Největší zakázka na železniční dopravce v historii je o krok blíže, zbývá souhlas zastupitelů
Vítěz získá smlouvu na 30 let.
Radní Středočeského kraje schválili vypsání soutěže na dopravce pro provoz elektrických jednotek s kapacitou 400 sedících (EMU 400) na páteřních tratích Prahy a Středočeského kraje v systému PID. Nová třicetiletá smlouva vzešlá ze soutěže má začít platit v prosinci 2029.
O schválení zakázky informoval Středočeský kraj v tiskové zprávě. Radní vzali na vědomí důvodovou zprávu k zadávacímu řízení a doporučili zastupitelstvu celý záměr schválit. Finančním objemem jde o největší zakázku na české železnici v historii.
„Jenom hodnota samotných vozidel, včetně finančních nákladů souvisejících s jejich pořízením, které budou rozloženy po dobu celého období, mezi Středočeský kraj a hlavní město Prahu, je odhadována na 30,7 miliardy korun (v nákladech nejsou zahrnuty výdaje na servis a provoz vozidel),“ uvedl kraj v tiskové zprávě.
„Jde o největší soutěž svého druhu v novodobých dějinách naší republiky. Chceme hledat dopravce, který bude provozovat až jedenašedesát jednotek EMU 400, které by v provozu postupně nahrazovaly pomalu dosluhující a méně kapacitní CityElefanty, byť i s těmi se v provozu počítá až do začátku čtyřicátých let. Sedmnáct těchto nejstarších vozidel by však mělo být k prosinci 2029 ze systému zcela vyřazeno,“ říká Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy.
Před vypsáním soutěže proběhly předběžné tržní konzultace s dopravci i výrobci, nad zakázkou má dohlížet ještě Transparency International. K vypsání má dojít do konce letošního roku.
Největší železniční soutěž v historii. Středočeský kraj s Prahou vyberou dopravce na 30 let