Největší zakázka na vodě je tu: Pod Prahou vzniknou zdvihací mosty včetně železničního
Snadnější cesta velkých lodí do Prahy. To je cílem nejnovější zakázky Ředitelství vodních cest, které po letech příprav vypsalo tendr
Snadnější cesta velkých lodí do Prahy. To je cílem nejnovější zakázky Ředitelství vodních cest, které po letech příprav vypsalo tendr na zvýšení pěti mostů na Vraňansko-hořínském plavebním kanále pod Prahou. Předpokládaná hodnota zakázky je 449 milionů korun, což je na vodních cestách největší finanční objem za posledních pět let.
Hledá se zhotovitel na pět mostů: místní komunikace Vraňany, silnice III. třídy Lužec, železnice Lužec, místní komunikace Lužec a účelová komunikace Chramostek. Akce je unikátní především v tom, že tři mosty včetně jednoho železničního budou nově přestavěny na zdvižné (místní komunikace Vraňany, železnice Lužec, místní komunikace Lužec). Dálkově se budou ovládat z plavební komory na Hoříně.
Cílem je zvýšit podjezdnou výšku na vodní cestě mezi Mělníkem a Prahou z dosavadních 4,5 metru na sedm metrů tak, aby bez problémů propluly i velké hotelové a kontejnerové lodě. Na Vraňansko-hořínském kanále se kromě pěti zmíněných budou zdvihat i další dva mosty (silnice III. tř. Vrbno a účelová komunikace Zelčín), jejichž úprava je technicky nezávislá. Půjde o konvenční mosty, ŘVC počítá se zahájením soutěže na jaře 2019, termín dokončení stavby je rovněž 2020.
Úprava mostů pod Prahou (dojde i na ty na Trojském kanálu) je součástí celkové modernizace vodní cesty od Mělníka po pražský Radotín s odhadovanými náklady 1,66 miliardy korun. Jako první začne modernizace plavební komory Hořín, která se rovněž dočká zdvihacího mostu. Chystá se i rekonstrukce a úprava plavební komory Štvanice.