Nejvýše položená železnice v Evropě se vrátila znovu do zisku

Vozidla Jungfraubahn ve stanici Kleine Scheidegg. Foto: JungfraubahnVozidla Jungfraubahn ve stanici Kleine Scheidegg. Foto: Jungfraubahn

Pandemie podle švýcarského provozovatele horských drah a lanovek posílila trend individuálního cestování.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtech

Vyzkoušeno, ta trať je super

Jiří Schenk

Pro naše poměry by stačilo dotažení železničního spojení do Špindlerova Mlýna či do Pece pod Sněžkou, ale než se u nás někdo rozkýve, tak svět bude o 30 let dále, jako pořád.

Karel

Na Jungfraujoch se dá dojet individuální dopravou?

Radek Janata

V zásadě ano – můžete si individuálně najmout vrtulník a oni vás nahoře vysaděj. Akorát to vyjde o dost dráž, než ten vlak.

Jo, a taky tam můžete dojít po svých. Teda pokud máte zkušenosti s horolezctvím/ledovcovými túrami.

Jiří Kocurek

Na Kleinde Scheidegg ano, ale bude to na povolení, které nedají každému. Možná to půjde na kole, ale v tom případě smekám.

Dál nahoru viz Radek Janata.

Jan

V létě jsme využili Top of Europe Pass, moc nám to nezlevnil, ale stálo to za to. Celý systém šlape jako hodinky a kromě samotné Jungfrau byla největší bomba historická zubačka Schynige Plätte, nad jejímž sklonem a stářím vozidel kroutím hlavou ještě teď…

Plecháč

Ještě aby ne, když jízdenka z Lauterbrunnen na Jungfraujoch a zpátky stojí (bez Halbtax) 200 CHF.

Petr Jetelina

Nejlepší čas cestovat na Jungfraujoch byl během pandemie, kdy všichni seděli doma. Nyní to bude zase jedna velká tlačenice.

mgr.pavel

Jo, loni to tam bylo super. Ještě nebyly fronty, lanovka Grindelwald – Eigergletscher už byla v provozu (imho nejlepší pro cestu nahoru, rychlá a vidíte pod sebou vláček škrábající se pomalu nahoru), zatímco dole už bylo skoro léto, nahoře člověk chodil po ledovci.. Vyjít z té skály s konečnou na Jungfraujoch a projít se po sněhu, tam člověk teprve pochopí, že „Top of Europe“ není moc přehnaný reklamní slogan. Člověk má Alpy skoro jen pod sebou. I přes tu pálku co za to chtějí takový výlet fakt stojí za to. (o to víc zabolí to srovnání, kdy Švýcar už před… Číst vice »

Plecháč

Ono kdyby u nás byla nějaká trasa, kde by byli cestující ochotni zaplatit 200 CHF (4700 korun) za zpáteční jízdenku za nějakých 10 km, tak by ty tunely měly trochu jinou ekonomickou návratnost.

Jiří Kocurek

A to chcete kopat železniční tunel na Ještěd, na Sněžku nebo na Praděd, aby to alespoň trochu odpovídalo?
Na dojíždění z Berouna do Prahy za 4700 Kč denně se vám každý vyprdne.

Radek Janata

Z Berouna do Prahy to 4700 Kč být nemusí. Ten tunel bude mít nesrovnatelně vyšší kapacitu než tunel na Jungfrau …

Petr Jetelina

My jeli pěkně po kolejích. Jet lanovkou je hřích. Většina cestujících z Interlakenu se odebrala na lanovku, díky čemuž zubačka do Kleine Scheideggu byla rozumně obsazená.
Kdo by měl zájem, pár řádek jsem napsal zde: https://rail-blog.blogspot.com/2022/09/vlakem-po-svycarsku-1-cast-zurich-bern.html

mgr.pavel

Je fajn, že si každý najde pro něj jeho vlastní nejatraktivnější varinatu 😉