Největší zakázku budějovické MHD získala Škoda, dodá 35 bateriových trolejbusů
Trolejbus 33TR pro České Budějovice. Pramen: Škoda Group
V Budějovicích se objeví trolejbusy s karosérií od společnosti SOR Libchavy, dosud jsou zde k vidění především tvary Solarisu.
Predpokladám, že okrem 15Tr budú vyradené aj najstaršie 25Tr. Už budú mať 20 rokov…
Na linku 15 budou potřebovat pět až šest trolejbusů, takže celkem budou potřebovat 62 trolejbusů, takže 35 kusů 33Tr, 17 kusů 27Tr a cca 10 ks 25 Tr. Těch je nyní v provozu 30.
Na 15 jsou potřeba jen 4 trolejbusy. Navíc si myslím, že vůz 58 budou chtít nahradit taky, takže vozů bude 61.
Počítal bych že zůstanou kusy z let 2011 a 2012. Což je 14ks.
Tak linka 15 trolejbusová měla být již dávno, když bylo v návrhu trolejovat ulici Na Dlouhé Louce a Mánesovu v úseku od křižovatky s Husovou třídou po Lidickou třídu.
Tam je proti RSD.
Téměř 700/35 = téměř 20 milionů za vůz… „hezky“ to šlo nahoru, holt se trh zase vrátil do starých trolejí (kolejí) bez konkurence… A ještě nejspíš budou mít horší interiér než pražské SOR TNS 18.
Když se podařilo srazit konkurenci na kolena, tak si zase můžou narovnat marže.
Můžete zkusit levné trolejbusy z Číny, Běloruska nebo ty skutečně předražené z Nizozemí či Švýcarska. Takže konkurenční prostředí je zcela v pořádku, co by jsme za to dali, kdyby měli takový krásný výběr běžní uživatelé třeba u operačních systémů pro domácí počítače.
To, co jste popsal, je teorie.
Distribucí Linuxu je tolik, že můžete každý rok instalovat jinou a nejspíš dřív umřete. Ale je to stejně pochybné, jak ty trolejbusy z Běloruska a 99% lidí skončí buď u 4 čtverců nebo jabka.
Běžní uživatelé domácích počítačů chtějí třeba také hrát běžně prodávané AAA hry, či používat software, který se učili na státních školách.
V USA taky rozdělili zákonem hlavní telefonní společnost, i když si 99% lidí mohlo volně natáhnou špagát k sousedovi a volat si kelímkovým „telefonem“.
Což není až takovej problém. Třebas Steam pod linuxem běží bez problémů a spustím tam všechny hry co mám.
A pak je tady Wine…
Mimochodem $ uptime
19:19:52 up 41 days, 18:44
Linux je pochybný … A proto IBM koupilo Redhat a Microsoft koupil Ubuntu. Redhat má 33 % podíl na serverech… ale měli si nechat poradit na nádraží.
Pokud nepotřebujete editovat video v 8K HDR nebo používat nějaký specifický software od jednoho výrobce tak není problém používat Linux. Profesionální řada laptopů Thinkpad má třeba plnou podporu ohledně hardware. No a Linux se používá všude možně, třeba na řízení tramvajových křižovatek v Praze.
A ještě by mě zajímal význam slova „zkusit“. Vypisují se výběrové řízení. A často se vypisují takové šibeniční lhůty, že konkurence nestihne schválit svá vozidla.
Konkurence je již pár let stejná. Karoserie Sor nebo Solaris, výjimečně Temsa nebo Iveco, elektrovýzbroj Škoda nebo Cegelec, přičemž Cegelec má problémy s výzbroji u trolejbusů pro Prahu.
Jinak Škoda 33Tr a Sor TNS18, mohou být totožná vozidla, název pouze podle hlavního dodavatele.
Jak podařilo srazit konkurenci na kolena? Na kolena ten celkem nadějný projekt SORu srazila neschopnost Cegelecu dodat fungující elektrovýzbroj, respektive omyl SOR při volbě dodavatele.
Omyl… oni to ale nevěděli předem.
Okem nezasvěceného se může zdát, že je Cegelec neschopný. Jak to bylo s měniči nevím. Budu věřit, že za to může covid. Ale současné problémy se sběrači jsou podezřelé a ne náhodné. Dvorní dodavatel sběračů pro Škodovku je odmítnul dodat Cegelecu, takže se muselo koupit no name z Polska. A teď si položme otázku, proč by nezávislá firma odmítala zakázky? Asi protože má nůž pod krkem.
Proc horší? Třeba Škoda zvládne dát baterie stejně jako Cegelec, tak, že vzadu bude pět sedadel.
Když to dosud neudělala ani u 32Tr?
32/33Tr jsou tak trochu přežitky doby – motor za nápravou, což je obří benefit pro uspořádání interiéru, ale na drahou stranu ne moc vhodné pro optimální rozložení váhy a nápravové zatížení. Proto zřejmě ty baterky tak jak jsou. Je to alchymie s různě se měnícími proměnnými.
To je cena skoro jako za dvoumotorový Solaris pro Ústí. 20 mega/vůz.