Největší zakázka na regionální vlaky v Německu skončila. Siemens dodal 84 jednotek Desiro HC
Vlaky nakoupil dopravní svaz patřící spolkové zemi a v soutěži vybral provozovatele vlaků. Siemens zajistí i třicet let servis jednotek. Podobný model zvolil pro nové vlaky Jihomoravský kraj.
Společnost Siemens Mobility dokončila zatím největší zakázku na dodávku nových vlaků pro regionální dopravu v Německu. Těsně před Vánoci předala poslední z 84 objednaných elektrických jednotek Desiro HC, které jezdí pod značkou Rhein-Ruhr Express (RRX) v Severním Porýní-Vestfálsku a okolních regionech.
Jde o zakázku, kterou získal Siemens v roce 2015. Měla hodnotu 1,7 miliardy eur (900 milionů výroba, 800 milionů servis na 30 let). Siemens jednotky dodal dopravnímu svazu RRX, ten si pak vybral provozovatele souprav. Těmi jsou dceřiná firma nizozemských drah Abellio a německá pobočka britského National Express. V roce 2015 byla této obří zakázce blízko i Škoda Transportation, která byla ve sdružení s Alstomem ve finále celé soutěže.
Servis na 30 let v Dortmundu
Nové jednotky jsou určené pro dopravu v největší evropské průmyslové aglomeraci v nejlidnatější spolkové zemi Německa. Součástí zakázky byla i výstavba nového depa na údržbu jednotek v Dortmundu. Model, kdy spolková země vysoutěžila zvlášť dopravce a výrobce se servisem použil například Jihomoravský kraj pro elektrické jednotky.
Čtyřvozové jednotky byly vyrobeny v závodě Siemensu v Krefeldu. Dva ze čtyř vozů jsou dvoupodlažní, každá jednotka pojme 400 sedících cestujících (z toho 36 v 1. třídě). Velmi často jezdí pro posílení kapacity zdvojené. Maximální rychlost je 160 kilometrů za hodinu. Jednotky jsou klimatizované, mají zásuvky, wi-fi nebo informační systém pro cestující. Okna jsou potažena speciálním povrchem pro lepší příjem mobilního signálu. Siemens jednotky vybavil diagnostickým systémem, který má včas odhalit možné závady.
Provoz vlaků na jednotlivých linkách zajišťují Abellio Rail NRW a National Express Rail. Díky novým jednotkám došlo k navýšení počtu spojů například mezi Dortmundem a Kolínem nad Rýnem na takt 15 minut. Část vlaků zajíždí do Dolního Saska a Hesenska.
Detailněji jsou jednotky popsány na stránkách Siemensu.