Největší tuzemská tramvajová zakázka za posledních deset let. Brno shání až 40 velkokapacitních vozidel

Tramvaj v Masarykově ulici. Foto: KDU-ČSL Brno-středTramvaj v Masarykově ulici. Foto: KDU-ČSL Brno-střed

Dopravní podnik města Brna (DPMB) začal s výběrem dodavatele až 40 nových velkokapacitních tramvají. Odhadovanou cenou 2,4 miliardy korun jde

Dopravní podnik města Brna (DPMB) začal s výběrem dodavatele až 40 nových velkokapacitních tramvají. Odhadovanou cenou 2,4 miliardy korun jde o největší tramvajovou zakázku v Česku za posledních deset let.

Novými tramvajemi budeme primárně nahrazovat starší vozy typu KT8 z 80. a 90. let minulého století,“ řekla mluvčí DPMB Hana Tomaštíková.

DPMB před vypsání soutěže uspořádal takzvané předběžné tržní konzultace, aby zadávací podmínky nebyly šité na míru například jedinému uchazeči. Výsledkem je na české poměry nezvykle svými parametry otevřené řízení, které by mělo umožnit, že se nepřihlásí jediný výrobce, jako se tomu stalo v soutěžích v jiných městech. „V rámci předběžné tržní konzultace jsme oslovili deset výrobců tramvají, odpověď jsme dostali od čtyř z nich,“ dodala Tomaštíková. Konzultací se zúčastnila Škoda Transportation, Pragoimex, Stadler a Siemens.

Nové tramvaje mají být podle zadávací dokumentace obousměrné a stoprocentně nízkopodlažní, musí být zachován bezbariérový průchod celým vozidlem. Každá tramvaj má mít kapacitu nejméně 230 osob, z toho 60 míst bude k sezení. Tramvaje budou klimatizované a vybaveny kamerovým systémem.

Uzávěrka pro podání nabídek je 19. března. Cena nebude jediným kritériem při výběru, bude mít hodnotu 80 %, zbytek připadá na počet cestujících, cenu náhradních dílů či délku záruky.

Brno počítá s tím, že prvních pět vozů převezme do 2 let od podpisu rámcové smlouvy. Další už převzít nemusí, na jejich dodávku bude mít ale opci až do roku 2026.

Předpokládáme nasazení primárně na linku 8, kde jsou už dnes z důvodu ukončení trati v Líšni úvratí, využívány obousměrné tramvaje. V budoucnu navíc bude úvraťově ukončena i nová trať k Univerzitnímu kampusu,“ dodala Tomaštíková.

Podle ní má DPMB zajištěné financování z vlastních zdrojů, hledají ale možnosti spolufinancování z některého z dotačních programů.

Tramvajový park prochází v Brně postupně větší modernizací. Pracovníci ústředních dílen Dopravního podniku města Brna začali na podzim pracovat na kompletaci nových tramvají EVO2, jejichž komponenty dodávají Krnovské opravny a strojírny. Celkem se vozový park dopravce rozroste během pěti let o 41 těchto strojů.

 

Tagy brno Dopravní podnik města Brna DPMB velkokapacitní tramvaje
105 komentářů