Největší zakázka dánských drah. U Alstomu nakoupí nejméně sto elektrických jednotek
Nové jednotky nahradí dieselové vlaky.
Základem flotily dánských státních drah DSB (Danske Statsbaner) budou v dalších desítkách let elektrické jednotky Coradia Stream od Alstomu. Francouzská společnost se stala vítězem velké soutěže, která počítá s dodávkou a servisem nejméně stovky jednotek.
Vítězství Alstomu oznámily DSB na svých stránkách. Jde o největší zakázku v historii dopravce, jejíž hodnota je více než 20 miliard dánských korun (65 miliard korun). DSB uvedly, že očekávají nákup až 150 jednotek, které vychází z platformy Coradia Stream.
Půjde o pětivozové soupravy s rychlostí maximálně 200 kilometrů v hodině. Jedním z kritérií v hodnocení bylo například i zrychlení. Jednotky budou podobné jednotkám ICNG, které Alstom dodává nizozemským dráhám.
Součástí kontraktu je vybudování nových dep na údržbu v Kodani a Aarhusu. První nové jednotky mají začít jezdit v roce 2024, dodávka má skončit v roce 2029. DSB jimi nahradí jednotky IC3 a IC4. Ty jezdí dosud na diesel, Dánsko ale v příštích letech chystá velkou elektrizaci tratí.
„Je to historický den pro DSB a pro veřejnou dopravu v Dánsku. S objednávkou nových elektrických vlakových souprav se můžeme během krátké doby těšit na vyřazení stárnoucích naftových vlaků. Zákazníci se mohou těšit na efektivnější provoz vlaků s vyšším komfortem a lepší přesností,“ říká Peter Schütze, předseda představenstva DSB.