Největší železniční kontrakt Siemensu v historii. Dodá 1200 lokomotiv do Indie

Nové lokomotivy pro Indii. Foto: SiemensNové lokomotivy pro Indii. Foto: Siemens

Součástí obřího kontraktu je servis na 35 let.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bjorn

Indie má skutečně ambiciózní plán elektrifikace všech svých širokorozchodných tratí a k začátku letošního roku již má 83 % této sítě elektrifikováno (25 kV 50 Hz AC), zbytek má být hotov do roku 2024 a neelektrifikované zůstanou pouze tratě lokálního významu s menšími rozchody 1000mm a 762mm. Indie také zdárně postupuje v projektování a přípravách výstavby sítě VRT, kde spolupracuje s Japonskem. Na rozdíl od totalitní diktatury v ČLR toto probíhá v Indii pomaleji s ohledem na demokratické principy a zásady právního státu. Indie dále plánuje či již pokročila ve výstavbě strategických pohraničních tratí do oblastí blízko k hranicím okupovaného… Číst vice »

Mateusz

Hezký nátěr 🙂

Vojtech

Smartron (nejchudší Vectron pro DE) stojí cca 2,5 milionu EUR. Takže s pomalejším převodem, levnějším trafem na 25 kV asi slušně ziskový kšeft

Milan Plíva

V Indii mají opravdu 25 KV AC 😅😅

PepaM

Ano, mají. Světově je 25 kV 50 Hz AC nejrozšířenější napájecí systém, zejména právě díky jeho využití v Indii a Číně.
https://www.openrailwaymap.org/?style=electrified&lat=22.350075806124867&lon=94.81201171875&zoom=5

noerf

Měl bych dotaz. Jestli jsem to správně spočítal, tak vyjde jeden stroj na 60 000 000 Kč včetně servisu na deset let. Když vezmu, že Vectron stojí řádově dvojnásobek, tak by mne zajímalo včem všem je rozdíl mimo ceny práce v Indii.
Jedná se tedy o jednosystemové stroje bez ETCS.

Zakon kaze

Ruzny napajeci soustavy?

Danny

Nejsem odborník, takže to berte čistě jen jako spekulaci, nicméně bych to viděl na kombinaci faktorů jako jsou laxnější normy (žádné TSI), fakt, že se to bude vyrábět v Indii v prostorách Indických drah (nižší mzdové náklady) a také počet objednaných lokomotiv. Je otázkou, jestli bychom se při objednání 1200 vectronů také nedostali třeba na cenu 90 mil.

Danny

Btw. když se podíváte na nové rychlíkové soupravy, které si Indové vyrábí sami (už pár stovek je objednáno) a které nasazují na expresy na konvenčních tratích, tak jedna 16 vozová jednotka vychází na 15 – 20 mil. USD. Sice to není asi evropská kvalita, ale působí to celkem důstojně.

https://en.wikipedia.org/wiki/Vande_Bharat_Express

Danny

Za tu cenu máte u nás tak 5 vozový interjet

jkjk

Ano, úspora z rozsahu, levnější práce, laxnější normy, má to být opravdu něco vyvinutého na („low-cost“) míru, ne žádný derivát existující lokomotivy. Je tam i možnost, že by se to pak vyváželo i mimo Indii (ale do Evropy to nebude, spíš Afrika apod.).

Radim

Mi připadá zvláštní ten jejich rozchod (1676mm). Indie byla kolonií UK, ne? A v UK je 1435mm. Je to zvláštní…

Danny

Prakticky celá jižní Afrika (nikoli jen JAR) byla také kolonií UK a místo standartního rozchodu je tam užší tzv „kapský“ rozchod.

Kubrt

Doporučuji článek „5 ft 6 in railway gauge“ na anglické wiki, ja tam řada zajímavostí z historie tohoto rozchodu 🙂

Radim

Díky

RoGo

Ani Irsko nemá 1435 mm. A to je Anglii nejblíž.

dopravopat

Bude časť strojov vybavená „vysokými“ pantogrfmi pre elektrifikivané trate s vozbou „poschodových“ kontajnerov?

Danny

Myslím, že je to více než pravděpodobné. Stavba čtyř nákladních koridorů (dedicated freight corridors) je jeden z největších infrastrukturních projektů Indie současnosti a všechny jsou, pokud se nepletu, uzpůsobeny na vozbu dvou kontejnerů na sobě.

Danny

Z již dokončených částí….. https://www.youtube.com/watch?v=ywTRsc8NKAU

Dusanh

Vidím, že tam stále pěstují hytláky 😀

Vladimír Bílý

Zajímala by mě odolnost vozby dvou (prázdných) kontejnerů nad sebou na boční vítr.

Oce

Zřejmě je vyhovující. V USA se tak jezdí už desítky let.

Jan

Ale ne pod drátama a myslím že je mají taky níž položené na vozech.

Kubrt

Ano, v USA (a Brazílii a Austrálii) se za tímto účelem používají vozy se sníženou „podlahou“, na rozdíl od Indie. Nicméně i v té Indii už to nějaou dobu praktikují, tak snad to fuguje..

PuniCZ

Tak on ten prázdný kontejner má skoro 4 tuny, to vítr jen tak neodfoukne

Jeřdno

a ten konejner jen leží? Nebo je nějak zajištěný?

Bram

Kontejner je proti pohybům ve vodorovné rovině jištěn trny.

Vladimír Bílý
R P

Australská studie, která se interakci větru a stohovaných kontejnerů věnuje, i s popisem dvou nehod, které jí zřejmě byly způsobeny: https://international-railway-safety-council.com/wp-content/uploads/2017/09/simes-a-blow-to-train-operations-can-strong-winds-cause-derailment.pdf
Podobně i v USA se čas od času nějaký vlak v silném větru převrátí, ale jsou to opravdu výjimečné případy.

jkjk

Ano, všechny. Měly by primárně jezdit na těch vyhrazených nákladních koridorech (DFC).

Marcel Štancl

Na jaký to bude trakční systém?

Kubrt

25 Kv 50 Hz.

Erik

Zajimave, ze jen 120km/h.

Radim

Jezdí náklady víc, než 120km/h? Nevím, ptám se.

Erik

Prumerna rychlost je pouze 50km/h. Ale lokomotivy jiste nebudou tahat jen naklad, primarne ano, ale.. a preci jen za dalsich 30+let rychlost bude vyssi.

Luboš Beneš

Co bychom za to tady dali, že….

JiP

Co to bude za lokomotivy, CoCo nebo BoBoBo, protoze s nasim BoBo by takovy tah nikdy nedali, mozna bych skoro cekal nejake dvojce.

Ten_z_Bíliny

Jde také o to, jaké to má nápravové zatížení.

DonVinkrozzo

Podle vizualizace to bude mít 3 nápravy na podvozku.

Pája

Ta v grafice vypadá jako Co‘ Co‘. Šestinápravové mašiny se dvěma podvozky jejich širokorozchodné tratě snesou. Rychlost 120 km/h není problém pro většinu strojů, ale možná se za tím ukrývá převodování pro nákladní vlaky. Rozjezdová síla bude asi hodně zajímavé číslo.

richard

naprostá většina stávajících lokomotiv je Co´Co´. Nyní je rychlost u nákladních vlaků 120km/h naprosto iluzorní, ikdyž jsou některé tratě provozovány na 160km/h, zejména v rovinatém severu země – tratě z Delhi

Xiao

Lokomotivy Co’Co‘ jsou norma prakticky všude na světě, kromě Evropy s jejími krátkými a lehkými vláčky (holt pravěká šroubovka víc nezvládne).

Pája

Nejde jen o šroubovku. Obloukovité tratě mívaly se staršími stroji problém. Dnes už jsou možnosti konstrukce třínápravových podvozků kousek dál.

jkjk

Co’Co‘. Měly by být dodávány v průběhu 11 let, první prototyp za dva roky.