Nekonečný příběh nového nádraží v Mladé Boleslavi. Správa železnic chystá další soutěž
Mladá Boleslav je díky sídlu Škody Auto jedním z nejbohatších měst v zemi, cestující zde ale na hlavním nádraží využívají
Mladá Boleslav je díky sídlu Škody Auto jedním z nejbohatších měst v zemi, cestující zde ale na hlavním nádraží využívají budovu, která svým vzhledem a stavem úplně neodpovídá sídlu největší tuzemské firmy. Správa železnic počítá s demolicí a stavbou nové budovy. Jasno má být do konce roku.
Po jednání ministra vnitra Jana Hamáčka (který je z Mladé Boleslavi) a náměstka primátora Robina Povšíka s generálním ředitelem Správy železnic Jiřím Svobodou to zveřejnila mladoboleslavská radnice na svých stránkách. „Dohodli jsme si tři milníky. Letos na podzim bude hotová studie, v říjnu 2021 se začne pracovat na demolici výpravní budovy a do dvou let má být hotovo,“ řekl náměstek primátora Robin Povšík.
Zároveň připustil, že ze strany Správy železnice se jedná o už několikátý termín, který veřejně slibuje. „Nicméně podle dynamiky dalších kroků lze odvodit, že tentokrát by již skutečně mohlo k naplnění slibů dojít,“ uvedlo město na stránkách. Například v roce 2017 slíbil tehdejší generální ředitel SŽDC Pavel Surý, že stavět se začne do konce roku 2018.
Podle mluvčího Marka Iliaše nyní probíhá aktualizace záměru projektu pro akci „Rekonstrukce výpravní budovy v žst. Mladá Boleslav hl. n.“ „Záměr projektu primárně sleduje demolici stávajícího objektu osobního nádraží a následnou výstavbu objektu nového. Aktualizovaný záměr projektu bude po jeho dokončení předložen ke schválení na Centrální komisi Ministerstva dopravy. Předpoklad zahájení stavebních prací je v průběhu roku 2021, k jejich dokončení by mělo dojít zhruba v polovině roku 2023,“ uvedl Illiaš.
Konečnou architektonickou podobu chce Správa železnic vybrat s městem.
V Mladé Boleslavi chtěli současnou budovu už před deseti lety zbourat a postavit novou. Z bourání se ale ve městě stala politická záležitost, vznikla tehdy i petice, která měla demolici zabránit. To se nakonec povedlo. „Nové nádraží mohlo dávnost stát. Vše bylo připravené a dojednané s nejvyšším vedením Českých drah. Ti, co podepsali petici, se postarali o to, že projekt má minimálně desetileté zpoždění a město automobilů se doteď v uvozovkách pyšní ohyzdnou výpravní budovou bez historické hodnoty,“ řekl Povšík.