleslavi v naprosté řiti fakticky i katastrálně pojmenované Čejetičky místo jeho přesunu do prostoru, kde do té doby velice frekventovanou zastávku pod centrem města „bolševik“ před asi 40 roky hloupě zrušil – což kariéristický Povšík patrně (vzhledem ke svému věku) nepamatuje a asi ani nemůže pamatovat, a tak místo toho, aby využil možnosti naplivat na „bolševikovu“ chybu, hájí drahé a neužitečné hovadiny. Ale taková je (bohužel) současná doba … A ještě… Číst vice »
Výtah od mostu přes Jizeru na Staré město už řadu let funguje.
Pekne nadrazi. Ted jeste srovnat MHD, aby se po meste dalo normalne jezdit. 🙂
Tak snad se toho dožiju…
Tak to je fakt nádhera…Když už něco nového, tak by si to zasloužilo i trošku hezčí kabátek.
Nádraží uprostřed ničeho. Nebo by se mohlo jmenovat Čejetičky.
Obnovit původní nádraží před odbočkou na Mšeno a současné prostory ponechat jako seřazovaci.
To nemůže projít. Je to příliš logické.
Jaké původní nádraží před odbočkou na Mšeno?? Kde jako by vůbec mělo být??
Předpokládám, že pisatel myslel mladoboleslavskou zastávku, které stávala v poměrně logickém místě blízko centra města. Dodnes ji připomíná ulice U Zastávky.
Centrum města je cca v místě Bondy, nikoliv Staroměstského náměstí.
Už nejméně 10 let a nikdy se to nevrátí.
Nádraží v poloze ulice U zastávky by bylo úplně stejně v polích jako současné hl.n.
Jediné co má smysl je nové nádraží v poloze současné zastávky MB-město (kam ale musí jezdit přímé vlaky z Prahy, tj. musí být spojka z Bezděčína kolem D10 a Olympie).
U Bondy není místo pro další koleje a Bezděčínska spojka nebude.
a) V polích by nádraží nebylo, protože se přímo v místě nachází a stále rozšiřuje škodovácký vývoj („Česana“), kde by mělo pracovat tuším až 6000 lidí. Na konci loňského roku tady vznikl parkovací dům pro stovky aut… b) Fungování nádraží MB-město s průjezdem vlaků Praha – Turnov – Lbc je závislé na Všejanské spojce, Bezděčínské spojce, Dalovické spojce, dvoukolejce napříč Boleslaví (v tunelu?) a faktické novostavbě trati Lysá – Milovice. Toho se nedožijeme. Ani naše děti ne. Bezděčínská spojka asi vznikne, zřejmě i v dohledné době, ale spíš jen jako napojení Škodovky na nymburskou trať, kam směřuje většina nákladů. c)… Číst vice »
V Česaně nepracuje 6000 lidí, bude to asi necelá polovina. A taková perlička – už před 20 lety se mluvilo o lávce z Krásné louky přes Jizeru do Česany a zastávce Tamtéž. Co Vy na to, pane Povšíku ?
Těch 6000 by měl být cílový počet po dostavbě všech plánovaných objektů (bez záruky, slyšel jsem to v souvislosti s novým územním plánem MB).
Ta zastávka co mylsí Kuba bývala pouze na trati Praha – Turnov, v místech mezi nadjezdem trati Mšeno – Stará Paka a mostem nad silnicí do Čejetic, dodnes tam jsou vidět pozůstatky. Zastávka kterou zmiňuje Michal údajně bývala v místech (viz. 50°24’26.2″N 14°53’29.8″E) kde je dnes rampa vlevo od silnice těsně za přejezdem na hlavním nádraží. Kdysi vlaky jedoucí od Mšena do MB města necouvali do hl.n. jako dnes ale stavěli na této zastávce a pokračovali dále, a ti co chtěli přestoupit na dnešní hl.n. ten kousek došli pěšky.
Naprosto, ale naprosto souhlasím (ano, byla to zastávka). Bohužel, vedení města dalo do zadání nového územního plánu podmínku, že jakékoli změny polohy zastávek, nádraží apod. se nebudou řešit.
Když projíždím Boleslaví, tak mě toto místo už několikrát napadlo. Existoval někdy vážný záměr sem nádraží přemístit? K centru starého města je to na dohled.
Především je to celé od samého počátku nesmysl: mnohem užitečnější by bylo postavit jen malé nové osobní nádraží v prostoru bývalé zastávky „Mladá Boleslav zastávka“ přímo pod městem (u mostu, pod Čejeticemi) a ze stávajícího nádraží ponechat jen nádraží pro nákladní dopravu se zastávkou na dvou kolejích jakési „falešné dvoukolejky“ pro osobní dopravu (jedna kolej nymburská a jedna všetatská) – přestupy mezi rychlíky lze případně řešit i jen v Bakově nad Jizerou, kde je prostoru pro osobní koleje dost, protože nákladní doprava je tam už minimální, takže by na tom novém osobním nádraží stačily i jen 3 (či maximálně 4)… Číst vice »
Naprosto logické, srozumitelné a hlavně dostupné z centra města. Už to samo o sobě je téměř neproveditelné, právě pro svoji logičnost. Bylo by t asi také hlavně levné! A to už je fakt moc. 🙁
Nic proti obnovení Mladé Boleslavi zastávky, ale na Mladé Boleslavi hlavním nádraží, které je přirozeným přestupním a křižovacím místem, je při myšlení hlavou s pravidleně devíti až desíti vlaky osobní přepravy zároveň + prostorem pro nákladní přepravu, technickým zázemím a potřebnou rezervou třeba počítat. Jistě, ta potřebná rezerva může mít i tu podobu, že v případě výluky některých kolejí se na jiné těch vlaků poskládá víc.
Zkuste myslet hlavou: je pro Mladou Boleslav a její budovu nádraží podstatné „přirozené přestupní a křižovací místo“, nebo situování nádraží co nejpřístupněji a nejblíže k oblasti, která zajímá cestující? Kolik těch vašich „přestupujících cestujících“ bude vůbec potřebovat nádražní budovu, když na přestup budou mít (jak je v moderní době zvykem) asi 3 minuty a budou rádi, když ten přípojný vlak vůbec rychlým během podchodem (možná) stihnou?
Dělá to na mne dojem určitého bezkoncepčnosti. Dle některých plánů má cca za deset let stát všejanská spojka , nová trať Bezděčín-Mladá Boleslav město , nová spojka zajišťující jízdy vlaků z města směr Bakov bez úvrati na městě. Kdyby toto všechno dopadlo , tak se ze stanice Mladá Boleslav hl..n. stane naprosto bezvýznamná stanice, kterou využijí maximálně desítky cestujících denně . A nová staniční budova bude díky svému absolutnímu nevyužití zralá na demolici.
Přesně tak, velkolepá obnova nádraží uprostřed ničeho je naprostý nesmysl. Samozřejmě současnou budovu zbourat lze a nahradit dočasným kontejnerovým řešením ála Brno.
A proč? Padá snad, že byste to hned boural a dával tam hnusné, časem zatuchlé buňky?
Při rychlosti těchto staveb to městské nádraží nebude dříve než v roce 2050. Navíc tam není moc prostoru, kam to nádraží rozšířit, tedy podle mě tam vždy bude omezená kapacita a ne všechny vlaky tam budou moci jezdit.
Viz též: https://zdopravy.cz/nova-zeleznicni-trat-i-silnice-stat-slibuje-skode-auto-pres-7-miliard-do-dopravy-14551/
Pravda, nechápu k čemu by byla nějaká větší budova na současném hl.n., tam by stačila opravdu jen velmi střízlivá.
„Určité bezkoncepčnosti“ je ještě slabé vyjádření, v tomhle státě žádná koncepce neexistuje. Jen jednotlivé nápady a iniciativy bez souvislostí. Viz plány na rozšíření D10 na šest pruhů, ale zároveň stavba nových mostů, které jsou široké jen na čtyři pruhy. Už od 90. let platí, že co se nestihne během aktuálního volebního období, to nemá prioritu a necháme to dalším lidem ve funkci…
Podle těch plánů dosavadní hlavní nádraží nebude bezvýznamné, možná jeho význam klesne na polovinu. Navíc zrušení nádraží Mladá Boleslav město a jeho nahražení pouhou zastávkou zakopanou v zemi, jakkoli to byl dobrý nápad, jeho použití a využití výrazně limituje.
MBm je normálně stanice, pouze má toliko dvě nástupištní hrany.
Pokud se vybudují všechny ty spojky, tak na MB hl. n. budou z vlaků osobní dopravy zastavovat jenom osobáky od Všetat.
Trochu zbytečný vzhledem k tomu, že do budoucna mjí všechny vlaky jezdit na městský nádraží az de mají zastavovat pouze vlaky od Všetat.
Do jakého budoucna myslíte? Zažil jsem „budoucnosti“ vzniku nového městského/východního nádraží a napojení trati od Nymburka skrz/kolem Chlumu – s termínem do roku 1997, 2004, 2010, 2015, 2020? Co se podařilo? Vymazat z mapy funkční městské nádraží a udělat z něho zavrtanou zastávku, na kterou se lidé se sníženou pohyblivostí vůbec nedostanou. (Výtahy na perón jezdily asi půl roku?! a budou opraveny v BUDOUCNU). Také se hovoří (30 let) o vzniku Všejanské spojky, vedoucí z Milovic do Vlkavy(v minulosti) Čachovic (dnes) a tak při loňské „OPTIMALIZACI“ optimalizovali stanici Čachovice takovým způsobem, že ji budou muset V BUDOUCNU opět celou přeotimalizovat,… Číst vice »
Už má ta stanice Mladá Boleslav – Budoucno aspoň přidělené číslo v SR70…?
Jinde se staví celá města nebo min. Čtvrťe a tady je problém zdemolovat a postavit novou budovu nádraží dpc..!!!
Problém je, že se a) neudržuje a b) nová velká budova je tam výhledově k ničemu.
Případná neúdržba samozřejmě může být problém, ale redukovat budovy zrovna ve vzkvétající Mladé Boleslavi je na hlavu padlé. Např. pracující jsou rádi, když seženou bydlení i třeba na půl cesty do Mšena … .
A hlavně jedou rádi vlakem do Katusic úvratí, aby si mohli prohlédnout „hlavní nádraží“ ještě z nadhledu …
Nekonečný příběh dostavby a rekonstrukce D1, nekonečný příběh dostavby koridorů, nekonečný příběh D35, nekonečný příběh Vyšehradského nádraží, nekonečný příběh oprav silnic III. tříd v regionech, nekonečný příběh Pražského okruhu, nekonečný příběh lávek a mostů v ČR, nekonečný příběh nadějí na normální život – který nezažily generace obyvatel ČR ani 30 let poté, kdy život před tím byl 50 let nenormální. Život je čekání na „AŽ“ a na „MOŽNÁ“ a na „za 10 let“… Nejstrašnější je, když si těsně před šedesátkou uvědomíte, že jste celý život čekali na .. a na.. a až bude… A skoro šedesát let jezdíte po rozjebanejch… Číst vice »
Nu, pokud by se vybraly skutečně potřebné věci a začalo se na nich dělat, dalo by se toho dožít. Ale když lidé chtějí spoustu zbytečností a vize „dálnice či letiště do každého kraje“ jsou předřazeny byť jen údržbě stávajících silnic, natož nějakému faktickému vylepšení železnic, je výsledek jasný.
Když člověk tolik neočekává, je šťastnější.
Jsem starý jako ZAKOS možná o malinko starší a říkám si kolikrát to samé. Do cca roku 2000 jsem se dočkal prodloužení Kbelské a klidu před domem ačkoliv jsem se měl dočkat okruhu černý most – Březiněves dle zakos. Netrpělivě čekám jak to bude s okruhem říčany běchovice, ale osobně už nevěřím, že bych se kdy dočkal je mne 48 let jen pro info. Na co čekám dále čeho se dožiju na trase D35 už jen dálnici před Vysoké Mýto budu považovat za úspěch to samé i na druhou stranu do Karlových Varů ke to vypadá na pár km navíc… Číst vice »
Zakopaný pes je v motivaci lidí, kteří jsou do politiky – od lokální po vysokou, já bych politiku chápal jako službu obyvatelům, jenže s tím tam nejde nikdo, hlavní motivací politků je za volební období si vylepšit svojí svojí životní úrovneň, buď se dostat k peněžním tokům a část odklonit nebo si alespoň nadělat známé ve stylu já na bráchu, brácha na mě … dokaď se to nezmění, nečekejme zlepšení našeho života.
Píše se rok 2040 a městečko mladá Boleslav se stále pyšní se starou budovou a jako galská vesnice odolává tlaku moderní doby protože vše musí býti takové jako před 100 lety aby někdo náhodou nepocitil nějakou změnu.. Protože změny jsou špatné a nepříjemné 🤮 a mnohdy i nebezpečné…
Podle těch palců hore jste asi nepoznali sarkasmus v mým příspěvku. když můj příspěvek dole má palce dole..
Nejdůležitějším strategickým problémem Ministerstva vnitra ČR je stav vlakového nádraží v Mladé Boleslavi, že se mu věnuje sám ministr nepříslušného resortu? Vše ostatní je už vyřešeno, nikde žádný jiný problém???
Pane Sůra, prosím opravte 6. pád jména pana ministra na 2. (jednání koho s kým).
Opravte si, prosím, 1. pád „Pane Sůra“ na 5. pád „Pane Sůro“ (oslovujeme, voláme). 🙂
Máš pravdu Joudo.
Kupodivu se česky slušně oslovuje skutečně např. „pane Sůra“, „pane Švec“, „pane Jouda“ apod., a poctivé použití pátého pádu u příjmení v těchto obratech je gramatickým švejkovstvím, když si někdo z dotyčného a z českého jazyka dělá legraci.
Postačí 5. pád u toho „pane“.
Skloňovat i příjmení zavání hyperkorektností a zejména v případě některých příjmení vznikají ve vokativu docela nelibozvučné patvary: pane Richtřřřře, pane Moraffffče…
Tak ty si fakt vtipnej..
Stačí nahodit, poklidit a hotovo ne. Rvát těžký prachy do nádraží, který je někde na periferii a ty počty lidí za den tam nijak zázračný nejsou, to je teda Kauf.
Takže zástávku z přístřeškem a automaty ne :-), těžký prachy mají jít do něčeho jiného:
https://zdopravy.cz/nova-zeleznicni-trat-i-silnice-stat-slibuje-skode-auto-pres-7-miliard-do-dopravy-14551/
Samozřejmě: v Čejetičkách (kde ve skutečnosti to nádraží leží) by dvoukolejná zastávka s přístřešky skutečně bohatě postačila a nové osobní nádraží by mělo být někde úplně jinde = mnohem blíže k městu!
Možná ta budova potřebuje nebo bude potřebovat i podstatnější údržbu, ale určitě normálnější je věci udržovat a opravovat, než vymýšlet blbosti.
Stávající budova, kdyby prošla rekonstrukcí a dostala nový světlý pestřejší nátěr, mohla by sloužit dalších 50 let.
Hlavně, že nová budova bude určitě neohyzdná s historickou hodnotou.
Hlavně se bude jistě lépe vytápět a bude prostorově úspornější. 🙂 Podobnou teď s opačnými argumenty chtějí naopak bořit v Bystřici pod Hostýnem. Nu, tak mě napadá, jestli by nešla přestěhovat sem, kde by mohla ještě sloužit…
Je to divné, ale Bystřice je nad Hostýnem. O plánu na bourání nic nevím, ale nádraží je ultrahnusné po „modernizaci“ za totáče a druhé modernizaci (spočívající ve výměně komunistických oken za plastová).
Původně to byla typizovaná železniční budova myslím stejný model jako Kácov nebo Ledečko – kdyby pro to bylo využití, je asi lepší cestou podobná rekonstrukce…
Koukám hodně stará vyzualizace ani není vyvýšený peron. Ale budouva pěkný lepší než ta stará z obludaria
Skutečně krásný novotvar. Vyhlašuji soutěž, co si kdo představí pod pojmem „vyzualizace“.
Ta budova stejně vypadá jako akvárium, takže do něj můžeme směle nasadit vyzy.
Nebo že by se tam měli cestující vyzouvat? 😜
Co do tohoto má co mluvit ministr vnitra, i když je to papaláš z Boleslavi? Když už, tak je to snad kompetence univerzálního ministra Karla SONY Havlíčka.
Věcně do toho Hamackovi jako ministrovi vnitra nic není, ale Povsika potřebuje jako vnitrostranickeho spojence a kamaráda, tak co by neztratil pár slov, to ho nic nestojí. A kromě toho je to poslanec zvolený ve středočeském kraji a rodák z Mladé Boleslavi:-)
A kromě toho je to přece také místopředseda vlády, ne?
Ano. Ham(b)áček to zařídí. 😃
Tak hlavně je Hamáček poslancem zvoleným za. MB, tak je dobře, že se občas stará o problémy svých voličů.
To mu nikdo nebere.
To byste se divil, jakým tématem může být využití nádražních objektů Ministerstvem vnitra!
Bude tam taky zařízení na testování obličejů? Policie prý chce v Praze testovat sledování obličejů. ‚Není důvod, jen chtějí hračku,‘ oponují ochránci soukromí. Krajské ředitelství policie požádalo pražský magistrát, aby aktivoval na šesti místech v Praze funkci automatického rozpoznávání obličejů. Policie by tak mohla automatizovaně sledovat a zaznamenávat pohyb osob, které kamery zachytí.