Dopravci Železnice Železniční průmysl

Alstom dovezl do Česka opět nové jednotky pro nizozemské dráhy

Jednotka ICNG od Alstomu na Zkušebním železničním okruhu Cerhenice. Foto: VUZ
Jednotka ICNG od Alstomu na Zkušebním železničním okruhu Cerhenice. Foto: VUZ
Dodávka nových jednotek pro nizozemské dráhy má zpoždění už přes rok.

Ve zkušebním centru VUZ opět pokračují zkoušky nové elektrické jednotky ICNG M9, která má v příštích letech výrazně proměnit dálkovou dopravu v Nizozemsku.

Na zkušební okruh Výzkumného ústavu železničního dorazila jednotka od společnosti Alstom, která vychází z modelu Coradia Stream. Zakázka na jejich dodávku má zpoždění, původně měly začít jezdit v Nizozemsku už loni.

Název vlaku vychází ze zkratky Intercity Nieuwe Generatie. Nizozemské dráhy NS si jednotky objednaly v roce 2016. Rámcová smlouva za 800 milionů eur počítá s dodávkou 49 pětivozových jednotek s 256 místy k sezení a 30 osmivozovými jednotkami pro 417 sedících. Vlaky jsou konstruovány na rychlost 200 km/h, jako první se objeví na trase Amsterdam – Rotterdam-Breda a Den Haag – Eindhoven.

Finální montáž probíhá v polském závodě Alstomu. První jednotky byly vyrobené už v roce 2019, do Česka se ke zkouškám vrátily už potřetí. Více snímků ze zkušebních jízd po okruhu je například zde. Dvě osmivozové jednotky už po okruhu ve Velimi jezdí.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JiříK

Barevné provedení mně nijak nenadchlo.

O.K.

No hergot, teď aby to vrátili, když se Vám to nelíbí!

Ne vážně, to černožluté nevypadá na finální barevné provedení. To bude spíše to žluté s modrým pruhem jako ve videu. To je korporátní nátěr NS. Pravděpodobně toho dosáhnou polepem? I když označení vozových tříd už na jednotce je… Neví někdo?

O.K.
Olin

Má někdo se znalejších povědomí, zda cena je za „holé“ jednotky, či je započítán nějaký ten servis a víceslužby. I tak se cena, s ohledem na formu 5-ti a 8-mi vozových jednotek na vyšší rychlosti, nejeví až tak enormně vysoká. Jistě nemalý vliv má vystrojení souprav, jak technologicky, tak uživatelsky. Pravdou je však, že se mi účast Alstomu na soutěžích u nás moc nevybavuje. Tedy vůbec. Druhou stranou, ruku do ohně za to nemohu dát.

Apollo17

U nás už jednotky od Alstomu jezdí 15 let 🙂 .Říkáme jim Pendolína.

medical_examiner

A byly to jen a pouze vyhozené prachy, za které se mohly koupit taurusy a Bmz, WRmz, Ampz…

Hasler

Evidentně o tom nic moc nevíte. Zkuste si nejprve dohledat něco o jednotkách Premier, popřípadě o konsorciu ČKD-Alstom-Fiat. Popřípadě kolik financní již bylo do společného projektu těchto společností investováno, když přišel krach ČKD… Btw: Pendolina jsou již dlouho (a ještě dlouho budou) jedny z nejspolehlivějších vlaků ČD. Po prvotních problémech (velmi vtipně od pana Nohavici nazvaných zamrznutýmy CD-Romy) je opravdu velkou výjimkou, když jednotka nedojede (mimo nehody atp.). Chce to i trochu tvrdších faktů, než začnete bájit o tom, jak místo 680 mohlo bejt lusknutím prstu něco jiného….

JamessN

Nákup naklápěcích vlaků bylo podmínkou, kvůli dotacím na modernizaci koridorů v ČR.

Olin

To byl pro Alstom smluvní pohrobek, museli to vzít. Ale jinak mne nic nenapadá…

Hasler

Ve smlouvě bych řekl, že to určitě nebylo. A vzít to také nemuseli. Víceméně se stát rozhodl pro tu nejméně špatnou ze tří špatných nabídek.

Bmo

Takový krásný vlak! A u nás i víc jak třicet let po revoluci jezdí takový šrot! Pravda, dnes jsou vlaky poněkud čistější než bývaly dřív, ale jsou to vlaky druhé, nebo i třetí kategorie!

Bmo

Prostě vlaky nižší kategorie!

Facepalm

Až budeme mentálně na úrovni Holaďanů, budeme mít stejné vlaky. Zatím jsme na úrovni lehce umytějších Rusáků.

Roman

Ne nejsou, u nás jezdí mnoho nových jednotek

Tomáš V.

Někde jezdí mnoho nových, jinde sotva něco jiného než bolševický šrot. Jak kde, no. 🙂

jiný Petr

Montáž neprobíhá v Katowicích, ale v Chorzowě.

Avlaky

Není to ta jednotka, která byla havarovaná ještě předtím než se dostala k zákazníkovi?

X 1

Asi máš pravdu.
Trasa Braunschweig – Magdeburg; stanice Dreileben-Drackenstedt. Pátek 16.10.2020.
Hnací vozidla 3105 a 3109.
Nejvíc poškozena však byla tažná lokomotiva 214-006, která i se soupravou projela šturc směr Magdeburg. Lokomotiva byla v poli u stanice skoro dva měsíce.
Při odtahu soupravy ICNG směr Braunschweig o několik dní později, tato posledním podvozkem vykolejila na poslední výhybce stanice Helmstedt a až do další stanice Frellstedt byla mimo kolej. Ve stanici poté na první vexli se nějakým zázrakem nakolejila. To už však měli výpravčí echo, že něco není v cajku a vlak byl zastaven.

jiný Petr

Není.

X 1

Vlak projel prellbock (šturc) v pořadí Lok 214 006. Tato se prevrátila a zůstala kabinou dolů. Na ní najel hnací vůz jednotky Alstom ICNG 3105. Jednotka 3109 zůstala na kolejích.

xyz

Tu fotku pořídil VUZ přímo proti slunci „z nedbalosti“ nebo „záměrně, aby nebyly tolik vidět detaily vozu“?

Jan

Jo, měli by tam zaměstnat řádnýho fotografa. Ve volných chvílích bude prořezávat vegetaci kolem okruhu aby měl perfektní záběry.

Jan Mahdal

Jak rád bych četl článek „Alstom dovezl do Česka opět nové jednotky“

PvvS

To by přece jediný správný výrobce nedovolil…

Karel Kouba

A že nikomu nevadí, že to už má min. roční zpoždění. Ajaj to se nebude líbit. Když to udělá Škoda Plzeň, je to špatně, když to udělá Alstom, nic se neděje.

Bertik

A ty víš, jak to mají smluvně ošetřené?

Georg

co to placas?

medical_examiner

Myslíte nejdražší Scheißewerke Pilsen?

Apollo17

Prozatím dováží do ČR lokomotivy ř.388 (Traxx pro ČD-C).Několik jich už obdržel i RJ .Nedávno došlo ke spojení Alstom+Bombardier.

medical_examiner

A vyjde pro 200 km/h levněji Vectron nebo MS3?