Dcera nizozemských železnic končí s prvními výkony v Německu, provoz přebírá konkurence

Jednotka Stadler Flirt 3XL v barvách dopravního svazu Rhein-Ruhr (dopravce Abellio). Foto: Fantaglobe11 / Wikimedia CommonsJednotka Stadler Flirt 3XL v barvách dopravního svazu Rhein-Ruhr (dopravce Abellio). Foto: Fantaglobe11 / Wikimedia Commons

Provoz Abellia přebírají tři dopravci.

Německý trh s regionální železniční dopravou v závazku opouští dnešním dnem první velký hráč. Naposledy dnes vypravuje vlaky společnost Abellio Rail GmbH, od zítřka provoz na tratích převezmou jiní dopravci. Odchází podstatně dříve, než jí skončí smlouva.

Dceřiná firma nizozemských státních drah NS se k odchodu odhodlala kvůli finančním problémům způsobeným zejména výpadky tržeb v době pandemie koronaviru, loni vstoupila do insolvence. Se ztrátovým hospodařením se dopravce potýkal několik let. Z podobných důvodů končí v Německu Keolis, dcera francouzských státních drah SNCF. V Bádensku-Württembersku provoz Abellia přebírá spolkovou zemí vlastněný dopravce. Provoz zůstává ještě u dceřiné firmy Abellio Mittedeutschland s vlaky v Sasku-Anhaltsku.

Nejde o malého dopravce: ročně mají vlaky Abellia najet kolem 21 milionů vlakokilometrů. Jejich provoz dočasně přebírají železniční společnosti DB Regio, National Express a Vias. Ty přebírají většinu z více než tisícovky zaměstnanců. Řada z nich ale zcela opustila obor, noví dopravci tak stejně jako Abellio začnou jezdit v omezeném režimu, protože nemají dostatek lidí. „Přesto dojde během provozní přechodné situace k plánovaným omezením na některých tratích,“ uvedl dopravní svaz VRR na svých stránkách. Na nich je i kompletní přehled provozních souborů, které Abellio opouští.

Tagy Abellio Německo
10 komentářů