Největší zákazník Boeingu 777X hrozí zrušením zakázky. Kvůli dalšímu zpoždění
Boeing 777-9 pro Emirates ve výrobě. Foto: Emirates
Nejdelší osobní letadlo na světě mělo být v provozu již od roku 2020.
Nejdelší osobní letadlo na světě mělo být v provozu již od roku 2020.
Postěžoval si současně, že žádný výrobce neřeší náhradu A380: Podle něj poptávka po létání poroste natolik, že budou potřeba opět tak velkokapacitní stroje.
tak to je masáž, nakonec se třeba vypatí i nová generace, případně remotorizace. akorát kdo do toho z velký dvojky půjde, když to minule skončilo celkem provarem. jasně, co se na tom naučili zužitkujou ještě 10x, ale na to se účetnictví neptá…
Nevyplatí. Kdyby Airbusu dali závaznou objednávku na 100 ks, tak ten by ještě asi zvážil, zda A380 modernizovat a znova začít vyrábět, ale „mediální prohlašování“ nic nezaplatí ani negarantuje a „speciální typ pro jednu aerolinku“ je automaticky ekonomický propadák. Náhrada A380 prostě není a nebude, stejně jako není náhrada Concorde.
Pro oboje muže byt nějaký scénář budoucnosti kde bude náhrada nebo nástupce jak pro Concorde tak i pro A380. Jenže ani jeden z takových scénářů budoucnosti nevidím jako příliš pravděpodobně. A internet zrychlil a zmenšil svět tak, že je pravděpodobnější A380 pro koupáků než Concorde pro manažery. …
Takto, A380 je airworthy a kdyby ho někdo chtěl dokoupit, řekl bych už tak od 20ti kusů by Airbus asi výrobu byl schopen a ochoten obnovit. Ale zase aby to bylo fakt rozumné letadlo, potřebovalo by aktuální motory třídy LEAP/GTF, a to už je vývoj odvozeného typu, to je citelná investice do které nikdo nepůjde bez závazných objednávek…
Teoreticky by Boeing mohl zvažovat remotorizaci 747 ale to je asi za současných podmínek úplné sci-fi.
Ale 777 i A350 jsou celkem solidní náhrady, stačí jich nakoupit dost. Na absolutní hotspoty je ještě letuschopných A380 / 747-8 mnoho desítek…
Nebyl. Jak to jednou skončí je konec a pár kusů znova vyrobit nepůjde. Rozvážou se dodavatelské vztahy, vyklidí (nebo už asi vyklidily) se přípravky na výrobu křídel a podobných kolosálních prvků a na jejich místo se dá jiná výroba. Je to logistické peklo, to jak se jednou zastaví, tak to už je problém rozhýbat, minimálně s přijatelnými náklady. Což se týče i těch 747. 🙂 B777 je solidní heavy duty „náhrada“ s mnohem lepšími vlastnostmi pro cargo, A350 pak zase lehčí, ale úspornější „brus“. Snad se Boeing probere i s těmi Dreamlinery a dá výrobu do pořádku. Bude to chudší… Číst vice »