Největší zakázku na vodíkové autobusy v Evropě ovládl Solaris, do Itálie dodá až 270 vozů
Solaris Urbino 12 Hydrogen. Zdroj: Solaris
Nová vozidla budou jezdit u dopravce TPER v Boloni a Ferraře.
Nová vozidla budou jezdit u dopravce TPER v Boloni a Ferraře.
Nějak matně si vzpomínám, že teď někdy nedávno se nějaké město vodíkových autobusů zbavilo – snad v Německu…
Myslím Wiesbaden
Evidentně je potřeba spálit se o kamna i u sebe doma…
Není to vodík, ale souvisí to se Solarisem. V Polsku (kde jinde, že?) mají hodně systémů elektrobusů kde jezdí právě elektrobusy Solaris. Předpokládám že Solaris to dodává jako hotové řešení včetně nabíjecí infrastruktury (vozy mají speciální sběrač pro dobíjení). Jak moc je takové řešení vendor lock-in? Jsou ta města odsouzena ke spolupráci se Solarisem na věčné časy?
Solaris vlastní nabíjecí systém nikde v provozu nemá. Nabíjecí systém vámi zmíněný není exkluzivní pro Solaris, pochází od Schunk Group, která mimo jiné má mnoho jiných typů nabíjecích systémů. Typ nabíjecího systému záleží na objednateli, který by si měl zvolit co je pro něj nejlepší, např. Ostrava má e-busy od Solarisu a využívá invertovaný pantograf standardu OppCharge. Aneb vendor Lock-in pro Solaris určitě ne, pro výrobce nabíjecího systému tam už to je možné, ale záleží na systému, OppCharge je otevřený standard, řešení od Schunk group nevím jak je právně opatřené.