Největší zakázka na elektrobusy: V ostravské MHD bude jezdit 24 vozidel od Solarisu
Elektrobus Solaris Urbino. Pramen: Solaris
Denní dojezd bude díky průběžnému nabíjení na smyčkách až 400 kilometrů.
Denní dojezd bude díky průběžnému nabíjení na smyčkách až 400 kilometrů.
Ano. Proč žít v Ostravě, bod 2, nejlepší MHD na světě: https://youtu.be/yAVoyDABUjQ
Jestli ta ostravská MHD je nejlepší na světě tak ty horší bych ani nechtěl poznat. Pan Morys se chvástá v podnikovém časopise jak bojuje proti individuální automobilové dopravě, např. tím že od ledna byla omezena, a někde ÚPLNĚ ZRUŠENA autobusová doprava v okrajových částech města, takže tam bydlící občané mají asi dvě možnosti, auto nebo vlastní nohy, nemluvě o tom že jízdenka na 45 min. stojí jako litr nafty takže ta jízda autem většinou vyjde levněji. Kromě toho nedávno zrušili papírové jízdenky takže místo lístku třeba za dvacet si teď musíte koupit plastovou kartu za dvě stovky!
Proč byste si musel kupovat kartu za 200 Kč? Stačí ve voze zvolit jízdenku a přiložit jakoukoliv platnou bankovní kartu s dostatečným zůstatkem. Nepřijde mi to tak složité.
Omezení rozsahu veřejné dopravy jde většinou za objednatelem, ne za dopravcem… a cena přestupní jízdenky 25 Kč za 45 minut nepatří zdaleka k nejvyšším a dojedete na ní od ZOO na Hladnově do Poruby na Vřesinskou, tedy 15 km. To není tak málo.
Taky existuje SMS jízdenka, která funguje i s hloupým mobilem. Přijde mi trochu škod,a že důchodci nad 65 let musí mít kartu s nulovým kuponem, když by stačila občanka.
Takže cca litr benzínu za 28 korun pro automobilisty, ale kdo z vás na to má, že, když jízdenka stojí jen 25 Kč tak auto nechám hnít někde v garáži nebo u baráku 😀
Proč si ostatní města nevezmou příklad z Frýdku-Místku, kde stačí levný roční kupón, to pak do MHD přestoupí všichni.
Tak ale to je jednorázová jízdenka. Když někdo dojíždí pravidelně, koupí si přece roční lístek za 4000 Kč a při 230 pracovních dnech za rok ho to denně stojí 17,40, tedy 8,70 Kč v jednom směru. To jsou 3 dcl benzínu, takže na to ujedete tak 5 km. Nemluvě o nutnosti zaparkovat a případně za to parkování také platit.
No, kdo nemá časový kupón a jede jednorázově a třeba ve více lidech, tak je mhd nekonkurence schopná jak finančně, tak časově.
Lidé to tak bohužel nevidí, pokles obyvatel za 30 let je přes 40 tisíc a to se od Ostravy neodtrhla žádná městská část….
Ten chlap v tom videu něco hulí zřejmě. Ostrava má skvělou infrastrukturu… Tak bych rád viděl nějaký obchvat Ostravy, které pán zmiňuje, všechno vede přes město, včetně 2 dálnic (D1 a D56). Dále zjevně chybí ještě alespoň jedno silniční propojení Poruby s centrem. A bylo by toho ještě o hodně více.
Objednatele dopravy skrtaji spoje jako o zivot, erar je plajte a dopravni podniky se pousteji do ne levnych experimentu s elektrobusy. Dava to smysl?
Ostrava (DPO) se získávání zkušeností s elektrobusy věnuje průběžně už alespoň 10 roků, takže to tam asi smysl dává: co kdybyste si o tom nejdřív něco zjistil, než začnete hloupě žvanit?
Proč zabili Ekovu, kde si elektrobusy vyráběli sami? Zůstalo jen torzo 3 prototypů.
Postrádám maximální dojezd tohoto konkrétního vozidla na jedno plné nabití. Podle denní porce 400 km s dobíjením se to moc odhadnout nedá. Jinak prima, měnírny město stejně kvůli tramvajím a trolejbusům má.
270 km mají standardní Solarisy.
Myslíte, že z té měnírny (600V DC) by to šlo přímo do OppCharge ?
V běžné síti 600V DC nemáte.
Však píšu z měnírny. V trolejích je 600V DC a toto napětí podporuje i OppCharge.
V článku je psáno 30 km.
Na stránkách výrobce píšou, že velikost baterie je na přání zákazníka. Takže otázkou je, co si Ostrava objednala.
Proto jsem se ptal na tohle konkrétní vozidlo.
DP má ještě tři elektrické minibusy Rošero.
A bude elektrovýzbroj dodávat Škoda?
Ví se něco o kvalitě této elektrovýzbroje?
Hlavní subdodavatel PESY (pokud se jedná o tramvaje) i NEWAGu a když vezmete v ohled, že přes 720 nových tramvají v Polsku a další v Rusku včetně Královecké oblasti, Rumunsku, Bulharsku, Maďarsku a na Ukrajině je vybaveno touto výzbrojí tak asi je spolehlivá. Ve vlacích (jednotkách, push pull soupravách s řídicím vozem a v lokomotivách) je to jinak nežli v případě tramvají, PESA používá Ingeteam, NEWAG Medcom.
Budou se také nabíjet ve standardu OppCharge jako elektrobusy Ekova?
Je to uvedeno v článku…
Asi jsem přehlédl, omlouvám se.
Povsimnete si RT6 na fotce 🙂
Vy jste sice na Moravě, ale ten obrázek je zjevně z Polska (už i podle té reklamy na „m-bank“) …
Je z Poznane, sherlocku