Největší zakázka ČD Cargo v historii. Firma shání až 55 nových lokomotiv
Vectron 383.006 ČD Cargo s reklamou na vozové zásilky, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Společnost ČD Cargo vypsala zatím největší zakázku ve své desetileté historii. V soutěži za zhruba pět miliard hledá dodavatele až
50 mašin je opravdu hodně. Bohužel to není realita, jen novinářsky nafouknutá opční doložka.
Strojů potřebujou pár na cizinu a ve zbytku se jim – i když pro mě zcela nepochopitelně – pořád vyplatí provozovat věci typu dvojitá laminátka, případně rekonstruovaná esa…
Je to skvělá zpráva.Doufejme že tyto nové stroje už brzo uvidíme .Já myslím že to budou v elektrice jednoznačně další Vektrony.Je to zkrátka skvělá lokomotiva a může vlastně všude.Také by se dalo řešit dílem s traxx od bombardieru kde jsou kvality srovnatelné.U dislu se nechám překvapit…no už se těšim.Ps.kdyby někdo věděl přesně v současné době na jakých vlacích jsou vectrony ať už cargácký nebo cd a hlavně časově jejich průjezdy ústim nad orlicí ať to sem prosim hodí…předem díky za váš případný zájem.Váš fanda.
byl bych rád, kdyby se konečně chytla Škodovka, je strašná škoda, že firma s takovou historií, není dneska schopna získat žádné pořádné zakázky :/ navíc je mi proti srsti aby všechny miliardy tekly jenom do Německa :/
A mně je proti srsti, aby miliardy z této firmy tekly kamsi na Kypr! Už jen miliardová arbitráž vůči ČD, na kterou jsme se složili těmto šmejdům všichni, je dostatečně pádným důvodem, aby si Škoda Transportation se svou vanou 380 u ČD ani neškrtla.
Majitelé Škody Transportation vyvedli na Kypr 20 miliard
https://www.euro.cz/byznys/plzenska-mala-domu-majitele-skody-transportation-vyvedli-na-kypr-20-miliard-1368464
Škoda vyhrála miliardovou arbitráž s Českými drahami. Skandální, říká Ťok
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/skoda-vyhrala-miliardovou-arbitraz-s-ceskymi-drahami-skandalni-rika-tok-1246756
bylo, ted to má novýho majitele a vyrábí se to tady. A teoreticky za ty peníze můžou čd, měli počkat na soud.
Milan: přesně tak, do teď jsem ten shit číslo 380 nerozchodil. Takhle mi dodavatel nadělat na záda, tak jde doživotně na černou listinu.
Petr.r: Jo? A po kolika letech jsme ten zázrak uviděli na kolejích? A jak to bylo s tím schválením v rajchu? A kolik to stálo (i bez pokuty a úroků)? Škodovka si za peníze nás všech hrála ve volném čase na modeláře 1:1. To samé 15T, tam nabízeli klimatizaci za redukci o 4 trakční motory, dobráci. Dražší tramvaje a lokomotivy, aby člověk pohledal. Ale jo, jděte si koupit Felicii za půl milionu.. Hmm?
Raději na Kypr nebo do PPF? Já teda raději osvědčenou německou kvalitu, která jezdí.. Neslyšel jsem jedinou kritiku na Siemens a jejich stroje, o to snad jde ne..
Ohánět se v tomto případě historií není namístě – Polaroid ani Nokia už taky nejsou, co kdysi. A odvolávání se na historii, tradice a pokrokovost firmy ČKD při zadání výroby Pendolin taky úplně nedopadlo. Je to vlastně stejné, jako když si jdu koupit třeba šunku, přečtu si složení a opět zjistím, že v té německé je nejvíc masa a často je i levnější, než ta naše „klasa“.
Milan: Firma Škoda je je registrovaná v ČR, proto všechny daně platí zde v ČR (DPH, ze zisku, všechny odvody zaměstnanců…). Zisk který zde zdaní pak odejde kyperské matce, která ho znovu (ne)zdaní na Kypru. Přesně stejně jako například Škoda Auto a všechny ostatní firmy s cizím vlastníkem.
To by bylo, aby si tohle Kellner neošefoval.
Tak schválně, jak to bude:
a) Škoda (když už má schválenou lokomotivu)
b) Siemens (když už jich pár Cargu dodal)
c) Bombardier (ten se na českém trhu docela chytl)
d) zakázka bude zrušená
To je otázka, jaká lokomotiva může jezdit do Chorvatska a Slovinska, podle toho lze usuzovat na výsledek. Ale vzhledem k tomu, že s firmou Bombardier nespolupracuje, tak c) to asi nebude.
Takže tipuji a).
Ja bych si vsadil na Vectrony MS a DE.
Tak je to určitě obří šance pro Škodovku, ne že ne. Akorát vzhledem k počtu prodaných kusů tam zřejmě obchodníci trochu chrápou, tak doufejme, že si tohoto výběrového řízení vůbec všimnou. 😀
Zadávačka je psaná na SIEMENS a zvlášť u těch dieslů je docela diskriminační – např. musí být (diesel)-elektrický přenos výkonu a EDB, takže se nemůže hlásit VOITH s řadou 783 s čistě hydraulickým přenosem (Voith Maxima 30 CC).
Navíc dle zadávačky nevyhovuje ani řada 380, takže ŠKODA je aktuálně úplně ze hry…výsledek bude Vectron a Eurorunner ER 20 s diesel-elekrickým přenosem = každopádně oboje vede na stoje SIEMENS.
Z jakého konkrétního důvodu vypadává ze hry řada 380??
Siemens to nebude má plnou výrobní kapacitu na několik let dopředu…
Vyhraje to Siemens nebo se to zruší. Dodací lhůty jsou nepřiměřeně krátké, navíc je tam paket Slovinsko + Chorvatsko s úzkými sběrači. ER20 je již dávno mrtvá, navíc nevyhovuje zadání, dnes to je Vectron DE. Bombardier nemá v daném termínu produkt, protože MS2e končí s výrobou na konci roku 2018 a u MS3 má pro rok 2019 vyprodáno. Navíc nemá zatím vyřešeno Slovinsko a Chorvatsko. Škoda – malosériovka, myslím si, že není schopná splnit krátké termíny dodání, pokud by dokázala zapůsobit cenou. Vyřešit v takto krátkém termínu balkánský paket, ETCS 3.4.0 (kdo jim ho prodá?) a ještě se vejít do… Číst vice »
ČD Cargo stanovilo minimální technické podmínky, zde je požadavek na rychlost min. 140 km/h a vybavení systémem ETCS (Baseline 3).