Největšího kontejnerového dopravce světa přilákaly rychlovlaky. Koupil polovinu Itala

Vlak společnosti Italo ve stanici Venezia - Mestre. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVlak společnosti Italo ve stanici Venezia - Mestre. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

MSC získá ve firmě poloviční podíl.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
TPal.

Má MSC nějaké expandivní plány s italo vlaky?

jkjk

Italo vzniklo v roce 2006, provoz zahájilo v roce 2012. V roce 2015 se poprvé dostalo do zisku. Další ztráta přišla „covidovém“ roce 2020, ale už je zase zpátky v zisku. Za rok 2022 tržby 700 mil. eur a zisk 100 mil. eur, výsledky za rok 2023 asi budou ještě lepší. Slušné výsledky.

Baraba

Ale VRT nemá smysl a ekonomicky nevychází

oja

Dálnice vycházejí ekonomicky mnohem hůře.
Tím spíš, když započítáte ekologický aspekt. Vlaky jsou a ještě nějaký čas budou jediný kapacitní druh dopravy, který může fungovat bezemisně (zvlášť, když za bezemisní vezmu i jádro).

Y.K.

Která nevychází a nemá smysl?

DavidK

Jestli jste příspěvek Baraby nepochopili, tak to měla být hádám především nadsázka a ironická poznámka všem těm škarohlídům, co brojí proti VRT.