Největší letošní zakázka SŽDC. Za 3,2 miliardy chystá další modernizaci v Přerově

Modernizovaná část přerovského uzlu. Foto: Moravia ConsultModernizovaná část přerovského uzlu. Foto: Moravia Consult

Cestování po koridoru v Přerově by mělo být rychlejší než dosud. Správa železniční dopravní cesty vypsala zatím největší zakázku letošního

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Matěj

Co mi zde chybí je vytvoření tzv. oblouku před Přerovem. Trať by mohla někde před Prosenicemi objet Přerov z východu a přijet z jižní strany (spolu s tratí od Břeclavi). O co mi jde? Jde mi o to, aby vlaky jako Pendolino, EC, IC, EX od Ostrava či Valašska zajížděli do Přerova, protože Přerov je „centrálním nádražím“ střední Moravy. Samozřejmě by bylo možné taky na úvrať a mít mašiny na obou stranách vlaku.

To

Máte pravdu. Pokud by vše stavělo v Přerově, mohly by zde vlaky mít konečnou jako v Praze na hlavním. Vlaky od Ostravy, Olomouce, Brna nebo Břeclavi by končily v Přerově a mezi jednotlivými relacemi by se zde přestupovalo))) Úplně genitální by bylo postavit nové nádraží v trojúhelníků, kde se potkávají hlavní trati – narozdíl od Brna by se docházková vzdálenost do centra města oproti současnému stavu moc neprodloužila. Bylo by to ideální řešení dopravy pro celou Moravu.

zesp

V trojúheníku? V žádném případě!!!! Tam mám zahradu!!! Budu se bráit všemi prostředky, v krajním případě nebudu váhat oslovit s prosíkem o pomoc Patrika. Nechci Vás od této myšlenky odrazovat, ale od léta tam svádím tuhý boj s křečkem. Ano, s křečkem. Už jsem na něj políčil kde co, ale ta potvora stále uniká… Teď ovšem změním názor, začnu si křečka vykrmovat a dělat mu poslední pomyšlení. Protože on je mojí nadějí, že se žádné nádraží v přerovském trojúhelníku NIKDY, ale opravdu NIKDY nepostaví…

To

Musíte uznat, že stavba nádraží v trianglu by bylo ideální řešení pro dopravu, jak praktické a jednoduché… A jste si jistý, že je to křeček? Jen jestli vám nekrade úrodu nějaký Hnědočech… Nenašel byste tam ještě bobra, to už by byla tutovka! NPR Bobří les, který je ze všech stran ohraničen koridory…

zesp

Ta 200 Km/h se opravdu myslí až za Dluhonicemi směr Brodek a Olomouc. Samotná výhybna Dluhonice leží v dost velkém směrovém oblouku, tak neveřím ani těm 130 km/h směr Přerov. A ta trasa z Dluhonic směr Prosenice má v úvodní části několik taky docela ostrých oblouků, takže tam opravdu do těch 120/100, víc určitě ne. 160 bude asi až za tím přesmykem u Lýsek, ale Prosenice jsou v dalším oblouku, kde je nyní už po reko 130 km/h. A tam se kromě té rychlé spojky nic jiného dělat nemá… A že by tam přes stanici narvali víc, to si nemyslím,… Číst vice »

MB

Pěkné, až na to, že tam už není ani zmínka, že mohla být zastávka Přerov-Předmostí a také zastávka Dluhonice. Mohlo tak denně vlakem cestovat pár stovek lidí navíc. Ale to by na SŽDC a MD nesměli sedět zabedněnci, kteří vlastně žádné nové cestující do vlaku nechtějí. Měli by říct na rovinu, že na nějakou Bílou knihu EU, ekologii atd. kašlou a že to dělají hlavně proto, aby se napakovaly stavební firmy a na úplatcích v různé podobě i oni úředníci o tomto rozhodující.

fensterglaser

Právě že v tomto konkrétním případě učinili zabedněnci na SŽDC a MD správné rozhodnutí. Nějaká zastávka v Dluhonicích je totiž naprostý nesmysl. Kdo to tam nezná, tato část Přerova nemá ani 350 obyvatel. Pokud někdy místní něco požadovali, tak odtržení od Přerova, ale železniční zastávku nikdy.

X 1

Máš pravdu. Dluhonice jako takové zastávku nepotřebují. Zejména s ohledem na vytíženost jejich nádraží(výhybny). Ovšem Předmostí by bylo jiné kafe. 15000 obyvatel sídlišť a domků, plus oblast supermarketů, skladů a menších firem. A k tomu spádová oblast v rámci mhd. To už potenciál je. Nicméně město Přerov a Olomoucký kraj na nabídku sždc, že zastávku zakomponují do projektu, před několika lety reagovali zamítavě. Protože by se museli podílet na investici, snad cca 26 mil. Kč. A také tím, že by museli platit více za vdo. Dokázal bych si představit v dané lokalitě moderní přestupní terminál, kde by kromě vlaků osobnich… Číst vice »

MB

fensterglaser: neřekl bych, že naprostý nesmysl, vzhledem k tomu, že v chemičce která je v docházkové vzdálenosti pracuje několik stovek lidí, z nichž mnozí by mohli železnici k dopravě do zaměstnání využít. Samozřejmě neříkám, že by to byla zastávka kdovíjak intenzivně využívaná, ale z osobní zkušenosti vím, že v rámci celé ČR jsou mnohé koridorové zastávky využívané ještě mnohem méně než 50 lidmi za den, takže v tomhle kontextu by na tom Dluhonice mohly být ještě pořád relativně dobře. O zastávce v Předmostí se nemá cenu bavit, tam je potenciál obrovský, jen by SŽDC nesmělo městu nabízet jakousi nesmyslnou variantu… Číst vice »

Tomáš Záruba

Právě proto, že by byl obrovský tlak na zastavování ostravských vlaků „aspoň na Předmostí“, tak je velké štěstí, že to nebude. I když pro Os je to trochu škoda.

zesp

To může napsat jen ten, který vůbec nechápe, o čem je řeč. Kde už jinde by se vyplatila a měla svůj význam nová zastávka, než v Předmostí na Dluhonické spojce a pro zatavování ostravských a valašských vlaků. Podívejte se prosím na mapu, zjistěte si fakta a pak pište.

MB

Tak přeju hodně štěstí ve Zlínském kraji. Myslím, že železnici po vaší analýze čekají těžké časy. Jsem zvědav, co vše navrhnete na zrušení/omezení tak, jako to bylo v Pardubickém kraji, jehož nohé tratě se z toho již nikdy nevzpamatují. Člověk kterého nezajímají lidi, co by tím vlakem jezdili, ale jen nějaký tabulky v excelu a pěkný grafy na prezentaci by neměl vůbec rozhodovat o veřejné dopravě, když se jí snaží škodit.

To

SŽDC opravdu do vlaku další lidi nechce, to máte pravdu… SŽDC je to totiž totálně u zadní části těla – viz tvorba GVD, organizace přípojů atd.

zesp

V Přerovském přednádraží teď probíhají jen takovéty klasické „udžovací“ práce, co jsem si všiml. Minulý týden tam byla vyrvaná část zhlaví pod výtažnou kolejí u Lověšic. Jinak průjezd přednádražím ve směru Hulín je hotov, směrem na Brno je už vytažena i ta budoucí druhá kolej na Brno (štíhlým vekslem se napojuje do původní TK, pro její pokračování dále se musí vložit veksl ještě jeden). Takže průjezd přednádražím směr Brno je už defacto dvoukolejný. Vadou na kráse je to, že ta kolej, která bude později druhou traťovou (ale nyní není průběžná), je nově položena v celé délce přednádraží, kdežto přímá kolej… Číst vice »

železničář

Koleje č.200-230 to je hnus.

železničář

Rekonstrukce Přerovského přednádraží se nehchystá?

Jan Sova

Ta proběhla v letech 2012-2014 (peróny+podchody).
Jestli myslíte halu, tak to nevím…

Jarda

Rád bych věděl, jak to bude s plánovanou modernizací trati na 200 km/h směrem na Olomouc, o které se uvažuje, když se teď modernizuje jen na 160km/h.

Alibaba

Tipnul bych si, že vzhledem ke směrovým poměrům v tomto úseku jezdit víc jak 160 km/h nejde a případná 200 km/h se bude týkat až třetí etapy stavby.

zesp

Dluhonickou spojkou zřejmě mysleli onen plánovaný bájný přesmyk mezi Brodkem a Dluhonicemi, kterým se vlaky od Olomouce dostanou přes traťové koleje na „správnou“ stranu kolejiště tak, aby pak mohly pokračovati směr Ostrava (to je ta modrá barva). S přechodem Ferdinandky na levostranný provoz je nyní z Dluhonic špunt. Vlaky od OC se musí na zhlaví přesukovat na druhoh stranu kolejiště, překříží tím i protisměr z Ostravy do Olomouce a směr z Přerova do Olomouce. Radikálně se stím snížila propustnost výhybny. Celá výhybna ale disponuje štíhlými výhybkami na 80km/h do odbočky, takže vlaky alespoň vždy rychle ze zhlaví „zmizely“. Vzhledem k… Číst vice »

Pavel

To je zase ňákej Megatunel, ne? Cituji: „Pod názvem Rekonstrukce žst. Přerov, 2. stavba se skrývá kompletní rekonstrukce výhybny Dluhonice a traťových úseků Přerov – Prosenice, Dluhonice – Prosenice a Přerov – Dluhonice. … Až se dokončí, je naplánována i třetí etapa, která řeší i takzvanou Dluhonickou spojku, tedy propojení druhého a třetího železničního koridoru.“ Konec citátu. A traťový úsek Dluhonice – Prosenice je tedy jaká spojka? Možná, že to mysleli jen ve vypsaných směrech a 3. etapa bude opačně! 😀

Bram

Když se zapojí mozek, sem tam i nějaké znalosti, tak se to dá rozklíčovat, byť je to velmi nevhodně napsané: Třetí etapa znamená vytvoření bezkolizního propojení mezi tratí Olomouc – Přerov a Přerov – Hranice. Po druhé etapě totiž dojde sice k modernizaci spojky, ale stále ještě bude chybět ta bezkoliznost. To umožní až kolej č. 4 v modré barvě, která značí etapu č. 3. Bohužel ale není zakreslena celá – směrem na Olomouc dále překročí mostem koleje 1 a 2 a pak se napojí do koleje č.1.