Největší zakázka na elektrobusy: V ostravské MHD bude jezdit 24 vozidel od Solarisu

Elektrobus Solaris Urbino. Pramen: SolarisElektrobus Solaris Urbino. Pramen: Solaris

Denní dojezd bude díky průběžnému nabíjení na smyčkách až 400 kilometrů.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) završil zatím největší tuzemskou zakázku na dodávku elektrobusů. Flotilu 24 vozidel a dvě nabíjecí stanice podniku dodá polský Solaris. První elektrobusy této značky by měly v Ostravě vyjet příští rok na jaře.

Elektrobusy o délce 12 metrů pojmou až 80 cestujících (stojících i sedících). Denní dojezd bude díky průběžnému nabíjení na smyčkách až 400 kilometrů. Rychlonabíjení potrvá maximálně deset minut, takto nabitý elektrobus pak bude moci ujet vzdálenost do dalšího nabití až 30 kilometrů. Nabít jej bude možné během 24 hodin až dvanáctkrát. Nové elektrobusy se budou nabíjet ve standardu OppCharge. Obsluha vozů je bude moci nabíjet na terminálu Hranečník a v centru města, kde budou vybudované nové nabíjecí stanice.

Novými elektrobusy se cestující DPO budou moci projet na linkách 22, 28, 30, 32, 34, 51, 52, 53, 56 a na noční lince 43.

Celková cena dodávky je 420,5 milionu korun. Většina nákladů bude financována z fondů Evropské unie.
„Věříme, že i velikost a rozsah zakázky je důkazem, že Dopravní podnik Ostrava nemá jen vize, ale klade důraz na jejich realizaci,“ uvedl šéf DPO Daniel Morys.

Pro DPO přitom nejde o první dodávku elektrobusů. Ve svém vozovém parku už má sedm autobusů poháněných bateriemi: tři Ekova Electron a čtyři SOR EBN 10,5.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO elektrobusy ostrava Solaris
31 komentářů