Největší zakázka na vodě je tu: Pod Prahou vzniknou zdvihací mosty včetně železničního

Zdvihací most Vraňany. Vizualizace. Pramen: ŘVCZdvihací most Vraňany. Vizualizace. Pramen: ŘVC

Snadnější cesta velkých lodí do Prahy. To je cílem nejnovější zakázky Ředitelství vodních cest, které po letech příprav vypsalo tendr

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DRABADURA

Z dlouhodobého hlediska se přece musí vyplatit udělat stacionární, nepohyblivý most než pohyblivý. Samozřejmě se může namítat, že tam není prostor na prodloužení náspu pro nájezd na zvýšený most a nebo, že by to bylo dražší. Když ale spočítáte náklady na 100 let (projektovaná životnost mostů), tak musí být výhodnější nepomyblivej! Náklady na stavbu složitého mechanizmu a na jeho údržbu budou dražší. A to nemluvím o jistotě poruch zvedacího mechanizmu (vzhledem k údržbě Českých mostů, jako toho co spadl v Janově) a tím nemožnosti plavby a vysokách ztrát. Když to sečtete, tak kvůli 2,5m zvětšení podjezdné výšky může projektovat zdvíhací… Číst vice »

René

Na té trati nikdy těžké nákladní vlaky jezdit nebudou, jen motoráček, v případě zázraku nákladní dopravy tak 1-2 vozy na vlak. Kdyby se na obou stranách zvednul násep a normální most posadil výš, bylo by vše mnohem levnější. A i kdyby na náspu mělo být stoupání 20-30 ‰, nebyl by to, pro vlaky zde jezdící, problém.

Souprava

Proč se na zbytečné lokálce do Lužce, kde je vysoké riziko, že může ze dne na den ustat provoz, plánuje stavět nový most? Za peníze co bude stát, by šlo mít přímé autobusy do Kralup s jízdným za 25% pro všechny (nejen pro studenty a důchodce) na příštích 100 let. Fakt už to chce recesi, protože tohle vyhazování za železniční ultranesmysly je šílené. Recese přinese lidem konečně zlevnění bytů a to je narozdíl od nesmyslných cancourů jako Lužec potřeba. Mimochodem, když tam tak mermocí chtějí vlak, tak stačí zastávku přesunout před Vltavu k ulici Podřipská. Ušetří se za most a… Číst vice »

X 1

Zdvihací most, který nemá funkci zdvihu v Kolíně postavila stav. spol. Viamont bývalého min. dopravy Řebíčka za necelou jednu miliardu.
Most v Lužci n/Vlt. postaví bývalý zaměstnavatel současného min. dopravy Ťoka Skanska.
Tento most, však bude mít funkci zdvihu o 2,5 m a odhadovná cena bude cca 2 mld.
(bereme-li jako etalon ceny zdv. mostu, ten v Kolíně)
Fikce? Možná.
🙂

Dash9

Nevíte někdo, jakým způsobem se počítá ekonomická návratnost pro takovou stavbu, jako je zvedací most „železnice Lužec“?
Nejsem místní, ale soudě podle počtu vlaků to tam žádné miliony cestujících nevozí, tak jestli by nebylo smysluplnější tam místo stavby dvou zvedacích mostů (jeden pro silnici a druhý pro železnici) postavit jen silniční a vozit lidi z Vraňan autobusem…

sladlu

Me by zajimalo kde vemou vodu… drenaze v polich na potuckach a narovnami vetsich rek zpusovilo znacne zkraceni doby odtoku vody z CR. Kdyz zaprsi stece voda jako po betonove desce do kanalku… a pak je sucho a ceka se na dalsi dest

Panoramix

Z Prahy do Mělníka je vody dost, proto existují přehrady jako Slapy a Orlík, které dokážou zajistit dostatek vody ve Vltavě i při jinak všeobecném suchu. Problém je spíše v chybějících jezech / plavebních komorách mezi Ústím nad Labem a státní hranicí. Dokud nesplavní tento úsek pro celoroční provoz, tak jim zvedání mostů u Prahy moc nepomůže. Protože takové velké lodě s hlubokým ponorem se těžko překodrcají přes ten potůček v Ústí nad Labem za jezem pod Střekovem, co tam běžně při déletrvajícím suchu zbývá.

Smot

Ale jak lodě doplují, když v Děčíně není voda. Chtělo by to začít hlavně tam.

železničář v důchodu

Stavební hmoty ani podobné zboží nemá v naprosté většině původ v Děčíně ani v Ústí nad Labem – a pro jachty zbohatlíků i běžné „neobří“ osobní lodě by za normálních podmínek (ne jako v letošním suchu) měl stav vody i na Labi stačit …

X 1

Z Děčína nic nepřipluje, ani kapříci. Z Hamburku přijedou Nex s kontejnerama do Mělníka a tam se přeloží na říční lodě. Tyto to dopraví do nového Intermodálního překladiště v Radotíně. A proč ? Tam se kontíky roztřídí a bude se s nima zásobovat jedna strana Prahe a Plzeňsko. A to protože železnica nemá kapacito. Lopaty a inkousti si udělale Slonometro. Zbytek tratí kolem Práglu se konzervuje pro muzeální provoz. Rudná, Zličín. Ze zbytku (Dobříš, Pacifik, Čakovice)budou cyklostezky. Aby Svojšín s Vrťákem mohly mět Veloorgie. Milionáři, zeleny vdovy, zlaty parchanti a imbecilové, Suvéčkama ucpávají dálnice, že kamiony co vezou žrádlo, stojí… Číst vice »

železničář v důchodu

„Takže buďme rádi, že alespoň Plaváčci na nás myslí a vidí do budoucnosti. Nebo alespoň dál než za jedno volební období.“
Než se „Plaváčci“ dovezou to „žrádlo“, které teď vozí (bohužel pro železnici) kamiony, tak bude dávno zkažené: i to uhlí, než doplulo do Chvaletic, se málem rozpadalo, ale Chvaletice na to byly naštěstí upravené …
A tím „dál než za jedno volební období“ myslíte dnad dokonce „kanál D-O-L“?

X 1

To bel špáß.
🙂 😉 🙂

X 1

Kanal D.O.L
To snad nemá ano cenu komentovat.
To může propagovat jediné pomatené šílenec.
Za te prachy co be to koštovalo, be bela naša železnica jak z alabastru.

železničář v důchodu

Přístav v Radotíně měl vždy sloužit především vnitrostátní plavbě, takže to, co je na Labi pod Vaňovem, není pro plavbu po Vltavě (stavební hmoty, apod.) až tak podstatné – aspoň zatím …
Autor by ovšem ještě mohl více přiblížit, co je míněno v případě zdvižného mostu „železnice Lužec“, protože, pokud vím, železnice v Lužci nad Vltavou nikde hořínský kanál nejen nekříží, ale ani se tam k němu nikde příliš nepřibližuje – díky.

železničář v důchodu

Aha, pozor = moje chyba – už jsem v Lužci dávno vlakem nebyl: hlupák jsem já …

antove@seznam.cz

nejak jsi se zapomnel informovat nebo podivat kolik je ty vody například ted na Orliku, je to vpodstate rybnik odkud se neda i prez ty vlozeny investice / nemale / vůbec odjet, Korensko – komoru zavreli a ted i lodni vytah z duvodu nedostatku vody

Jarda

Koleje na Orlíku se mají prodlužovat více do vody a dno u Kořenska se má prohrábnout.