Největšího kontejnerového dopravce světa přilákaly rychlovlaky. Koupil polovinu Itala
Vlak společnosti Italo ve stanici Venezia - Mestre. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
MSC získá ve firmě poloviční podíl.
MSC získá ve firmě poloviční podíl.
Má MSC nějaké expandivní plány s italo vlaky?
Italo vzniklo v roce 2006, provoz zahájilo v roce 2012. V roce 2015 se poprvé dostalo do zisku. Další ztráta přišla „covidovém“ roce 2020, ale už je zase zpátky v zisku. Za rok 2022 tržby 700 mil. eur a zisk 100 mil. eur, výsledky za rok 2023 asi budou ještě lepší. Slušné výsledky.
Ale VRT nemá smysl a ekonomicky nevychází
Dálnice vycházejí ekonomicky mnohem hůře.
Tím spíš, když započítáte ekologický aspekt. Vlaky jsou a ještě nějaký čas budou jediný kapacitní druh dopravy, který může fungovat bezemisně (zvlášť, když za bezemisní vezmu i jádro).
Která nevychází a nemá smysl?
Jestli jste příspěvek Baraby nepochopili, tak to měla být hádám především nadsázka a ironická poznámka všem těm škarohlídům, co brojí proti VRT.