Největší státní zakázka na elektromobily. Ministerstvo shání auta za tři čtvrtě miliardy korun
Dobíjení elektromobilu, ilustrační foto. Pramen: Shutterstock
Ve dvou soutěžích poptává stát dva typy elektromobilů, o vítězi rozhodne i dojezd.
Absolutně netuším pro jakou konkrétní denní potřebu potřebuje SŽ čistou elektromobilitu. O krátkých městských rozvozech bych pochyboval, to možná u pár kusů ale v daném objemu zakázky ?? Jediná současně přijatelná volba právě s ohledem na dojezd je nějaký moderní hybrid.
Nechápu proč je 90% pořizovací cena. No, možná si někdo chce uštřit práci při psaní zakázky. Ale pro tyhle nákupy má být jasné kriterium cena během celého životního cyklu. Tedy zohlednění provozních nákladů. Podívejte se kolik žere takové Hyundai Kona nebo Ioniq, to je 150-160 Wh/km oproti například Audi etron, který má 230 Wh/km.
Mimo je potřeba vypisovat zakázky pro EV na auta, která jezdí hlavně po městě, tam se to vyplatí zdaleka nejvíc.
Tak nějak, pro dálniční křižník je přínos rekuperace zanedbatelný, když umí řidič jezdit plynule. Což umí téměř všichni kamioňáci, neboť za spotřebu mají bonusy.
Nesmyslně srovnáváte auta zcela rozdílné velikosti a kategorie.
SŽ potřebuje 200 osobních automobilů?! Proboha, vždyť nejsou schopni ani zamést štěrk na nástupišti po zimě….
Počet aut pro SŽ ze všech soutěží se blíží 700. Má 17000 zaměstnanců. Že by odpověď na otázku, proč podíl silniční dopravy roste? Na dráze počítají auta, dotace fleky pro příbuzné a milenky a milence. Na nic jiného není čas
S péčí řádného hospodáře ……….. připomíná mi to rok 1990 – kupujte přímotopy, elektrika z Temelína bude laciná.
Nemá to s přímotopy nic společného ani podobného. Provozní náklady EV mohou být skutečně minimální, zejména pokud se EV kombinuje s fotovoltaikou.
Ona je laciná, jenže nemáte možnost si ji za tu cenu koupit, musíte ji kupovat přes Německou burzu.
Jeste by meli udelat VR na auta pro ministry, premiera ap. Meli by jezdit elektrikou EQS, priopadne etron, mozna enyaq pro skromejsi politiky ap.
A samozrejme Model S. Bylo by asi hezke, kdyby reprezentovali domaciho vyrobce, ale A8 ap. by asi za enyaq menili neradi.
Model S má větší dojezd i menší spotřebu než etron, tam je volba jasná.
Kolik je v ČR servisních míst Tesla?
Pravda, kdyby slo o mne, sel bych do modelu S, nevim ale, jestli nehoho pri vyberkach zajima spotreba. Nakupni cena kazdopadne ano a tam je etron vyrazne levnejsi, nez Tesla.
Tyjo, to se bude mít každý pucflek vedoucí na SŽ hezky. Až pak budou zas odkládat zakázky, budu se smát.
Budou to mít kde nabíjet? Aby to nebyl Potěmkin.
Ne, žijeme totiž v roce 1910 a v půlce republiky není zavedená elektřina, neasi.
To že je zavedená neznamená, že je na konci drátu příslušný výkon.
Je prakticky jisté, že v organizacích, pro které jsou EV určené, nebude problém nabíjet ze zásuvky 3x 16A.
Tak snad za těch 750 mil. bude alespoň 1000 Ioniq5.
Škoda Eniaqa pod mega asi neslevi. Nejlepší pozici má asi Hyundai s ioniq (ne ioniq 5) a EV Konou.
Výroba starého Ioniqu končí, téměř jistě do soutěže nepůjde.