Největší státní zakázka na elektromobily. Ministerstvo shání auta za tři čtvrtě miliardy korun

Dobíjení elektromobilu, ilustrační foto. Pramen: ShutterstockDobíjení elektromobilu, ilustrační foto. Pramen: Shutterstock

Ve dvou soutěžích poptává stát dva typy elektromobilů, o vítězi rozhodne i dojezd.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Absolutně netuším pro jakou konkrétní denní potřebu potřebuje SŽ čistou elektromobilitu. O krátkých městských rozvozech bych pochyboval, to možná u pár kusů ale v daném objemu zakázky ?? Jediná současně přijatelná volba právě s ohledem na dojezd je nějaký moderní hybrid.

Jan

Nechápu proč je 90% pořizovací cena. No, možná si někdo chce uštřit práci při psaní zakázky. Ale pro tyhle nákupy má být jasné kriterium cena během celého životního cyklu. Tedy zohlednění provozních nákladů. Podívejte se kolik žere takové Hyundai Kona nebo Ioniq, to je 150-160 Wh/km oproti například Audi etron, který má 230 Wh/km.

Mimo je potřeba vypisovat zakázky pro EV na auta, která jezdí hlavně po městě, tam se to vyplatí zdaleka nejvíc.

Jiří Kocurek

Tak nějak, pro dálniční křižník je přínos rekuperace zanedbatelný, když umí řidič jezdit plynule. Což umí téměř všichni kamioňáci, neboť za spotřebu mají bonusy.

Roman Čadek

Nesmyslně srovnáváte auta zcela rozdílné velikosti a kategorie.

Huh

SŽ potřebuje 200 osobních automobilů?! Proboha, vždyť nejsou schopni ani zamést štěrk na nástupišti po zimě….

Znalec

Počet aut pro SŽ ze všech soutěží se blíží 700. Má 17000 zaměstnanců. Že by odpověď na otázku, proč podíl silniční dopravy roste? Na dráze počítají auta, dotace fleky pro příbuzné a milenky a milence. Na nic jiného není čas

medvěd

S péčí řádného hospodáře ……….. připomíná mi to rok 1990 – kupujte přímotopy, elektrika z Temelína bude laciná.

Roman Čadek

Nemá to s přímotopy nic společného ani podobného. Provozní náklady EV mohou být skutečně minimální, zejména pokud se EV kombinuje s fotovoltaikou.

Alibaba

Ona je laciná, jenže nemáte možnost si ji za tu cenu koupit, musíte ji kupovat přes Německou burzu.

kopr

Jeste by meli udelat VR na auta pro ministry, premiera ap. Meli by jezdit elektrikou EQS, priopadne etron, mozna enyaq pro skromejsi politiky ap.

kopr

A samozrejme Model S. Bylo by asi hezke, kdyby reprezentovali domaciho vyrobce, ale A8 ap. by asi za enyaq menili neradi.

Jan

Model S má větší dojezd i menší spotřebu než etron, tam je volba jasná.

Roman Čadek

Kolik je v ČR servisních míst Tesla?

kopr

Pravda, kdyby slo o mne, sel bych do modelu S, nevim ale, jestli nehoho pri vyberkach zajima spotreba. Nakupni cena kazdopadne ano a tam je etron vyrazne levnejsi, nez Tesla.

Dom

Tyjo, to se bude mít každý pucflek vedoucí na SŽ hezky. Až pak budou zas odkládat zakázky, budu se smát.

ČD4ever

Budou to mít kde nabíjet? Aby to nebyl Potěmkin.

Lukáš F.

Ne, žijeme totiž v roce 1910 a v půlce republiky není zavedená elektřina, neasi.

Alibaba

To že je zavedená neznamená, že je na konci drátu příslušný výkon.

Roman Čadek

Je prakticky jisté, že v organizacích, pro které jsou EV určené, nebude problém nabíjet ze zásuvky 3x 16A.

Armando Andreoli

Tak snad za těch 750 mil. bude alespoň 1000 Ioniq5.

David

Škoda Eniaqa pod mega asi neslevi. Nejlepší pozici má asi Hyundai s ioniq (ne ioniq 5) a EV Konou.

Roman Čadek

Výroba starého Ioniqu končí, téměř jistě do soutěže nepůjde.